PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiele telefonie



Kathyfyrstadóttir
11-10-18, 22:06
Hoi, wat is jullie ervaring met mobiele telefonie in Florida?

Momenteel heb ik een Tele2 abonnement en ik kan een buiten EU bundel aanschaffen voor €18,- waarbij ik 1 GB data heb. Maar liever schaf ik een plaatselijke simkaart aan. Nou zijn Verizon, AT&T en T-Mobile de grootste daar, maar weten jullie zo welke van deze drie het beste bereik heeft? Ik heb gelezen dat AT&T de beste dekking heeft, maar wat is jullie ervaring in de praktijk? Nog tips voor een local tourist plan? Ik heb voorlopig de Samsung Galaxy S7 en deze is compatibel met de VS netwerken.

Alvast bedankt.

KevinB
12-10-18, 00:23
T-mobile heeft een tourist plan, dekking is prima.
https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/plans/plan-details?familyId=tourist-plan
Even langs het dichtsbijzijnde T-mobile verkooppunt gaan als je bent aangekomen

Ik gebruik zelf een Three simkaart met een mifi router, werkt wat minder goed dan t-mobile (alleen 3G) maar voldoet en is na bij het tweede bezoek aan Amerika in één jaar goedkoper.
https://www.amazon.de/Zahlen-Verbrauch-Mobile-Broadband-Pack-Parent/dp/B01CMD4VKC/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1539296305&sr=8-3&keywords=Three+internet

Ik heb de 24Gb versie met 24 maanden geldigheid

KevinB
12-10-18, 00:27
Er is ook nog een goedkopere 3Gb bundel https://www.amazon.co.uk/Three-Mobile-Pay-Broadband-Data/dp/B006H7BKXG/ref=sr_1_17?ie=UTF8&qid=1539296752&sr=8-17&keywords=three+internet+with+legs

Kathyfyrstadóttir
12-10-18, 09:14
Paar weken geleden heb ik contact met T-Mobile USA en met AT&T. Beide hebben leuke bundels voor toeristen.. Op loopafstand van mijn hotel zit een AT&T shop. Stukje verderop in de andere richting zit de dichtstbijzijnde T-Mobile shop..

Over Arieli heb ik ook al een ander gehoord maar ook veel klachten van mensen die aangeven hun simkaart nooit ontvangen te hebben..

Nou, ik denk dat ik tegen die tijd toch maar naar een shop ga en daar een tourist plan aanschaf.. 😀

Terpies
12-10-18, 12:38
Wij hebben al een aantal jaren met volle tevredenheid arieli gebruikt. Niet duur, snelle service en je kunt de kaart ruim van te voren zonder problemen bestellen. De dag voordat je naar de US vertrekt activeer je de kaart op de website. Als je dan in de US landt stop je het simkaartje in je telefoon en kun je bellen.

Mensen die kaarten niet hebben ontvangen heb ik wel eens gehoord maar door arieli is dit ook voor die mensen altijd netjes door ze opgelost (zie berichten op de verschillende fora).

Je telefoon moet echter wel alle US banden (voor LTE/4g) ondersteunen, anders kun je wat mindere dekking hebben. Als je in Florida en aangrenzende staten verblijft is de dekking over het algemeen prima, wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad met de dekking. In de dun bevolkte gebieden (bv nationale parken en in het Zuid Westen van de US) laat de dekking nog wel eens te wensen over, wat wel enigszins begrijpelijk is.

Voordeel van arieli is dat je ook gratis naar NL en BE kunt bellen. met code STSF2018 krijg je ook nog 5% korting.

https://www.arielimobile.com/smtxgb/ voor 56 dollar unlimited data (T-Mobile netwerk) plus 10gb tethering.

of als je echt AT&T netwerk wilt: https://www.arielimobile.com/attxgb/ voor 58 dollar unlimited data in US/Canada en Mexico (maar geen tethering)

Cindy1969
12-10-18, 13:20
Paar keer naar volle tevredenheid het touristplan van T Mobile gebruikt. De laatste keer had ik de Arieli kaart. Super tevreden over.
Het voordeel is dat je er ook mee kunt bellen, ook internationaal! En wat ik een groot voordeel vond is dat ik direct online kon bij aankomst. Gebruik mijn mobiel
als navigatie, dus ideaal. Dus het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

knaapje
12-10-18, 14:01
Ik heb een T-Mobile abo en dat kan je tijdelijk omzetten naar een abo met USA. Kost je EUR 60 in de maand, maar je bestaande abo wordt verrekend.

Mijn ervaring is dat als je verbinding hebt het prima werkt en goedkoop is.
Helaas bleek dat niet ieder toestel, zeker de Europese versies, geschikt is voor een paar speciale frequenties die T-Mobile gebruikt.

Zie mijn relaas op:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?18543-Tijdelijk-wijzigen-T-Mobile-abonnement-voor-USA/page2&highlight=mobile

Kathyfyrstadóttir
12-10-18, 15:53
Wow, top, al jullie reacties.. Ik denk dat ik dan toch een Arieli simkaart ga bestellen ruim vantevoren.. Inderdaad wel mooi om meteen bij het veilig landen even te kunnen appen naar het thuisfront.

Tele2 heeft momenteel trouwens wel de goedkoopste buiten EU bundels. Dat zou ook een optie zijn, voor €18,- heb je 1 GB. Enige nadeel is dat 1 GB snel op is wanneer je hotel €10,- per dag voor WiFi rekent en je dus 12 dagen lang alleen data gebruikt. Als ik dan na een week een nieuwe bundel moet aanschaffen, zit ik op €36,-

Dan kan ik netzo goed een Arieli simkaart bestellen.. Nou, bedankt voor het meedenken allemaal en alvast een fijn weekend.. 😀

Cindy1969
12-10-18, 21:15
Ja zou dan lekker Arieli nemen, geen omkijken naar verder dan. Lekker zorgeloos internetten. En ja, vakantie zou ook fijn zijn zonder internet, maar vind het net een stukje fijner mét ;)

Kathyfyrstadóttir
12-10-18, 22:11
Helemaal mee eens hoor.. Lekker veel internet is toch wel heel fijn..

Mushu
12-10-18, 22:29
Heb deze laatste vakantie (ben vorige week thuisgekomen) gebruik gemaakt van USA SIM. Is misschien wat duurder maar was prima. Ik had de meest uitgebreide want wilde ivm eigen bedrijf echt zoveel mogelijk bereikbaar kunnen zijn. Had goed bereik op de plekken waar ik ben geweest (oa Miami, Orlando en omgeving en Mexico). Ook gebruikt om te kunnen navigeren via iPhone en als hotspot voor ander iPhones en MacBook. Dat werkte ook prima.
Na bestelling had ik de simkaart binnen een week in huis. In de bus naar WDW kaartje in mijn telefoon gedaan en alles werkte direct. Alleen bevestigd dat ik mijn oude nummer voor WhatsApp wilde blijven gebruiken en niet het nieuwe nummer. Verder hoefde ik niets te doen. Maakte gebruik van het T-Mobile netwerk.

Kathyfyrstadóttir
16-10-18, 14:38
@Mushu, klinkt goed. Daar ga ik me even in verdiepen!! Bedankt voor de tip!

Don Tuse
18-10-18, 10:54
Bellen zelf in niet zo belangrijk.
Ter aanvulling:


Let echter op want U kunt met deze kaart wel gratis inkomende telefoongesprekken ontvangen maar U kunt er geen normale uitgaande internationale telefoongesprekken mee voeren, behalve binnen Europa.

Geen ervaring mee. Maar voor alleen data lijkt me dit niet duur.

Eefdepeef
18-10-18, 11:51
Sorry. Ik heb net op een verkeerd knopje ingedrukt en mijn bericht per ongeluk verwijderd. Mijn vraag was of er iemand ervaring heeft met prepaid sim kaarten van BOL.COM van € 39.95 incl 12 GB ??

Treesanne
19-10-18, 11:27
Kijk eens bij Prepaidzero. Kaartje binnen een dag binnen, aanzetten bij landing en gelijk internet.
We hadden unlimited internet van T Mobile. Omdat we altijd bereikbaar moeten zijn hadden we ook onze eigen telefoons mee. Abbo`s van Vodafone en prepaid van KPN. De prepaid kaart kwam er als beste uit qua verbinding.

Mattie
24-10-18, 11:17
Hier net terug (helaas) en gebruik gemaakt van de Arieli SIM (t-mobile). Had voor de onbeperkte gekozen maar had aan 6GB ook wel genoeg gehad (maar he geen zin in gedonder). SIM werkte perfect, dagje van te voren aangemeld via de site en zodra we geland waren meteen verbinding. Het viel me wel op dat het bereik daar toch wel wat minder is als in NL. In het huisje nabij Davenport erg slecht (maargoed: WIFI). Ik heb dual-sim en mijn NL SIM koos het AT&T netwerk en daar had ik dan vaak wel bereik. Allicht zit er verschil in de SIM-slots??? Wil je echt altijd bereikbaar zijn zou ik allicht voor het duurdere AT&T kaartje gaan maar persoonlijk zou ik rustig de t-mobiel Arieli SIM zo weer nemen, scheelt toch weer geld wat je aan andere zaken uit kan geven :)

Kathyfyrstadóttir
31-10-18, 11:44
Ok, thx voor de tip.. Ik denk dat ik ook de onbeperkte data neem.. WiFi in het hotel is alleen in de lobby gratis en op de kamer $10 per dag.. Misschien is 6 gb wel voldoende, maar met onbeperkt weet je zeker dat je goed zit..

Mattie
01-11-18, 11:58
Ja, je kan kijken wat je hier in NL verbruikt. Maar ik vond het in elk geval prettig om gewoon lekker de Dropbox foto backup altijd te laten lopen :)

Kathyfyrstadóttir
04-11-18, 11:24
Nou, ik zal het binnenkort even gaan testen. Dus WiFi uitzetten en alleen data gebruiken. Ben benieuwd wat mijn verbruik dan is..

Esther43
15-03-19, 21:33
Even een vraag over de Arieli simkaart. Als ik op de site kijk heb je een optie voor unlimited data. Hier kun je de mogelijkheid toevoegen voor als hotspot te gebruiken. Dit snap ik niet helemaal. Als ik hotspot in mijn telefoon aanzet, kan ik sowieso deze toch gebruiken op een ander apparaat zoals de iPad of een andere telefoon? Weet iemand hoe het werkt en wat er anders aan is? Alvast dank.

rreedijk
16-03-19, 19:47
Ik ga het dit jaar voor het eerst bestellen dus nog geen ervaring mee. Ik had een beetje dezelfde gedachtegang als jij, maar als ik er een aanname op los gooi vermoed ik dat ze een soort van beveiliging hebben ingebouwd en dat je die op kan laten heffen door die 10$ te betalen. Ik kan geen andere rede bedenken :(

Esther43
16-03-19, 21:17
Ja, zoiets dacht ik ook al maar vind het wel vreemd. Misschien reageert er nog iemand die er al ervaring mee heeft. Zijn we alle twee geholpen:).

stephie
16-03-19, 22:51
Zoek maar op thetering via Google, deze mogelijkheid heb je nodig als je een extern apparaat wil gebruiken, bijv. een mifi apparaat. Als je zo’n kaartje zonder hotspot mogelijkheid in je telefoon doet, kun je wel gebruik maken van het simkaartje, maar je telefoon niet als hotspot gebruiken.
Dat begrijp ik eruit.

Mattie
18-03-19, 11:45
De provider kan hotspot blokkeren (ik geloof dat dat op iPhone beter kan dan op Android daar kan je alsnog alles wel voor elkaar krijgen). Wil je 100% zeker zijn dat je de hotspot kan gebruiken koop dan die versie. Wil je de gok nemen (bij mij werkte het gewoon) neem dan de goedkopere :)

Esther43
18-03-19, 20:26
Thanks! Dan neem ik het risico niet en koop met hotspot.

Terpies
19-03-19, 18:19
De hotspot functie is in de praktijk iets anders dan tethering (het gebruiken van je telefoon als hotspot). Tethering werkt sowieso in een iPhone, (geen ervaring met Android toestellen), ook met de standaard kaartjes van arieli. Je hoeft hiervoor dus geen hotspot functie op je simkaart te hebben.

Gebruik je een mifi router, dan werkt de hotspot functie alleen met een kaartje wat hotspot heeft enabled, en is een normaal kaartje zonder deze functie niet te gebruiken.

Esther43
19-03-19, 21:31
Thanks Terpies! Ik heb een iPhone dus dan kan ik een standaard kaartje kopen. Scheelt overigens niet heel veel, 10 $.

moonlight91
21-03-19, 13:26
Mijn zoon zit op dit moment in new york
en heeft een arieli simkaart in zijn Iphone
maar hij heeft geen 4g.
krijgt steeds de melding pdp indentiteit niet geaccepteeerd
zijn apn instelling zijn dus niet oke, updates via website werken ook niet
iemand een idee?
dacht zelf misschien de ‘sunpass truc’
dus regio en taal naar engels zetten

Terpies
22-03-19, 14:31
sorry zie bericht nu pas. Als oplossing: misschien kaart eruit kaart erin, reset van telefoon of via instellingen-> Mobiel netwerk ->mobieldatanetwerk->stel opnieuw in (er van uitgaande dat alle verdere instelingen, zoals 'netwerk automatisch instellen' aan staan).

moonlight91
23-03-19, 14:14
Hebben ze al meerdere malen geprobeerd
volgens arieli blijft de telefoon kpn zoeken
hij kan wel bellen, maar de internet instellingen zijn niet
te wijzigen

moonlight91
26-03-19, 12:42
Inmiddels zijn wij dagen verder,Nog steeds geen internet
Arieli Reageert niet meer op e-mails en een oplossing blijft dus uit
Onze zoon van 17 loopt in Amerika rond zonder internet connectie uitsluitend bereikbaar via sms en telefoon, want dat doet het wel
Maar goed daar is de simkaart niet voor aangeschaft.
Wij zijn dus absoluut niet tevreden en zullen dus nooit geen simkaart meer bij hun aanschaffen

Krullenbol
26-03-19, 17:44
Tja dat is zeker waardeloos en slechte ondersteuning dan.
Zal al gedaan zijn maar de instellingen handmatig erin zetten?
Ik zou het verlies nemen en zorgen dat er een andere kaart via de winkel
in de telefoon komt en werkend de deur uit lopen.

Terpies
26-03-19, 20:03
https://support.roammobility.com/hc/en-us/articles/215811143-PDP-Authentication-Error-My-iOS-device-isn-t-connecting-to-the-Internet

moonlight91
27-03-19, 10:06
Helaas alle opties al geprobeert
nog steeds geen respons van Arieli
voor ons is de kous af en nemen idd ons verlies
zoon keert morgen terug naar huis.
volgende keren gewoon net als altijd
gewoon onze nederlandse sim en wifi afhankelijk.

Terpies
27-03-19, 21:37
Zojuist via arieli zowel een AT&T als een Simple mobile card besteld met unlimited data. Tot 31 maart te bestellen met 10% korting en met code STSF2019 nog eens 5% extra korting.
Aangezien ik de kaartjes in twee iPhones gebruik heb ik geen tethering optie besteld, dit werkte voorgaande jaren gewoon zonder problemen.

We maken een roadtrip in juni door een groot gedeelte van midden en het (diepe) zuiden, dus we kunnen dekking tussen de twee providers in een groot aantal staten vergelijken.
Na mijn vakantie zal ik mijn ervaringen (ook of tethering werkt) en eventueel verschil in dekking tussen de twee kaartjes hier op het forum delen.

Cindy1969
28-03-19, 20:35
Wat jammer Moonlight91, dat Arieli het zo laat afweten met reageren... en dat het gewoon niet werkte, echt balen dan.
Heb het vorig jaar voor het eerst gebruikt, naar volle tevredenheid.
Ook voor komende vakantie weer besteld. Zonder tethering overigens, reis alleen en heb dat dus niet nodig.
Heb nu een andere mobiel, Samsung Galaxy S9, met duo sim, en dat is wel fijn, hoef ik niet elke keer mijn simkaartjes te verwisselen als ik wil kijken
of ik telefoontjes heb gemist op mijn NL nummer.

daveytje
29-03-19, 16:28
Wat jammer Moonlight91, dat Arieli het zo laat afweten met reageren... en dat het gewoon niet werkte, echt balen dan.
Heb het vorig jaar voor het eerst gebruikt, naar volle tevredenheid.
Ook voor komende vakantie weer besteld. Zonder tethering overigens, reis alleen en heb dat dus niet nodig.
Heb nu een andere mobiel, Samsung Galaxy S9, met duo sim, en dat is wel fijn, hoef ik niet elke keer mijn simkaartjes te verwisselen als ik wil kijken
of ik telefoontjes heb gemist op mijn NL nummer.
Vergeet niet om 4G uit te doen bij je NL sim. Deze gebruikt anders alsnog een aantal kb internet, sommige provides brengen dat in rekening en ronden af naar boven.

Krullenbol
29-03-19, 20:20
Vergeet niet om 4G uit te doen bij je NL sim. Deze gebruikt anders alsnog een aantal kb internet, sommige provides brengen dat in rekening en ronden af naar boven.

Zeker met Ben Simonly nooit problemen gehad en net voor de vakantie overgestapt naar Youfone
met een rekening na de vakantie van € 30,- omdat de 4G aan het pingen is.
Dat is volgens Youfone niet hun probleem dus direct maar opgezegd...

rreedijk
29-03-19, 21:03
Afgelopen zaterdag 23 maart de Arieli sim (unlimited data + 10gb tethering) besteld en vandaag (29 maart) in huis.
Ben benieuwd hoe het werkt, dat merken we 16 mei.

Hermanus
30-03-19, 11:52
Wij hebben ook weer een arieli kaartje besteld voor onze meivakantie. Houdt er wel rekening mee dat je telefoon over de juiste LTE banden dient te beschikken.

Cindy1969
30-03-19, 13:43
Vergeet niet om 4G uit te doen bij je NL sim. Deze gebruikt anders alsnog een aantal kb internet, sommige provides brengen dat in rekening en ronden af naar boven.

Thanx, zet voor ik het vliegtuig in ga vaak mobiele gegevens al uit, en als ik een 2e simkaart erbij stop kan ik dat per simkaart aangeven zag ik. Dus Arieli zet ik er de avond van te voren al in, en dan even goed instellen alles.

Krullenbol
30-03-19, 14:55
In dit geval gaat het niet om mobiele data (moet ook uit) iets verder in de instellingen
kun je bij een Iphone ook 4G uitzetten en om die gaat het anders blijft deze de verbinding pingen.

Cindy1969
30-03-19, 15:30
Ah, heb geen Iphone, bij mijn Samsung hoef ik alleen mobiele data uit te zetten.

Ritchie
21-05-19, 20:25
Wat is jullie recente ervaring met Arieli ? Ik begreep van Cindy1969 dat ze de laatste keer slechte ervaringen heeft gehad.

Hermanus
21-05-19, 21:39
Goede ervaring met Arieli. Zit op dit moment in Kissimmee en het kaartje werkt perfect, zowel bellen als internetten. Na het installeren wel de telefoon even opnieuw opstarten en zorg voor een telefoon met de geschikte LTE banden voor T-Mobile (ik geloof de banden 2,4 en 5)

Esther43
21-05-19, 23:23
Ik overweeg ook een Arieli kaart aan te schaffen. De kaart is 30 dagen geldig. Misschien domme vraag maar is het een probleem dat ik eerst twee weken naar Amerika ga, terug ga naar Nederland om vijf dagen daarna weer naar Amerika te gaan. Blijft de kaart werken in Amerika als je tijdelijk tijdens de geldigheid van de kaart weer in Nederland bent en vervolgens weer naar Amerika gaat.

Cindy1969
22-05-19, 01:58
Oh geen idee Esther...
Je zou denken van wel, gewoon de 2e keer weer je kaartje erin stoppen.

Ik ben nu in Florida, en had weer Arieli. Net zoals vorig keer. Maar het beviel niet. Slecht bereik qua internet, op veel plaatsen. Zoals Florida Mall, Seaworld. Heel frustrerend.
Gechat met mensen van Simple Mobile, kwamen er ook niet uit. Mijn APN settings waren wel goed. Geen idee wat het nu is.
Ben van frustratie een T Mobile winkel binnen gestapt en had daarna supersnel internet, overal.
Geen idee wat voor bundel dat is, heb ergens de rekening. Kijk thuis wel even.

Arieli gemaild, niet eens met de intentie om geld terug te krijgen, maar meer om te vragen wat het nu kan zijn.
Zij zeiden dat het APN settings waren, maar die stonden goed, want ik hád wel internet.
Krijg in ieder geval wel mijn geld terug, dus wel heel goede service van Arieli!

Maar volgend jaar doe ik toch weer T Mobile. Dan maar niet a la minute internet zodra je het vliegtuig uit bent.

utah
22-05-19, 07:35
Ben je niet beter af om ter plaatse een toestel te kopen met een prepaid kaart? In mijn iPhone telkens switchen van SIM zie ik nu niet echt als een voordeel. En ALLE Belgische providers vragen goud als je in US belt of, slechter nog, surft. Het is je reinste diefstal als je hun prijzen bekijkt. :mad:

utah
22-05-19, 07:43
Is dit een optie? https://www.walmart.com/ip/AT-T-PREPAID-Alcatel-TETRA-16GB-Prepaid-Smartphone-Black-Get-UNLIMITED-DATA-Details-below/628569168

moonlight91
22-05-19, 09:15
Cindy dan ben jij beter af dan wij..
hier heeft Arielli zijn kat gestuurd zowel bij ons
als bij een van de leraren die ook Arielli simkaart had tijdens die reis
zowel mijn zoon als hij konden uitsluitend bellen en geen internet
wij hebben ons verlies moeten nemen
Zoals ik al eerder aangaf doen wij er geen zaken meer mee

Cindy1969
22-05-19, 13:56
Ben je niet beter af om ter plaatse een toestel te kopen met een prepaid kaart? In mijn iPhone telkens switchen van SIM zie ik nu niet echt als een voordeel. En ALLE Belgische providers vragen goud als je in US belt of, slechter nog, surft. Het is je reinste diefstal als je hun prijzen bekijkt. :mad:

Kan ook natuurlijk. Heb nu mazzel dat ik een telefoon heb met DUO sim. NL providers ook niet te betalen hoor, tenminste, Vodafone niet.

Cindy1969
22-05-19, 13:57
Cindy dan ben jij beter af dan wij..
hier heeft Arielli zijn kat gestuurd zowel bij ons
als bij een van de leraren die ook Arielli simkaart had tijdens die reis
zowel mijn zoon als hij konden uitsluitend bellen en geen internet
wij hebben ons verlies moeten nemen
Zoals ik al eerder aangaf doen wij er geen zaken meer mee

Oh dat weet ik nog wel, jouw verhaal. Wat slecht zeg... Dat valt me zwaar van ze tegen dan!

Krullenbol
22-05-19, 15:41
Is dit een optie? https://www.walmart.com/ip/AT-T-PREPAID-Alcatel-TETRA-16GB-Prepaid-Smartphone-Black-Get-UNLIMITED-DATA-Details-below/628569168

Ik heb vorigjaar gebruik gemaakt van zoiets bij Walmart en bellend de store uitgegaan.
Alles deed het maar het toestel was wel heeeeel traaaagggg en dat is erg wennen
ook aan Android omdat ik altijd Iphone gebruik. Nu gaat er een Iphone mee..

Mattie
22-05-19, 16:53
Cindy1969Wat je ook voor SIM (of telefoon) aan schaft let er op dat de telefoon de juiste 3G/4G banden ondersteund!

Bijvoorbeeld je telefoon support band 1, 2, 3 maar je provider zit op 3, 4, 5 dan zal het óf niet werken óf super traag. Geen "fout" van de provider dus maar er worden in de VS nou eenmaal andere frequenties gebruikt. Sommige telefoons kunnen nagenoeg alles aan, sommige echt alleen de Nederlande banden. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. En let op! Bijvoorbeeld Samsung verkoopt meerdere versies van hun toestel onder de zelfde naam. Dus zeker als je je toestel ontvangen hebt met een buitenlandse verpakking check het exacte type nummer. "Samsung Galaxy S123" is niet voldoende, kijk voor een-nummer ala SM-a123abc

Een goeie site is:
https://www.frequencycheck.com/
Vul je telefoon in + land (+ provider) en zie of het werkt of niet

Een voorbeeld:
https://www.frequencycheck.com/compatibility/1DEkSWL/samsung-sm-a530f-galaxy-a8-2018-td-lte/united-states

Mijn telefoon icm T-Mobile, je ziet hier 80% van de banden ondersteund op LTE/4G, dus dat werkt. Maar zie je dat je alleen 2G (GSM/GPRS/EDGE) of 3G (UMTS) ondersteund gaat flink je snelheid omlaag. Zeker 2G is eigenlijk niet leuk meer te noemen. Zoek in dat geval een andere provider of koop een (ter plekke) een ander toestel of een MiFi hotspot die wél de juiste banden ondersteund.

(wordt wel wat technisch vanaf hier maar over het algemeen als je het merendeel ondersteund gaat het goed)
Je moet altijd zorgen dat je minimaal 1 downstream en 1 upstream band ondersteund. Je kan bijvoorbeeld even googelen waar een band voor gebruikt wordt. In mijn geval gaat het om "B71 600". Als je hier op zoekt (icm je provider) kom je er achter dat het een 'extra' band is vooral in gebruik bij de grote steden. Conclusie: ik heb prima 4G support.

edit:
Als je ter plekke een toestel koopt ben je natuurlijk wel verzekerd van de juiste banden maar dan moet je er weer rekening mee houden dat het in Nederland weer minder goed (kan) werken.
@Cindy1969 puur even voor de grap: welk toestel heb jij? Dan kunnen we eens kijken welke banden ondersteund worden.

edit 2:
En kijk ook even naar de coverage-kaart https://www.arielimobile.com/coverage-2 van je provider voor het gebied waar je in zit.

utah
22-05-19, 17:07
Ik heb vorigjaar gebruik gemaakt van zoiets bij Walmart en bellend de store uitgegaan.
Alles deed het maar het toestel was wel heeeeel traaaagggg en dat is erg wennen
ook aan Android omdat ik altijd Iphone gebruik. Nu gaat er een Iphone mee..

Ik heb nog een reserve iPhone liggen. Misschien dan enkel een prepaid kaartje kopen ginder? Of mijn eigen SIM vervangen als ik daar ben?

daveytje
22-05-19, 17:12
verhaal.
Wil je voor mij kijken wat mijn telefoon ondersteund in AMerika. Ik krijg hem zelf niet goed gevonden.
Samsung S10+ 512GB (SM-G975F)

Esther43
22-05-19, 21:15
@Cindy1969: dank voor je reactie. Dan ga ik toch maar voor het touristplan van T- Mobile. Al verschillende keren gedaan en bevalt goed. Fijne vakantie!

Marina2406
22-05-19, 22:18
Iemand bekend met de link hieronder?

Prepaid Sim-Karte USA - 6GB 4G LTE - Unbegrenzte internationale Anrufe und Sms - 30 Tage https://www.amazon.de/dp/B01JZ5W9Y0/..._THA5Cb1DQR9J3

Mushu
22-05-19, 23:00
Ben je niet beter af om ter plaatse een toestel te kopen met een prepaid kaart? In mijn iPhone telkens switchen van SIM zie ik nu niet echt als een voordeel. En ALLE Belgische providers vragen goud als je in US belt of, slechter nog, surft. Het is je reinste diefstal als je hun prijzen bekijkt. :mad:

Je kan er voor kiezen om niet te wisselen van SIM kaart. Ik heb 3 weken lang de USA SIM in mijn iPhone gelaten. Dan kan je geen telefoon ontvangen (tenzij mensen je nieuwe Amerikaanse nummer hebben) maar ik kon gewoon bellen, mijn mail ontvangen en whats app gebruiken (daar krijg je bij wisseling van de SIM de keuze of je het oude nummer wil behouden of op het nieuwe nummer verder wil). Mijn medewerkers vooraf op de hoogte gebracht hoe mij te bereiken en verder verwachte ik geen belangrijke telefoontjes van anderen. USA SIM werkte overigens prima.

Cindy1969
23-05-19, 02:48
@Cindy1969: dank voor je reactie. Dan ga ik toch maar voor het touristplan van T- Mobile. Al verschillende keren gedaan en bevalt goed. Fijne vakantie!

Dank je wel, en ik blijf daar voortaan ook maar bij :)

Cindy1969
23-05-19, 02:52
@Mattie: ik heb weleens vaker naar dat soort sites zitten kijken, maar het is allemaal abacadabra voor mij... Snap daar echt geen reet van.
Ik heb een Samsung Galaxy S9, 256GB. Geen idee welk type verder, verpakking ligt thuis.
Ging er vanuit dat het wel goed zou zitten omdat het een vrij nieuw toestel is.

Dekkingskaartje bekeken, en dat zou goed moeten zijn.

utah
23-05-19, 07:42
Waarom je beter niet aan een USB lader je gsm oplaad in de luchthaven:

https://www.hln.be/ihln/multimedia/waarom-je-maar-beter-niet-je-smartphone-aan-usb-laders-op-de-luchthaven-hangt~a2a5eaf0/

mattrob
23-05-19, 09:50
Ik heb een Samsung Galaxy S9, 256GB.

Dan heb je zelfs Duo Sim, kan je beide kaartjes gebruiken; de Amerikaanse bijvoorbeeld alleen voor data, maar wel gebeld kunnen worden op je NLse nummer (als je dat wilt natuurlijk ...)

verhagena
23-05-19, 10:15
Enige nadeel is dat je alleen geen extra geheugen erbij kan plaatsen in de vorm van een micro SD kaart.


Dan heb je zelfs Duo Sim, kan je beide kaartjes gebruiken; de Amerikaanse bijvoorbeeld alleen voor data, maar wel gebeld kunnen worden op je NLse nummer (als je dat wilt natuurlijk ...)

mattrob
23-05-19, 10:20
Inderdaad, dat is dan een 'nadeel' ! Maar Cindy heeft 256Gb ;) !

Mattie
23-05-19, 11:32
Wil je voor mij kijken wat mijn telefoon ondersteund in AMerika. Ik krijg hem zelf niet goed gevonden.
Samsung S10+ 512GB (SM-G975F)

Ik denk dat dit toestel net iets te nieuw is voor deze website (ik zie hem wel staan maar alleen 2G support, ook NL dus dat lijkt me niet volledig). De Samsung pagina met specificaties wil bij mij niet laden (https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/specs/) dus dat schiet ook niet op.

Dus op naar de volgende site: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10+-9535.php
Die zegt dit: "Versions: SM-G975F/DS (Global); SM-G975U (USA); SM-G975W (Canada)". De "F" versie is dus global. Wanneer je bij netwerk 'expand' aan klikt zie je exact de banden die ondersteund worden:




LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100) - Global



Pak ik bijvoorbeeld T-Mobile USA dan gebruiken die:
B2 (1900)
B4 (1700/2100)
B12 (700)
B66 (1700/2100)
B71 (600)

De enige niet ondersteunde band is B71 (600), maar dit is die 'extra' band waar ik het over heb in mijn post dus ja: voor T-Mobile is je toestel prima geschikt. Als je een andere provider wil checken kan je hier de banden vinden:
https://www.frequencycheck.com/countries/united-states?c_id=1367104

Mattie
23-05-19, 11:40
@Mattie: ik heb weleens vaker naar dat soort sites zitten kijken, maar het is allemaal abacadabra voor mij... Snap daar echt geen reet van.
Ik heb een Samsung Galaxy S9, 256GB. Geen idee welk type verder, verpakking ligt thuis.
Ging er vanuit dat het wel goed zou zitten omdat het een vrij nieuw toestel is.

Dekkingskaartje bekeken, en dat zou goed moeten zijn.

Je kan het ook bij de instellingen zien "over toestel" heet het geloof ik. Maar de S9 (zonder + of dual sim) die nu te koop staat op de Samsung site is de G960F. Hij staat op de website: https://www.frequencycheck.com/carrier-compatibility/PNAKcr/samsung-sm-g960f-galaxy-s9-td-lte-samsung-star/t-mobile-united-states
Of de banden op de Samsung site:


4G FDD LTE
B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B13(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B25(1900), B26(850), B28(700), B32(1500), B66(AWS-3)


Tja in theorie zou dat dus moeten werken. Je telefoon is in elk geval supported. Allicht was er bij jou iets anders aan de hand maar mijn telefoon had precies dezelfde banden en ik had prima internet. Of had je toevallig de AT&T Arieli kaart? Ze werken namelijk via het T-mobile netwerk via de standaard SIM en door daarna via T-mobile zelf een SIM te kopen heb je in elk geval bewezen dat het niet aan je toestel ligt. Allicht hadden ze een verkeerd abo geactiveerd met alleen 2G? Hm ik zou er toch nog eens achteraan gaan hoor. Allicht even verwijzen naar het feit dat een SIM van T-mobile zelf wél goed werkte.

Mattie
23-05-19, 11:43
Waarom je beter niet aan een USB lader je gsm oplaad in de luchthaven:

https://www.hln.be/ihln/multimedia/waarom-je-maar-beter-niet-je-smartphone-aan-usb-laders-op-de-luchthaven-hangt~a2a5eaf0/

Tip: Bij Android (of allicht alleen Samsung?) kan je wanneer je usb aansluit op de notificatie klikken en dan kiezen voor "opladen". Dan zal je telefoon geen data kunnen versturen over USB. Goed, een powerbank is altijd veiliger er kunnen natuurlijk altijd bugs in zitten maar het is in elk geval beter dan de standaard instelling.

Cindy1969
23-05-19, 12:39
Dan heb je zelfs Duo Sim, kan je beide kaartjes gebruiken; de Amerikaanse bijvoorbeeld alleen voor data, maar wel gebeld kunnen worden op je NLse nummer (als je dat wilt natuurlijk ...)

Klopt, heel handig! Mijn NL sim zit in Sim1, en mijn USA sim zit in Sim2. Daar zit normaal mijn extra geheugenkaartje, maar die is er nu tijdelijk uit.
En je kan per sim selecteren wat je ermee wil inderdaad.

Cindy1969
23-05-19, 12:40
Enige nadeel is dat je alleen geen extra geheugen erbij kan plaatsen in de vorm van een micro SD kaart.

DIe heb ik er normaal wel in, maar is niet nodig met 256GB, dus is er nu tijdelijk uit. Had dat kaartje al van mijn vorige smartphone.

Cindy1969
23-05-19, 12:43
Je kan het ook bij de instellingen zien "over toestel" heet het geloof ik. Maar de S9 (zonder + of dual sim) die nu te koop staat op de Samsung site is de G960F. Hij staat op de website: https://www.frequencycheck.com/carrier-compatibility/PNAKcr/samsung-sm-g960f-galaxy-s9-td-lte-samsung-star/t-mobile-united-states
Of de banden op de Samsung site:


4G FDD LTE
B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B13(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B25(1900), B26(850), B28(700), B32(1500), B66(AWS-3)


Tja in theorie zou dat dus moeten werken. Je telefoon is in elk geval supported. Allicht was er bij jou iets anders aan de hand maar mijn telefoon had precies dezelfde banden en ik had prima internet. Of had je toevallig de AT&T Arieli kaart? Ze werken namelijk via het T-mobile netwerk via de standaard SIM en door daarna via T-mobile zelf een SIM te kopen heb je in elk geval bewezen dat het niet aan je toestel ligt. Allicht hadden ze een verkeerd abo geactiveerd met alleen 2G? Hm ik zou er toch nog eens achteraan gaan hoor. Allicht even verwijzen naar het feit dat een SIM van T-mobile zelf wél goed werkte.

Heb even gekeken bij de instellingen, en het is idd de SM-960F
Dank je wel voor het uitzoeken!
En ja, had een AT&T kaartje, dacht zelf dat het daar aan lag.
Van Arieli kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord. Want daarom mailde ik ze ook, wilde graag weten waar het nu aan lag. Maar kom daar niet echt achter.
Vind het i.i.g. netjes dat ik mijn geld terug heb. Stond gisteren op mijn Paypal account.

Mattie
23-05-19, 13:35
Om het verhaal dan even compleet te maken:

AT&T Gebruikt de volgende banden:
B2 (1900)
B4 (1700/2100)
B17 (700)
B30 (2300)

2,4,17 worden ondersteund maar B30 niet. Goed je support 3/4 banden dus je zal op z'n minst iets moeten hebben. Nou is het bij AT&T wat lastig te vinden maar ik kom wat tegen maar het lijkt dat die band zorgt voor "extra bandwidth". Dus dat zou best kunnen verklaren dat je wel internet had maar traag. Anyway echt duidelijk is het allemaal niet helaas :(

daveytje
23-05-19, 14:26
verhaal

Bedankt. Dan moet het goed komen met Arieli verwacht ik...

verhagena
23-05-19, 17:23
Welke provider heb je in Nederland als ik mag vragen?


Bedankt. Dan moet het goed komen met Arieli verwacht ik...

daveytje
23-05-19, 20:45
Welke provider heb je in Nederland als ik mag vragen?
Ik heb Vodafone.

rreedijk
23-05-19, 23:00
Momenteel in Florida. 2 sim kaartjes via Arieli aangeschaft voor onbeperkte data. Alle stappen gevolgd mbt activeren en installeren in de telefoons. Echter is de data verbi ding bar slecht, kom niet hoger dan 2g. Dus eigenlijk niet te doen, soms helemaal geen data. Contact gehad met Arieli en ook met Simple Mobile. Alle instellingen en APN gegevens staan correct, daarnaast nog van allerlei andere zaken geprobeerd zonder enig succes. Heb een Huawei P Smart met duo sim. Arieli reageert slecht op de mail, moet er voortdurend achteraan blijven zitten. Ook chat contact gehad met Simple Mobile en die geven aan dat wat ze kun en uitlezen allemaal oké is.
Een volgende keer ga ik het maar ter plekken regelen en ga ik pas de deur uit als het goed werkt. Hoewel, hoe erg is het eigenlijk om niet altijd internet te hebben? :)

verhagena
23-05-19, 23:40
Oke nee dan houdt dat op, als je namelijk KPN zou hebben of Tmobile dan zou je je abonnement voor een maand kunnen omzetten naar de USAbundel al moet ik wel zeggen dat KPN een veel betere roaming overeenkomst heeft t.o.v. T-Mobile, ontvangst bij KPN heeft me geen enkele keer in de steek gelaten en Tmobile helaas wel.

Ik heb Vodafone.

Cindy1969
24-05-19, 02:08
@rreedijk: exact hetzelfde als wat ik dus had. Jammer dat je niet wijzer wordt bij Arieli.
Ikzelf vind het niet leuk om geen internet te hebben, maar reis alleen, dat ligt denk ik even wat anders. Nu blij met T Mobile kaartje.

Cindy1969
24-05-19, 02:09
Dank je wel Mattie, denk dat het inderdaad in die richting zit, dat ik zulk slecht internet had.

utah
24-05-19, 09:31
Wie heeft er recent in US aan prepaid cellphone aangeschaft? En wat was de kostprijs en de ervaring? Misschien moeten we daar een sticky van maken?

Mattie
24-05-19, 11:57
Momenteel in Florida. 2 sim kaartjes via Arieli aangeschaft voor onbeperkte data. Alle stappen gevolgd mbt activeren en installeren in de telefoons. Echter is de data verbi ding bar slecht, kom niet hoger dan 2g. Dus eigenlijk niet te doen, soms helemaal geen data. Contact gehad met Arieli en ook met Simple Mobile. Alle instellingen en APN gegevens staan correct, daarnaast nog van allerlei andere zaken geprobeerd zonder enig succes. Heb een Huawei P Smart met duo sim. Arieli reageert slecht op de mail, moet er voortdurend achteraan blijven zitten. Ook chat contact gehad met Simple Mobile en die geven aan dat wat ze kun en uitlezen allemaal oké is.
Een volgende keer ga ik het maar ter plekken regelen en ga ik pas de deur uit als het goed werkt. Hoewel, hoe erg is het eigenlijk om niet altijd internet te hebben? :)

Eens kijken, Huawei P Smart:
https://consumer.huawei.com/nl/phones/p-smart/specs/

FIG-LX1:
Primary Sim:
2G:GSM/GPRS/EDGE:850/900/1800/1900
3G:UMTS:850/900/2100/1900
DC 42M:2100
4G:FDD:B1/B3/B7/B8/B20
Secondary Sim:
GSM: 850/900/1800/1900

Je 2e SIM slot is dus sowieso alleen 2G. En je eerste slot support dus B1/B3/B7/B8/B20. T-mobile USA heeft B2/B4/B12/B66/B71. Helaas support je telefoon dus GEEN banden die T-mobile in de US gebruikt. Je zal sowieso terug moeten naar 3G (1900 en 2100 zijn supported, 1700 niet). Of terug naar 2G (1900 is supported). Dus in dit geval is het niet de schuld van Arieli.

edit:
Voor dit toestel kan je beter AT&T gebruiken, daar worden alle UMTS (3G) banden ondersteund, maar hoger dan dit zal hem niet worden in de VS

Terpies
25-05-19, 19:47
Kortom, zeker als je een Android toestel hebt EERST checken of de banden die in de US gebruikt worden ook op je telefoon ondersteund worden. Het ligt in 99 van de 100 gevallen dus niet aan de provider maar echt aan je telefoon.

Overigens heb je hier met een iPhone (vanaf model 5s) geen last van omdat deze toestellen ALLE 4G banden standaard ondersteund worden.
Alleen de Android toestellen (van met name Samsung) hebben hier last van, omdat van de meeste modellen (bv de S9 of S10) wel 10 tot 20 verschillende versies zijn die allemaal afwijkende banden ondersteunen (en vaak ook nog andere specs hebben).

moonlight91
26-05-19, 08:47
Mijn zoon had met zijn Iphone Xr ook geen internet met zijn arielli simkaart

Marina2406
26-05-19, 12:36
Iemand bekend met de link hieronder?

Prepaid Sim-Karte USA - 6GB 4G LTE - Unbegrenzte internationale Anrufe und Sms - 30 Tage https://www.amazon.de/dp/B01JZ5W9Y0/..._THA5Cb1DQR9J3

Nog geen reactie gezien hier, maar wij denken er hard over om deze te gaan doen :-)

Terpies
26-05-19, 13:48
6GB data is erg weinig...ik weet niet hoe lang je gaat, maar ik zou voor onbeperkte data gaan als je drie weken gaat of met appende kids reist...

edit: in de product omschrijving staat dat het maar 4GB is....i.p.v. 6GB

utah
26-05-19, 14:20
Deze zou een optie kunnen zijn? https://www.bol.com/nl/p/voice-data-sim-kaart-usa-unlimited/9200000095011028/?suggestionType=browse&bltgh=jOuh699YUo01EI570whBZw.1.19.ProductTitle

Voice/Data SIM kaart USA:

-Incl onbeperkt Data* op max 4G snelheid
-Incl onbeperkt bellen & SMS binnen de USA
-Incl onbeperkt bellen naar 60+ landen**
-Bundel 30 dagen geldig na activatie

Bullyleo
26-05-19, 15:28
Wij gaan in oktober met het hele gezin naar FL, dus ik heb 3 sim kaarten gekocht via Ebay. Heb vorig jaar ook al via dezelfde leverancier een kaartje gekocht. Wordt kort voor vertrek door de leverancier geactiveerd. Prima ervaring mee en ook nog betaalbaarder;
https://www.ebay.nl/itm/Sim-Karte-USA-Amerika-Prepaid-L-6-GB-LTE-Flatrate-Telefonie-SMS-internat/263430893093?hash=item3d55b46e25:g:gSAAAOSwUd9aV1E 6
Let wel even op de kleine lettertjes, het gratis bellen naar 60 landen geldt alleen voor vaste nummers.
6 GB voor 3 weken vind ik echt wel voldoende. Filmpjes sturen doe ik wel via de WiFi en navigeren doe ik ook niet online. Een appje sturen kost niet zoveel data.

rreedijk
26-05-19, 23:04
Eens kijken, Huawei P Smart:
https://consumer.huawei.com/nl/phones/p-smart/specs/

FIG-LX1:
Primary Sim:
2G:GSM/GPRS/EDGE:850/900/1800/1900
3G:UMTS:850/900/2100/1900
DC 42M:2100
4G:FDD:B1/B3/B7/B8/B20
Secondary Sim:
GSM: 850/900/1800/1900

Je 2e SIM slot is dus sowieso alleen 2G. En je eerste slot support dus B1/B3/B7/B8/B20. T-mobile USA heeft B2/B4/B12/B66/B71. Helaas support je telefoon dus GEEN banden die T-mobile in de US gebruikt. Je zal sowieso terug moeten naar 3G (1900 en 2100 zijn supported, 1700 niet). Of terug naar 2G (1900 is supported). Dus in dit geval is het niet de schuld van Arieli.

edit:
Voor dit toestel kan je beter AT&T gebruiken, daar worden alle UMTS (3G) banden ondersteund, maar hoger dan dit zal hem niet worden in de VS

Dank je wel voor je antwoord @Mattie. Je moet er bijna voor gestudeerd hebben met al die banden. Ik vermoedde al zoiets maar zowel Arieli als Simple Mobile bleven maar doorgaan over de telefoon instellingen. Ik voel een speciale taak voor jou binnen dit forum aankomen, hahaha.

Ritchie
26-05-19, 23:12
Kunt wel je SD kaart gebruiken hoor: https://www.youtube.com/watch?v=3tIdVtd1Gk8

Ritchie
26-05-19, 23:21
Zelf zie ik nu helemaal door de bomen het bos niet meer. Zit ook te denken aan Arieli, heb een Samsung Galaxy S9 (SM-G960F) 64GB.

Kan ik nu met Arieli gewoon de 4G gebruiken (LTE) is dit niet mogelijk in Florida.

Fleurida
27-05-19, 00:13
Hallo Richie, op de pagina in de link kun je allerlei info vinden over verschillende telefoons.
https://www.frequencycheck.com/compatibility/J7j6TnG/samsung-sm-g960f-ds-galaxy-s9-duos-td-lte-samsung-star/united-states

Cindy1969
27-05-19, 06:33
@rreedijk: bij mij ook, had gechat met Simple, maar ook zij bleven hameren op de instellingen.

@Ritchie: zou voor die van T Mobile gaan met dit toestel, zelfde als ik.

Mattie
27-05-19, 10:45
Zelf zie ik nu helemaal door de bomen het bos niet meer. Zit ook te denken aan Arieli, heb een Samsung Galaxy S9 (SM-G960F) 64GB.

Kan ik nu met Arieli gewoon de 4G gebruiken (LTE) is dit niet mogelijk in Florida.

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s9/specs/
4G TDD LTE
B38(2600), B39(1900), B40(2300), B41(2500)

4G FDD LTE
B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B13(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B25(1900), B26(850), B28(700), B32(1500), B66(AWS-3)


T-mobile USA heeft B2/B4/B12/B66/B71 (https://www.frequencycheck.com/carriers/t-mobile-united-states)

Geen probleem dus, B71 ondersteunt je toestel niet maar deze is extra/optioneel!

edit:
whoops was al beantwoord op de volgende pagina zie ik :)

Moet zeggen, recente Samsung telefoons ondersteunen vaak ook heel veel banden. Weet niet of dat toeval is of dat ze ook wat aan het minderen zijn met modellen maar in elk geval wel erg handig.

Ritchie
27-05-19, 12:45
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden.
Dus LTE (4G) zou moeten werken met T-Mobile ? Moet alleen even kijken welke prepaid ik ga nemen, Cindy heeft mij al een aantal opties gegeven via messenger :)
Is het moeilijk om in stellen ? Normaal lukt me dat wel.

Nu nog een T-Mobile winkel zien te vinden die dicht bij Windsor Hills (Old Lake Wilson RD) ligt :)

Mattie
27-05-19, 13:40
Correct, als je kijkt naar een andere provider wel even nog checken maar T-Mobile zou geen problemen moeten geven. En instellen? Kwestie van SIM er in en klaar, de laatste keer dat ik zelf gegevens heb in moeten voeren was nog voor de smartphone :) Let er alleen op als je een DUAL-SIM toestel hebt dat er kans is dat SIM1 slot 'beter' werkt dan SIM2 dus wissel hem dan even om :)

Cindy1969
27-05-19, 14:15
Je hoeft inderdaad niks in te stellen. Sim erin en klaar. Bij T Mobile checken ze wel alles zodat je echt met goed werkend internet de winkel uitloopt.

Marina2406
27-05-19, 15:41
6GB data is erg weinig...ik weet niet hoe lang je gaat, maar ik zou voor onbeperkte data gaan als je drie weken gaat of met appende kids reist...

edit: in de product omschrijving staat dat het maar 4GB is....i.p.v. 6GB

Dank je wel voor je reactie, we gaan 2,5 week, hebben ook Wifi en gebruiken het niet voor navigatie, is 4GB dan niet genoeg? :o

Ritchie
27-05-19, 16:58
Je hoeft inderdaad niks in te stellen. Sim erin en klaar. Bij T Mobile checken ze wel alles zodat je echt met goed werkend internet de winkel uitloopt.

dat is wel fijn. heb nl. geen zin om nogmaals terug te moeten e.d.

Mattie
28-05-19, 10:44
Dank je wel voor je reactie, we gaan 2,5 week, hebben ook Wifi en gebruiken het niet voor navigatie, is 4GB dan niet genoeg? :o

Hoeveel data gebruik je in NL? Zolang je niet netflixt/youtube'd etc heb je wel voldoende. Evt dopbox oid op "alleen wifi" zetten om te voorkomen dat die al je foto's/filmpjes meteen gaat synchroniseren.

pbl
28-05-19, 12:47
Weet iemand wanneer je het telefoonnummer krijgt als je een Arieli simkaartje hebt. Wij hebben de simkaart binnen gekregen, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden. Krijg je die bij het activeren, de dag voordat je weggaat?

Anthonie
28-05-19, 13:33
Nadat je heb geactiveerd krijg je deze via de mail

Terpies
28-05-19, 18:41
Op een iPhone kijk je bij je contacten, daar staat bovenaan je naam en je nummer, of je lost het op zoals het duidelijk op de arieli site staat, en ook bij de activatie wordt verteld.

HOW DO I FIND OUT MY PHONE NUMBER?A phone number will be assigned to your device once it registers to the network in USA. To see your assigned phone number simply dial #NUM#

Terpies
28-05-19, 18:50
En misschien ook nog even de support page voor de instellingen (let wel: als je instellingen verandert moet je altijd even je telefoon HELEMAAL uitzetten, dat lost meestal ook een hoop problemen op. Alleen je simkaart eruit halen en vervangen terwijl je toestel nog aan staat levert nogal eens problemen op!).

voor arieli kaartjes geldt:

MOST CONNECTION PROBLEMS ARE SOLVED BY:

Go to Settings > Cellular Networks and set:


APN: simple
MMSC: http://TF.mmsmvno.com/mms/wapenc
Go to Settings > General > Reset > Reset Network Settings
Restart your phone

DETAILED SETTINGS:

Android
Name:SIMPLE Mobile
APN: simple
MMC: http://smpl.mms.msg.eng.t-mobile.com/mms/wapenc
MCC:310
MNC:260
APN Type: default,supl,mms,admin
IPhone
Cellular Data APN: simple
MMS APN: simple
MMSC: http://smpl.mms.msg.eng.t-mobile.com/mms/wapenc
MMS Proxy: 216.155.165.50:8080
MMS Max Message Size: ‪1048576
MMS US Prof URL: http://www.apple.com/mms/uaprof.rdf
CUSTOMER SUPPORT:

please dial 611 from your phone

pbl
29-05-19, 12:41
Dank voor jullie reacties, het komt goed :)

Marina2406
30-05-19, 08:42
Hoeveel data gebruik je in NL? Zolang je niet netflixt/youtube'd etc heb je wel voldoende. Evt dopbox oid op "alleen wifi" zetten om te voorkomen dat die al je foto's/filmpjes meteen gaat synchroniseren.

Ik haal vaak de 4GB niet per maand, dus dat moet wel goed komen, bedankt voor je raad

daveytje
01-06-19, 17:04
Welk weer app gebruiken jullie voor Florida? Merk dat de Nederlandse apps er vaak naast zitten in het buitenland (spanje). Dus dat zal niet anders zijn bij Florida denk ik.

Cindy1969
01-06-19, 18:44
Kreeg de tip om Weatherbug te gebruiken, en die kwam meer overeen met het weer laatst in Florida dan Weeronline of Weerplaza, of Weather.com

daveytje
01-06-19, 21:39
Kreeg de tip om Weatherbug te gebruiken, en die kwam meer overeen met het weer laatst in Florida dan Weeronline of Weerplaza, of Weather.com

Bedankt.
Ja die Nederlandse apps weten niets van het buitenland. Zitten er vaak naast. Vorig jaar gemerkt in Spanje.

Cindy1969
02-06-19, 07:22
Klopt, voor Nederland prima, meestal dan. Maar in het buitenland klopt het vaak niet.

Ritchie
02-06-19, 10:58
Weatherpro vind ik ook een goede, die gebruik ik samen met Weatherbug

Ritchie
02-06-19, 11:34
Ik lees net bij T-Moblie, betreffend de pre-paid sim kaarten:

General Terms: $10 SIM Starter Kit may be required. Sufficient balance required to use services. Additional charges apply for international use.
Add'l usage taxed in some countries. Full speeds available up to monthly allotment, including tethering; then slowed to up to 2G speeds for rest of service period. Certain uses, e.g., some speed test apps,
may not count against high-speed data allotment or have speeds reduced after allotment reached. Data only; does not include voice, messaging or Wi-Fi services. Usage applied first to on demand passes,
next to free data, then monthly Mobile Internet allotment. Prepaid Data Pass: Service available for time period and/or usage amount provided by Pass. For time period, a day is 12:00 a.m. to 11:59 p.m.,
Pacific time. Usage rounded up to the nearest MB each session. Only one Pass may be active at a time. Account suspended after 365 days of inactivity.
Domestic use only for on-demand passes; U.S./Canada/Mexico use only for monthly recurring passes.
No U.S. roaming. Not for extended international use; you must reside in the U.S. and primary usage must occur on our U.S. network.
Service may be terminated or restricted for excessive roaming. No cash redemption value. Non-refundable. Not responsible if lost or stolen.
If you transfer your number to another carrier, account will be deactivated, and no service will be available.
Devices sold for use on T-Mobile prepaid service are to be activated on that service, not transferred for resale, modification, or export. Coverage not available in some areas.
Network Management: Service may be slowed, suspended, terminated, or restricted for misuse, abnormal use, interference with our network or ability to provide quality service to other users, or significant roaming.
On all T-Mobile plans, during congestion the small fraction of customers using >50GB/mo. may notice reduced speeds until next bill cycle due to data prioritization.
On-device usage is prioritized over tethering usage, which may result in higher speeds for data used on device. See T-Mobile.com/OpenInternet for details.
See Terms and Conditions (including arbitration provision) at www.T-Mobile.com for additional information. T-Mobile and the magenta color are registered trademarks of Deutsche Telekom AG. ©2019 T-Mobile USA, Inc.

Krijg je als buitenlander wel zo'n simkaart ?

daveytje
19-06-19, 21:35
Erg blij met de arieli kaartjes. Echter heb ik net een telefoonnummer gehad van iemand die vaak gebeld werd.
In 2 dagen tijd al 3 telefoontjes gehad. Nummers geblokkeerd en nu worden ze automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Gebruik hem toch enkel voor het internet en via Whatsapp kun je ook bellen. Maar irritant is het wel.

utah
20-06-19, 17:03
Vandaag te weten gekomen dat ik via mijn telenet account onbeperkt kan surfen bij Xfinity in de US. Nu hangt alles af van hoe uitgebreid hun netwerk is.

Ritchie
21-06-19, 17:16
Erg blij met de arieli kaartjes. Echter heb ik net een telefoonnummer gehad van iemand die vaak gebeld werd.
In 2 dagen tijd al 3 telefoontjes gehad. Nummers geblokkeerd en nu worden ze automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Gebruik hem toch enkel voor het internet en via Whatsapp kun je ook bellen. Maar irritant is het wel.

Ja.. ik hoorde ook al zoiets, dat dit kan gebeuren, dit weerhoud me ook een beetje om bij Arieli een simkaart te bestellen.

daveytje
22-06-19, 01:00
Het is irritant maar ik denk dat dat met elke 30 dagen kaartje is bij elke provider.

Cindy1969
22-06-19, 08:20
Gebeurde zowel met mijn Arieli kaartje als met T Mobile (in de winkel gekocht) kaartje. Kan me er niet zo aan storen eerlijk gezegd.
Onbekende nummers, druk ze gewoon weg. Hooguit 5 keer gebeurd in 15 dagen.

Krullenbol
23-06-19, 16:00
Ik vind dat ook wel meevallen nummer blokkeren voor die paar keer.

arno
23-06-19, 16:28
dan had ik zeker pech gebeurde wel 10 tot 15 keer per dag

Terpies
24-06-19, 02:28
Ik heb het ook bij onze AT&T prepaid kaartjes (zowel van mij als van mijn vrouw), dus inderdaad een nadeel van prepaid: de toegekende nummers worden vaker en sneller weer uitgegeven. Het is helaas nu eenmaal zo, kwestie van die nummers blokkeren...lastig maar niet onoverkomelijk.

Terpies
24-06-19, 02:36
Weatherpro vind ik ook een goede, die gebruik ik samen met Weatherbug

Mijn tip: gebruik in de US zo veel mogelijk de enige betrouwbare app, die ook gebruik maakt van push meldingen en gezien en erkend wordt als DE app op het gebied van weerswaarschuwingen: The Weather Channel app (gewoon te downloaden via de Nederlandse app stores van Android en Apple).

Zet je actuele meldingen in de app aan zodat je alle noodzakelijke waarschuwingen binnenkrijgt, zodat je niet verrast wordt. Onderschat het weer in de US niet: het is vele malen extremer en onverwachter dan in Nederland! Wij hebben het helaas al te vaak meegemaakt in de US dat het weer binnen een aantal minuten ineens kan omslaan in gevaarlijke thunderstorms of kans op tornado’s. TWC APP is echt dé app die je eigenlijk altijd verplicht op je telefoon geïnstalleerd (met meldingen ingeschakeld) zou moeten hebben op je telefoon als je in de US bent.

Probeer in de US (zeker in Tornado Alley) elke dag even de lokale weersverwachtingen te checken (via lokale tv kanaal, of Via het overal te ontvangen The Weather Channel).

daveytje
24-06-19, 02:55
Hmm. Tot nu toe zit weatherBug er niet ver naast telkens. Gaf ook een melding bij een tornado en kreeg ook een noodwaarschuwing per sms.

utah
26-06-19, 09:28
Niet onbelangrijk ivm roaming kosten https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Krullenbol
26-06-19, 11:29
Ik heb dat vorigjaar gehad naar blijkt bleef mijn Iphone pingen omdat ik 4G heb.
Dus bij mobiele date heb je ook 4G staan daar opklikken en 4G uitzetten.

De telefoon pingt meerdere keren per dag om 4G bevestiging te krijgen ook al
staat roaming uit. Was dus een rekening in de ca. € 80,- 2 telefoons.

Youfone gaf toen niet thuis konden ze niets aandoen bla bla bla. Ik was net een paar maanden
klant heb de boel direct weggehaald.

Ritchie
26-06-19, 11:49
dan had ik zeker pech gebeurde wel 10 tot 15 keer per dag

Is het mogelijk om de telefoonoptie, uit te zetten in een of andere setting. Met andere woorden, ik wil alleen dat hebben, geen telefoonbereik.

daveytje
26-06-19, 20:29
Is het mogelijk om de telefoonoptie, uit te zetten in een of andere setting. Met andere woorden, ik wil alleen dat hebben, geen telefoonbereik.

Je kunt oproepen laten doorschakelen naar voicemail via telefoontje en dan instellingen.
Je krijgt dan enkel een melding dat je een voicemailbericht hebt.

Mattie
27-06-19, 11:34
Is het mogelijk om de telefoonoptie, uit te zetten in een of andere setting. Met andere woorden, ik wil alleen dat hebben, geen telefoonbereik.

Of je zet de niet storen modus aan. Dan kan je instellen dat je alleen bij contactpersonen geluid krijgt.

Ritchie
30-06-19, 10:12
Dank je wel Mattie.

Krullenbol
30-06-19, 10:26
Of je zet de niet storen modus aan. Dan kan je instellen dat je alleen bij contactpersonen geluid krijgt.

Dat is ook wel een goede ;)

Bij Iphone kun je een aparte groep aanmaken. Moet volgens mij via Itunes in die groep
selecteer je je contacten en die komen dan wel door.
Ik heb dat bv. voor mijn kinderen ook al staan mijn telefoon in die modus
dat ik bij paniek voor hun bereikbaar blijf..

Terpies
30-06-19, 13:54
Dat hoeft niet via iTunes hoor:

Op de iPhone heet die instelling favorieten: je wijst contacten aan als favoriet en via instellingen -> niet storen geef je aan dat je wel oproepen wilt ontvangen van je favorieten.

Alle meldingen worden dan onderdrukt, behalve die van je favorieten. Ook kun je per contact een eigen beltoon/berichten toon instellen, dan weet je exact wie er belt of een bericht stuurt.

verhagena
01-07-19, 10:58
Handig als de Baas belt.....:p:up:


Dat hoeft niet via iTunes hoor:

Op de iPhone heet die instelling favorieten: je wijst contacten aan als favoriet en via instellingen -> niet storen geef je aan dat je wel oproepen wilt ontvangen van je favorieten.

Alle meldingen worden dan onderdrukt, behalve die van je favorieten. Ook kun je per contact een eigen beltoon/berichten toon instellen, dan weet je exact wie er belt of een bericht stuurt.

Marina2406
04-07-19, 10:26
Iemand bekend met de link hieronder?

Prepaid Sim-Karte USA - 6GB 4G LTE - Unbegrenzte internationale Anrufe und Sms - 30 Tage https://www.amazon.de/dp/B01JZ5W9Y0/..._THA5Cb1DQR9J3

We hebben deze besteld, komen zaterdag binnen, ik ben benieuwd:cool:

verhagena
04-07-19, 13:50
Misschien ben ik de ''enige'' maar waarom zetten de mensen die bij KPN of T-mobile zitten gewoon niet hun contract om voor 1 maand naar het USA plan, ja je bent wat duurder uit voor 1 maand maar je hebt geen gezeur met andere nummers, andere telefoons etc. Gebruik nu zowel Tmobile als KPN al een paar jaar in Florida en nooit geen gezeur gehad, al moet ik bekennen dat KPN een betere roaming overeenkomst heeft en 99% van de tijd gewoon vol bereik heeft waar T-mobile wel is wat minder is, ben benieuwd wat jullie beweegreden is.

Anthonie
04-07-19, 18:18
Dat is ook voor mij de reden om van Vodafone over te stappen naar T-Mobile, waar was met T-Mobile het bereik slecht?

Scooby
04-07-19, 18:26
Nou, je bent niet de enige hoor. :-)
Wij zitten ook bij KPN en zetten het abonnement voor 1 maand om naar 100 Gb. Ok, dat is op dit moment €107,— en daarmee €64,— duurder dan ons normale abonnement. Maar inderdaad geen gezeur met aanschaf andere kaartjes en ander nummer. Deze gebruiken wij dan ook als mobiele hotspot, waardoor iedereen, en met name de kinderen, gebruik kunnen maken van de 100 Gb als er geen wifi in de buurt is. Ik zelf gebruikte vaak mijn eigen verbinding boven de wifi van de hotels, omdat deze gewoon beter was.

Cindy1969
04-07-19, 19:13
Ik zit bij Vodafone, maar wil wellicht volgend jaar overstappen. Had een vervelende ervaring bij Ziggo (en krijg omdat ik daarbij zit korting op Vodafone) en wilde bijna overstappen naar T Mobile, maar vind het zonde om de korting kwijt te raken, zit er nog een jaar aan vast, aan Vodafone dan. Blijfaanbod gekregen na opzeggen, en blijf dus nog een jaartje.
Wellicht dat ik volgend jaar overstap met zowel mobiele telefonie als internet/tv.

knaapje
04-07-19, 19:15
Misschien ben ik de ''enige'' maar waarom zetten de mensen die bij KPN of T-mobile zitten gewoon niet hun contract om voor 1 maand naar het USA plan, ja je bent wat duurder uit voor 1 maand maar je hebt geen gezeur met andere nummers, andere telefoons etc. Gebruik nu zowel Tmobile als KPN al een paar jaar in Florida en nooit geen gezeur gehad, al moet ik bekennen dat KPN een betere roaming overeenkomst heeft en 99% van de tijd gewoon vol bereik heeft waar T-mobile wel is wat minder is, ben benieuwd wat jullie beweegreden is.

Met T-Mobile heb je hier en daar een probleem omdat ze frequenties gebruiken die een Europese GSM niet kent.
Doet dit probleem zich voor een paar mijl rijden en een andere zender werkt wel. ( Mijn ervaring in de buurt van de I-4 / 192 kissimmee)
Ga je minder dan 1 maand kan je gewoon bij vertrek je abo wijzigen en ben je weer terug dan zet je het abo ook weer terug. Je hoeft dan alleen de periode maar te betalen en niet de volle maand.

Ritchie
04-07-19, 19:44
Misschien ben ik de ''enige'' maar waarom zetten de mensen die bij KPN of T-mobile zitten gewoon niet hun contract om voor 1 maand naar het USA plan, ja je bent wat duurder uit voor 1 maand maar je hebt geen gezeur met andere nummers, andere telefoons etc. Gebruik nu zowel Tmobile als KPN al een paar jaar in Florida en nooit geen gezeur gehad, al moet ik bekennen dat KPN een betere roaming overeenkomst heeft en 99% van de tijd gewoon vol bereik heeft waar T-mobile wel is wat minder is, ben benieuwd wat jullie beweegreden is.


Wat houd het USA plan van KPN in ? voor 1 maand

Ik kan nl. verlengen half juli en wellicht een optie

Terpies
04-07-19, 19:46
Nog een nadeel is dat een aantal bedrijven geen NL nummers accepteren, mocht je bv gebruik maken van Uber/Lyft in de US. Chauffeurs willen je ook wel bellen als ze je niet kunnen vinden en die bellen geen NL nummer. Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer.

je hoeft overigens je whatsapp nummer niet aan te passen, dus ook met je US Sim krijg je gewoon op je NL nummer je Whatsappje binnen.

Ik zou geen reden weten om met je NL Sim te gaan bellen in de US. De mensen die je echt moeten kunnen bereiken stuur je heel makkelijk je tijdelijke Amerikaanse nummer en voor de rest is het heerlijk rustig (voor wie er überhaupt nog belt met zijn telefoon).

Cindy1969
04-07-19, 21:08
Ja, dat is ook weer zo, een USA sim is wat dat betreft weer handiger.
En ja, ik bel weleens. Mijn vader heeft geen smartphone, en ook geen computer. Wel een tablet, maar weet net aan hoe hij de NU app moet openen :D

verhagena
05-07-19, 10:10
Wanneer je je contract gaat verlengen bij KPN kun je kiezen in Nederland voor bijv. een bundel met 15 GB internet en onbeperkt bellen, wanneer je als voorbeeld in augustus naar Florida zou gaan kun je hem voor 1 augustus omzetten naar het het duurste abonnement, hieronder valt het bellen onbeperkt naar Nederland maar je krijgt ook 100GB internet, stel dat je de 25ste terug bent in augustus dan kun je hem weer omzetten naar je bundel welke je eerst gebruikte en zal op 1 september je bundel weer wisselen, let op je moet altijd de omzetting doen voor de nieuwe maand begint anders ben je te laat, officieel kun je 1x per 31 dagen wisselen. Je kunt dit alles gewoon via Mijn KPN regelen.



Wat houd het USA plan van KPN in ? voor 1 maand

Ik kan nl. verlengen half juli en wellicht een optie

verhagena
05-07-19, 10:16
Ik had met met name last in Disney, binnenshuis of binnen in een winkelcentra met T-mobile, KPN totaal geen last maar maakt ook gebruik van andere partners, Grappige is als je de USA bundel van T-mobile gebruikt of je zoekt automatisch naar een netwerk, let op dan betaal je alles los van je huidige bundel, is het verschil in netwerk bij handmatig selecteren of de automatische stand waanzinnig verschil, heb hierover ook een klacht ingediend bij T-Mobile en kreeg netjes alles vergoed maar of dit altijd zo is weet ik niet.


Dat is ook voor mij de reden om van Vodafone over te stappen naar T-Mobile, waar was met T-Mobile het bereik slecht?

verhagena
05-07-19, 10:19
Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer, deze moet je even uitleggen, dit heeft toch niks met je nummer te maken maar meer dat de Apps niet via de Nederlandse App stores geactiveerd kunnen worden/ herkend worden, maar dit kun je omzeilen door een Amerikaans account aan te maken.



Nog een nadeel is dat een aantal bedrijven geen NL nummers accepteren, mocht je bv gebruik maken van Uber/Lyft in de US. Chauffeurs willen je ook wel bellen als ze je niet kunnen vinden en die bellen geen NL nummer. Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer.

je hoeft overigens je whatsapp nummer niet aan te passen, dus ook met je US Sim krijg je gewoon op je NL nummer je Whatsappje binnen.

Ik zou geen reden weten om met je NL Sim te gaan bellen in de US. De mensen die je echt moeten kunnen bereiken stuur je heel makkelijk je tijdelijke Amerikaanse nummer en voor de rest is het heerlijk rustig (voor wie er überhaupt nog belt met zijn telefoon).

Terpies
05-07-19, 11:39
JA ik heb ook een account op de Amerikaanse Apple App store om lokale apps te downloaden, maar dan nog kun je je in de meeste amerikaanse apps alleen registreren als je een US telefoonnummer hebt.

Ze verifieren dan je telefoonnummer om deel te kunnen nemen. Het gaat dan met name om apps met spaarpunten voor gratis items, bv bij restaurants/fast food ketens, etc...
(BV gratis ijs bij Haagen Dasz, Sonic specials, maar ook gratis voorgerechten bij bv Longhorn, Texas Roadhouse, Outback... deelname aan spaarporgrammas van de LANDRY restaurants club, etc etc.)

MAar bv ook extra korting bij winkels, zoals JC Penny's, Target, Famous Footwear, en VIP passen bij de outlets. Registreren voor benzine spaar programmas, wat je al gauw best veel voordeel oplevert als je bij 1 maatschappij tankt...
Kortom teveel om op te noemen en voor mij (naast dat het goedkoper is om een US sim te gebruiken) een reden om elk jaar gewoon een lokaal nummer te nemen.

Mattie
05-07-19, 14:09
Let er ook op dat als je met andere mensen gaat (die wel een losse SIM nemen) die opeens naar NL moeten bellen en dat is qua kosten toch wel flink duurder dan :)

Beste (naar mijn mening) is nog steeds: dual sim telefoon met zowel je NL-sim (om bereikbaar te blijven) als een US sim.

Terpies
05-07-19, 16:38
Let er ook op dat als je met andere mensen gaat (die wel een losse SIM nemen) die opeens naar NL moeten bellen en dat is qua kosten toch wel flink duurder dan :).

Wat bedoel je? Met een Simple mobile sim van Arieli kun je gewoon naar NL bellen hoor, het gaat alleen niet met de AT&T sim. Met je eigen NL SIM naar Nderland bellen kost ca 1 EURO per minuut.

Bullyleo
05-07-19, 20:25
ik zou alleen wel goed op de kleine lettertjes letten met bepaalde prepaid sim kaarten. Arieli geeft je bijvoorbeeld de eerste 100 minuten internationaal bellen op zowel mobiele als landlijnen. Andere kaartjes kan je alleen gratis internationaal bellen naar landlijnen en gaat internationaal mobiel bellen van je tegoed af, H20 heeft dat bijvoorbeeld.

Mattie
08-07-19, 13:31
Wat bedoel je? Met een Simple mobile sim van Arieli kun je gewoon naar NL bellen hoor, het gaat alleen niet met de AT&T sim. Met je eigen NL SIM naar Nderland bellen kost ca 1 EURO per minuut.

Wat ik bedoel:

1 persoon heeft T-Mobile (of wat dan ook) met USA bundel
1 persoon heeft Arieli sim, wanneer deze naar de andere persoon geld is dit een internationale call dus daar even rekening mee houden :) (soms is dit inbegrepen soms gewoon per minuut afrekenen)

Esther43
10-07-19, 22:09
Na veel wikken en wegen toch een simkaart/plan bij Arieli besteld. Het is nu al ruim 1,5 week geleden. Duurde het bij jullie ook zo lang voor jullie het in de brievenbus kregen?

Ilse_
11-07-19, 07:04
na 1,5 week was bij ons t kaartje binnen. dus hope dat hij daar vandaag ook in de bus valt.

Krullenbol
11-07-19, 16:41
Ja, bij mij ook en een mail dat de kaart onderweg is.

Ritchie
14-07-19, 10:53
Ik heb toch besloten om voor 1 maand mijn KPN abbo aan te passen voor de USA. Eigen nummer, wordt niet lastig gevallen door onbekende, en indien er problemen zouden zijn, gewoon Nederlandse helpdesk.

Terpies
14-07-19, 13:29
Als je zo vaak in Florida komt, snap ik niet dat je niet gewoon een US AT&T prepaid kaart afsluit en je kaart live houdt door af en toe saldo te storten. Dan houd je je eigen US nummer en ben je veel goedkoper uit.

Ritchie
14-07-19, 20:07
Als je zo vaak in Florida komt, snap ik niet dat je niet gewoon een US AT&T prepaid kaart afsluit en je kaart live houdt door af en toe saldo te storten. Dan houd je je eigen US nummer en ben je veel goedkoper uit.

Gelukkig hoef jij het ook niet te snappen :)

verhagena
14-07-19, 23:05
En 100gb internet:up:ook mijn keuze hoor om te doen als ik in Florida verblijf, let alleen even erop dat er 31 dagen tussen moet zitten om je abo terug te zetten.


Ik heb toch besloten om voor 1 maand mijn KPN abbo aan te passen voor de USA. Eigen nummer, wordt niet lastig gevallen door onbekende, en indien er problemen zouden zijn, gewoon Nederlandse helpdesk.

Ritchie
15-07-19, 19:07
En 100gb internet:up:ook mijn keuze hoor om te doen als ik in Florida verblijf, let alleen even erop dat er 31 dagen tussen moet zitten om je abo terug te zetten.

Ja idd. Ik heb vandaag (15-7) mijn abonnement verlengt. Dus de USA bundel kan ik per 15-8 aanzetten, zodat ik per 1-9 deze kan gebruiken. En per 15-9 zet ik deze weer uit, zodat ik per 1-10 weer de huidige bundel heb.
Snappen jullie het nog ? hahahaha ;)

knaapje
16-07-19, 13:12
Misschien een tip voor anderen:
Bij T-Mobile kan je de vergelijkbare bundel per dag aan- of uitzetten en betaal je ook alleen voor de dagen dat hij aan staat.

verhagena
16-07-19, 16:34
=Weet niet van wie je deze info hebt maar kan je nu al vertellen dat dit niet juist is: bij T-mobile heb je 10gb i.p.v. 100 gb bij KPN, en Je zit net als bij KPN vast aan de USA bundel voor 31 dagen, hierbij de tekst van T-Mobile: Je kunt echter wel via My T-Mobile jouw abonnement tijdelijk wijzigen naar GO Unlimited NL & 10 GB EU + USA (https://www.t-mobile.nl/go-unlimited). Je hebt dan, zoals de naam al aangeeft, 10 GB om te gebruiken in de USA, op het netwerk van T-Mobile USA. Deze bundel is maandelijks te wijzigen, dus na een maand kun je dan terug naar jouw oude vertrouwde bundel


Misschien een tip voor anderen:
Bij T-Mobile kan je de vergelijkbare bundel per dag aan- of uitzetten en betaal je ook alleen voor de dagen dat hij aan staat.

knaapje
16-07-19, 16:53
ik heb het uit eigen ervaring, al 2 keer in 2018 en 2019.
Ik was er ook vanuit gegaan, dat het als er in de voorwaarden staat werd berekend, maar het was anders (voordeliger)
Kan je de nota's laten zien.

Marina2406
23-07-19, 15:46
Iemand bekend met de link hieronder?

Prepaid Sim-Karte USA - 6GB 4G LTE - Unbegrenzte internationale Anrufe und Sms - 30 Tage https://www.amazon.de/dp/B01JZ5W9Y0/..._THA5Cb1DQR9J3

Wij zijn nu 1,5 week in Florida, dit kaartje werkt perfect! Ik ben blij dat we deze gekocht hebben, 4 x €18,- (excl. verzenden) en heel de dag perfect internet.

Dit ter info voor diegene die nog naar de USA gaan :cool:

Lindaa
20-09-21, 18:49
Wij zijn nu 1,5 week in Florida, dit kaartje werkt perfect! Ik ben blij dat we deze gekocht hebben, 4 x €18,- (excl. verzenden) en heel de dag perfect internet.

Dit ter info voor diegene die nog naar de USA gaan :cool:

Is er nog iemand die een tip heeft voor een Sim kaart?

Terpies
20-09-21, 19:01
Arieli mobile https://www.arielimobile.com/

Bullyleo
25-09-21, 16:21
Arieli mobile https://www.arielimobile.com/
Goeie tip, heb gelijk een kaartje besteld voor november, binnen een paar uur al bericht dat het is verzonden.:D

Swets
16-12-21, 12:41
Weet iemand of er ook e-sim mogelijkheden zijn voor een tourist-plan? (onbeperkt data voor 14 of 30 dagen)

Mijn iPhone heeft voor dual-sim een esim mogelijkheid, geef fysieke sim.
Mocht het toch een fysieke sim moeten worden, wat zijn dan de makkelijkste en snelste manieren? we vliegen de 26e, dus Arieli redt ik niet meer..

mpaauwe
16-12-21, 14:07
Er is via T-mobile (US) een mogelijkheid voor een prepaid esim.

Je moet eerst een app op je telefoon zetten en dan kan je een prepaid bundel kiezen.
Wij hebben het nog niet gebruikt, willen dit vanaf volgende week gaan doen.

https://www.t-mobile.com/support/plans-features/t-mobile-esim-app

Fleurida
16-12-21, 17:13
Als je een fysieke wil gebruiken is Lyca mobile een goed plan. Wij zijn nu in Florida en het werkt prima. Hotspot werkt ook prima zodat mijn man ook mobiel internet heeft. En je krijgt een USA telefoonnummer wat handig is als je moet wachten bij restaurants. De meesten gebruiken geen buzzers meer. Ik heb deze genomen omdat ik een e-sim in mijn telefoon heb voor NL en de plek voor een gewone sim over had. Bijvoorbeeld 7GB + unlimited national and international calls + sms € 18,99 op Amazon.nl

Terpies
22-12-21, 01:07
Je kunt bij Walmart ook een kaartje halen, wat je ook kunt activeren als ESim.

mickey
19-05-22, 22:11
Beste mensen, koopt geen simkaartje bij Arieli. Ze sturen je een simkaartje van AT&T die niet geactiveerd is, reageren niet op mailtjes en ook niet via hun contactpagina nadat ik op hun website het verzoek heb gedaan om de kaart te laten activeren. Voor het activeren moet je ook nog 10 dollar betalen.
Ik ben met de simkaart naar een AT&T shop geweest en het simnummer kwam niet voor in hun database.
Je kan bij AT&T dezelfde simkaartje kopen voor dezelfde prijs als bij Arieli en het wordt direct voor je geactiveerd met bijbehorende telefoonnummer.
je kan direct bellen en op internet.
Meerdere mensen hebben dezelfde ervaring gehad.
Bij de mensen waar het wel werkte hebben dan mazzel gehad.

Scooby
19-05-22, 23:21
We zullen het meemaken. Heb er 2 in de la liggen die we voor onze trip gaan activeren. Hoor zoveel goede verhalen over Arieli, dus ben benieuwd of wij ook "mazzel" hebben...

elstars
04-08-22, 10:45
Beste forumgenoten,

We willen graag voor September een Amerikaans mobiel nummer hebben, en zoeken een geschikt Sim kaartje. Ik lees zoveel berichten (goed en slecht) dat we even "vast" zitten.
Wie heeft er een goede tip en ervaring met een (recente) Sim kaart aanbieder die ook echt goed werkt.

We willen er een iphone 5S voor gebruiken, niet meer de nieuwste. Maar kan eventueel ook in een nieuwer toestel.
Het zou om een abbo gaan voor 1 maand, het liefst dan ook een volgende keer weer te gebruiken door op te waarderen.

Alvast dank!

Groet
Elstars

Scooby
04-08-22, 14:54
Ik durf de Arieli niet aan te bevelen. Wij hebben 2 kaarten aangeschaft, waarvan er 1 prima werkt. Gelijk bij aankomst in de VS een SMS ontvangen dat de simkaart geactiveerd was en alles werkte ook meteen. Voor de andere kaart kreeg ik een SMS dat deze geactiveerd moest worden en ik moest kiezen tussen bepaalde abonnementen. Dat natuurlijk niet gedaan!

Anthonie
04-08-22, 17:54
Vorige maand een kaart gebuikt van Lycamobile (https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01JZ5W9Y0/ref=pd_day0fbt_img_sccl_2/257-0590925-3461050?pd_rd_w=FUjD7&content-id=amzn1.sym.9fae3866-052b-4d5f-9273-d393cef08b88&pf_rd_p=9fae3866-052b-4d5f-9273-d393cef08b88&pf_rd_r=4S5719V74N9CXY638TCQ&pd_rd_wg=T8naV&pd_rd_r=1ff3e4fb-6479-4b21-8adf-5bed1a079ff8&pd_rd_i=B01JZ5W9Y0&psc=1), werkte perfect zowel in New York als Florida.

Cindy1969
04-08-22, 18:16
E-sim valt dan af denk ik met een ouder toestel. Had die zelf afgelopen mei, van Airalo.
Lycamobile heb ik in februari 2020 gebruikt, ook erg tevreden over.
Had die toen op Amazon gekocht, heb ergens nog wel een linkje, maar moet dan even goed zoeken.

Anthonie
04-08-22, 18:26
Linkje bijgevoegd, even op Lycamobile klikken in mijn post

Terpies
04-08-22, 20:29
Als je telefoon wel ESim ondersteunt werkt de gratis 30 dagen voor T-Mobile ook nog steeds (zie mijn post hierboven).

elstars
04-08-22, 21:27
Allen bedankt!
Zojuist een lyca kaartje besteld

moonlight91
10-08-22, 14:11
Ik heb de 12gb besteld bij airport telecom amsterdam
ben benieuwd of dat wat is

elstars
10-08-22, 15:25
Had mijn Lyca kaartjej al binnen 1 dag ! Benieuwd of het wat wordt. Ik hoef geen data, gaat mij alleen om het bellen binnen de VS.

KevinB
10-08-22, 16:27
Het Lyca kaartje werkt perfect, in februari en april gebruikt zonder gedoe. De activatiemail heb ik een dag voor vertrek laten sturen, simkaart er daarna meteen in gedaan (normale abbo is een e-sim).Bij aankomst in de VS werkte alles meteen

elstars
10-08-22, 20:49
KevinB, even een vraagje...
Kun je alles in Nederland al regelen? Kun je ook de sim er al in doen in Nederland?
Stel: ik regel alles een paar dagen voor vertrek, krijg de mail, doe de sim erin en vlak voor ik vertrek zet ik dan de mobile aan of pas in de USA?

KevinB
11-08-22, 10:26
Ik heb de sim er in NL ingedaan, wel pas in de VS aangezet
Ondertussen stond mijn normale e-sim natuurlijk wel aan. In het vliegtuig de e-sim uitgezet.
Als je de nieuwe simkaart erin doet vraagt Whatsapp of dit je nieuwe nummer is, uiteraard je oude nummer behouden.

ietie
11-08-22, 12:32
Sim in het vliegtuig omgewisseld , direct na het landen telefoon aangezet en gelijk ontvangst.

ietie
12-08-22, 17:29
Vraagje ik ga dit jaar 2 keer naar de USA een keer naar de staat Connecticut , en 1 keer naar Davenport Florida, bestaan er ook sim kaarten die ik zelf kan opwaarderen en in beide staten kan gebruiken? Het gaat alleen om internet , bellen is niet nodig evt met hotspot functie.

KevinB
13-08-22, 01:02
Kijk hier even naar, https://www.airalo.com/united-states-esim
Afgelopen april gebruit voor de telefoon van mijn vrouw, simpel te installeren, goedkoop en werkt meteen

ietie
14-08-22, 09:14
Helaas heb ik geen telefoon die geschikt is voor e sim

elstars
12-10-22, 11:35
Afgelopen september (2022) een Lyca sim kaartje geprobeerd (gekocht bij Amazon).

Eerst in een iphone (een "oude" 5s) later in een samsung A50.
In de iphone ging het niet goed. Vreemd genoeg wel in Houston, maar niet in Orlando. In houston netjes 4G ontvangst, in Orlando geen verbinding met provider.
Overgezet in een Samsung, dat werkte wel.
Een Amerikaans nummer gekregen en... so far so good...
Maar....
Vreselijk vaak gebeld met allerlei spam telefoontjes, berichtjes gekregen via tekstmessenger gericht aan een persoon die waarschijnlijk dit nummer heeft of had ???
Bellen op zich ging wel maar het leek wel of wij een oud nummer hadden gekregen van een opgezegd abonnement of iets dergelijks

Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad met Lyca?

Anthonie
12-10-22, 13:02
Afgelopen vakantie 2x een SMS gehad meer niet

Cindy1969
12-10-22, 20:18
Heb ook een keer Lyca gehad, maar alleen 2 of 3 keer een sms gehad. Heb een Samsung, en dat werkte verder perfect.
Afgelopen mei Airalo gehad, een esim, ook perfect. Maar met Lyca heb je er volgens mij ook bellen bij, en dat vind ik wel prettig, aangezien
mijn vader geen internet heeft en ik dus niet via wifi ofzo kan bellen.

PENPE
13-10-22, 05:37
Afgelopen september (2022) een Lyca sim kaartje geprobeerd (gekocht bij Amazon).

Vreselijk vaak gebeld met allerlei spam telefoontjes, berichtjes gekregen via tekstmessenger gericht aan een persoon die waarschijnlijk dit nummer heeft of had ???
Bellen op zich ging wel maar het leek wel of wij een oud nummer hadden gekregen van een opgezegd abonnement of iets dergelijks

Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad met Lyca?

Ik had in juni een sim-card besteld bij SIMS4USA en die was ook van LycaMobile, inderdaad kreeg ik ook regelmatig allerlei telefoontjes. Nu ben ik inmiddels weer in Florida en heb wederom een simcard-van LycaMobile via SIMS4USA, de eerste 2 weken geen last van die telefoontjes, maar afgelopen dagen opeens al 3x. Het zij zo, de verbinding van LycaMobile is niets op aan te merken, net als de snelheid overigens. Komend voorjaar doen we een rondtrip Texas, ga ongetwijfeld weer voor LycaMobile. Oh ja , ook een telefoontje plegen met NL gaat prima, geen kraakje hoorbaar in de verbinding

Terpies
13-10-22, 23:53
De budget maatschappijen zetten verlopen nummers relatief snel weer opnieuw in. Daarom krijg je vaak dit soort belletjes en berichten. Het is het gevolg van pre paid.

@penpe: een kraakje? Alle verbindingen zijn al jaren digitaal, dus een kraakje is dan onmogelijk… wel kan de verbinding af en toe wegvallen, maar dat ligt aan het bereik, en dat is bij alle maatschappijen zo.

het enige nadeel van een budget maatschappij is, dat je wordt afgeknepen in bandbreedte/snelheid als er meer “premium” users die bandbreedte en snelheid nodig hebben: die krijgen voorrang. Maar over het algemeen werkt ook een budget kaart prima.