PDA

Bekijk Volledige Versie : Alamo via Air Berlin (DRINGEND)



lisje
14-07-18, 18:37
Hallo,

Effe snelle korte schets:

Onze vlucht met air canada is vandaag niet doorgegaan. Hierdoor komen wij pas morgen aan op de luchthaven van Alamo.
Nu heb ik naar Air berlin alamo gebeld maar daar krijg ik de mededeling dat de afdeling gesloten is.

Onze enige optie volgens Alamo Miami is de aut te cancellen en een nieuwe boeking te maken.
Maar hoe groot is de kans dat wij ons geld kwijt zijn?
Er stond dat wij tot op het laatste moment konden free cancellen.
Maar nu ze "niet meer bereikbaar " zijn, wil dit dan zeggen dat wij ons geld kwijt zijn??

Alvast bedankt,

KevinB
14-07-18, 19:09
Ik ben toevallig gisteren bezig geweest om alamo.de te bereiken.
Het telefoonnummer op de website werkt niet .
Bel dit nummer 0044 1784 221300 (tel:0044%201784%20221300) (UK) en leg de situatie uit.

heb je deze link al geprobeerd ? https://www.alamo.de/existing-reservations/

Succes!

lisje
14-07-18, 19:21
Ik ben toevallig gisteren bezig geweest om alamo.de te bereiken.
Het telefoonnummer op de website werkt niet .
Bel dit nummer 0044 1784 221300 (tel:0044%201784%20221300) (UK) en leg de situatie uit.

heb je deze link al geprobeerd ? https://www.alamo.de/existing-reservations/

Succes!

Dank je...
De link heb ik idd al geprobeerd maar ik kan enkel de boeking cancellen :-/

Ik ga maar eens bellen naar UK

Heb wel al aan de lijn gehangen met Alamo Miami en Alamo (algemene servicedeck)
De algemene service deck zei me dat ze een mail zouden sturen naar de manager om onze wagen 25h vast te houden ipv 12h
Bij aankomst moet ik dan naar de manager vragen.
Geen idee of er iets van waar is... Wij hopen het...

KevinB
14-07-18, 19:31
Vervelend dat het zo loopt zeg. Als je opnieuw moet boeken zou ik het vanuit hier doen, zeker niet ter plaatse want dan betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs.
Hopelijk kun je het eea claimen bij je reisverzekering of Air Canada

lisje
14-07-18, 20:00
Nou, net gebeld nar UK...
Helaas niet bereikbaar wegens 'buiten de kantooruren'

We hebben geen andere keuze dan te hopen dat er morgen een manager voor ons staat die een goede dag heeft en halsoverkop verliefd wordt op onze kleinste telg (16maanden) :-)

Njit
14-07-18, 20:22
Je kan er niks aan doen toch? Wel zorgen dat je kan bewijzen dat je vlucht vertraagd is.

Wij hebben ook een keer vertraging gehad. Vlogen pas de volgende dag verder. Was geen enkel probleem. Als je gaat annuleren en inboeken kan je dat veel extra geld kosten.

lisje
15-07-18, 08:26
Dank je Njit.
Stelt me toch al wat geruster.

We hebben op de mail dat onze vlucht geannuleerd is maar dit is wel in het Nederlands....
Ik maak me vooral zorgen omdat ik naar Miami gebeld heb en ze me daar zeiden dat ze de auto maar 12h vast houden. Daarna cancellen ze deze en indien je later komt, dien je opnieuw te reserveren. En ben je je vooraf betaalde reservering kwijt.

Had jij ook via een "derde partij" geboekt (wij boekten via Air berlin)?

Njit
15-07-18, 08:58
Wij hadden via Alamo UK geboekt. Wellicht dat men daar anders mee omgaat.

corrus
15-07-18, 11:27
Heb je een ALAMO Prepaid Rental Voucher?

Dan is het geen enkel probleem. ware het niet dat je die ene dag van je gecancelde vlucht wél kwijt bent.
Maar verder geen probleem.
Alamo zal niet auto cancelen.

Hermanus
15-07-18, 15:03
Ik ben een paar jaar geleden mijn rijbewijs vergeten mee te nemen. Kreeg de gereserveerde auto niet mee natuurlijk. Heb toen mijn rijbewijs via DHL laten opsturen en kon twee dagen later de auto gewoon ophalen en meenemen. De niet gebruikte dagen ben je natuurlijk wel kwijt. Dit was een prepaid rental direct bij Alamo.

mijnie
16-07-18, 10:22
Ik heb vorig jaar een vertraging van een hele dag gehad, ben toen omgeboekt en niet op Orlando maar op Miami gevlogen. Ik heb toen met Alamo gebeld en ze laten weten dat het een dag later zou worden. Was geen probleem.
Helaas was er geen vervoer vanuit Miami naar Orlando en aangezien ik echt geen zin had om in een Greyhound bus te gaan zitten, heb ik de auto in Miami gepakt. Verhaal uitgelegd, 20€ extra betaald en kon zo vertrekken.

Njit
16-07-18, 10:38
Het is overigens wel een verschil of je al van te voren betaald of ter plaatse. In het eerste geval staat je reservering gewoon vast. Je krijgt alleen geen geld terug voor de dag die je niet gebruikt hebt. In het tweede geval hebben ze het recht om hem na 12 uur of dezelfde dag te cancellen.

lisje
16-07-18, 16:15
Wat een stress en zenuwen voor niets.. ☺️
Bij aankomst voucher afgegeven en onmiddellijk meegegeven dat we eigenlijk een dag eerder zouden aankomen. Geen probleem zei de vriendelijke Ray. Dus leg ik hem uit dat ik gebeld heb met de helpdesk en er een mail zou worden gestuurd naar de manager dat we een dag later zouden zijn maar de Ray was al helemaal niet meer aan het luisteren. Hij vond dat onze wagen mss wel wat klein was voor ons 4 (2 volw, 1 tiener en een baby) en wou ons naar een nog groter model upgraden voor een prijsje 😉 Toch maar vriendelijk bedankt aangezien de Checrolet Tahoe or similar ons groot genoeg lijkt... Kregen de melding de wagen op te halen in rij 10 en daar stond een prachtige witte Ford Expedition. Niet de gehoopte Tahoe maar we zijn ee ook heel blij mee. Alleen hapert de kofferbak soms dus mss deze week toch een wissel gaan vragen hier in Fort Myers ☺️

Lang verhaal, kort vertrelt... we hebben onze wagen!!

Njit
16-07-18, 17:19
fijn zo :)

pixiedust
17-07-18, 07:38
Gelukkig dat het goed is verlopen. Nu lekker genieten.