PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met Spacerseat



Bullyleo
16-07-18, 22:05
Ik kwam op internet een product tegen wat kennelijk al een paar jaar op de markt is en wat voor lange mensen een uitkomst zou moeten zijn, een soort stoelverhoger waardoor de hoek van je benen anders wordt en je meer beenruimte genereert. Zie www.spacerseat.com. Iemand ervaringen met dit product? Ik ben 1.94 en vlieg binnen kort voor het eerst in de Lufthansa economy (eigenlijk altijd comfort plus gevlogen) en overweeg dit product aan te schaffen.

Cindy1969
17-07-18, 12:30
Wat een handig product! Ik ben zelf niet zo lang, maar lees dat het ook fijner zit. Krijg altijd een "houten reet" in zo'n vliegtuigstoel.

Krullenbol
17-07-18, 16:24
De persoon achter je kan alleen de veiligheidsuitleg niet meer zien :p

Fitzroy
17-07-18, 17:33
Ik vraag me ook af of je hoofd dan niet te hoog zit om nog tegen de leuning achter je te leggen. Anders krijg je een nare knik er gratis bij :p

Bullyleo
17-07-18, 20:51
De persoon achter je kan alleen de veiligheidsuitleg niet meer zien :p
Dan pakt ie het foldertje maar ;)

Bullyleo
17-07-18, 20:53
Ik vraag me ook af of je hoofd dan niet te hoog zit om nog tegen de leuning achter je te leggen. Anders krijg je een nare knik er gratis bij :p
Daar heb ik met mijn lengte toch al last van.

Mattie
18-07-18, 09:24
Ik vraag me af of je niet op een gewoon kussentje kan zitten (hoewel je voor dat geld ook weer niet echt een buil kan vallen).

Alleen wat me nog niet duidelijk is: hoe geeft dit je meer ruimte? Een stoel loopt schuin right? Dus je zou zeggen hoe lager hoe meer ruimte? En wat als iemand zijn leuning naar achter doet? Hoe kan een verhoging je dan meer ruimte geven?

Bullyleo
18-07-18, 12:30
Ik vraag me af of je niet op een gewoon kussentje kan zitten (hoewel je voor dat geld ook weer niet echt een buil kan vallen).

Alleen wat me nog niet duidelijk is: hoe geeft dit je meer ruimte? Een stoel loopt schuin right? Dus je zou zeggen hoe lager hoe meer ruimte? En wat als iemand zijn leuning naar achter doet? Hoe kan een verhoging je dan meer ruimte geven?
Nou die vraag is eigenlijk simpel te beantwoorden Mattie, als je van die lange benen hebt zoals ik dan wordt de hoek van je benen steiler en komen je knieën daardoor eerder in aanraking met de stoel van je voorganger. Zeker als die besluit om de hele reis de stoel in de slaapstand te zetten zoals ik al eens eerder heb meegemaakt. Doordat je op die spacerseat zit, wordt die hoek dus groter. Zeker ook omdat de gemiddelde vliegtuigstoel over het algemeen al laag zit. Er staat een filmpje op Youtube hierover. Ik lees overigens net nog een artikel dat dit product tot stand is gekomen na samenspraak met de club voor lange mensen. Nog afgezien van het feit dat je ook wat zachter zit en daarmee het al eerder vermelde "houten reet"-effect ook wat minder wordt. Ik heb hem inmiddels besteld dus ik ga hem in oktober uitproberen. Zal mijn ervaring hierover natuurlijk ook nog even delen.

Cindy1969
18-07-18, 12:38
Ben heel benieuwd, en als je je ervaring t.z.t. even wil delen, heel graag!

Fitzroy
18-07-18, 13:12
Wat ik me afvraag: kunnen de mensen voor je hun stoelen nog in slaapstand zetten en als dat niet het geval is, zijn ze dan wel toegestaan??
Dat zou ik nl weer asociaal vinden. De mensen voor je kunnen er ook niets aan doen dat jij lang bent.
Wij boeken altijd Economy comfort, heb je nergens last van.

Bullyleo
19-07-18, 07:42
Wat ik me afvraag: kunnen de mensen voor je hun stoelen nog in slaapstand zetten en als dat niet het geval is, zijn ze dan wel toegestaan??
Dat zou ik nl weer asociaal vinden. De mensen voor je kunnen er ook niets aan doen dat jij lang bent.
Wij boeken altijd Economy comfort, heb je nergens last van.
Nou nou om nou direct iemand asociaal te noemen die iets aan zijn eigen comfort doet, dat kan je ook zeggen van de persoon die zijn stoel 9 uur lang in de slaapstand zet en geen ene fuck geeft om degene die achter hem zit. Maar je vraag wordt door het filmpje beantwoord. Er verandert namelijk niets voor je voorganger, alleen de hoek van je eigen benen verandert waardoor je knieën juist minder snel tegen de stoel voor je komen als deze in de slaapstand gezet wordt. Het liefste zou ik ook business vliegen dan is het probleem ook opgelost. Helaas zit ik deze vlucht in de economy en kan ik geen upgrade krijgen. Dan ga ik op zoek naar alternatieven die mijn reis zo aangenaam mogelijk kunnen maken en dit lijkt me wel wat.

Fitzroy
19-07-18, 16:34
Ik wist dat je er op zou reageren. Als stoelen een slaapstand hebben moet deze imo gebruikt kunnen worden. En die persoon voor je heeft er idd geen boodschap aan dat jij lang bent en geen stoel boekt die daarvoor geschikt is.
Wij zijn beiden ook lang maar zadelen daar niet onze medereiziger mee op. Nee, we betalen gewoon extra voor stoelen met meer beenruimte. Dat andere mensen dat niet willen doen is dan imo ook écht hun eigen probleem. Niet piepen dan als de reiziger voor je gewoon gebruik maakt van de slaapstand.

Bullyleo
19-07-18, 21:58
Ik wist dat je er op zou reageren. Als stoelen een slaapstand hebben moet deze imo gebruikt kunnen worden. En die persoon voor je heeft er idd geen boodschap aan dat jij lang bent en geen stoel boekt die daarvoor geschikt is.
Wij zijn beiden ook lang maar zadelen daar niet onze medereiziger mee op. Nee, we betalen gewoon extra voor stoelen met meer beenruimte. Dat andere mensen dat niet willen doen is dan imo ook écht hun eigen probleem. Niet piepen dan als de reiziger voor je gewoon gebruik maakt van de slaapstand.
Jammer dat je de gedachte achter de Spacerseat niet snapt of wilt snappen. Het heeft namelijk GEEN ENKEL gevolg voor medepassagiers want je zit er met je eigen gat op. Maar kunnen we het weer on topic laten AUB? Ik vroeg namelijk om ervaringen en die heb je duidelijk niet met dit product.

koenkamphuys
23-07-18, 19:36
Ik heb dit plaatje even uit het filmpje op de site gehaald en het viel me gelijk op dat je doordat je zoveel hoger zit, slecht meer met de voeten op de grond komt. In het plaatje heb ik dat aangegeven met de oranje lijn: je bovenbeen wordt aan de achterkant meer ingedrukt. Dit lijkt me heel oncomfortabel en zal eerder trombose bevorderen dan tegengaan zoals de site claimt.

Het werkt eigenlijk alleen, als je benen zo lang zijn, dat ze nog steeds goed op de grond staan, en eventueel moet je er anders weer een voetenbankje bij hebben...

http://www.koenkamphuijs.nl/florida/forum/spacerseat.jpg

jastsali
23-07-18, 19:53
Wat ik me ook afvraag: Hoe doe je dit met het klaptafeltje. Bij mij ligt die altijd al bijna op mijn bovenbenen. Als je dan hoger zit, dan lijkt het mij dat eten erg lastig wordt

Bullyleo
27-07-18, 11:12
Ik heb dit plaatje even uit het filmpje op de site gehaald en het viel me gelijk op dat je doordat je zoveel hoger zit, slecht meer met de voeten op de grond komt. In het plaatje heb ik dat aangegeven met de oranje lijn: je bovenbeen wordt aan de achterkant meer ingedrukt. Dit lijkt me heel oncomfortabel en zal eerder trombose bevorderen dan tegengaan zoals de site claimt.Het werkt eigenlijk alleen, als je benen zo lang zijn, dat ze nog steeds goed op de grond staan, en eventueel moet je er anders weer een voetenbankje bij hebben...

Laat ik nu lange benen hebben.... en dit middel is juist bedoeld voor mensen waarvan de knik in de knieën in een kleinere hoek komen te staan (zie de foto zonder spacerseat) en deze kleine hoek zou dus inderdaad ook nog kunnen meewerken aan het veroorzaken van trombose.

Op de site van de fabrikant staat overigens nog het volgende: "Spacerseat is made under the recommendations of the anthropometric (lichaamsafmetingen) study to update minimum aircraft seating standards, prepared for the JAA Joint Aviation Authorities / EASA European Aviation Safety Agency by the Loughborough University". Het product wordt daarnaast aangeraden door gecertificeerde fysiotherapeuten en ergonomen en wordt juist aangeraden om de kans op trombose te verminderen.

Overigens over het ontstaan van trombose in het vliegtuig zeggen deskundigen het volgende:
"Trombose kan ontstaan als het bloed in onze aderen niet goed in beweging blijft. Het bloed moet, tegen de zwaartekracht in, uit de benen terug naar het hart en daarbij helpen spierbewegingen in de benen. Maar in het vliegtuig zitten we soms vele uren achtereen stil, net als in de bioscoop of soms na een operatie. Door het gebrek aan beweging stroomt het bloed te weinig waardoor het gaat stollen. De knik in de knie bij het zitten bevordert de doorstroming ook niet. Recent onderzoek heeft laten zien dat de atmosfeer van het vliegtuig – de lage druk in de cabine – ook iets bijdraagt. Dus wellicht vergroot stilzitten in een vliegtuig de kans op trombose meer dan stilzitten op de grond."

Ik heb het kussen inmiddels in huis en ik moet zeggen dat het op een normale stoel al comfortabel zit. Zeker met de huidige (dunne/harde) vliegtuigstoelen verwacht ik er toch wel wat van. In oktober gaan we weer naar Florida dus ik zal jullie laten weten hoe het bevallen is. :D

Bullyleo
27-07-18, 11:17
Wat ik me ook afvraag: Hoe doe je dit met het klaptafeltje. Bij mij ligt die altijd al bijna op mijn bovenbenen. Als je dan hoger zit, dan lijkt het mij dat eten erg lastig wordt

Ik heb hetzelfde, jij hebt waarschijnlijk ook lange benen. Maar omdat je knieën minder omhoog staan en door het kussen meer in een hoek van 90 graden, verwacht ik er juist wat van.

Njit
27-07-18, 11:41
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ben zelf 1m97.

Bullyleo
27-07-18, 12:11
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ben zelf 1m97.

Ik zit op de 1.94 dus dat is redelijk vergelijkbaar. Je gaat het horen Martijn!

arno
27-07-18, 13:11
ik wacht ook in spaning af met mijn 1.98