PDA

Bekijk Volledige Versie : Vitamines en mineralen



kol
07-06-06, 17:01
Hallo allemaal,

Hoe zit het met het meenemen van vitamine en mineralen tabletten en capsules?
Bij reguliere medicijnen uit de apotheek kun je een geneesmiddelenpaspoort aanvragen. Ik neem verschillende vitamines en mineralen in capsulevorm. Doen ze hier moeilijk over bij de douane? Hoe kan ik ze het best meenemen?

Nicole :lol:

marisca
07-06-06, 18:20
Ik heb er nooit problemen mee gehad!
Ook onze zoon heeft voor zijn astmatische bronchitus , ook van alles mee en daar is nooit naar gevraagd!
Marisca 8)

Michael66
08-06-06, 06:31
Zal geen probleem zijn.

Maarruh ... je kunt ze ook gewoon daar kopen. Veel goedkoper en in mega-verpakkingen. Gewoon even een WalMart binnenlopen en er gaat een wereld voor je open!

corrus
08-06-06, 10:10
En voor héél specifieke vitamines kun je terecht bij "The Vitamine Shop"

carmen1988
09-01-12, 00:21
Hallo,

Ik gebruik L-lisine vitamine tabletten, deze koste in Nederland (100 stuks) 16 euro per pot. Kwam ik afgelopen mei in de Wallmart en daar (120 stuks) 7 dollar dat scheelt enorm! Toen heb ik al 4 potten meegenomen maar daar ben je vrij snel doorheen. Nu vraag ik me af of je meer van deze vitamine's mag meenemen, zijn gewoon natuurlijke pillen. Zou het een probleem zijn als ik er bijv 10 potten mee neem?

Gr Carmen

[verwijderd]
09-01-12, 00:31
Wij zijn nog geen enkele keer gecontroleerd op wat we mee namen vanuit de USA naar NL, dus ik zou me er niet zo druk om maken.

En het zijn toch geen verboden middelen in NL, dus welk beletsel zou er zijn?

carmen1988
09-01-12, 00:35
Hoi Jeroen.

Wij zijn tot nu toe ook nog geen enkele keer gecontroleerd ( afkloppen ).

Tja het is zeker niet verboden maar sommige zeggen dat ze kunnen denken dat ik ze voor de handel in Nederland wil verkopen. Maar goed ik heb zoiets 10 potten, en het is echt alleen voor mezelf.

[verwijderd]
09-01-12, 00:41
Gewoon verdelen over je bagage en je er niet druk om gaan maken en lekker meenemen. Althans dat zou ik gewoon doen.

Ta2 Gerrit
10-01-12, 14:54
Gewoon meenemen, wij nemen ook altijd Centrum vitaminen mee, van die megapotten, ook ruim meer dan de helft goedkoper als hier. Nooit wat van gezegd.

nixian
10-01-12, 17:47
Zolang er geen sprake is van "geneesmiddelen" (zie www.douane.nl (http://www.douane.nl)) mag u zoveel vitaminen en mineralen meenemen als u zelf wilt. Om geen belastingen te moeten betalen, moet je wel onder de waarde van € 430,- blijven. Me dunkt dat je daar heel wat vitamine preparaten voor kunt aanschaffen.

Michael66
10-01-12, 18:16
Daar heb je een koffer vol vitamines voor .... hihi!

http://www.byvemma.com/koffer.jpg

carmen1988
10-01-12, 23:49
Hhahahha thanks voor de tips! :D

Syllvia
11-01-12, 10:42
Om ruimte te besparen, maken wij van 2 potjes 1 pot...de meeste verpakkingen zijn maar half vol namelijk.

carmen1988
11-01-12, 20:41
Ja dat is ook zo even kijken hoe vol het koffer wordt. Maar met terugblik op voorgaande jaren waarschijnlijk heel vol. Ga ik dat anders ook maar doen.

Greetz

Willemien
13-02-16, 12:16
Ben ik even blij dit te lezen. Wij gebruiken dagelijks een enorme hoeveelheid vitamines en mineralen in poedervorm en tabletten. Megaduur hier in NL. Kijken of ik een goedkoper voorraadje kan aanschaffen in The States.

hannie
13-02-16, 19:46
Dat gaat vast wel lukken. Kijk ook naar eigen merk supplementen, zijn nog goedkoper.

rjkd
09-07-16, 10:47
hoi allemaal, wij slikken naast een aantal vitamines ook homeopatische tabletjes.
ik vroeg mij af of ik beide sonder problemen mee kan nemen? vitamines zag ik wel wat over terug maar homeopatische tabletjes niet bweet iemand dit???

charly
10-07-16, 03:44
Wij hebben ook altijd verschillende homeopatische tabletten bij ons. Geen enkel probleem. Ook voor homeopatische middelen geld dat als ze in de VS te koop zijn, de kans groot is dat het veel goedkoper is dan hier in Nederland. Zo hebben wij vorig jaar een hele voorraad Occilocosium en homeopatische slaaptabletten meegenomen. Was meer dan de helft goedkoper.

rjkd
10-07-16, 23:32
Bedankt charly, ik weet niet of ze deze hebben. Ik krijg ze op recept bij een homeopatische apotheek. Maar goed om eens te kijken!