|
|
Wie houdt er de dollarkoers een beetje bij, ik heb het een tijdje niet gedaan, maar vlgs mij is ie nu 1,27, dus wordt het gunstiger voor ons.
Las alleen v.d. week in de krant dat het slechter gaat met de amerikaanse economie. Wie is houdt zich daarmee bezig, en wordt het dan gunstiger voor ons? dan wacht ik nog ff met tickets bestellen enzo :lol:
(ook weer niet zo heel belangrijk, hoor)
Michael66 10 juni 2006, 01:17 houd de koers maar bij op www.xe.com
Ik heb net 1500 dollars gekocht bij gwk voor 1,2011. Zal wel beter kunnen, maar dit is wat ik goed / voldoende vond.
marisca 10 juni 2006, 06:30 Hij staat toch hoger michael?
Of heb ik iets gemist!
ik dacht zo rond de 1,27 dat hij nu stond! :? :?
Gr marisca.
Ps: of is dat met alle kosten eraf?
En nog een vraagje , Waarom heb je dat gedaan?
Op je hele reissom scheelt dat toch niet zo veel?
Ja, mijn idee!
Ik hoor het wel!, Bye bye. :wink:
Michael66 10 juni 2006, 06:33 GWK: Als je koopt is het 1,20, als je verkoopt 1,30. En dan nog € 3,75 aan kosten eraf (da's al met 50% korting aangezien ik bij Fortis werk). Kregen we maar de gemiddelde koers van € 1,27 ....
marisca 10 juni 2006, 22:59 Naar mijn weten betaal je toch zoveel procent er over waardoor je nog te veel inleverd!
Ik vind het toch allemaal verwarrend De 1 zegt doen, en de ander zegt dat het te veel geld kost!
Michael66 11 juni 2006, 02:32 Die paar $$ of €€ die je bespaart ...
Maar het blijft een "sport" om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. We blijven Nederlanders. Toch?
marisca 11 juni 2006, 09:28 Die paar $$ of €€ die je bespaart ...
Maar het blijft een "sport" om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. We blijven Nederlanders. Toch?
Ja, je wilt ook niet al je vakantie geld Cash mee nemen. :o
Het is ook niet verzekerd, Dus ik denk dan bij mij zelf als je een beetje omwisseld( Ik neem aan dat je niet alles Cash meeneemd?),Wat scheelt dat nu eigenlijk?
Snap je mij een beetje? :?
Neem bijvb: 1500,00 Euro dan heb je misschien +- 60 euro winst!
Of het dat waard is omzoveel cash mee te nemen!
Of je moet er werkelijk voor kiezen om 5000,00 euro helemaal om te wisselen dan haal je het er wel dik uit!
Maar of dat zo verstandig is?
Ik zou mij daar niet lekker bij voelen!
Of overdrijf ik dit nu een beetje!
Gr marisca. :wink:
Ps: ik hoop dat ik dit duidelijk en begijpelijk heb over gebracht! :?
Michael66 11 juni 2006, 20:30 Ps: ik hoop dat ik dit duidelijk en begijpelijk heb over gebracht! :?
Nee, maar dat maakt niets uit.
Dr. Phlox 12 juni 2006, 09:13 Is het niet voordeliger om in Florida te pinnen ??
marisca 12 juni 2006, 09:21 Dat zijn mijn woorden ook Dr Plox!
Wij gaan gewoon pinnen en dan een groot bedrag en daarna de kluis in.
Je pakt wat je denkt nodig te hebben en nemen voor de zekerheid de creditcard mee!
Een kind doet de was! 8)
En je betaald dan maar voor 1 transactie als je in een keer pint!
Let wel op dat je bij hotels niet meer als 100 dollar kunt pinnen, Dan zou je dat 4 x moeten doen als je 400 dollar nodig zou hebben!
En dat kost je dan 4x transactie kosten!
En bij Universal , Sea world en andere attractie parken kun je gewoon pinnen wat je wilt.
Dus mijn advies: Pin niet in Hotels! :!:
Gebruik de cashback optie in een supermarkt, dan heb je helemaal geen kosten.
Eric
Dr. Phlox 12 juni 2006, 10:29 Gebruik de cashback optie in een supermarkt, dan heb je helemaal geen kosten.
Eric
Je bedoeld als je $100 moet betalen aangeeft dat ze er $200 af mogen halen van je pinpas en dan $100 terug geven aan je :oops:
Helemaal juist.
In de meeste supermarkten kun je tegenwoordig pinnen, en dus bv $ 50 extra vragen.
Kost helemaal niets !!
Eric
Orangedevil 12 juni 2006, 12:28 Ik pin altijd bij een bank, en heb nog nooit extra kosten gehad.
Welke bank is dat dan wel?
Volgens mij berekenen alle banken kosten als je in het buitenland pint.
Eric
Nicole 12 juni 2006, 14:16 Ik ben van de week naar het Postkantoor geweest en daar heb ik even nagevraagd hoe het zit met de kosten. Maar als je geld pint dan komen daar geen kosten bij. (Volgens de mevr. achter de balie :wink: :wink: )
Nicole
Dat is niet waar.
Van de site van de postbank:
Wat kost het gebruik van de Giropas in het buitenland?
Betalen (bijvoorbeeld in winkels) met uw Giropas in euro’s is gratis. Bij betalingen met uw Giropas in vreemde valuta berekent Postbank altijd een koersopslag van 0,8 % over het betaalde bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (€ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Dus die mevrouw van de postbank wist het gewoon niet, en is te beroerd om het even op te zoeken.
Ik had het binnen 30 sec. gevonden !!
Eric
Orangedevil 12 juni 2006, 16:48 Welke bank is dat dan wel?
Eric
Er zitten altijd extra kosten aan ook al denk je van niet!
Dt zit er bij in berekend dus zie je dat niet terug!
Ik ben bij de Rabobank, en pin altijd met mijn Europas bij automaten waar het cirrus stickertje bijstaat.En op de bankafrekeningen worden dan alleen de bedragen afgehouden die ook daadwerkelijk gepind hebt.Tenzij dat ik bij een benzinepomp ofzo pin bij zo'n automaat.Dan betaal ik wat extra.Maar dat word vantevoren verteld.Ook als ik met CC pin betaal ik extra.
Misschien is het zo dat ik gratis kan pinnen in het buitenland omdat ik zo'n rabototaalpakket heb.Volgens mij zit dat gratis pinnen daarbij.Dus ik betaal waarschijnlijk eenmalig een paar euro per jaar maar dan kan ik onbeperkt pinnen.
knaapje 12 juni 2006, 18:30 Welke bank is dat dan wel?
Eric
Er zitten altijd extra kosten aan ook al denk je van niet!
Dt zit er bij in berekend dus zie je dat niet terug!
Ik ben bij de Rabobank, en pin altijd met mijn Europas bij automaten waar het cirrus stickertje bijstaat.En op de bankafrekeningen worden dan alleen de bedragen afgehouden die ook daadwerkelijk gepind hebt.Tenzij dat ik bij een benzinepomp ofzo pin bij zo'n automaat.Dan betaal ik wat extra.Maar dat word vantevoren verteld.Ook als ik met CC pin betaal ik extra.
Misschien is het zo dat ik gratis kan pinnen in het buitenland omdat ik zo'n rabototaalpakket heb.Volgens mij zit dat gratis pinnen daarbij.Dus ik betaal waarschijnlijk eenmalig een paar euro per jaar maar dan kan ik onbeperkt pinnen.
Hoe weet jij dat de kosten niet in de koers, die berekend wordt zitten?
Banken iets "gratis" doen?
Knaapje
Ik zelf heb ook het RaboTotaalpakket en je betaalt €7.50 euro per kwartaal aan kosten maar er worden geen extra kosten in rekening gebracht als je in Europa pint (voor USA weet ik niet)
Dennis
knaapje 13 juni 2006, 11:05 Ik zelf heb ook het RaboTotaalpakket en je betaalt €7.50 euro per kwartaal aan kosten maar er worden geen extra kosten in rekening gebracht als je in Europa pint (voor USA weet ik niet)
Dennis
Dat is logisch want dat mag door de invoering van de EURO niet meer.
De kosten in de USA daar ging het nou net over.
Knaapje
lies-hattink 13 juni 2006, 16:15 ik heb ff op de site gekeken van de abn-amro
https://www.abnamro.nl/nl/particulier/tarieven/betalen/trf_p_geldbuitenland.html
rabobank
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalpassen/
postbank
Wat kost het gebruik van de Giropas in het buitenland?
Betalen (bijvoorbeeld in winkels) met uw Giropas in euro’s is gratis. Bij betalingen met uw Giropas in vreemde valuta berekent Postbank altijd een koersopslag van 0,8 % over het betaalde bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (€ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de u € 1,82 per opname betaalt.
Hoeveel kunt u betalen en opnemen met de Giropas in het buitenland?
U kunt wereldwijd met uw Giropas betalen waar u het Maestro-logo ziet. U kunt in het buitenland maximaal € 750 per dag betalen met uw Giropas in maximaal 8 transacties per dag.
Per dag kunt u circa € 750 opnemen met uw Giropas in het buitenland (maximaal 3 transacties per dag). Dit kan bij alle geldautomaten met het Maestro-logo.
beppie 18 juni 2006, 18:56 Wat is er mis met de creditcard?
Wat is er mis met de creditcard?
Hellemaal niks zelf gebruik ik mijn Creditcard overal voor alleen het is altijd handig om wat contant dollars bij je te hebben.
En er zijn mensen die een groot budget hebben en dan kun je speculeren met de dollar koers.
Ik hoor niet bij die club... :(
Dennis
remcozoon 19 juni 2006, 13:47 Wat is er mis met de creditcard?
Nou.. als je de verkeerde heb... kan je wel eens voor verassingen komen te staan.
mijn ouders hadden een American Express card.. die is na de vakantie gelijk in tween gegaan.
bijna niemand accepteerde hem.. vanwege het aantal % wat de winkelier hier aan kwijt is.
visa / mastercard waren geen probleem.,... maar die hadden ze toen niet.
Geef mij maar mijn pin+creditcard en een handje cash..
Heb net trouwens even dollars gewisseld bij het GWK... als die niet rijk worden weet ik het niet meer.
Kreeg een koers van 1.19 terwijl verkoop op 1.35 stond
Heeft de euro toch een beetje zijn voordelen als je binnen europa blijf
mijn ouders hadden een American Express card.. die is na de vakantie gelijk in tween gegaan.
bijna niemand accepteerde hem..
Ik weet niet waar je over praat, maar ik betaal al meer dan 20 jaar al mijn reizen en uitgaven met mijn American Express, en hij is overal even welkom.
Ik heb ook mastercard en Visa, maar mijn Amex gebruik ik verreweg het meest, en maar heel zelden heb ik een van de andere nodig.
Hotels, autoverhuur, restaurants etc accepteren allemaal Amex.
Eric
Ik heb altijd Mastercard gehad maar heb nu ook Visa erbij en het scheelt als je lid bent van de anwb dan kost het maar € 11,- per jaar om hem te gebruiken, dan is mijn Mastercard met € 21.- euro via de rabobank toch iets duurder.
Dennis
lies-hattink 22 juni 2006, 14:02 Hoi
Misschien voor sommige mensen handig om bij je bank na te gaan of ze een pakket hebben.
Dat is in veel gevallen voordeliger en je hebt dan alles wat je nodig hebt: een bankpas waar je over de gehele wereld mee kan pinnen en een creditcard die handig is voor bv duurdere aankopen(zijn ze gelijk verzekerd als je de goede credit card heb!)
en cash kan je natuurlijk altijd meenemen voor een drankje hier en daar een snack of de fooien!
Ik heb een prive pakket bij de abn-amro de kwartaalkosten zijn €7,50 en daar zit o.a. bij in: een betaalrekening met wereldpas, een spaarrekening een internetspaarrekening, een creditcard, internetbankieren en korting op meerdere wereldpassen en creditcards en zelfs korting op een doorlopende reisverzekering.
Je kan natuurlijk ook bij andere banken kijken de postbank is geloof ik ook wel aantrekelijk
Groetjes Lies
Marcelg 22 juni 2006, 16:08 Visa of Master-card kun je overal mee terecht, Amex kun je op veel plaatsen mee betalen, maar ook op heel veel plaatsen niet, en het wordt alleen maar minder, veel ondernemers zijn het zat die belachelijke rates.
loef1900 26 juni 2006, 19:02 GWK: Als je koopt is het 1,20, als je verkoopt 1,30. En dan nog € 3,75 aan kosten eraf (da's al met 50% korting aangezien ik bij Fortis werk). Kregen we maar de gemiddelde koers van € 1,27 ....
Zat deze thread nog eens na te lezen; Michael waar zit deze GWK?
Als je kan kopen voor 1,20 en verkopen voor 1,30 kom ik even langs voor wat transacties :wink:
Ik heb altijd Mastercard gehad maar heb nu ook Visa erbij en het scheelt als je lid bent van de anwb dan kost het maar € 11,- per jaar om hem te gebruiken, dan is mijn Mastercard met € 21.- euro via de rabobank toch iets duurder.Dennis
Ik heb tijdens mijn laatste vakantie zowel mijn Visa als Mastercard gebruikt. Het is mij opgevallen dat de wisselkoers die Visa hanteert slechter is dan de koers die Mastercard aanhoudt. Hierbij heb ik overigens alleen gekeken naar de dagdelen waarop ik zowel met mijn Visa als Mastercard heb betaald. Gemiddeld scheelt het zo´n 2 tot 3 cent per dollar. Als je veel met je Visa betaalt ben je het voordeel t.o.v. de Mastercard dus zo weer kwijt. Gelukkig heb ik het gros van mijn betalingen met mijn Mastercard verricht.
Wij hebben ook Visa, Mastercard en American express.
Het is ons ook opgevallen dat Mastercard de beste koers geeft.
Er is trouwens sprake van een renteverhoging komende donderdag in Amerika. Als dit zo is, zou de euro weer iets kunnen zakken. Afwachten!!
Nicole :lol:
nounou 21 juli 2006, 13:57 Het is altijd interresant om dollars mee te hebben maar ook niet te veel hotels ,restaurants ,en de parken betealen wij altijd met de kaart .
juist voor drank ,snacks en kleine prullen gebruiken
wij cash .
Njit 24 november 2006, 12:10 Uitgegeven: 24 november 2006 11:46
AMSTERDAM - Voor het eerst in ruim anderhalf jaar is de koers van de euro boven de 1,30 dollar gekomen. Op de valutamarkt noteerde de Europese eenheidsmunt vrijdagochtend een waarde van 1,3085 dollar. De koersstijging hangt samen met verwachtingen op het gebied van de rente.
Ten opzichte van donderdag won de euro een cent en vrijdag zat de Europese munt al niet ver meer van de grens van 1,31 dollar. De laatste keer dat de Europese munt boven 1,30 stond, was in april 2005.
Het hoogste punt dat de euro ooit bereikte, was eind 2004. Toen noteerde de munt 1,3667 dollar. Het laagste niveau waar de euro ooit op kwam, was 0,8225 dollar in het jaar 2000.
Bron: Nu.NL (http://www.nu.nl/news/897738/35/Euro_boven_grens_van_1%2C30_dollar.html)
Almereontour 24 november 2006, 13:19 Gunstig voor de Amerika-gangers
Njit 24 november 2006, 13:20 Zeer zeker. Hopelijk blijft het nog een tijdje zo..
Ta2 Gerrit 24 november 2006, 13:30 Heb, zoals gewoonlijk bij dusdanige koersen, al weer wat ingekocht :-).
Maar ook die %@#*& koers ooit moeten kopen :-(
corrus 25 november 2006, 17:51 Ik verwacht dat ie binnen de 2 weken door de 1,36 grens gaat.
Ta2 Gerrit 26 november 2006, 11:15 Heb de berichten ook opgevangen cq gelezen. Gaan we dan weer shoppen, en dit keer zonder kosten (dank zij voucher GWK :-) )
2lingmams 26 november 2006, 11:36 Oeps Ta2 Gerrit, toch nog iets te snel ingekocht:wink:
Nou hou me maar op de hoogte.
Ga ik denk ik ook alvast wat inslaan:-\"
Beetje off topic, maar ik zou zo graag Disney dollars voor de jongens inslaan. Hebben ze hun eigen geld om te spenderen, lijkt me wel leuk.
Heeft iemand niet toevallig een foto van een Disney dollar.
Ik moet bekennen dat ik deze nog niet gezien heb.
Groetjes Patriess
pascalbrouwers 26 november 2006, 12:06 http://img300.imageshack.us/img300/8239/221bqa2.jpg (http://imageshack.us)
2lingmams 26 november 2006, 12:12 Pascal je bent een toppertje!
Ze zijn nog geweldiger dan ik verwacht had.
Ik dacht dat ze ook zo grauw als de gewone dollars waren.
Je hebt ze toch niet stiekum ingekleurt he?;)
Groetjes Patries
pascalbrouwers 26 november 2006, 12:27 Pascal je bent een toppertje!
Ze zijn nog geweldiger dan ik verwacht had.
Ik dacht dat ze ook zo grauw als de gewone dollars waren.
Je hebt ze toch niet stiekum ingekleurt he?;)
Groetjes Patries
google doet wonderen ;)
Michael66 26 november 2006, 15:54 inmiddels al $1,31 voor een euro (http://xe.com/).
http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_europa.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_europa.gifGo euro, go euro !!!http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_europa.gifhttp://www.smiliez.nl/smiliez/anders/smilie_europa.gif
Marjol 26 november 2006, 20:56 Hm, heb ik mn tickets voor Universal Studios en Seaworld nét iets te vroeg besteld (vorige week)
Maar laat de euro nog maar wat verder groeien... in mei ga ik :D
In juli was de euro ergens tussen de 1,25 en 1,28.. ook vrij gunstig :)
Eric 27 november 2006, 19:27 Lekker he, die koers....vooral omdat ik er NU zelf zit.
Blijf lachen in de Malls, het is nog uitverkoop ook !!!!
Wat dacht je van een (bij ons niet bruikbaar helaas) DVD speler voor...$ 19,95......
Eric
Almereontour 28 november 2006, 08:24 Lekker he, die koers....vooral omdat ik er NU zelf zit.
Blijf lachen in de Malls, het is nog uitverkoop ook !!!!
Wat dacht je van een (bij ons niet bruikbaar helaas) DVD speler voor...$ 19,95......
Eric
DVD speler is ook vaak regio vrij te maken.
Dan is hij wel te gebruiken.
Gewoon even zoeken op internet.
En blijven genieten van de huidige koers:smile:
Mickey99 28 november 2006, 09:20 Lekker hoor als je daar nu zit en inderdaad met deze dollarskoers helemaal!!! Lachend winkelen en afrekenen!
Shop ze! ;)
Yvet 28 november 2006, 12:16 DVD speler is ook vaak regio vrij te maken.
Dan is hij wel te gebruiken.
Gewoon even zoeken op internet.
En blijven genieten van de huidige koers:smile:
is off-topic:
Regiovrij maken is 1 ding, maar is een DVD speler niet net zoals een TV niet te gebruiken in Nederland??
Plus dat je andere stroomvoorzieningen hebt en dan ben je voor $19,95 wel goedkoop uit voor je speler maar heb je een hoop rompslomp om het aan te passen aan Nederland. En... een DVD-speler kost hier ook nog maar €29.95 dus het scheelt wel maar met die rompslomp eromheen??
Eric 28 november 2006, 13:49 De regio is inderdaad niet het probleem, maar de 110 volt wel. Je kan natuurlijk een omvormer gebruiken, maar dan is je prijsvoordeel weer weg.
Ik haalde de DVD speler alleen aan als voorbeeld, bv. BestBuy had vrijdag en zaterdag zulke ongelooflijk mooie aanbiedingen dat de mensen de hele nacht in de rij voor de winkels (die veelal vrijdag om 06:00 uur open gingen) stonden. Beelden op het nieuws lieten zien dat winkels in een uurtje gewoon leeg waren gekocht !!!
Afgelopen extra lange thanksgiving weekend is traditioneel het begin van de kerstverkopen, en de periode die voor veel winkels het verschil uitmaakt tussen een jaar met winst, of een jaar met verlies.
De 'koopjes' die ze hebben zijn om het publiek te trekken, in de hoop dat ze meer dingen waar wel wat op wordt verdiend kopen.
Voor ons, met de goede dollarkoers is het natuurlijk extra leuk op het moment.
Eric
Mickey99 29 november 2006, 09:21 Speciaal voor Patries nog een leuke:
http://img221.imageshack.us/img221/9025/mickey11io2.jpg (http://imageshack.us)
nounou 2 december 2006, 08:24 Hallo Eric , Waar kun je een best buy winkel vinden?
Altijd eens interresant om rond te snuffelen
Michael66 2 december 2006, 08:35 Hallo Eric , Waar kun je een best buy winkel vinden?
Even intikken op Mapquest en ... Voila (http://www.mapquest.com/maps/map.adp?searchtype=address&country=US&addtohistory=&searchtab=home&formtype=address&popflag=0&latitude=&longitude=&name=&phone=&level=&cat=best+buy&address=&city=orlando&state=fl&zipcode=)! Ook de store-locator op de website van Best Buy (http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?id=cat12090&type=page&isCarFi=null) werkt uitstekend.
Overigens:
De dollar doet goed z'n best voor ons, inmiddels $ 1,33 (http://www.xe.com/) voor een euro!
mickey_mouse 2 december 2006, 09:13 En anders recht tegenover de Florida Mall op Orange Blossom.
Eric 2 december 2006, 12:19 Vraag is dus al keurig beantwoord door mijn voorgangers, BestBuy vind ik persoonlijk de beste en vaak goedkoopste winkel voor electronica, ofschoon prijsvergelijken nodig blijft.
Als je echt speciefieke computerdingen nodig hebt heeft CompUSA meer keus (maar is vaak duurder).
Probeer van BestBuy een aanbiedingenkrantje op de kop te tikken.
Eric
mickey_mouse 2 december 2006, 14:34 Vraag is dus al keurig beantwoord door mijn voorgangers, BestBuy vind ik persoonlijk de beste en vaak goedkoopste winkel voor electronica, ofschoon prijsvergelijken nodig blijft.
Als je echt speciefieke computerdingen nodig hebt heeft CompUSA meer keus (maar is vaak duurder).
Probeer van BestBuy een aanbiedingenkrantje op de kop te tikken.
EricWij moesten een routertje hebben, die kochten we bij Walmart, want daar was Best Buy weel veel duurder in.
Dus altijd eerst even rondkijken.
Een ventilator gekocht bij Walmart, gaf veel te weing wind. :( dus teruggebracht!
Toen naar Target Supercenter gegaan, een grotere gekocht maar voor de helft van de prijs! van die ene van Walmart. :)
Zo zie je maar weer hoe vantervoren eerst kijken belangrijk is. 8-)
nahnah9 16 februari 2007, 12:01 De Euro staat nu op 1,30 en nog wat tov de dollar.
De verwachting is dat de dollar nog verder gaat zakken.
Nog goedkopere vakantie :D
Nog meer shoppen #-o
Nu dollars inslaan?
Groeten,
Hans
Njit 16 februari 2007, 12:11 Het grafiekje stijgt alleen nog maar. Zie hier: Link (http://moneycentral.msn.com/investor/charts/chartdl.aspx?D4=1&ViewType=0&D5=0&CP=0&PT=5&CE=0&C6=2007&3=0&PeriodType=5&ShowChtBt=Refresh+Chart&Symbol=%2FEURUS&C8=2007&DateRangeForm=1&C5=2&C7=2&ComparisonsForm=1&C9=0&DisplayForm=1)
Maar ja, niemand kan voorspellen of de Amerikaanse bank geen rente-wijzigingen gaat doen of dat er een ramp gebeurd etc etc
Je maakt natuurlijk ook provisiekosten. Het is dan maar net de vraag of de koers dusdanig veel ongunstiger wordt dat dat opweegt tegen de kosten die je nu maakt..
bono 16 februari 2007, 13:08 Hoi Hans,
Hier een berichtje van een blond meisje die jouw vertelt dit niet te doen!
Dat wilde wij ook doen en dat heeft het forum ons afgeraden, en terecht hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had wel wat mee genomen, zo voor de eerste dag.....................;-)
Maar op onze afrekeningen van de Visa Card scheelde dat behoorlijk dat we nog goedkoper uitwaren dan hier in nederland halen.
Ik kocht in 83 $cent
en met de visa was ik nog net geen 75$cent kwijt..................................en ja als ik dat had geweten had ik meer en meer en nog meer gekocht.
Dus mijn (blond) advies niet doen!;-) ;-)
Maar je moet het zelf weten, ik ben ook maar een leek.(net 1 keer naar Florida geweest)
Gr. Monique
nahnah9 16 februari 2007, 13:17 Je bent toch DONKER blond. Niet blont dus.... :lol:
Ik neem zeker een cc mee. Maar wat los geld lijkt mij ook handig (voor tips en zo). Bovendien hoef ik minder of geen provisie te betalen. =D>
En een creditcard aan mijn vrouw (en vooral dochter) meegeven tijdens shoppen..................................[-o< [-o< [-o< [-o<
Gr,
Hans
bono 16 februari 2007, 13:23 Je bent toch DONKER blond. Niet blont dus....zeg hans.........dat valt onder de verzamelnaam blond, dus ben je donker blond, licht blond of wit dan ben je blond...................(wat een gezeur over kleur haren, we stoppen er mee!!;) ;) ) :lol:
Ik neem zeker een cc mee. Maar wat los geld lijkt mij ook handig (voor tips en zo). Bovendien hoef ik minder of geen provisie te betalen. =D>
En een creditcard aan mijn vrouw (en vooral dochter) meegeven tijdens shoppen..................................[-o< [-o< [-o< [-o< Zou ik nooit doen, dat gaat je zeeeeeeeeer veel geld kosten!
Gr,
Hans
gr. monique
Ta2 Gerrit 16 februari 2007, 14:03 Het grafiekje stijgt alleen nog maar. Zie hier: Link (http://moneycentral.msn.com/investor/charts/chartdl.aspx?D4=1&ViewType=0&D5=0&CP=0&PT=5&CE=0&C6=2007&3=0&PeriodType=5&ShowChtBt=Refresh+Chart&Symbol=%2FEURUS&C8=2007&DateRangeForm=1&C5=2&C7=2&ComparisonsForm=1&C9=0&DisplayForm=1)
Maar ja, niemand kan voorspellen of de Amerikaanse bank geen rente-wijzigingen gaat doen of dat er een ramp gebeurd etc etc
Je maakt natuurlijk ook provisiekosten. Het is dan maar net de vraag of de koers dusdanig veel ongunstiger wordt dat dat opweegt tegen de kosten die je nu maakt..
De provisie kun je bij GWK redelijk minimaliseren. Als je daar dollars koopt, kun je een voucher (ik dacht voor €1,50) kopen, zodat je de volgende keer provisievrij weer dollars kunt kopen. Werkt uitstekend.
Met de CC of pinnen is natuurlijk altijd goedkoper omdat dan middenkoers (tussen aan en verkoop) gerekend wordt.
Maar ieder ditje of datje met de CC betalen is ook zo'n gedoe. En je kunt maar blijven uitgeven; kan voor sommigen gevaarlijk zijn.
Maar hier zijn al een keer (nog niet zo lang geleden) al een paar ellenlange en bijtijds oeverloze discussies over gevoerd.
Dus ik laat het hierbij =;
Njit 16 februari 2007, 15:18 Moderator http://www.xs4all.nl/%7Eolie/fok/smilies/Smilies/copper.gif:
Dit onderwerp is een aantal keren uitvoerig behandeld. Daarom een http://www.xs4all.nl/%7Eolie/fok/smilies/Smilies/slotje4.gif
Zie hier voor meer info:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2592
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2564
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1382
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=595
calypso 16 maart 2007, 15:27 Wel vandaag is de Dollar dus weer eens door de 1,33 grens gegaan, en men voorspelt dat hij nog meer zal gaan stijgen tot misschien 1.36 :!:
Toch wel goed voor de mensen die nu in Florida zitten, en ook voor degene die nog gaan, want nu wordt het toch wel aantrekkelijk om wat dollars in te slaan voor je vakantie.
Voor de actuele stand kijk hier www.xe.com (http://www.xe.com/)
Wel of niet Dollars inslaan is een discussie die al vaker is gehouden (en die hier dus niet meer gevoerd gaat worden :) ).
Maar wel lekker ja.. Alleen de benzine-prijs stijgt ook daar. Dus die misschien ook maar van te voren inslaan..
calypso 16 maart 2007, 15:38 Die discussie wil ik ook niet voeren, want die is toch niet te winnen omdat iedereen er anders over denkt. Gaf aleen maar aan dat het aantrekkelijk is om dit nu te doen, of de mensen dit willen doen is aan hun zelf he :-)
Ik doe het in ieder geval wel !
Marjol 16 maart 2007, 15:55 1,33! Gaaf! Vorig jaar was de koers ook al gunstig, toen schommelde 'ie tijdens onze vakantie (juli) tussen de 1,25 en 1,28.
1,36 is uiteraard nog iets beter! Hup! ;)
Mickey99 16 maart 2007, 16:25 Inderdaad erg gunstig, hopelijk staat ie inderdaad snel nog ietsje beter, zo in ieder geval niet gek zijn! Inderdaad wel jammer dat de prijs van bezine stijgt maar het is toch nog steeds veel voordeliger dan hier.
Beter een gunstige dollarkoers en de bezine wat duurder dan andersom :wink:
Marjol 16 maart 2007, 16:30 Ik gok dat wij een heel eind gaan komen met de tank benzine die bij de auto zit, maar meer dan één keer zullen we sowieso niet hoeven te tanken, dus die benzineprijzen interesseren me niet zo heel veel :)
Mickey99, je hebt minder dan een maand te gaan! :)
pascalbrouwers 16 maart 2007, 16:39 Wel vandaag is de Dollar dus weer eens door de 1,33 grens gegaan, en men voorspelt dat hij nog meer zal gaan stijgen tot misschien 1.36 :!:
Toch wel goed voor de mensen die nu in Florida zitten, en ook voor degene die nog gaan, want nu wordt het toch wel aantrekkelijk om wat dollars in te slaan voor je vakantie.
Voor de actuele stand kijk hier www.xe.com (http://www.xe.com)
Hi calypso.
Hier nog even een site om de bezine prijzen te zien.
http://www.orlandogasprices.com/
Heeft niets met de Dollar te maken, maar toch.
Je ziet toch dat ook in deze discussie al snel richting benzine prijzen gaat.
Bij deze de prijzen.
Pascal
Mickey99 16 maart 2007, 17:31 Ik gok dat wij een heel eind gaan komen met de tank benzine die bij de auto zit, maar meer dan één keer zullen we sowieso niet hoeven te tanken, dus die benzineprijzen interesseren me niet zo heel veel :)
Mickey99, je hebt minder dan een maand te gaan! :)
Ja, ik denk dat wij ook meer dollars uit zullen geven aan andere dingen dan aan bezine :wink:
@ Marjol leuk he dat het zo snel gaat? Morgen nog maar 4 weken \\:D/
Als ik terugga naar Nederland is het jouw beurt om Orlando en omstreken onveilig te maken :grin: :grin:
@ Pascal; Handige site!
Groetjes,
Sonja
calypso 16 maart 2007, 17:38 Hi calypso.
Hier nog even een site om de bezine prijzen te zien.
http://www.orlandogasprices.com/
Heeft niets met de Dollar te maken, maar toch.
Je ziet toch dat ook in deze discussie al snel richting benzine prijzen gaat.
Bij deze de prijzen.
Pascal
Ah thnx Pascal
Inderdaad wel handig om even een bookmark van te maken. :-)
Maar ik koop wel meer dan alleen benzine, daarom ook dat ik wat dollars ga inslaan voor deze prijs
Voor iedereen die nu en binnen kort gaan............................
die gaan :-\" en met een:-D hun geld uit geven met z'n geweldige dollar koers( en geef ze eens ongelijk), maar tegen de tijd dat wij gaan is hij misschien al weer gezakt denk ik zo...........of ja hij is nog meer gestegen=D> =D>
gr. Monique
xl1067 5 april 2007, 15:31 De koers zit nu al een paar uur vrij stabiel in de 1,34 (bron http://www.xe.com).
Op naar de 1,35 zou ik zeggen!
Mickey99 5 april 2007, 15:34 \\:D/ en nog maar 9 dagen te gaan....
Marjol 5 april 2007, 16:14 Woohoo, 1,34 al! Nog een maandje om te stijgen ;)
xl1067 5 april 2007, 16:33 Als die maar niet gaat dalen! :wink:
Marjol 5 april 2007, 18:02 Dat is zo lastig in te schatten he... anders zou ik nu wat dollars bestellen! Ik zie op mijn creditcard overzicht dat de koers op 24-02 1,29 was en op 21-03 1,32, dus dan zouden we nu wel naar 1,35 moeten gaan ;)
calypso 5 april 2007, 21:44 Nu maar hopen dat tie stand houd tot september zodat ik er ook nog iest aan heb :-)
Michael66 5 april 2007, 22:34 \\:D/ en nog maar 9 dagen te gaan....
Verwachting is dat'ie deze week naar de € 1,00 zakt .... :twisted:
calypso 6 april 2007, 06:43 Verwachting is dat'ie deze week naar de € 1,00 zakt .... :twisted:
Wow dat zou wel een heel laag diepte punt zijn!!
:-)
Marjol 6 april 2007, 06:45 Verwachting is dat'ie deze week naar de € 1,00 zakt .... :twisted:
Hé, geen flauwe grapjes maken!
[-X ;)
Michael66 6 april 2007, 07:05 Ik bedoel ook eigenlijk: naar €1,00 stijgt!! Want nu is 1 dollar maar € 0,74 waard ...... :twisted:
En tegen de eind juli daalt'ie naar rond de €0,50, misschien nog lager .... :-) :-)
Hé, geen flauwe grapjes maken! [-X ;)
OK, 1 april is alweer een paar dagen geleden .... ](*,)
pietje 8 april 2007, 09:55 hi allemaal,
de dollar is deze week verder gedaald,
mijn vraag is : waar kopen jullie je dollars?
Tot nu toe heb ik altijd wat geld voor de eerste dagen gekocht bij GWK op schiphol, maar dat vind ik erg duur (met administratiekosten).
Hebben jullie suggesties?
Ten tweede wil ik weten :
klopt het dat de site van Stantonvillas nog steeds under construction is?
Ik kan niet verder klikken om de villas te bekijken.
In september willen we weer naar Miami en Orlando, maar hebben nog niets geboekt.
alvast bedankt, pietje
Marjol 8 april 2007, 10:39 Ik vind ook dat GWK een vrij slechte omwisselkoers heeft. Ik zat te denken om mijn dollars dit jaar bij de Rabobank te bestellen; heeft iemand daar ervaring mee?
pascalbrouwers 8 april 2007, 10:53 Ik bestel ze bij mijn opa :wink:
das een gunstige koers......
Marjol 8 april 2007, 10:57 Ik heb even bij de Rabobank gekeken en zo te zien hanteren die een koers van 1,32 nog wat en hoef ik geen administratiekosten te betalen als ik via internetbankieren bestel.
Ik zag overigens ook dat de koers weer iets minder gunstig is geworden, de dollar staat nu op 1,3379
Zo lastig om te bepalen wat te doen... zou het nog stijgen, gaat het verder dalen... ? Ik wacht nog een weekje af ;)
calypso 8 april 2007, 11:02 Hmm volgens xe.com (http://www.xe.com/) staat tie nog steeds op 1.34260 sinds vanmorgen.
Maar vandaag zal die niet veel veranderen omdat alle buerzen dicht zijn met pasen.
Marjol 8 april 2007, 11:04 Hmm volgens xe.com (http://www.xe.com/) staat tie nog steeds op 1.34260 sinds vanmorgen.
Maar vandaag zal die niet veel veranderen omdat alle buerzen dicht zijn met pasen.
En bovendien is het zondag ;)
Vreemd dat 'mijn site' een andere koers geeft. Laten we deze maar aanhouden dan ;)
Mytimothy 10 april 2007, 11:45 Ik heb voor twee weken terug wat dollars gekocht bij de Rabobank. Heb er 2600 genomen en betaalde er 1978 euro voor en daarnaast 6,50 kosten.
Marjol 10 april 2007, 18:12 Ik heb voor twee weken terug wat dollars gekocht bij de Rabobank. Heb er 2600 genomen en betaalde er 1978 euro voor en daarnaast 6,50 kosten.
Waarom zoveel? :o
Ik ga er zo'n 250 bestellen, de rest betaal ik met creditcard of pin in in Amerika :)
Ik denk dat ik ze nu even ga bestellen :)
freestyle4all 10 april 2007, 18:42 Ben ik dit jaar helemaal niet blij mee.
Zat maar te wachten tot die Dollar ging stijgen, omdat ik nog de laatste paar honderd wilde inwisselen voor Euro's.
Gaat dus mooi niet door.
Zal ik ze dan maar laten liggen tot de volgende Florida-trip?
Marjol 10 april 2007, 18:45 Zo, ik heb $260 besteld; 4 briefjes van 20, 12 van 10, 10 van 5 en 10 van 1 :)
Kosten: €195 nog wat + €5 administratiekosten
Kan het donderdag of vrijdag ophalen :)
Mickey99 10 april 2007, 18:50 Mooie koers!
Moet je dan ook een rekening hebben bij de Rabobank? Ik hoor en lees namelijk wel vaker dat zij een gunstige koers hebben...
Marjol 10 april 2007, 20:45 Ik denk dat je wel een rekening moet hebben. Ik heb het bedrag via internetbankieren afgerekend, je kunt het ook via een formulier aanvragen, maar ik neem eigenlijk aan dat dat alleen voor klanten is.
raygwencaith 10 april 2007, 21:01 ABN AMRO heeft ook best goede koersen staat nu op 1.343 niet slecht, alleen heb ik nog geen transactiekosten kunnen vinden. Lanngsgaan bij de bank is natuurijk een optie. GWK vind ik heel erg slecht.
calypso 11 april 2007, 05:55 Bij ABNAMRO is dat geloof ik 3,40€
Mickey99 11 april 2007, 07:06 Ik zal vanmiddag of anders morgens eens gaan dollar "shoppen" :wink:
xl1067 13 april 2007, 10:12 ABN AMRO heeft ook best goede koersen staat nu op 1.343 niet slecht, alleen heb ik nog geen transactiekosten kunnen vinden. Lanngsgaan bij de bank is natuurijk een optie. GWK vind ik heel erg slecht.
Vandaag krijg je bij de ABN AMRO zelf 1,3524 (ja ja de 1.35 grens is bereikt) dollar door voor 1 euro. Heeft iemand misschien al ergens gelezen wat de verwachting van de koers is? Misschien ga ik toch maar nu alvast dollars kopen want de koers van het moment is natuurlijk al zeer gunstig.
-->http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/speciaalvoor/internationaal_zakendoen/valutacentrum.html
Mickey99 13 april 2007, 11:30 Wat een mooi bericht!! Dat wordt shoppen \\:D/
nahnah9 13 april 2007, 11:57 Is, denk ik, wel de "middenkoers" waarmee de banken pronken.#-o
Ik heb gisteren wat dollars opgehaald en kreeg die voor een koers van 1,28 of zoiets. Als je wilt verkopen is de koers opeens ongeveer 1,46.
Groeten,
Hans
corrus 13 april 2007, 12:01 Je moet ook helemaal geen dollars alvast hier kopen...
pascalbrouwers 14 april 2007, 15:07 Je moet ook helemaal geen dollars alvast hier kopen...
En zeker niet verkopen [-X
Ik wacht nog even.
Mij opa heeft er nog liggen.
Die neem ik mee, voor en gunstig prijsje
en de rest met creditcard en pinnen.
Michael66 14 april 2007, 18:10 Je moet ook helemaal geen dollars alvast hier kopen...
Als je wel wat (of veel) contante dollars wilt meenemen: Maar het mag toch wel? En voor degenen die het wel willen is het nu wel een gunstige koers. 1,3 is toch altijd gunstiger dan 1,2 ... toch?
ienelien 16 april 2007, 22:15 Omdat het voor ons nu toch wel heel erg gaat opschieten (nog 6 nachtjes slapen) wil ik toch wel met wat dollars vertrekken.
Kan je ze dan beter in je woonplaats bij de Postbank of Rabo inwisselen ?? Of is het verstandiger om de dollars op Schiphol aan te schaffen ??
Over dit onderwerp is al heel veel geschreven, Ik zou zoveel mogelijk daar ter plaatse pinnen, maar omdat het altijd goed is om alvast wat op zak te hebben, pin ik altijd op Schiphol.
Daar is binnen het douanegebied nl. een dollar pinautomaat van de ABN-Amro.
Eric
calypso 17 april 2007, 15:39 Over dit onderwerp is al heel veel geschreven, Ik zou zoveel mogelijk daar ter plaatse pinnen, maar omdat het altijd goed is om alvast wat op zak te hebben, pin ik altijd op Schiphol.
Daar is binnen het douanegebied nl. een dollar pinautomaat van de ABN-Amro.
Eric
Vraagje over die dollar pin automaat betaal je daar nu ook extra kosten voor dan?
Nooit iets van gemerkt, werkt gewoon als een gewone pin-automaat, maar nu moet ik er heel eerlijk bij zeggen, dat ik nog nooit op de afrekening heb gekeken of er soms een koersopslag is berekend.
Eric
calypso 17 april 2007, 17:43 Ok bedankt Eric
ienelien 17 april 2007, 22:47 Ben maar op "safe" gegaan en heb vanmiddag de dollars gekocht. Eerst de Rabo-bank gebeld, maar dan moest je, nadat ze zijn besteld, er 3 werkdagen op wachten. Vond ik een beetje kiele-kiele. Stel dat ze er vrijdags niet zouden zijn.
Bij het postkantoor kon ik zo terecht. Tegen een koers van 1,349 (niet slecht toch ??) Daar rekenen ze 2 % kosten.
Nu nog maar 5 nachtjes ....
xl1067 19 april 2007, 13:35 Zojuist is de dollar koers op XE.com net even over de 1.36 gekomen zie hieronder voor het "bewijs". Inmiddels staat die weer op 1.35999, ook niet verkeerd :razz:
http://img152.imageshack.us/img152/3599/xecomdollarkoerseh0.jpg
Laat maar lekker stijgen.. Over een aantal weken mogen we..
raygwencaith 19 april 2007, 15:20 Zojuist is de dollar koers op XE.com net even over de 1.36 gekomen zie hieronder voor het "bewijs". Inmiddels staat die weer op 1.35999, ook niet verkeerd :razz:
http://img152.imageshack.us/img152/3599/xecomdollarkoerseh0.jpg
Ikwas net even bij het GWK langs en daar stond ie op 1.279 echt belachelijk laag. hen toen ook even gevraagd waarom bij de postbank 1.35 en hier 1.27. Mevrouw vertelde mij dat dit hetgeen is zij doorkrijgt en daar niks aan kan veranderen. Tja aan zo'n melding hebben we ook niks dus bij het GWK haal ik ze niet. Zodra hij nog verder stijgt haal ikw el wat bij ABN of de postbank want GWK is een dief van je zuurverdiende centjes.
Klopt ja, staat ook zo op hun site:
http://img152.imageshack.us/img152/8071/gwkya7.png (http://imageshack.us)
En dan ook nog transactiekosten:
De transactiekosten voor vreemde valuta bedragen 0,75% met een minimum van € 3,25 en een maximum van € 7,50.
Dan is je voordeel van de hoge dollarkoers snel weg :)
Marjol 19 april 2007, 19:47 Hm, heb ik mijn dollars dus toch nog net iets te vroeg gekocht. Ach ja, we zullen terplekke ook nog wel wat uitgeven gok ik ;)
Michael66 19 april 2007, 20:07 Hm, heb ik mijn dollars dus toch nog net iets te vroeg gekocht. Ach ja, we zullen terplekke ook nog wel wat uitgeven gok ik ;)
Ach, het is altijd te vroeg of te laat, toch?
Je was toen tevreden met je beslissing, dus geen reden om er nu niet tevreden mee te zijn. You did good, girl!!
En: het aantal dollars dat je hebt wordt niet meer of minder. Honderd dollar = honderd dollar. Niet meer, niet minder.
Marjol 19 april 2007, 20:14 Ja, en die drie cent per euro maakt dan ook niet meer zo gek veel uit :)
Michael66 19 april 2007, 20:28 Ja, en die drie cent per euro maakt dan ook niet meer zo gek veel uit :)
't Gaat toch wel op ..... =D>
calypso 27 april 2007, 14:33 Bron : nu.nl (http://nu.nl/news/1058989/35/Euro_op_recordhoogte.html)
Euro op recordhoogte
Uitgegeven: 27 april 2007 14:53
AMSTERDAM - De koers van de euro is vrijdag op een recordhoogte beland ten opzichte van de dollar. Dit gebeurde na tegenvallende cijfers over de groei van de Amerikaanse economie in het eerste kwartaal.
De euro is al geruime tijd met een opmars bezig omdat het er steeds meer op lijkt dat de Amerikaanse economie afzwakt.
http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif Op de wisselmarkt betaalden handelaren meer dan 1,3670 dollar. Het voorgaande record stond op 1,3666 dollar van 30 december 2004.
Na een aantal weken toch wel stevig in de 1,36 zone te hebben gehangen lijkt de koers de afgelopen dagen toch wat te zakken. Op dit moment staat hij op XE.com nog maar op 1,35293. Ik hoop niet dat die verval door blijft zetten :-(
http://www.xe.com/
BimaM6 12 juni 2007, 09:26 hey ik heb laatst in een bericht gelezen dat je de saldo van je CC kan bekijken op inet. ik heb een abn amro Cc. Kan iemand mij die link weer geven? ik kan hem niet meer vinden
Toevallig net gisteren mee bezig geweest:
http://www.abnamro.nl/nl/particulier/betalen/credit_card/online.html
Eric
calypso 12 juni 2007, 12:48 Ja dat kan zeker had de link al eerder geplaats in een ander topic, maar bij deze de directe link, sorry Eric ;-)
ABNAMRO Credit card logon (https://creditcards.abnamro.nl/)
Even ook een vraagje hierover. Waar is het het best om te wisselen? Bij GWK of in florida zelf?
Groetjes!!
Ik vetrek a.s. zaterdag 16 juni!!! JOEPIE!!!
Michael66 13 juni 2007, 13:49 Even ook een vraagje hierover. Waar is het het best om te wisselen? Bij GWK of in florida zelf?Als je echt wilt wisselen, dan zul je dat in NL moeten doen, in Florida is het erg lastig om je euro's kwijt te raken voor dollars.
Het gunstigst is het om daar te gaan pinnen, dan krijg je de beste koers.
ik heb gisteren voor 750 euro 1000 dollar ontvangen
pietje 13 juni 2007, 16:55 ik heb gisteren voor 750 euro 1000 dollar ontvangen
Waar heb je gewisseld ? Bij GWK of bij gewone bank?
reneefrankrijk 13 juni 2007, 17:43 Ik ben pas sinds kort de koers in de gaten aan het houden, nu 1,329 dollar voor 1 euro. Twee of drie weken geleden was dat 1,35. Kan iemand zeggen wat de koers daarvoor was, is hij nu gewoon aan het zakken?
Eigenlijk bedoel ik meer te vragen, wachten met wisselen of nu al een deel wisselen? Wat is wijsheid?
Michael66 13 juni 2007, 18:00 Ik ben pas sinds kort de koers in de gaten aan het houden, nu 1,329 dollar voor 1 euro. Twee of drie weken geleden was dat 1,35. Kan iemand zeggen wat de koers daarvoor was, is hij nu gewoon aan het zakken?
Eigenlijk bedoel ik meer te vragen, wachten met wisselen of nu al een deel wisselen? Wat is wijsheid?
Als we toch eens wisten wat de dollarkoers ging doen .....
Hier zijn al wat onderwerpen over volgeschreven op dit forum (zoals ook dit onderwerp), en uiteindelijk komt het er meestal op neer: doe wat je zelf het beste lijkt. Elk ander advies is koffiedik kijken.
Als ik dat wist was ik nu rijk...;-)
De dollar is even stabiel geweest op 1.35, maar is de laatste dagen teruggezakt naar 1.33. Hoe de koers verder gaat hangt o.a. af van economische cijfers. Mijn persoonlijke visie is dat de dollar nog wat daalt, is goed voor de Amerikaanse export.
calypso 10 juli 2007, 17:24 Bron XE.com (http://www.xe.com/)
Nou voor de mensen die nog dollars nodig hebben nu kopen want vandaag heeft de Dollar de magische grens van 1,37 doorgebroken!
Staat nu op 1,37145!
[/URL]
Bron [URL="http://www.dft.nl/nieuws/1862460/Euro_op_hoogste_niveau_ooit.html"]Telegraaf.nl (http://www.xe.com/)
Euro op hoogste niveau ooit
10 Jul 07, 16:42
LONDEN (ANP-AFX) - De euro is dinsdagmiddag op de valutamarkt voor het eerst sinds de invoering op de financiële markten begin 1999 meer dan 1,37 dollar waard geworden. De euro bereikte een recordstand van 1,3717 dollar, maar zakte later iets terug.
De valutahandelaren kopen euro’s omdat ze verwachten dat de rente in de eurozone verder stijgt. Ook maken ze zich zorgen over de Amerikaanse economie. Bij het oude record van 27 april was de euro 1,3681 dollar waard. Bij de invoering van de euro in januari 1999 was de munt 1,18 dollar waard.
De Europese eenheidsmunt bereikte maandag ook een nieuw hoogtepunt tegenover de Japanse yen met 168,51 yen. Het Britse pond sterling steeg dinsdag naar het hoogste niveau in 26 jaar tegenover de dollar met een waarde van 2,0231 dollar. De euro is 0,6779 pond waard.
Nou Mickey dan kunnen we mooi met z'n alle op de goedkope disney cruise wat vind je er van??
Gr. Monique
Ik kan altijd wel vrij krijgen hoor zo rond de kerst is ook heel gezellig, toch??
Mickey99 10 juli 2007, 18:19 Nou Mickey dan kunnen we mooi met z'n alle op de goedkope disney cruise wat vind je er van?? Gr. Monique
Ik kan altijd wel vrij krijgen hoor zo rond de kerst is ook heel gezellig, toch??
Klinkt goed maar ik ben bang dat die goedkope Disneycruise eenmalig is en alleen wegens de terugtocht naar Amerika... ;)
Nou wat let je dan, 2 weken vrij , goedkope dollarkoers, en een goedkope disneycruise, jeetje wat klinkt dat allemaal goedkoop!!!!!!!!
Dennis was gisteren jarig en heeft 2 staatloterij tickets gekregen van me om zoveel mogelijk geld te verdienen voor de auto's.
Misschien als we heel veel hebben dan mag je wel mee hoor!!!!!
Gr. Monique
Mickey99 10 juli 2007, 18:27 Hahaha dat is aardig van je! Trouwens nog van harte met Dennis!
Dank je, ene Dennis houdt er toch allemaal niet van, van die poppen en toestanden allemaal, voor 1 keer lijkt me dat wel eens leuk dus mag jij in zijn plaats mee, oké.
Gr. Monique
calypso 11 juli 2007, 06:50 En hij gaat nog steeds omhoog staat nu op 1.37550!!
;-)
Marjol 11 juli 2007, 09:47 1,37! Prima! Ik ga voor de 1,47 in april 2008!
In 2006 was de koers ongeveer 1,25, in 2007 1,36 dus moeten we nu naar de 1,47! Wie stemt voor? ;)
In 2006 was de koers ongeveer 1,25, in 2007 1,36 dus moeten we nu naar de 1,47! Wie stemt voor? ;)
Wij gaan in 2008 niet. Dus ik ga voor de 1.56 in 2009 :)
Ben jij trouwens niet op vakantie?
calypso 11 juli 2007, 16:42 Nog effe en dan hebben we 1.38 staat nu al op 1.37725 ;-)
pascalbrouwers 11 juli 2007, 20:44 Nog effe en dan hebben we 1.38 staat nu al op 1.37725 ;-)
Volgens mij gaan eerdere voorspellingen toch uitkomen :-D
Op naar de 1,40 \\:D/ \\:D/
;) Pascal
RoyFamily 17 juli 2007, 18:56 Vandaag even wat dollars gehaald bij het postkantoor:
675 dollars tegen een koers van 1,381000 = € 488,78.
Kwamen nog wel 2% kosten bij ad € 9,77.
Maar geen slechte deal zou ik zeggen.
calypso 20 juli 2007, 07:28 Nou volgens de analisten blijft de Euro voorlopig nog stijgen dus het zou best eens kunnen dat die grens van 1,40 nog gehaald wordt ook, in ieder geval staat tie nu al 2 dagen boven de 1,38!
;-)
calypso 29 juli 2007, 11:25 Zo zie je maar de ene keer is tie veel waard dan weer minder. Op dit moment dus nog maar 1.3384, en hij stond zo mooi hoog op 1.3834.
Maar ja maar hopen dan de financieel markt weer gauw kalm wordt dan gaat tie misschien nog omhoog voor 1 september als ik vertrek.
Marjol 29 juli 2007, 11:31 Ja, moet je kijken: 5 cent omlaag in een paar dagen tijd! Hopelijk gaat dat niet zo door!
Ach wat daalt kan ook weer stijgen en zeker tegen de tijd van november dan staat hij weer 1.40 geloof me maar :^o;-)
Toch nog in een goede tijd Discovery Cove geboekt, 1.3727 ongeveer!
Gr. Monique
calypso 6 augustus 2007, 16:31 Inmiddels is de dollar weer aardig terug vanmiddag stond die zelfs weer even op 1.38420
Dus weer goed op dit moment staat tie op 1.37955.
;-)
pascalbrouwers 6 augustus 2007, 21:05 Hy Guys wat maken nu 5 centjes uit.....
scheelt je uitendelijk alleen maar peanuts :shock:
bij 1,34 = 1000 dollar = 746
bij 1,38 = 1000 dollar = 724
scheelt je dus 22 eurootjes.
= met en hele familie een etentje macdonalds :-s:-s
Maar ja iedere besparing is er 1
Dus Calypso Go for it [-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<
En op naar de 1,.............
Have fun in the sun
:razz: Pascal
just kidding
Jurgen28 10 augustus 2007, 15:32 Wij zijn van 1-7 tot 21-7 in florida geweest. We hebben gisteren ons laatste afschrift van de Visa ontvangen. We waren uitgegaan van
€ 1 = $0.78. Uiteindelijk was de koers €1 = $ 0,73. Op een vakantiebedrag scheelt dat toch aanzienlijk wat euries.
corrus 11 augustus 2007, 08:28 Voorlopig is ie weer aan het zakken... :-(
calypso 11 augustus 2007, 09:40 Tja wat wil je met zo'n beursval, dan moet die wel omlaag, maar de analisten zeggen dat dit van korte duur zou zijn, dus we hopen het beste maar ;-)
bono 11 augustus 2007, 13:09 maar de analisten zeggen dat dit van korte duur zou zijn, dus we hopen het beste maar ;-)
Dat snap ik ja, als je nog maar 22 dagen heb voor je gaat!!
Maar goed niemand kan er echt iets over zeggen denk ik, hadden ze deze toestanden met de beurs ook voorzien dan??
Gr. Monique
bono 12 augustus 2007, 10:03 Maar ik gun je een stand van 1.40 wel hoor Calypso( en alle andere natuurlijk ook............geen verschil in maken anders krijgen we :x)
Op mijn boeking van Discovery Cove stond de dollar 1.37270.
Het totaal was 458.17 dollar en op de visa is afgeschreven 342.64 terwijl ik zelf had uitgerekend iets van 333.64 euro kwijt te zijn.
Dus ja welke hebben ze dan gehandteerd???
Dat scheelt een euro of 9, dat vind ik best veel...................
Ik kan kijk net, dan zou de koers 1.32 moeten zijn geweest ongeveer dan he:wink:
Of komt dat door Visa.........................
Gr. Monique
Eric 12 augustus 2007, 11:25 $ 1.37270 is de middenkoers, de koersen die banken en creditkaartmijen gebruiken is uiteraard een stuk lager.
Waar dacht je dat ze al die grote gebouwen van betalen?
Eric
calypso 16 augustus 2007, 12:20 Jeee ik hoop toch echt wel dat deze koersdaling gaat stoppen zeg!!
He staat inmiddels op een diepte punt van 1.33962!
Als dat zo door gaat dan word het geen goedkope vakantie meer :-(
Eric 16 augustus 2007, 14:45 Maar ik zit er nu.....
Maar het geeft niet hoor, al staat de dollar 1 tegen 1 dan ga ik nog !!
Eric
Njit 12 september 2007, 08:51 Euro op hoogste niveau ooit
Bron: ANP (http://frontpage.fok.nl/) - woensdag 12 september 2007 @ 09:27
De euro is woensdag naar een recordhoogte gestegen ten opzichte van de Amerikaanse dollar. De Amerikaanse munteenheid staat onder druk door speculatie over een renteverlaging volgende week in de Verenigde Staten.
De euro noteerde woensdag in de ochtend 1,3869 dollar. In juli werd de grens van 1,38 dollar voor het eerst doorbroken sinds de invoering van de Europese munteenheid in 1999.
Eric 12 september 2007, 10:21 Lekker, maar het duurt nog 3 maanden voor ik ga :sad: ...
En alles wat ik vooraf kan betalen is al betaald, alleen autohuur nog, maar dat maakt niet uit, omdat de prijzen (bij usareisen.de) in Euro's zijn.
Eric
corrus 12 september 2007, 14:11 De Europese Bank is van plan, over ongeveer een week, de rente te gaan verlagen, waardoor de Dollar weer zal zakken... :(
FrankS 13 september 2007, 10:22 Voorlopig is er vandaag weer een record bereikt, boven de 1.39. Als de Europese Bank nú al een renteverlaging bekend maakt, dan is dat al lang verdisconteerd in de huidige koers.
bono 13 september 2007, 12:26 Ik vandaag op mijn fietsje gesprongen na eerst een rondje de banken te hebben gebeld wie het gunstigste was.
En wat denk je, kom ik aan bij de ABN AMRO is er een technische storing dus het feestje ging niet door.
Ik balen, over de zeik, G&%$$$$$$$$mme hopelijk stijgt hij morgen nog meer zodat ik een klein extra heb voor de moeite die ik vandaag heb gedaan.
1000 euro kreeg ik 1387.93 dollar voor.(hopelijk morgen 1400 dollar voor 1000 euro!!)
Dat was het beste.....................
Gr. Monique
Eric 13 september 2007, 12:36 Ik ben bang dat de ABN-Amro geen dollars op voorraad heeft.
Verder krijg je echt niet de middenkoers, maar een cent of 8 minder.....
Vandaar dat ik gewoon ter plaatse dollars ga pinnen, geen risico dat ik mijn geld kwijt raak ergens.
Eric
bono 13 september 2007, 12:40 Ja dat snap ik wel Eric.
Maar voor de eerste paar dagen vind ik het wel zo fijn al wat te hebben.
Bij het GWK kreeg ik maar 1300 dollar, en bij SNS was het 1306 dollar plus 24 euro administratie kosten toestanden en ook nog eens 12.95 euro voor het laten verzenden naar het kantoor of je thuis adres!
Absurt al zeg ik het zelf.
Maar goed vandaar dat de ABN AMRO overbleef.
Maar weer een poging :mrgreen:
Gr. Monique
Eric 13 september 2007, 12:42 Ik heb net even gekeken op de site van Pott Change (Amsterdam Damrak), die geven meestal de beste koers en berekenen géén kosten:
--------------------------------------------------------------------
Rates
RATES EFFECTIVE ON 13 SEPTEMBER 2007
SELLBUYUSDhttp://pottchange.com/images/flags/small_united_states_flag.gif1.45981.3698GBPhttp://pottchange.com/images/flags/small_united_kingdom_flag.gif0.72200.6734CHFhttp://pottchange.com/images/flags/small_switzerland_flag.gif1.73311.6051
CADhttp://pottchange.com/images/flags/small_canada_flag.gif1.54801.3966SEKhttp://pottchange.com/images/flags/small_sweden_flag.gif9.80398.8889NOKhttp://pottchange.com/images/flags/small_norway_flag.gif8.26457.5188DKKhttp://pottchange.com/images/flags/small_denmark_flag.gif7.84317.0922AUDhttp://pottchange.com/images/flags/small_australia_flag.gif1.77461.5785JPYhttp://pottchange.com/images/flags/small_japan_flag.gif16764150.04
Explanation: when you need euro's you have to sell USD: 1.4598 to get one euro.
Uitleg: wanneer u euro's wilt dan dient u USD 1.4598 te geven om één euro te ontvangen.
In case you want to buy USD, you receive 1.3698 USD for one euro.
Wanneer u dollars wilt kopen dan ontvangt u 1.3698 USD voor één euro
---------------------------------------------------------------------
Hopelijk heb je hier wat aan.
Eric
Eric 13 september 2007, 12:44 Zit nu toch te denken om van mijn geloof af te stappen, en toch maar wat dollars in te slaan, deze koers is echt heel hoog, best kans dat de centrale banken binnenkort gaan ingrijpen.
Wist ik het maar........
Eric
bono 13 september 2007, 12:46 Uhem ja........................en nu dan...............geen idee, heb er nog nooit van gehoort. Is het een soort bank of zo??
Moet je dat via je Visa doen of zo....................
Dan gaat dat niet lukken, het extra geld staat pas op maandag op de Vïsa kaart.
Dus helaas, toch morgen bij de ABN_AMRO proberen!
BEdankt ERic
Gr. Monique
Njit 13 september 2007, 13:11 En dan trek je de provisie er vanaf en dan ben je uiteindelijk niks goedkoper uit...
Eric 13 september 2007, 13:19 Pott berekent géén provisie of kosten.
Nog even voor Monique:
Ik begrijp dat je wilt betalen met je VISA kaart, houd je er wel rekening mee, dat rood staan op je Visa kaart heel wat meer kost dan de eventuele koerswinst die je maakt???
Eric
wimk 18 september 2007, 14:47 Klopt dat hij nu al bijna 1.45 is???
Dit staat op de site van Pott, gaat lekker zeg
Explanation: when you need euro's you have to sell USD: 1.4492 to get one euro.
Uitleg: wanneer u euro's wilt dan dient u USD 1.4492 te geven om één euro te ontvangen.
pyca 18 september 2007, 15:07 Wil je dollars verkopen dan?
Marjol 18 september 2007, 17:53 De huidige koers is 1.38744, niet mega spectaculair dus.
FrankS 19 september 2007, 08:36 Bron: www.nu.nl (http://www.nu.nl)
Dollar zakt verder weg na rentebesluit VS
Uitgegeven: 19 september 2007 08:07
Laatst gewijzigd: 19 september 2007 09:22
AMSTERDAM - De koers van de dollar is verder omlaag gegaan na de renteverlaging in de Verenigde Staten. De euro kwam daardoor op een nieuw record ten opzichte van de Amerikaanse munt.
De Europese munt noteerde 1,3987 dollar en kwam daarmee dichtbij bij de grens van 1,40 dollar.
De renteverlaging dinsdag in de VS met een half procentpunt was vooral ingegeven door bezorgdheid over de ontwikkelingen in de Amerikaanse economie. Een lagere rente heeft als effect dat de dollar voor valutahandelaren minder aantrekkelijk wordt.
In de eurozone wordt voor later dit jaar juist rekening gehouden met een renteverhoging.
calypso 19 september 2007, 20:44 Nou zondag nog wat dollars in Six Flag Georgia opgenomen tegen een omreken koers (ABNAMRO)van 1,36, dus die 1,39 krijg je echt niet, maar goed het is best een mooie koers. Lekker goedkoop en dus gisteren maar veel kleren gekocht voor een gunstige prijs! ;-)
FrankS 20 september 2007, 19:51 Nieuw record nu, boven de 1.40
Lannie 20 september 2007, 20:10 om precies te zijn 1,409..... laat ie nog maar ff verder stijgen!!
nienke100 21 september 2007, 13:22 Ik kreeg van de week 139 dollar voor mijn 100 euro.
bono 21 september 2007, 21:58 Ik kreeg van de week 139 dollar voor mijn 100 euro.
En waar heb je die gewisseld?????
Gr. Monique
nienke100 21 september 2007, 22:54 Gewoon bij het postkantoor, kwam nog wel iets van 3,50 aan wisselkosten bij.
raygwencaith 22 september 2007, 12:45 Ga ook eens kijken bij Pottchange in Amsterdam daar betaal je geen commissies en andere omzin. Wij hebben daar onze dollars gehaald en dat scheelde behoorlijk wat. Nu staan hun rates op 1.38 als ik bij het gwk kijk is het 1.32 en dan betaal je nog extra kosten. Dat scheelt dus best aardig wat.
zie : http://www.pottchange.com
Bij de optie Rates kun je zien wat je bij hun krijgt.
Groet
Gwenda
Marjol 25 september 2007, 17:15 Bij de Rabobank krijg je ook altijd een gunstige koers. Je moet er dan wel een betaalpakket hebben. Toen ik vorige week voor het laatst keek, kreeg je 1,376 voor een euro.
Marjol 26 september 2007, 15:40 De euro staat nu op 1,413 dollar en bij de Rabobank krijg je nu exact 1,40 voor je euro's. 't Wordt toch wel erg aantrekkelijk... maar eigenlijk verwacht ik nu dat het nog meer gaat stijgen.
Boterletter 26 september 2007, 18:02 Ik heb op 24 september een hotel via mijn creditcard (Postbank Mastercard) bij Priceline betaald en de koers blijkt 1.396 te zijn. Zo slecht lijkt me dat niet. Ik vraag me dan ook af of dollars kopen wel zin heeft als het zo weinig scheelt.
pascalbrouwers 26 september 2007, 18:27 Ik vraag me dan ook af of dollars kopen wel zin heeft als het zo weinig scheelt.
Zeer goede vraag....
Ik zou ieder geval nooit voor veel geld Dollars kopen.
Doe het liever ter plekke, met pin of creditcard.
Heeft voor overigens ook niet zoveel zin.
Heb geen zwart geld :lol:
Marjol 26 september 2007, 19:41 Ik heb op 24 september een hotel via mijn creditcard (Postbank Mastercard) bij Priceline betaald en de koers blijkt 1.396 te zijn. Zo slecht lijkt me dat niet. Ik vraag me dan ook af of dollars kopen wel zin heeft als het zo weinig scheelt.
Dat scheelt inderdaad niet zoveel. Maar als je de 1,41 van nu vergelijkt met de 1,25 van vorig jaar juli, scheelt het toch wel heel aardig. En je weet maar nooit of de dollar weer gaat stijgen...
Eric 18 oktober 2007, 14:59 Dollar vandaag weer een record: $ 1,43 voor de Euro !!
Eric
bono 18 oktober 2007, 15:54 HE, nee.........hoe kan dat nou, van het weekend stond hij nog op teletekst voor 1.33 nog wat..........
Jeetje ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor.8-[
Maar goed, laat het maar lekker meer worden.
Gr. Monique
Eric 18 oktober 2007, 16:38 HE, nee.........hoe kan dat nou, van het weekend stond hij nog op teletekst voor 1.33 nog wat..........
Monique, op teletekst staan de aan- en verkoopkoers, niet de middenkoers.
De dollar is sinds het weekend bijna 2 cent gestegen , maar echt geen 10 (helaas).
Eric
Michael66 18 oktober 2007, 17:29 Ik vind de beste site altijd www.xe.com (http://www.xe.com), die geeft zeer actueel de waarden (nu net onder de 1,43> 1,4291) weer en je kunt met de tool makkelijk bedragen omrekenen.
cupra 21 oktober 2007, 15:16 Ik heb gister bij het gwk gewisseld, voor 600 euro kreeg ik 800 dollar....
Misschien kan het beter maarja ik heb alvast wat, en dit GWK kantoor was dichtbij huis, Ik vind Brussel iets te ver....
mafo 21 oktober 2007, 16:15 Zelf pin ik altijd op het vliegtuig bij aankomst, nooit zulke hoge bedragen daar ben ik een beetje huiverig voor.
reneefrankrijk 25 oktober 2007, 06:41 Net dollars gekocht € 1 = $ 1,367
Gisteravond nog wat besteld, ik ben benieuwd of daar al een verschil in zit.
bono 25 oktober 2007, 11:12 En waar heb je ze gekocht????
Zou je met een koers van 1=1.30 terug in kunnen leveren, zodat je nu kan profiteren van de betere koers, gezien de koers van ReneeFrankrijk?
Of hoe werkt dat precies??
Gr. Monique
Eric 25 oktober 2007, 12:03 Beste Monique.
Banken hanteren 3 verschillende koersen (zelfs nog wat meer, maar die zijn hier viet van belang.
Dat is de middenkoers en aan de hand daarvan worden de aankoop en verkoop koers berekend.
Het verschil tussen aan- en verkoop is de winst van de bank, en daarvan kunnen ze Rijkman-Groening 19,4 miljoen betalen.
Om als particulier daar wat aan te verdienen, moet je dus eerst dat verschil goedmaken.
Om je een idee te geven: hier de koersen van het GWK van vandaag:
GWK Travelex wisselkoersen (http://www.travelex.com/nl/personal/CR_default.asp?content=erh&lang=NLD)geldig op: donderdag 25 oktober 2007
Valuta dollar
U verkoopt 1,5303
U koopt 1,3340
Je ziet, kopen en weer terug brengen van dollars kost bijna $ 0,20 per dollar !!!
Eric
reneefrankrijk 25 oktober 2007, 12:57 Ik heb ze on-line besteld bij de SNS bank en ga ze volgende week ophalen. Ze zijn gisteren van mijn rekening afgeschreven tegen die koers. Ik moet zeggen dat ik wel de kosten erg hoog vond!
Hier in Frankrijk bij onze Credit Mutuel krijg je trouwens een stuk minder dollars voor je euri.
Eric 25 oktober 2007, 13:07 Ik moet zeggen dat ik wel de kosten erg hoog vond!
Tip voor diegenen die in de buurt van Amsterdam wonen:
Bij Pott (http://pottchange.com/) op het Damrak t/o de Bijenkorf krijg je een heel gunstge koers (1.3986) en worden geen kosten berekend !!
Eric
Lannie 25 oktober 2007, 13:53 Wij hebben gisteren hier in Florida gewoon geld uit de automaat gehaald en ik zag 's avonds via internetbankieren, dat wij voor 100 dollar, 72.78 euro regen en 1.48 euro aan kosten betaalde. Dat is dus goedkoper dan in Nederland halen. Tevens is het wel verstandig om travellercheques mee te nemen, deze zijn verzekerd voor diefstal en heb je altijd iets achter de hand.
Harold 25 oktober 2007, 14:11 Wij pinnen meestal ook ter plaatse... volgens mij is dat voordeliger. er werd mij ook verteld dat het nog voordeliger is als je zoveel mogelijk met cc betaalt...? daar ben ik niet zo zeker van, want als ik mijn afschrift van januari 2007 bekijk van dan berekenen ze een middenkoers denk ik.
Ta2 Gerrit 25 oktober 2007, 14:22 Wij pinnen meestal ook ter plaatse... volgens mij is dat voordeliger. er werd mij ook verteld dat het nog voordeliger is als je zoveel mogelijk met cc betaalt...? daar ben ik niet zo zeker van, want als ik mijn afschrift van januari 2007 bekijk van dan berekenen ze een middenkoers denk ik.
Dat is juist het voordeel, want de middenkoers is de koers die je ieder dag hoort, nu zo'n $1,42 voor de Euro.
Als je ze koopt krijg je rond de $1,33 voor 1 Euro, als je ze verkoopt betaal je rond de $1,53 voor een Euro, dus doe mij maar de middenweg \\:D/
Dennis the Menace 26 oktober 2007, 22:39 Vandaag ook dollars gehaald en ik betaalde €70.26 voor $100.00 en ook geen extra kosten \\:D/
Helemaal lekker. Voor ons kan de vakantie beginnen. Nog 3 nachtjes......:-P
calypso 29 oktober 2007, 16:43 Nou het gaat goed met de dollar zo te zien nu al 1.44124!
volgens mij is tie op weg naar de 1,50?
Mickey99 2 november 2007, 16:57 Vandaag weer iets gunstiger: 1.45004 (http://www.xe.com/) \\:D/
Marjol 2 november 2007, 18:16 We zijn de 1,45 voorbij.. dat gaat goed! :D
sleepwalker 3 november 2007, 12:43 Ook als je met je visacard betaald (of een andere international card services kaart) krijg je een veel ongunstigere koers. Deze is te vergelijken met de koers van het GWK plus een opslag van 2% bij betalingen in de VS....
Die 1,45 geldt alleen voor de economen en niet voor de dollarkopende particulier. (al hangt "onze" koers er wel aan vast.
reken dus niet met 1,45 bij je uitgaven maar met 1,35 (op dit moment) dan zit je er dichter bij en geef je niet meer uit dan gewenst!
Marjol 3 november 2007, 13:14 Ik pin gewoon contant geld in Amerika, dan krijg je de meest gunstige koers!
Boterletter 3 november 2007, 14:26 Ook als je met je visacard betaald (of een andere international card services kaart) krijg je een veel ongunstigere koers. Deze is te vergelijken met de koers van het GWK plus een opslag van 2% bij betalingen in de VS....
Die 1,45 geldt alleen voor de economen en niet voor de dollarkopende particulier. (al hangt "onze" koers er wel aan vast.
reken dus niet met 1,45 bij je uitgaven maar met 1,35 (op dit moment) dan zit je er dichter bij en geef je niet meer uit dan gewenst!
Ik vraag me af of dit klopt. Ik heb een paar weken geleden een betaling gedaan met mijn creditcard (Mastercard) voor een Priceline hotel en de koers was vrijwel gelijk aan de toen geldende middenkoers. Ook is er geen opslag berekend. Kan me niet voorstellen dat online betalingen in US$ anders zijn dan "fysieke" betalingen in een winkel o.i.d. in de USA.
John
sleepwalker 3 november 2007, 21:19 ik heb vanmiddag nog met ICS gebeld en die hebben mij dit verteld. Dus ga er maar vanuit dat dit klopt.
Rabobank rekent 1 EUR = 1,42891 USD met kosten van 5euro bij afhalen
GWK rekent 1 EUR = 1,3582 USD
Rabobank rekent bij het pinnen bij een geldautomaat alleen 1% koersopslag (sommige paketten +2euro)
Het verschil tussen betalen met je creditcard en contant pinnen kan dus nogal oplopen. Ik heb even een rekenvoorbeeld gemaakt voor 1000$
visaraboaantal dollars$1.000,00$1.000,00wisselkoers 3-11 vlgs site1,35821,43totaal aantal te betalen euro's€ 736,27 € 699,39 incl opslag (visa 2%, rabo 1%)€ 750,99 € 706,39
Hier schrok ik zelf dus nogal van. Was ook nogal overtuigd dat die creditcard toch zo gemakkelijk was.
Door een vriend werd ik geatendeerd dat de koers van Visa (=ICS) vreselijk slecht is, daarom heb ik vandaag nog gebeld met ICS over hoe hun koersen tot stand komen. De dame kon mij de actuele koers niet zeggen maar zei wel dat deze ongeveer overeenkomt met die van het GWK.
Ik ben zelfs verder gegaan en heb de koersen (van mijn vorige vakantie) opgezocht en berekend. Daar bleek de berekende koers veel minder af te wijken dan hierboven beschreven. (koers 2-7-2005= 1 Eur = 1,20$, betaalde koers: 2-7-2005: 1 Eur = 1,16)
Ik durf er eigenlijk niets meer van te zeggen. Check in de eerste week mijn online VISA wel ff en reken het uit, heb bovendien een vraag naar Visa gestuurd waar ik de door hun gehanteerde interbancaire wisselkoers kan terugvinden.
Ta2 Gerrit 4 november 2007, 00:44 Ik heb een iets simpelere uitleg; wij hebben vorige maand spullen met de Rabo Mastercard gekocht in Florida en deze week de afschriften gehad.
Omgerekend kregen wij voor €1,- » $1,40, ± de middenkoers van dat moment (begin Oktober)
Duidelijker kan ik het niet maken, wel veeeeel makkelijker ;-)
sleepwalker 4 november 2007, 08:36 wat bedoel je met "de middenkoers"?
Lijkt erop dat de Rabobank creditcard in ieder geval goedkoper is dan een visacard
Ta2 Gerrit 5 november 2007, 15:54 De middenkoers is de koers die je iedere dag op het nieuws bijv. hoort, dus de echte koers. Je hebt ook nog de aan- en verkoopkoers (zoals op de borden bij bijv. GWK). die liggen beduidend hoger cq lager, dus vandaar middenkoers.
Boterletter 5 november 2007, 16:29 wat bedoel je met "de middenkoers"?
Lijkt erop dat de Rabobank creditcard in ieder geval goedkoper is dan een visacard
Ik denk dat het niet zozeer aan de Rabobank ligt maar aan Mastercard, zoals eerder geschreven heb ik ook (Postbank card) de ervaring dat Mastercard de "middenkoers" hanteert. (bv NOS Teletekst 502).
sleepwalker 11 november 2007, 19:00 Ik heb de de afgelopen dagen dollars gepind (met Rabo) en met visa betaald. Online de bedragen bekeken. Scheelt eigenlijk niets met elkaar. Ik kreeg bij beiden ongeveer $1,43 voor mijn euro. Dat is dus zo'n 3 cent minder dan de door jullie opgegeven middenkoers.
Mijn reisgenoot die met de postbank pinde kreeg wel rond die koers zijn dollars
Maar waar ik eigenlijk bang voor was, het heel erg duur zijn van de Visa blijkt ongegrond.
xl1067 21 november 2007, 14:42 Aangezien ik er praktisch om de hoek woon, kan ik bij pott exchange (http://pottexchange.com) op het Damrak alvast wat geld gaan wisselen. Zij schijnen er bekend om te staan een hele aantrekkelijke koers te hanteren en geen extra kosten te berekenen. Hier krijg je bijvoorbeeld vandaag 1,46 dollar voor 1 euro. Vrij goed toch?
Misschien ook een tip voor andere forummers uit Amsterdam en omstreken? Als je (om welke reden dan ook ;)) graag van grotere hoeveelheden cash geld af wil, loont het wisselen bij pott exchange zeker de moeite denk ik!
PS: Misschien is het allang genoemd maar vond het wel het vermelden waard..
Marjol 21 november 2007, 16:36 De euro is inmiddels bijna 1.483 dollar waard :)
Eric 23 november 2007, 03:12 Gaat de Euro nu toch de 1,50 dollar aantikken?
Koers vanmorgen: 1 EUR = 1.49391 USD
Eric
Njit 23 november 2007, 12:06 Euro boekt nieuw record ten opzichte van dollar
Uitgegeven: 23 november 2007 09:01
AMSTERDAM - De dollar is vrijdag verder gedaald ten opzichte van de euro. De Europese munt bereikte kort voor de opening van de Europese beurzen een stand van 1,4920 dollar, een nieuw record.
De dollar staat al maanden onder druk, en de laatste weken neemt die druk alleen maar toe. Het stelsel van centrale banken in de Verenigde Staten, de Fed, voerde dit najaar al twee renteverlagingen door. Dat maakte de dollar minder aantrekkelijk.
Analisten verwachten dat de Fed nog dit jaar de rente opnieuw verlaagt in een poging de economie te stimuleren. Onder invloed van de kredietcrisis, waarvan de bron ligt op de Amerikaanse hypotheekmarkt, zwakt de groei van economie in de Verenigde Staten af. Onderliggend probleem van de zwakke dollar is het al jaren oplopende handelstekort van de Verenigde Staten.
Europese export
Van verscheidene kanten is de afgelopen tijd zorg uitgesproken over de zwakke dollar. Onder meer de Europese export zou kunnen lijden onder de relatief hoge stand van de euro, omdat Europese producten voor landen buiten de eurozone duurder worden.
Marjol 23 november 2007, 14:35 Ik dacht: Mooi, ik ga eens even kijken.
Maar gedurende de dag is de dollar weer wat gestegen, de euro staat nu op 1.48074 dollar.
Renske1978 23 november 2007, 14:36 Ja hallo heee zo hoort het niet!
Eric 23 november 2007, 16:44 Hij wiebelt vandaag een beetje, misschien dat de dollar wat gesteund wordt??
Eric
sleepwalker 23 november 2007, 17:47 niet voor het een of het ander hoor,maar wat maken die paar centen nog uit. ten eerste krijg je toch de xe koers niet van je bank, die zit eronder en ten tweede de volgende vraag:
Als je een korting krijgt van 1 procent, ben je dan blij? Dat is namelijk het verschil tussen 1,45 dollar en 1,50 dollar voor je euro.
Ik zou me er niet zo op focussen, dat zou alleen je inkopen verpesten als blijkt dat je minder krijgt of als in de toekomst de dollar daalt.
Persoonlijk rekenden wij de hele tijd met 1,4 dan heb je meteen de tax erbij geteld....lekker makkelijk
raygwencaith 23 november 2007, 18:20 Wij halen altijd buitenlands geld bij Pottchange daar krijg je nu voor 1 euro 1.459 dollar. Aardige koers en geen commissie.
xl1067 24 november 2007, 11:34 Allerlei ingewikkelde capriolen uithalen om een paar centjes voordeel uit de wisselkoers te halen gaat ook mij wat ver, maar just for the record:
Alvast wat contante dollars wisselen bij Pott Change en daarnaast in de States pinnen met de Postbank is vrij gunstig toch? (Even de Visa buiten beschouwing gelaten die we ook regelmatig gebruiken)
Aangezien dit de meest voor de hand liggende opties voor ons zijn, zou dit toch net mooi meegenomen zijn. :p
Eric 24 november 2007, 22:21 Alvast wat contante dollars wisselen bij Pott Change en daarnaast in de States pinnen met de Postbank is vrij gunstig toch? (Even de Visa buiten beschouwing gelaten die we ook regelmatig gebruiken)
Dat is precies de juiste mengeling om én voordelig én handig én veilig met je geld om te gaan.
Ik doe het precies op die manier, aleen vervang ik Visa door American Express.
Eric
xl1067 14 december 2007, 15:52 Mmm de koers staat op dit moment op 1.44467 en is binnen een dag van ongeveer 1.473 naar die 1.44467 gegaan. Wat is nu wijheid? De slotkoers van de dollar gisteren is beter dan de slotkoers die hij vandaag gaat behalen. Op dit moment is het postkantoor nog open dus ik zit er over te denken om nu nog wat dollars te gaan halen tegen een koers van 1.46+.
Heeft iemand ergens gelezen dat het nog goed gaat komen voor de toeristen die lekker willen gaan shoppen etc? Anders dan ben ik toch echt geneigd om nog even te gaan wisselen.
Marjol 14 december 2007, 16:03 Ach, ik wacht het nog wel af.
Baal wel lichtelijk van het feit dat ik niet alle tickets geboekt heb op het moment dat de koers op 1,49 stond, maar aan de andere kant zijn het ook geen verschillen van honderden euro's en is de koers nog steeds heel gunstig.
Ik had wel met mezelf afgesproken dat ik Discovery Cove uiterlijk in de kerstvakantie ging boeken, hopelijk gaat de euro dus weer wat stijgen tov de dollar de komende week ;)
xl1067 14 december 2007, 16:10 Ach, ik wacht het nog wel af.
Baal wel lichtelijk van het feit dat ik niet alle tickets geboekt heb op het moment dat de koers op 1,49 stond, maar aan de andere kant zijn het ook geen verschillen van honderden euro's en is de koers nog steeds heel gunstig.
Ik had wel met mezelf afgesproken dat ik Discovery Cove uiterlijk in de kerstvakantie ging boeken, hopelijk gaat de euro dus weer wat stijgen tov de dollar de komende week ;)
Het is en blijft moeilijk gokken (heb ook nooit zoveel geluk in het casino!). De verwachtingen van 1.50+ rond de jaarwisseling zijn dus jammer genoeg niet uitgekomen of er moet in een keer een grote omslag komen. Honderden euro's is het inderdaad niet maar mijn iPhone was met een koers van 1.49 toch net wat goedkoper dan met 1.44 :(:(.
mattrob 24 december 2007, 09:46 Ik had wel met mezelf afgesproken dat ik Discovery Cove uiterlijk in de kerstvakantie ging boeken, hopelijk gaat de euro dus weer wat stijgen tov de dollar de komende week ;)
Misschien wist je het al (sorry dan :-&) maar met promotie-code TNC krijg je nog iets van 15% korting bij Discovery Cove ;) ! Ik ga ook boeken, wij gaan 18 januari :-$, mijn vrouw weet nog van niets.
Eric 24 december 2007, 11:51 ;) ! Ik ga ook boeken, wij gaan 18 januari :-$, mijn vrouw weet nog van niets.
Hopelijk leest ze niet het forum, dan is je verassing weg.
Eric
Njit 24 december 2007, 12:04 Dan zal ze extra verbaasd moeten acteren als ze het wel leest :)
'Wij gaan weg? Op de 18e? Maar dan kunnen we helemaal niet....'
Marjol 24 december 2007, 13:54 Misschien wist je het al (sorry dan :-&) maar met promotie-code TNC krijg je nog iets van 15% korting bij Discovery Cove ;) ! Ik ga ook boeken, wij gaan 18 januari :-$, mijn vrouw weet nog van niets.
Nope, dat wist ik dus niet. En "helaas" hebben we dus ook al geboekt, met 10 % vroegboekkorting. Vandaag heb ik toevallig de papieren binnen gekregen :)
Leuke verrassing voor je vrouw trouwens!
mattrob 24 december 2007, 15:27 Nou, ze weet wel dat we naar Florida gaan natuurlijk, dat zou wel erg onhandig zijn ](*,)! Ik moet "helaas" voor mijn werk 4 dagen naar Hollywood (Fort Lauderdale), mooi hotelletje zag ik op internet \\:D/! Dus ze gaat lekker mee, en dan shoppen als ik meetings heb (dat is misschien niet zo gunstig :?) en daarna blijven we nog tot zondag in Orlando.
We hebben nog oude kaartjes, 4 dagen Hopper passen, waar volgens mij nog 1 dag op zit. En die blijven altijd geldig, dus we gaan 1 dagje hoppen in WDW. Ben benieuwd of dat goed gaat. En 1 dag gaan we dus nu Discovery Cove doen. Krijgt ze morgen voor haar kerst \\:D/ !
Hotelletjes in Orlando nog even via priceline regelen, ik denk dat we voor Hilton in WDW gaan. Lekker goedkoop en ik krijg altijd upgrade in Hilton, dus gratis ontbijtje erbij dan. Misschien dat we de zondagochtend nog gaan zwemmen met manatees in de Crystal River of zo. We vliegen om 15uur vanaf Tampa terug naar Amsterdam, dus dat zou mooi uitkomen. We zijn daar al een keer geweest in de zomer, maar dan is het relatief rustig wat manatees betreft. Nu schijnt het volle bak te zijn !
Oh ja, mijn vrouw leest geen forums [-X, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn !
deh78 26 januari 2008, 10:32 Ik stond Vorig jaar September bij Dollar in Los Angeles en daar was het behoorlijk druk aan de bali.
Even verderop stond een bali leeg waar een enkele persoon stond hierboven hing het bordje Dollar express.
Kan ik zo mischien de drukte van de autohuur is Orlando ontlopen ???
Omdat ik tot nu toe iedere keer een auto gehuurd heb van Dollar via usareisen.de wil ik graag ervaringen van mensen die dit systeem kennen.
op de website van Dollar staat dat het kostenloos is.
Dennis
Yvet 26 januari 2008, 21:33 Naar wat ik heb begrepen is het idd gewoon aanmelden en is het gratis.
Je krijgt dan een pasje (of je er echt 1 krijgt opgestuurd of via de mail en dan moet uitprinten geen idee).
Hiermee heb je dan recht op het gebruik van de express line, en dan ben je direct aan de beurt.
Ikzelf heb trouwens 3x op MCO gebruik gemaakt van Dollar en nooit in een rij gestaan, iedere keer was het geheel leeg en waren wij gelijk aan de beurt.
Sylly 27 januari 2008, 07:05 Ik stond Vorig jaar September bij Dollar in Los Angeles en daar was het behoorlijk druk aan de bali.
Even verderop stond een bali leeg waar een enkele persoon stond hierboven hing het bordje Dollar express.
Kan ik zo mischien de drukte van de autohuur is Orlando ontlopen ???
Omdat ik tot nu toe iedere keer een auto gehuurd heb van Dollar via usareisen.de wil ik graag ervaringen van mensen die dit systeem kennen.
op de website van Dollar staat dat het kostenloos is.
Dennis
Wij hebben 2x een auto gehuurd bij Dollar, en 2x een superlange rij,
als het zo is dat je een express pasje gratis krijgt, en verder de prijzen hetzelfde zijn, wil ik dat wel gaan aanvragen.
Mischien is het alleen voor klanten die al vaker daar een auto gehuurd hebben?
groetjes Sylvia
deh78 27 januari 2008, 09:55 Wij hebben 2x een auto gehuurd bij Dollar, en 2x een superlange rij,
als het zo is dat je een express pasje gratis krijgt, en verder de prijzen hetzelfde zijn, wil ik dat wel gaan aanvragen.
Mischien is het alleen voor klanten die al vaker daar een auto gehuurd hebben?
groetjes Sylvia
Wat bedoel je met vaker...je zegt zelf al dat je 2x een auto gehuurd hebt via hun.en je gaat waarscheinlijk 1x per jaar naar Amerika op vakantie vindt ik voor mezelf vaak genoeg.
Ik heb alles een beetje door gelezen nu en je moet alle gegevens die je normaal aan de verhuurbali opgeeft nu al invullen dus dan hoeven ze allen je rijbewijs en CC te controleren.
Dennis
Sylly 27 januari 2008, 11:09 Wat bedoel je met vaker...je zegt zelf al dat je 2x een auto gehuurd hebt via hun.en je gaat waarscheinlijk 1x per jaar naar Amerika op vakantie vindt ik voor mezelf vaak genoeg.
Ik heb alles een beetje door gelezen nu en je moet alle gegevens die je normaal aan de verhuurbali opgeeft nu al invullen dus dan hoeven ze allen je rijbewijs en CC te controleren.
Dennis
Ik bedoelde eigenlijk bedrijven die voor hun werknemers, die op reis zijn daar wekelijks auto's huren.
Maar wie weet kan het ook als je 1x per jaar gaat.
Het lijkt mij ook veel handiger voor de mensen daar aan de balie, die zitten alles in te typen terwijl je dat zelf thuis al kunt doen.
groeten Sylvia
calypso 31 januari 2008, 06:55 Nou het gaat weer de goeie richting uit net gekeken en staat nu op 1,49046!
RoSaNiJo 31 januari 2008, 21:14 Ik zie op het forum regelmatig vragen en opmerkingen over de koers, ik werk bij een bank en zal proberen e.e.a. voor jullie te verduidelijken.
Voor alle valuta bestaan 5 koersen. En om dat nu duidelijk te maken zal ik de dollar als voorbeeld nemen met de koersen van vandaag (31-01-2008).
USD contanten verkoopkoers € 1,5861
USD girale verkoopkoers € 1,4880
USD middenkoers € 1,48769 (www.xe.com (http://www.xe.com/))
USD girale aankoopkoers € 1,4740
USD contanten aankoopkoers € 1,3949
De middenkoers wordt alleen gebruikt om koersen te publiceren en deze koers krijg je dus nooit.
De contanten koersen krijg of betaal je als je in Nederland USD gaat halen.
De girale koersen krijg je als je in USA met plastic betaald. Deze koers zal dus altijd iets minder zijn dan de middenkoers, maar altijd de beste koers van die dag.
Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is, maar mochten er nog vragen zijn stel ze gerust.
Groet, Sandra.
Yvet 31 januari 2008, 22:55 Heel erg duidelijk......
Bedankt!!
ilssse 1 februari 2008, 06:52 Dus nu naar de bank rennen en dollars halen??
Als ik nu een hotel boek met mijn creditcard wordt de koers pas aan het einde van de maand gerekent toch en niet van vandaag??
RoSaNiJo 1 februari 2008, 09:39 Het beste is dus om alles in USA te regelen, ren naar de eerste de beste geldautomaat in Amerika en je hebt de girale koers te pakken.
De creditcardbetalingen worden voorzover ik het weet direct afgerekent( dus de girale koers wordt meteen berekend), maar het kan zijn dat jij pas aan het eind van de maand al je creditcard betalingen hoeft af te rekenen met de creditcard maatschappij (vandaar de naam creditcard).
Het blijft dus aantrekkelijk om bij een goede koers je hotel te boeken of kaartjes te bestellen voor Disney of zo.
Nu is alleen nog de vraag: Wat is het moment om tevreden te zijn?
Ta2 Gerrit 1 februari 2008, 10:49 Nu is alleen nog de vraag: Wat is het moment om tevreden te zijn?
De afgelopen 5 jaar ben ik iedere keer weer meer tevreden. Het is ook wel eens andersom geweest.
Kreeg je voor 1 euro $0,83 (middenkoers, dus eigenlijk minder), dus op dit moment is het hosanna.
Ooit stond de dollar op Fl.1.63 (ongeveer dan, long time ago) en toen waren we ook al blij, dus gaan we nu niet klagen.
Hoewel het natuurlijk altijd beter kan......:twisted:
Susandamen 1 februari 2008, 14:29 Hallo mede forummers,
Dit jaar ga ik naar Florida, nu is de dollar heel goedkoop. Is de kans (heel) groot dat de dollar zomaar weer duurder kan worden? Ik heb daar totaal geen verstand van...
Ik ga in Juni naar Florida voor een autorondreis. Daar gaan we dan ook natuurlijk alle toeristische attracties / plekken bezoeken.
En ik ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat gaat met de dollar...
Groetjes Susan
RoSaNiJo 1 februari 2008, 16:10 Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel.
Welke koers je nu ook krijgt, het is eigenlijk altijd goed.
calypso 27 februari 2008, 06:51 Wow zojuist is de Dollars koers door de magische grens van 1,50 gebroken en staat nu op 1,50142!!!
Nu word het echt leuk om te gaan ;-)
http://free.charts.xe.com/misc/xe.asp
Teleton 27 februari 2008, 07:47 Wow zojuist is de Dollars koers door de magische grens van 1,50 gebroken en staat nu op 1,50142!!!
En dat op de dag dat Ta2Gerrit afreist.... Dat kan geen toeval zijn;)
Motor, Money & (a little) Magic?
Ta2 Gerrit 27 februari 2008, 07:47 Wow zojuist is de Dollars koers door de magische grens van 1,50 gebroken en staat nu op 1,50142!!!
Nu word het echt leuk om te gaan ;-)
http://free.charts.xe.com/misc/xe.asp
Nou, dan gaan we maar \\:D/\\:D/:mrgreen:
matthijst 27 februari 2008, 08:14 Wow, 1,50142, ziekelijk :D
0,666 euro, of, 1,46 oud-Hollandse guldens, wie had dat ooit durven dromen :D
Geert76 27 februari 2008, 09:13 vanochtend staat de dollar gewoon op $ 1,5013
Kijken hoeveel dagen/uren de dollar BOVEN de 1,50 blijft staan....
Ta2 Gerrit 27 februari 2008, 10:29 Ik schat zo'n 10 tot 12 dagen :-) ;-)
Michael66 27 februari 2008, 10:39 Ik schat zo'n 10 tot 12 dagen :-) ;-)Klopt helemaal. Mijn verwachting is ook dat de koers 's ochtends op 11 maart ineens keldert.:-({|= En op 30 juli ineens weer goed is ....:-P
|