PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwemmen met wilde dolfijnen



Kathyfyrstadóttir
13-10-18, 11:41
Hoi allemaal, ik wil tijdens mijn vakantie in Florida graag een excursie doen met wilde dolfijnen. Ik wil níet naar Seaworld of een andere plek waar dolfijnen in gevangenschap leven!!

Waar ik naar op zoek ben, is een mogelijkheid om ergens in de oceaan gedropt te worden, in de hoop wilde dolfijnen te zien. In Australië zijn deze excursies er wel, maar in Florida heb ik er nog niks over kunnen vinden.

Iemand hier die zoiets heeft gedaan? En zo ja, waar was dat en hoe vond je het?

Alvast bedankt voor jullie reacties..

hannie
13-10-18, 13:35
Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-swimming-in-the-dolphin-and-manatee-lagoon/
Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.

pvroovert
13-10-18, 16:10
Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-swimming-in-the-dolphin-and-manatee-lagoon/
Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.


laat even weten hoe het was
ben zeer benieuwd

Kathyfyrstadóttir
13-10-18, 17:57
Wat leuk.. Ik ben ook heel benieuwd hoe je het vindt.. Veel plezier alvast..

nicolea
13-10-18, 19:11
Ik lees ook mee Hannie! Lijkt me supertof!

Lindaa
13-10-18, 20:25
Hoi allemaal, ik wil tijdens mijn vakantie in Florida graag een excursie doen met wilde dolfijnen. Ik wil níet naar Seaworld of een andere plek waar dolfijnen in gevangenschap leven!!

Waar ik naar op zoek ben, is een mogelijkheid om ergens in de oceaan gedropt te worden, in de hoop wilde dolfijnen te zien. In Australië zijn deze excursies er wel, maar in Florida heb ik er nog niks over kunnen vinden.

Iemand hier die zoiets heeft gedaan? En zo ja, waar was dat en hoe vond je het?

Alvast bedankt voor jullie reacties..

Waar ga je heen in Florida? Waar zou je dit eillen doen? Heb nog wel een goede tip, maar dat ligt eraan waar je het wikt doen..

Don Tuse
13-10-18, 23:17
Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld.
Zeker weten van niet.

Fitzroy
14-10-18, 05:39
Als je naar Sanibel gaat en je kiest het strand bij de Lighthouse, heb je grote kans dat je tussen de dolfijnen kunt zwemmen. Ik heb nu meerdere keren gezien dat ze daar bijna tot aan het strand komen, ook al zwemmen er mensen.

De enige ‘maar’ die ik heb, is dat ik niet weet hoe het nu met de Red Tide gesteld is op de stranden van Sanibel en of dat effect heeft op de dolfijnen.

corrus
14-10-18, 09:33
Volgens mij kun je helemaal niet met écht in het wild levende dolfijnen zwemmen.

Fitzroy
14-10-18, 11:00
Die dolfijnen in Sanibel zijn anders heel echt en worden door niemand daar gehouden of gevoerd. Die kunnen zwemmen waar ze willen. Wat versta jij onder 'wild' ?

Terpies
14-10-18, 14:57
Wat verstaat TS onder zwemmen met echt wilde dolfijnen?

Als je aan het zwemmen bent en je hebt het geluk dat er ook dolfijnen in je buurt zijn? Dat kan op elk willekeurig stuk zee of baai in Florida. Op de ene plek is de kans wat groter dan op de andere plek.

Of bedoel je als een dolle op een groep dolfijnen afvaren tijdens een boot excursie en dan allemaal in het water springen? Jeetje...echt? Bestaat dat? Ik vind het een bizarre vorm van dieren in hun natuurlijke omgeving lastig vallen....

Frans1949
14-10-18, 16:44
Wat verstaat TS onder zwemmen met echt wilde dolfijnen?

Als je aan het zwemmen bent en je hebt het geluk dat er ook dolfijnen in je buurt zijn? Dat kan op elk willekeurig stuk zee of baai in Florida. Op de ene plek is de kans wat groter dan op de andere plek.

Of bedoel je als een dolle op een groep dolfijnen afvaren tijdens een boot excursie en dan allemaal in het water springen? Jeetje...echt? Bestaat dat? Ik vind het een bizarre vorm van dieren in hun natuurlijke omgeving lastig vallen....

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Wel heb ik een keer meegemaakt dat op letterlijk minder dan 3 meter er twee dolfijnen voor mij langs zwommen.
Zelfs zo onverwacht dat ik min of meer een kreet van schrik gaf.
Vond dat een zeer bijzondere belevenis maar ik had de dolfijnen zeker niet opgezocht noch op een of andere wijze gestoord.

Lannie
14-10-18, 22:19
Google eens naar Dolphin Playgroud Key West. Heb hier van gehoord, maar geen ervaring mee.

mijnie
15-10-18, 09:56
Wilde dieren moet je lekker wild houden. Er naar kijken en genieten en vooral niet aanraken of voeren.

Ritchie
15-10-18, 11:06
Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-swimming-in-the-dolphin-and-manatee-lagoon/
Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.

Deze hebben wij een paar jaar geleden gedaan. Geen dolfijnen gezien, wel manatees rond om ons heen.

Lindaa
16-10-18, 12:07
Je kunt dolflijnen zien, maar niet mee spelen en aanraken in het wild. Ze vinden jou helemaal niet leuk over het algemeen. En die in gevangenschap worden gedwongen en dat moet je niet willen zoals TS zegt.
Ga met een speedboot mee, huur er een, en ga op de binnenwateren varen net voor de kust. Met een bepaalde snelheid komen ze achter je boot aan. Superleuk. Bij ons zwemmen ze ook regelmatig onder het paddleboard door, maar dan moet je geluk hebben. Ze doen wat ze zelf willen en maken niet actief contact.

hannie
16-10-18, 14:01
Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-swimming-in-the-dolphin-and-manatee-lagoon/
Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.

Zoals verteld, gisteren met deze tour mee geweest. Veel dolfijnen gezien en een stuk of 5 manatees. Maar idd zwemmen met wilde dolfijnen gaat denk ik nergens lukken.

Kathyfyrstadóttir
16-10-18, 14:24
@Lindaa, dat lijkt mij heel leuk.. Misschien ga ik dat doen!!

Kathyfyrstadóttir
16-10-18, 14:27
@Terpies, als een dolle op een groep dolfijnen afspringen is niet wat ik bedoel. Even goed lezen nu. Wat ik wel bedoel, is zoals ik al aangaf, een soort dropping, waarbij ik rustig in het water dobber, in de hoop wat wilde dolfijnen te spotten..

Kathyfyrstadóttir
16-10-18, 14:35
Oké, kennelijk ben ik niet goed in staat me goed uit te drukken. Is wat lastig voor mij.

Zoals ik aangaf, wil ik niet meedoen aan een excursie waarbij dieren in gevangenschap leven. Dus dan kun je wel nagaan dat ik er zeker geen voorstander van ben om als een bezetene een groep dolfijnen in het wild lastig te vallen.

Een kennis van mij heeft ooit in Australië een dropping gehad waarbij ze op een bepaald moment de boot uit ging met een klein groepje, op een plek waar veel dolfijnen in het wild zwemmen. Ze heeft gedurende 2 uur, veel dolfijnen gezien, sommige zelfs op een afstand van nog geen 3 meter. Dít lijkt mij leuk. Het zwemmen 'met' dolfijnen zoals ik het omschreef, is dus niet helemaal juist. Wat ik wel bedoel is dus ze in hun natuurlijke omgeving kunnen zien, het liefst vanuit het water.

Sorry voor der verwarring. En allemaal bedankt voor het meedenken.

mijnie
16-10-18, 16:24
Ga eens naar New Pass bij Fort Myers Beach/Bonita Beach. Tussen Dog Beach en Pelican Landing heb ik nog nooit geen dolfijnen gezien.

Mattie
24-10-18, 11:24
Wat je ook kan doen (en wij gedaan hebben) is een Jetski tour bijvoorbeeld bij "Adventure Watersports" (http://www.adventure-watersports.com/) in Fort Myers. De site ziet er wat simpel uit maar voor $100 (coupons voor $5 off staan in alle boekjes) ga je 2 uur het water op met een gids en op een jetski. Er is natuurlijk geen garantie dat je dolfijnen ziet maar in 2013 en vorige week flink wat gezien!!! Combi van lekker gassen op de jetski en het super gave van dolfijnen op een paar meter afstand.

Kathyfyrstadóttir
31-10-18, 11:46
Leuk, jetski nog nooit gedaan, dus mooi om daar te proberen..

Mattie
01-11-18, 11:58
Je moet wel even bellen om te reserveren, tours doen ze 1x per dag in de ochtend (geloof dat het 09:30/10:00 was)

gudu
04-11-18, 10:35
ik heb 2 jaar geleden in clearwater beach zo iets gaafs meegemaakt. er was een groepje dolfijnen dat heel dicht langs de kust zwom. ze zwommen waar de mensen nog staan in het water tot hun borst en telkens als ze bij een groepje mensen kwamen sprongen ze op nog geen meter afstand uit het water . geweldig om te zien . ik stond ook in het water maar nog minder diep ( iets dieper dan mijn middel ) en ze zwommen recht op me af en een kwam op nog geen 20 cm afstand langs mijn benen zwemmen . het was echt een enorm wooooow gevoel .

kwestie van geluk en speelse dolfijnen

Kathyfyrstadóttir
04-11-18, 11:22
Wauw, gaaf inderdaad!! Heb je daar nog foto's of filmpjes van?

gudu
05-11-18, 19:20
heel gaaf en ook onwerkelijk. helaas geen foto's of filmpjes want ik was gewoon aan het zwemmen en helaas lagen beide kinderen ook op het strand dus die hebben het ook niet gezien .

figarooke
06-11-18, 20:23
Waar heb je het meeste kans om met een bootexcursie wilde dolfijnen te zien in april: langs de oostkust (bv. Cocoa Beach) of het westen (bv. Sanibel of Fort Myers) ? Voor naar Key West te rijden hebben we niet genoeg tijd.