PDA

Bekijk Volledige Versie : Invalidekaart voor Florida



pzomerdijk
16-05-19, 21:39
Inmiddels is mij duidelijk dat je met een Europese invalidekaart naar een Tax Collectors Office kunt gaan van desbetreffende County en daar een Temporary Disabled Parking Permitt kunt krijgen voor een paar dollar. Zo'n kaart is 1 jaar geldig en geeft je recht om op invalideparkeerplaatsen te staan. Tot zover allemaal duidelijk. Nu zijn wij 17 dagen in Florida. We zitten in Kissimmee en heb het kantoor Osceola County gevonden. Wel vraag ik me nog het volgende af:

Als je de aanvraag doet, krijg je dan meteen een tijdelijke kaart mee, of duurt die aanvraag langer. Je kunt het namelijk niet vooraf doen en moet echt naar zo'n kantoor gaan met europese kaart en legitimatie.

Is zo'n kaart in heel Florida of zelfs in de gehele VS geldig of slechts voor Osceola County?

Wie heeft zo'n kaart al eens aangevraagd en is dus ervaringsdeskundige?

Patrick
17-05-19, 06:36
Wij hebben voor de parken altijd de Nederlandse gebruikt zonder problemen.

pzomerdijk
17-05-19, 11:04
Dat was in het verleden voldoende, maar de Europese kaart wordt nu niet meer geaccepteerd op straffe van boete wat v.w.b. hoogte onder het invalidebord hangt. Bij ,,betaalde parkeerplaatsen'' diverse parken zal het misschien nog werken om je een iets beter plekje te geven, maar voor parkeren op openbare wegen of parkeerterreinen zeker niet.