PDA

Bekijk Volledige Versie : Cash geld meenemen?



Zoeperjek
15-08-18, 19:45
Beste Forumleden,

Volgende maand vertrekken wij voor onze aller eerste keer en direct voor 2,5 week naar Florida maar ik vind nergens, of zoek verkeerd hoeveel cash geld ik mee mag nemen?

Alvast bedankt voor de reacties.

jarjarbinks
15-08-18, 20:18
Je mag cash meenemen hoeveel je maar wilt. Wel moet je boven de 10.000 dollar p/p aangeven bij de douane.

corrus
15-08-18, 20:39
Gewoon "plastic" meenemen... en vrijwel geen papier.
De amerikaan doet alles met plastic, tot aan een blikje cola aan toe.

José
15-08-18, 21:31
Gelukkig hebben wij wel altijd cash dollars bij ons. Zes jaar geleden vond onze bank ING het nodig om onze rekening te blokkeren omdat zij een “vreemde” transactie zagen. Het heeft drie dagen en veel telefoontjes gekost om onze rekening weer open te krijgen. Wij waren dus erg blij met ons cash geld en nemen het nog steeds mee want er kan ook altijd een storing bij de bank optreden.

Fitzroy
16-08-18, 06:22
Wij nemen al jaren maar een $ 25,- cash mee en hebben hier altijd voldoende aan. We betalen alles met CC.

Patrick
16-08-18, 07:50
Ik zorg ervoor dat ik altijd wat dollars en quarters bij me heb voor de tolwegen. Verder weinig contant idd.

Zoeperjek
16-08-18, 22:22
Dankjewel voor de reacties. het is dus eigenlijk overbodig om een aardig bedrag mee te nemen merk ik zo.

Fitzroy
16-08-18, 22:37
En als je wat contant nodig hebt, kun je dit doen dmv de cashbackmethode. Je doet boodschappen bij de supermarkt en betaalt met je gewone pinpas (kies debitcard). Er wordt dan automatisch gevraagd of je cashback wilt. Dit betekent dat je extra pint en het extr geld dat je gepind hebt terug krijgt van de caissière.
Vergeet niet je pinpas op wereld te zetten !

KevinB
16-08-18, 23:03
De eerste paar keer heb ik cash meegenomen en bijna alles zo betaald.
De laatste tijd neem ik helemaal niks meer mee. Alleen mn 3 creditcards waarvan ik eigenlijk alleen de Revolut gebruik.
Met 2 of 3 creditcards sluit je het probleem van een niet werkende kaart eigenlijk uit.
Wel zorg ik dat ik hier genoeg cash bij me heb om te tanken, ik heb al een paar keer gehad dat geen van de creditcards werkte bij de benzinepomp (deze week nog bij de Walmart in Kissimmee) en helemaal onhandig bij het aftanken vlak voor vertrek naar huis bij een pomp in Tampa.
Dus creditcards mee en in Florida $100,- halen, en de stapel cash lekker thuislaten ( wel zo veilig ook)

Fitzroy
17-08-18, 06:20
Je kunt bij de pomp toch ook gewoon met je pinpas betalen? Wij betalen nooit meer met CC aan de pomp. Debitcard en klaar.

Treesanne
17-08-18, 09:04
Voor tips en fooitjes nemen we ongeveer 2- tot 300 Dollar mee. Het begint al bij vervoer naar de car rental. Het makkelijkste zijn 1 Dollar biljetten en quarter Dollar munten voor bv.wassen en drogen.

corrus
17-08-18, 10:42
Vervoer naar de Car Rental??
Op welk vliegveld land je dan?

Njit
17-08-18, 11:52
Dat vraag ik me ook af. Miami heeft een treintje, Orlando zit op loopstand. Sanford ook.

Fitzroy
17-08-18, 14:32
Idd, en waar dat niet is is er een gratis shuttle naar de verhuurbedrijven. Ik heb nog nooit waar dan ook ter wereld moeten betalen voor vervoer naar een autoverhuurbedrijf.

KevinB
17-08-18, 15:04
Je kunt bij de pomp toch ook gewoon met je pinpas betalen? Wij betalen nooit meer met CC aan de pomp. Debitcard en klaar.

Overzicht van mijn uitgaven.
Bovendien werd de laatste keren dat ik heb geprobeerd te pinnen aan de pomp (wel een aantal jaar geleden trouwens) de pas elke keer geweigerd dus daar ben ik mee gestopt.
Ook werd het betaalde bedrag soms pas enkele dagen later afgeschreven, vind ik niet fijn want geen overzicht.
Ik moet straks tanken, ik zal eens kijken of het nu wel werkt bij mij.

Treesanne
17-08-18, 15:41
Idd, en waar dat niet is is er een gratis shuttle naar de verhuurbedrijven. Ik heb nog nooit waar dan ook ter wereld moeten betalen voor vervoer naar een autoverhuurbedrijf.
Tja er hangen altijd bordjes met :" tips are welcome" of er staan potjes bij de chauffeur. Je hoeft natuurlijk niks te geven.

moniquekruiningen
26-08-18, 12:49
Bel voor vertrek even je bank(en)als je hen verteld in welke periode je in de vs zit, dan blokkeren ze je kaart niet zomaar. En zorg dat bij de bank je juiste mailadres in telefoon nummer bekend zijn, mochten ze iets verdachts denken te zien, dan kunnen ze je Iig bereiken.

Hollemand
04-09-18, 21:01
We ‘pinnen’ iedere keer 50 dollar bij de publix met boodschappen doen gewoon met onze Nederlandse pinpas. Werkt perfect!

knaapje
04-09-18, 21:43
............
Bel voor vertrek even je bank(en)als je hen verteld in welke periode je in de vs zit, dan blokkeren ze je kaart niet zomaar...………

Is dat niet een beetje ouderwets, daar heb je tegenwoordig toch internetbankieren voor...

moniquekruiningen
05-09-18, 21:38
...........
Is dat niet een beetje ouderwets, daar heb je tegenwoordig toch internetbankieren voor
...
Een telefoontje en het is meteen geregeld, je identificeert je telefonisch, met wat data.
stuur een mail en wacht op een reactie. Je kan ook op alle slakken zout leggen..