PDA

Bekijk Volledige Versie : Planning Florida



stephie
13-04-19, 22:24
Wij hopen dat jullie met iets willen meedenken. We vertrekken volgende maand voor rondreis van Houston naar Bradenton. Het eerst gedeelte van Houston naar Mobile ligt vast qua route en hotels. We twijfelen alleen nog over het laatste stuk, ons geliefde Florida :confused:
We hadden eerst bedacht om van Mobile naar Bradenton te rijden met twee overnachtingen in Tallahassee en Gainesville. Ik las ergens dat Tallahassee niet zo bijzonder is.

Is het te doen om van Mobile naar Bradenton te rijden via Panama City en Jacksonville? Zouden jullie dat doen?
Hoe is het nu in the Panhandle? Er was veel schade door de orkaan Michael. Volgens mij schiet de wederopbouw niet echt op. Zoiets las ik ergens op een nieuwssite. Dat is natuurlijk ontzettend triest voor de bewoners.

Hebben jullie nog andere ideeen om van Mobile naar Bradenton te reizen met twee overnachtingen? Oh ja Crystal River hoeft voor ons niet meer ...zijn we twee jaar geleden geweest.

elstars
14-04-19, 07:56
Ik zou niet via Jacksonville gaan, dat ligt aan de oostkant van Florida en is dus onnodig heen en weer rijden. Ik zou bij het oorspronkelijke plan blijven. Tallahassee is de hoofdstad van Florida en ik zou die toch wel eens willen zien.
Alternatief is misschien Pensacola. Daar staat een schitterend Naval Avation museum, zeer de moeite waard:https://www.navalaviationmuseum.org/ Gratis entree.

Cindy1969
14-04-19, 08:14
Ben er nog nooit geweest, maar bij Pensacola heb je prachtige witte stranden, lijkt net sneeuw zo wit. Wellicht kun je dat erin meenemen?

stephie
14-04-19, 09:00
Ik zou niet via Jacksonville gaan, dat ligt aan de oostkant van Florida en is dus onnodig heen en weer rijden. Ik zou bij het oorspronkelijke plan blijven. Tallahassee is de hoofdstad van Florida en ik zou die toch wel eens willen zien.
Alternatief is misschien Pensacola. Daar staat een schitterend Naval Avation museum, zeer de moeite waard:https://www.navalaviationmuseum.org/ Gratis entree.
We kunnen wel een tussenstop maken in Pensacola vanuit Mobile. Dat is wel leuk om te dien. Ik zie er tegenop om de verwoestingen te zien van de orkaan, ik heb foto’s opgezocht en het is vreselijk. Heel veel mensen hebben ook nog niet hun huis kunnen opbouwen.
Jacksonville kunnen we idd beter bewaren voor een toekomstige reis.
Cindy@ ja ik zou dolgraag die stranden willen zien. Ik zag vorige week op TLC een programma over het kopen van een huis aan het strand. Mensen waren op zoek naar een huis in Panama City Beach. Maar ik vrees dat de schade nog zo erg aanwezig is.

Cindy1969
14-04-19, 09:42
Volgens mij is dat niet in Pensacola, heb onlangs een blog gelezen van mensen die er waren geweest. Zal even kijken of ik dat terug kan vinden....
Ja, gevonden, http://www.michelly.nl/USA_2019/inhoud.htm

Panama City wel ja, en Mexico Beach is helemaal erg... Vanaf 22 maart is er wat te lezen daarover. Wellicht haal je hier nog info uit.

stephie
14-04-19, 10:34
Volgens mij is dat niet in Pensacola, heb onlangs een blog gelezen van mensen die er waren geweest. Zal even kijken of ik dat terug kan vinden....
Ja, gevonden, http://www.michelly.nl/USA_2019/inhoud.htm

Panama City wel ja, en Mexico Beach is helemaal erg... Vanaf 22 maart is er wat te lezen daarover. Wellicht haal je hier nog info uit.

Dank je wel, jeetje het is dus echt nog heel erg daar. Maar ja als de natuur eenmaal zo’n klap heeft gehad....Ik vind het wel zorgelijk dat de wederopbouw zo achterblijft. Maar de inwoners van die stadjes klagen daar ook over. Zij geven aan dat ze zich minder belangrijk voelen dan inwoners van bijv. Houston en New Orleans.

Wij gaan dus denk ik wel naar Pensacola en rijden dan bovenlangs richting Tallahassee. Kan ik de hotelreserveringen voor Tallahassee en Gainesville laten staan :o

Cindy1969
14-04-19, 13:44
Goed besluit! En inderdaad heel triest voor de mensen daar...

Sniper
16-05-19, 21:46
Wij hebben de meeste dingen nu idd ook wel gezien in FL. Ik zit ook te denken om naar Pensecola te gaan volgend jaar. Zijn er nog meer dingen die de moeite waard om te zien in in het noorden van FL?

moonlight91
16-05-19, 21:51
Caverns state park in Marianna misschien als tussenstop

elstars
16-05-19, 22:31
Tips:
- Eden Gardens State Park.
- Het plaatsje Seaside (daar is de film Truman Show opgenomen)
- Naval Avation Museum
- Prachtige stranden (de mooiste die wij aan welke kant van Florida dan ook hebben gezien)
- Fort Pickens