PDA

Bekijk Volledige Versie : Resort fee: ter plaatse nog betalen?



willie
09-06-06, 14:46
Goedendag allemaal.

Ik ben nu een week terug van mijn trip naar Florida. Het was echt GEWELDIG, maar bloedje heet pfffff....

Alles was echt perfect, wat ik alleen raar vond is dat ik achteraf in het hotel servicekosten van 52 dollar moest betalen. Ik dacht dat alles bij de reis was inbegrepen.

Is dit normaal dat dat word berekend? Ik had er namelijk verder niets over gehoord....Hebben meer mensen dit meegemaakt?

knaapje
09-06-06, 15:18
Het komt wel meer voor, dat je voor je kluisje op de kamer, "gratis" lokale telefoongesprekken of een zgn. resortfee, wat extra moet betalen.
Ook een soort toeristenbelasting komt voor.

Groeten Knaapje.

marisca
09-06-06, 18:31
Wij hebben dat ook wel eens mee gemaakt, maar dan hoort het wel ergens vermeld te staan! :shock:
Of het hotel of de reisorganisatie hadden jullie moeten inlichten!
ik vind het eerlijk gezegt niet zo netjes! :?

Michael66
10-06-06, 03:00
Zoals eerder gezegd kan het resort-fee of zo zijn. Zorg ervoor dat je precies weet wat voor kosten het zijn. Kijk dan goed naar je boeking, en als het volgens jou nog steeds bij de reissom inbegrepen zou moeten zijn, dan kun je het bedrag gewoon terugvorderen bij je reisbureau.

knaapje
10-06-06, 14:14
Ik heb nu al een paar jaar geen reisgidsen gehaald, alles gaat via internet, maar ik herinner me dat er in de gidsen van Special traffic, Hotelplan e.d. melding van werd gemaakt dat er mogelijk lokaal een paar dollar kosten berekend zou worden.
Knaapje

cynny
15-06-06, 13:42
bij mij was het juist andersom (stond bij mij gewoon in de reisbeschrijving) dus wij hadden het verwacht, maar we kregen helemaal geen rekening meer.

mattrob
15-06-06, 18:13
Kijk, dat is beter :lol: ! Ik heb dezelfde ervaring, een beetje dan. Bij Priceline boekingen wordt hier altijd specifiek melding van gemaakt. Dat veel hotels een dergelijke 'Resort Fee' berekenen. Die moet iedereen (zowel Priceline als niet-Priceline) betalen. Vaak een aantal dollar per dag, waarmee je dan gratis kan fitnessen, gratis lokaal bellen, etc etc. Bij veel hotels kan je er ook vanaf (niet bij allemaal volgens mij), maar moet je dan wel van te voren aangeven. Dan heb je die services namelijk niet.

Het zou wel altijd ergens duidelijk aangegeven moeten staan. Ik heb het al die keren gezien, bij de incheckbalie, op je kamer, etc.

Ron
16-06-06, 10:37
Wij zijn net terug van twee weken Florida waarbij wij in totaal in zes hotels/resorts zijn geweest. Alhoewel Kuoni bij de boeking van deze losse hotelovernachtingen had aangegeven dat er bij drie van de zes hotels een resortfee en/of parkingfee moest worden betaald (bij voorbeeld bij het Casa Marina Resort in Key West en het Sheraton op Key Largo), is dit bij geen van de drie hotels in rekening gebracht :D

molly
05-03-08, 12:58
Heeft iemand in het verleden bij americanestates een hotel geboekt en vervolgens ter plekker extra belasting moeten betalen?

Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat zij in het hotel zelf zo'n 6 tot 7 euro per nacht moesten bijbetalen?? Klopt dit?

Volgens de mevrouw van american estates is dit niet zo, maar wil het toch even zeker weten, want dan scheelt het ons zo'n 100 euro!

Groetjes

calypso
05-03-08, 14:21
Sommige hotels vragen inderdaad een resort fee, en dat moet je dan inderdaad daar betalen. maar dit is niet bij alle hotels!

Njit
05-03-08, 15:24
Vooral in Miami kom je dit tegen. Staat meestal vermeld op de website van het hotel.
AE zou dit ook moeten weten.

Teleton
05-03-08, 15:33
Wij zijn er al jaren klant, hebben er van alles en nog wat gehuurd en nog nooit financiele verrassingen gehad. Ze bieden geen 'uitgeklede' prijzen maar je weet vooraf wat je moet betalen. Inclusief toeslagen, taxes etc.

Je hebt gevraagd aan AE of de offerte inclusief toeslagen zoals security fees is. Hun antwoord is kennelijk Ja. Vertrouw je het niet? Vraag dan of het in de offerte vastgelegd kan worden. Probleem opgelost en je kunt rustig op vakantie.\\:D/\\:D/

Michael66
05-03-08, 16:18
"Belasing" betalen ter plaatse zal je niet gebeuren, hoef je je niet te laten gebeuren, dat zit al in de prijs die betaalt, of hebt betaald.

Wat wel kan is dat je ter plaatse nog een "resort fee" verschuldigd bent. Dit is een bedrag dat je per dag per kamer betaalt (dus niet per persoon) voor parkeren en .... en nog wat. In Orlando meestal niet, langs de kusten vaak wel. Komt op zo'n 7 tot 15 dollar per nacht, niets om je druk over te maken dus. Wel goed om te weten.