PDA

Bekijk Volledige Versie : Silver Springs Nature Park - Home of the Glass Bottom Boats



patrijzenhof
14-03-05, 10:49
Wie weet of er kortingsbonnen in omloop zijn voor Silver Springs? 33 dollar lijkt me een forse toegangsprijs. Wie kan iets zeggen over deze bestemming? Is een halve dag genoeg? Is er een goedkoop hotel in de buurt?

monique2331
14-03-05, 20:48
ik ben in silversprings geweest en vond een halve dag meer dan zat
zo groot is het niet maar het was ook niet druk je kon zo overal in en bij
ik vond het park niet veel aan maar dat is mijn smaak.
maar misschien was ik verwend door de disneyparken

prijzen hotel weet ik niet ik heb daar geen hotel gehad in de buurt

groetjes monique

patrijzenhof
17-03-05, 10:35
Ik ga in april vanaf Orlando airport met de auto naar Silver Springs. Wie weet welke (tolvrije) weg ik moet nemen? En wie weet een goedkoop hotel daar in de buurt?

Harm
17-03-05, 13:17
Route zonder tol? 147 KM 2 uur en 9 min.

http://members.lycos.nl/hdeweert/route1.jpg

Goedkope hotels hangt een beetje af van wanneer je gaat. En wat vind jij goedkoop?
Harm

Ebelix
17-03-05, 14:01
Uit ervaring weet ik dat het best een lange afstand is. Ik zou dit niet direct gaan rijden als ik uit een vliegtuig kom.

Eric
17-03-05, 14:24
Ik zou me niet blindstaren op die tol.
De tol is in Amerika lang niet zo hoog als in Frankrijk, je bent hoogstens een paar dollar kwijt, en het alternatief is vaak tientallen mijlen omrijden, vooral in dunbevolkte gebieden.
Succes, Eric

ekkie50
27-03-05, 10:21
ik heb een keer voor de poorten gestaan, maar nadat ik zag hoeveel de toegangsprijs bedraagt ben ik doorgereden. Wel goed, maar niet gek!

marijke
08-06-06, 21:37
Ik heb gelezen dat er bij Silver springs 99,8% puur spring water is. Je hebt hier dus een hoop bronnen waarin je kunt zwemmen ter verkoeling.
Waar kan ik deze bronnen precies vinden en is het de moeite waard om daar langs op te rijden.

Gr

ekkie50
11-06-06, 06:55
Silver Springs ligt op route 40, in de buurt van Ocala. Nogal noordelijk dus. Toen ik er eens langsreed en keek naar de toegangsprijs schrok ik er wel een beetje van. De prijzen liggen op het niveau van die van Cypress Gardens. Maar ik had alleen gehoord van de glass-bottom boat tours. Nu weet ik dat het park veel meer te bieden heeft.

Als ik de Silver Springs website bekijk zou het wel eens de moeite waard kunnen zijn. Hier vind je de route en openingstijden: http://www.silversprings.com/hours.html
Succes, en als je gaat ben ik best benieuwd hoe dat park je bevallen is.

Anthonie
11-06-06, 08:18
Hoi
Nou wij zijn er geweest, maar ik vond het nogal tegenvallen.Het is wel mooi aangelegd, maar het is een attractie voor de wat ouderen onder ons.(Vind ik hoor!, maar dat is mijn mening :wink: )
Ik persoonlijk zou er niet meer heen gaan.

Anthonie

Jasmino
11-06-06, 13:18
Ik vond het persoonlijk wel erg de moeite waard! Vooral de glass-bottom-boottocht over het meer, waar je dus alle waterbronnen (onder water!) kunt bekijken, vonden we erg mooi. Ik zou een volgende keer weer gaan.

marijke
11-06-06, 14:42
Hallo,

Ik heb op de website gekeken van Silver Srings. Inderdaad wel prijzig, maar het lijkt me wel leuk. We zijn er nog niet over uit of we er heen gaan. Je hebt zoveel mooie en leuke dingen om te zien en te doen. Helaas kunnen we niet alles meenemen.

Groetjes Marijke

Anthonie
05-11-06, 19:09
Hoi
Ja, is het wat??? Ik denk dat dit persoonlijk is.Ik vond er weinig aan!Allemaal boottochtjes maken, het water is wel ontzettend helder daar zodat je echt van alles ziet zwemmen.

Anthonie

silvia1981
06-11-06, 05:22
Ik persoonlijk vind het een heel mooi park en zou het zeker aanraden!
de boottochten vond ik erg leuk om te doen vanwege het zeer heldere water!

cybertal
15-02-07, 16:30
Hoi,

Wij zijn er 11 jaar geleden geweest.
Was toen wel heel mooi.
Maar na 1x had ik het wel gezien,
is natuurlijk heel persoonlijk.
Als je van de natuur houdt is het zeker de moeite waard.

Groetjes,
Chantal

p.debeer
16-02-07, 21:28
Hallo
Ik vond dit wel een leuk park.
Er zijn daar ook veel films opgenomen, zoals Tarzan, Smokey en the Bandit, ed.

Lannie
26-10-07, 03:34
We zijn er vandaag geweest! Onze zoon van 9 vond het ook echt geweldig. 3 boottochten, een vogelshow, veel alligators, papagaaien en andere dieren. Wij hadden 3,5 uur, dit was eigenlijk te kort!!

lindaatje
12-02-08, 12:35
Ik ben er nog nooit geweest maar volgens internet bestaat het nog. Even op google kijken
www.silversprings.com (http://www.silversprings.com)

Wij gaan het misschien ook bezoeken.

Lannie
12-02-08, 14:02
Wij zijn er afgelopen oktober geweest. De entree is niet goedkoop, maar met een coupon uit één van de couponboekjes krijg je er korting. Bij de ingang zitten in de vrije natuur alligators en vele soorten schildpadden, die je kunt voeren. Er zijn 3 boottochten die je kunt maken en alle 3 net even anders en interessant. Het water is helder, er zwemmen veel mooie vissen, is altijd 22 graden en komt uit natuurlijke bronnen. Er is een klein dierentuintje en een vogelshow met roofvogels. Tevens hebben we daar een soort jungle tocht met een jeep. Er werd ons verteld dat de films van Tarzan daar zijn opgenomen en daarvoor hebben ze toen apen losgelaten in dit park, deze zitten hier dan ook nog steeds. Wij (39, 40 en 9 jaar) vonden het een erg leuk en zeer mooi park en hadden dit niet willen missen. Echt de moeite waard.
Jolanda

Janneman
12-02-08, 15:55
Bedankt Jolanda, als ik het zo lees is er nog niet veel veranderd wij waren daar een jaar of tien terug. Er zijn volgens mij daar ook shoews van bekende orkesten en artisten, maar dat kan nu anders zijn. Nogmaals dank voor jullie reacties met vr. gr. Jan

Michael66
13-02-08, 12:11
General Admission$33.99
Seniors (age 55+) $30.99
Children (age 3-10) $24.99
Children (age 0-2) Free!
En daar zal dan nog wel de salestax bijkomen.

Lannie
13-02-08, 12:49
Wij hebben voor 2 volwassenen en 1 kind, 67 dollar entree betaald (incl. tax) en 7 dollar voor het parkeren. Wij hadden dan wel een coupon, waarmee we 21 dollar korting kregen.

Jolanda

Marie-Anne
13-02-08, 21:57
Als je van rust en natuur houdt, is dit een erg mooi park. Er heerst echt zo'n vredige sfeer.

Volgens mij zijn er ook wel kortingsbonnen voor dit park in omloop.

De eerste keer dat we er waren, kreeg je het 2e kaartje gratis als je een coca-colaflesje inleverde.

Pluisje
23-07-08, 05:55
Ik probeerde de vergelijking te maken tussen undercovertourist en ticketmomma. Voor de tickets die ik nodig had was ticketmomma net ietsje goedkoper. Totdat ik bij het einde van de reservering kwam toen zag ik dat ik 25 dollar verzendkosten moest betalen.

Voor de kaartjes die ik nodig had was dat veel geld. Dan kon ik ze goedkoper bij de kassa kopen.

Ik heb een gedeelte van de undercovertourist gekocht daar hoef je geen verzendkosten te betalen.

Helaas hebben die geen kaartjes voor SilverSpring

Weet iemand nog een betrouwbaar adresje waar ik goedkopere kaartjes voor Silver Springs kan kopen.

Pluisje8-)

Lannie
23-07-08, 10:07
Met een kortingcoupon uit één van de couponboekjes, kregen wij vorig jaar $ 7,-- p.p. korting aan de kassa van Silver Springs. Ik heb geen idee of je deze kaartje ook ergens anders kan kopen! Succes.

Syllvia
12-09-08, 06:35
Mij lijkt het leuk om een glasbodemboottoer (O:)) te doen in het Silverspring park.

Maar wat kun je in dat park nog meer doen ?

groetjes Sylvia

Michael66
12-09-08, 06:50
Dat staat uitgebreid op de website beschreven: http://www.silversprings.com/

damian08
02-08-11, 12:24
Deze berichten zijn al van een paar jaar geleden, maar ik vroeg me af of het ook de moeite waard is met kleine kinderen (4 en 1 jaar)?
Wij willen volgend jaar eens wat anders dan alleen pretparken bezoeken en ook eens wat natuur zien.
Zijn het grote loopafstanden, is het te doen met een wandelwagen?
Of zijn er misschien andere parken die mooier zijn, of beter toegankelijk met kleinere kinderen?

Michael66
02-08-11, 12:41
Misschien heb je al iets aan één van de eerste regels op de website van Silver Springs:

No matter what your age, there are plenty of rides and attractions at Silver Springs that will make you laugh, fill you with wonder, and provide a glimpse into what life was like here more than 10,000 years ago.

damian08
02-08-11, 12:58
Ja maar het gaat mij meer om persoonlijke ervaringen van forummers dan een stukje tekst..;-)

Michael66
25-01-13, 16:31
Silver Springs wordt in oktober een State Park.


Silver Springs, the Ocala-area attraction drawing tourists since the 1800s, will become a state park in October, following $4 million in changes that will remove exotic animals and amusement rides. Its famous glass-bottom boat rides, which started there in 1878, and the popular concert series will remain, but several exhibits and structures will be dismantled to convert the attraction into a more natural park. The park will remain open during the transition.

Meanwhile, state environmental officials plan to spend $1 million to reduce pollution, which has harmed water quality of the springs. The changes are in the works after the Florida Cabinet this week approved termination of the private lease with Palace Entertainment, the California leisure-park company running the attraction since 2001.

Silver Springs follows the fate of Weeki Wachee Springs, a historic attraction famous for its underwater "mermaid" show that was privately run before becoming a state park in 2008. Turning over Silver Springs to the state "is in the best long-term interests of the park, its guests, the local community and the state," said Mike Friscia, vice president of water-park operations. "Silver Springs is a wonderful place but simply did not fit into our core business, and it was time to move on in the most positive way possible," he said.

Steamboats in the 1860s brought tourists to the springs, which became famous for crystal-clear waters. It was a popular destination for families driving down to Florida in the era before the interstate highways were built, and it was a filming site for several television shows and movies, including some of the original Tarzan movies with Johnny Weissmuller. However, attendance dropped with the advent of the interstate system and the Orlando-area theme parks. In 1993, Florida officials bought Silver Springs but continued a lease management of the attraction.
Google-vertaling:
Silver Springs, het Ocala-bezienswaardigheid in de omgeving trekken toeristen sinds de jaren 1800, zal een State Park in oktober geworden, na $ 4 miljoen in veranderingen die zal verwijderen exotische dieren en kermisattracties. De beroemde glazen bodem boottochten, waarvan er gestart in 1878, en de populaire concertserie blijven, maar een aantal tentoonstellingen en structuren worden ontmanteld aan de aantrekkingskracht om te zetten in een meer natuurlijke park. Het park blijft open tijdens de overgang.

Ondertussen staatmilieuambtenaren van plan om $ 1 miljoen uit te geven om de vervuiling, die heeft geschaad waterkwaliteit van de veren te beperken. De veranderingen zijn in de werken na de Florida kabinet deze week goedgekeurd beëindiging van de private huurovereenkomst met Paleis Entertainment, de California leisure-park bedrijf dat de aantrekkingskracht sinds 2001.

Silver Springs volgt het lot van Weeki Wachee Springs, een historische trekpleister bekend om zijn onderwater "zeemeermin" tonen aan dat prive is uitgevoerd voordat hij een State Park in 2008. Draaien over Silver Springs aan de staat "is in de beste belangen op lange termijn van het park, zijn gasten, de lokale gemeenschap en de staat", aldus Mike Friscia, vice-president van het water-park operaties. "Silver Springs is een prachtige plek, maar gewoon niet passen in onze core business, en het was tijd om verder te gaan in de meest positieve manier mogelijk is," zei hij.

Stoomboten in de jaren 1860 bracht toeristen naar de bronnen, die beroemd werd voor kristalhelder water. Het was een populaire bestemming voor gezinnen rijden naar Florida in het tijdperk vóór de snelwegen werden gebouwd, en het was een film site voor diverse televisieprogramma's en films, waaronder enkele van de originele Tarzan films met Johnny Weissmuller. Echter, aanwezigheid daalde met de komst van de snelweg en de Orlando-pretparken in de omgeving. In 1993, Florida ambtenaren kocht Silver Springs, maar bleef een lease beheer van de attractie.Bron: http://thesent.nl/10SBSSk

http://vintagepostcardmarket.com/Images/Silver-Springs.jpg

FloridaVerslaafde
26-01-13, 00:40
Ik weet niet of dit Silver Springs ten goede komt, eigenlijk vind ik het erg zonde. Weer een stukje van het oude Florida dat veranderd. Ik vind Silver Springs zoals het nu nog is erg charmant en "lekker ouderwets". Kortom, erg leuk !

Riverwood
26-01-13, 02:11
State Parken zijn een waarborg tegen verkeerde investeerders en voor een breed publiek toegankelijk, wij zijn er blij mee, weer een mooi stukje natuur op de lijst van geweldige parken in Florida.

Groetjes Henke.

Lady lefty
25-03-13, 11:09
Wie is er geweest en kan vertellen of het leuk is om te bezoeken met alleen volwassenen?

Sunshine State
25-03-13, 22:15
Wie is er geweest en kan vertellen of het leuk is om te bezoeken met alleen volwassenen?

Wij zijn er wel geweest om te Kayakken,het is een pracht gebied, je komt er zelfs Rhesus Monkeys tegen..
Lees ons dag verslag maar met foto's van de kayaktour Silver Springs (http://olympus-e-5.blogspot.nl/2012/04/kayak-trip-silver-river-state-park-in.html)!

Lannie
26-03-13, 07:44
Wij zijn in 2007 in het park zelf geweest. Het is een kleine dierentuin met verschillende boottochten met glazen bodem, waarbij je veel vissen, schildpadden en alligators ziet, daarnaast was er een vogelshow en een jeep safari. Wat ze ons daar verteld hebben over de apen, is dat er van oorsprong geen apen leven in Florida. Maar, dat er tijdens de opnames van de film Tarzan aantal apen ontsnapt zijn en die zich hier voortgeplant hebben. Wij hebben het park bezocht met onze zoon die toen 9 jaar was. Wij vonden het erg een leuk park.

Michael66
30-07-13, 15:50
De entree voor Silver Springs is vanaf nu ..... GRATIS!!

Het park is enige tijd geleden door de staat overgenomen. En nu dus gratis te bekijken.
De Glass Bottom Boats zijn niet gratis, voor $12.99 (kids $9.99) kun je een keertje rondvaren.

Zie http://tbo.com/freeandcheapblog/silver-springs-offering-free-admission-to-all-20130726/

http://tbo.com/storyimage/TB/20130726/ARTICLE/130729490/AR/0/AR-130729490.jpg&MaxH=337

Keesj
31-07-13, 09:42
Het is een leuk en kneuterig park en we vonden het eigenlijk zijn geld wel waard tot.........
Vorig jaar hebben we het park bezocht en genoten volop van de attracties tot het begon te regenen. Het regende wel flink maar geen overdreven tsunami. Af en toe een bui dus niks aan da hand dachten we.
Tot we om half twaalf gewoon uit het park gegooid werden zonder enig pardon De enige verklaring was de regen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat er erg veel mensen met Down werkten en dat deze eigenlijk radeloos waren zeker omdat er toch wel boze reacties kwamen van andere gasten. Het park ging prat op hun samenwerking met de Down Foundation maar dit functioneerde gewoon niet en ik had medelijden met de medewerkertjes die zo hun best deden.
We vonden de entree voor anderhalf uur wel erg hoog maar we konden er verder niks aan doen en geld terug was ook geen optie.
Ons hotel lag op loopafstand en we konden gelukkig al inchecken. De hotel manager die we toevallig troffen vertelde dat dit "normaal" was en ze op regendagen wel vaker gasten ontvingen met dezelfde ervaring.
Ik zal maar niet vertellen hoe hij de leiding van het park noemde. ;)

corrus
31-07-13, 11:55
Tja...
Ik kom er ieder jaar minstens één keer... en heb dit écht nog nooit meegemaakt!
Ik vind het een écht goed park!

Keesj
31-07-13, 17:30
@ Corrus.
Wij vonden het ook een bijzonder leuk park maar zo'n ervaring is niet voor herhaling vatbaar.

moonlight91
31-07-13, 20:33
bij ons staat er een dagtripje in oktober gepland
afgelopen mei zijn we er in de buurt geweest, maar door lichte tijdnood die dag doorgereden

Michael66
22-08-13, 15:10
Een leuk verslag van / artikel over een bezoek aan Silver Springs in My Weekender (http://myweekender.net/2013/08/22/the-wondrous-glass-bottom-boats-at-silver-springs-ocala-fl/).

Met mooie foto's, zoals deze:

http://myweekenderdotnet.files.wordpress.com/2013/08/img_2610.jpg?w=489&h=601

http://myweekender.net/2013/08/22/the-wondrous-glass-bottom-boats-at-silver-springs-ocala-fl/

Michael66
16-09-13, 14:08
Het Silver Springs park met de glass bottom boats is GESLOTEN tot begin oktober.
Vanaf dan is het niet meer in privé bezit maar een state park. De glass bottom boats blijven wel varen, maar alle andere "bezienswaardigheden" zijn of worden afgebroken. Zie http://www.silversprings.com/ en http://bit.ly/1gntE7P

http://www.wesh.com/image/view/-/21954170/highRes/1/-/maxh/480/maxw/640/-/t7hjep/-/SilverSprings-jpg.jpg