PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: welke fullsize SUV van Alamo?



Possies
30-07-18, 11:46
Onlangs hebben we toch gekozen voor het huren van een fullsize SUV bij Alamo op MIA en hebben we tevens de skip-the-counter geactiveerd. Nu kunnen we kiezen uit een aantal merken, maar we willen graag de beste keuze maken. Wat is naar jullie mening de beste fullsize suv die we kunnen kiezen? Natuurlijk willen we zoveel mogelijk praktische luxe (rijgemak, geblindeerde achterruiten, usb-aansluiting, audioinstallatie, prestaties). We beseffen ons dat elke keuze persoonlijk is, maar we zouden toch graag meningen willen peilen om in ieder geval niet met de slechtste optie weg te rijden straks. Volgens ons zijn de opties: Ford Expedition, GMC Yukon, Chevy Tahoe, Dodge Durango (...).

Mattie
30-07-18, 11:56
Ik lees even mee, met hoeveel personen zijn jullie? Hier met zn 5'ven dus er moet wel wat ruimte zijn voor de koffers :) Wij gaan eind sept dus verwacht geen grote veranderingen in de vloot.

Njit
30-07-18, 12:20
Volgens https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/large-suvs is de Ford Expedition 2018 op dit moment de beste keuze.

De Yukon en de Tahoe zijn technisch hetzelfde. Verschillen alleen in kleuren van het interieur en het Entertainment System.
Het verschilt ook welke versie van de auto ze hebben staan. Soms staat er de basis-versie en soms een hele luxe met leren stoelen etc.
Heb zelf alleen nog maar in een Yukon en Tahoe gereden. Mooie wagens. De Dodge Durango valt onder de Midsize auto's.

Maar wij kiezen altijd ter plaatse welke onze het beste bevalt qua kleur, stoelen, gereden km's etc.

Kletskous
30-07-18, 12:38
Wij hebben vorig jaar eigenlijk een Mid Size gehuurd maar op de luchthaven toch om laten praten tot een upgrade. En geen spijt van gehad :D. We hadden een Ford Explorer met alles erop en eraan, navigatie (zoooo fijn!), goede airco tot in de stoelen zelfs, geblindeerde ramen, grote laadruimte, klep die je op afstand kon openen etc.
Echt een superauto die zeker bijgedragen heeft aan het vakantiegevoel.

Ik weet alleen eigenlijk niet of deze auto nu tot een Standard SUV of toch tot de Full Size SUV categorie behoort?
Volgende keer in elk geval voor ons een standard SUV of minivan !

Njit
30-07-18, 13:02
Explorer hoort volgens Ford zelf bij de Midsize SUV's. Maar Alamo zal hem waarschijnlijk onder de Standard SUV's scharen.

Possies
30-07-18, 14:12
Top allemaal, dank voor de reacties! De link van Njit is eigenlijk precies waar ik naar zocht.
@Mattie: we gaan met zijn drieën, dus ruimte voor personen en bagage is totaal geen issue. Dank voor het meedenken.

Njit
30-07-18, 15:10
Met drie personen heb je méér dan genoeg ruimte :)

Mattie
30-07-18, 16:24
Volgens https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/large-suvs is de Ford Expedition 2018 op dit moment de beste keuze.

Kijk dat is een mooie link :) En natuurlijk is het afwachten maar we vliegen op MCO dus er zal wel genoeg staan verwacht ik zo.

Fitzroy
30-07-18, 17:45
Deze twee zou ik persoonlijk laten staan.
De Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee. Oké, de kans dat je bij een aanrijding betrokken raakt is klein, maar nu ik het weet kies ik wel een andere.


https://www.youtube.com/watch?v=h6KtmzyrwH4

Mattie
30-07-18, 20:51
Nee laten we er maar vanuit gaan dat het niet nodig is maar toch wel iets om in het achterhoofd te houden ja.

(o en toch blijft het mooi om dit soort vertraagde beelden te zien)

Stefan&Jolijn
31-07-18, 09:52
Wij hebben zelf 2x de Chevorlet Tahoe gehuurd en zijn echt dol op die wagen! Echt een aanrader :)

corrus
31-07-18, 10:50
Ach... Vaak rijden we in het dagelijkse (woon/werk) verkeer in Nederland in auto's met een nog slechtere crashtest uitslag. :rolleyes:

Lavie74
01-08-18, 04:43
Ook dit jaar weer een fullsize SUV gehuurd. Op MIA konden wij kiezen uit een Nissan Armada of Silverado’s (van die pick-up auto’s). Wij kozen voor de Armada. Als er een tahoe of durango had gestaan hadden we die gekozen. Een amerikaanse auto had onze voorkeur. In deze auto zat wel navigatie. Hadden we niet geboekt. Geluk (bij een ongeluk) dus.

PENPE
02-08-18, 00:03
Deze twee zou ik persoonlijk laten staan.
De Ford Explorer en de Jeep Grand Cherokee. Oké, de kans dat je bij een aanrijding betrokken raakt is klein, maar nu ik het weet kies ik wel een andere. En die Explorer rijdt zo heerlijk ;-)

T_Erkens
08-08-18, 21:19
Nijt,

Een Ford Explorer valt inderdaad niet onder de Midsize SUV maar onder de Stander SUV en in het geval van luxe uitvoeringen zelfs onder de Premium SUV (Ford Explorer EL).

De Dodge Durango valt zeker niet onder de de Midsize SUV, soms krijg je ze mee als je een Standard SUV hebt geboekt maar officieel vallen ze onder de Premium Cross-overs.

jovd
15-10-18, 21:03
Parkeert dat nog wat makkelijk in de stad zo een fullsize SUV? Hier in Gent zijn de openbare parkings met een break al dikwijls zeer krap, en als ik naar de afmetingen van een Ford Explorer kijk is die nog een halve meter langer

elstars
15-10-18, 21:56
De parkeervakken in Florida zijn meestal zeer ruim en niet te vergelijken met die in Gent.

jovd
15-10-18, 22:13
De parkeervakken in Florida zijn meestal zeer ruim en niet te vergelijken met die in Gent.

dankuwel !

Njit
16-10-18, 09:23
Sommige parkeergarages hebben aparte vakken voor Compact cars. Die zijn wat smaller. Maar de normale parkeerplaatsen zijn breed en diep. Bij ons is dat net andersom :)

PENPE
16-10-18, 23:00
Parkeert dat nog wat makkelijk in de stad zo een fullsize SUV? Hier in Gent zijn de openbare parkings met een break al dikwijls zeer krap, en als ik naar de afmetingen van een Ford Explorer kijk is die nog een halve meter langer Een Explorer ( = Standard-SUV/Crossover ) krijg je wel makkelijk in een gewoon parkeervak, een Expedition ( = Fullsize SUV ) en zeker een Expedition XLT ( de 8-persoonsversie ) wordt wel een stuk moeilijker ;-)

Mattie
24-10-18, 14:25
Wij kregen een Nissan Armada (8-zitter) mee en nergens problemen met parkeren. Was ook keurig voorzien van 360gr camera dus je kon wel alles overzien :D