PDA

Bekijk Volledige Versie : alligator alley echt zo gevaarlijk?



roxylemmens
28-06-18, 11:34
Goedemorgen, in onze tourdag zit ook de doorreis van naples naar fort louderdale via de alligator alley.
Maar ik lees op internet dat dit een gevaarlijke weg is..
Veel ongelukken enorm vermoeiend etc.
wat is jullie ervaring? Is er halverwege een stop ?

thanx !

theovg
28-06-18, 12:14
Wij nemen altijd de de 41 Tamiami trail, lang niet zo eentonig dan de Alligator alley.

roxylemmens
28-06-18, 15:52
Wij nemen altijd de de 41 Tamiami trail, lang niet zo eentonig dan de Alligator alley.

Dat lees ik van vele. Wel een vraag hierbij, is deze weg gewoon geasfalteerd ? Of veel slechte stukken, losse stenen etc?
Ik heb nl geen zin met 3 kids uren langs de weg te staan.
En hoeveel langer doe je er ongeveer over van naples naar fort lauderdale ?

Frans1949
28-06-18, 16:09
Dat lees ik van vele. Wel een vraag hierbij, is deze weg gewoon geasfalteerd ? Of veel slechte stukken, losse stenen etc?
Ik heb nl geen zin met 3 kids uren langs de weg te staan.
En hoeveel langer doe je er ongeveer over van naples naar fort lauderdale ?

Alleen de 41 loop is niet geasfalteerd.
Maar dat is een gedeelte was je speciaal moet opzoeken..

De 41 op zich weg is zeer goed berijdbaar en ook erg leuk om te doen speciaal als je ook nog tijd hebt om in het visitor centre te bezoeken.

KevinB
28-06-18, 16:47
Het is 1 uur en 45 minuten (bijna) rechtdoor, onderweg zijn diverse parkeerplaatsen om even te stoppen, behalve moeras is er niks te zien. Niks gevaarlijks aan en gewoon nemen als het de snelste weg is.

Fitzroy
28-06-18, 17:44
Ik begrijp ook echt niet wat er gevaarlijk aan is. Hij schiet tenminste lekker op. Wij nemen altijd alligator alley om van oost naar west te komen en vv.
De 41 duurt eindeloos imo.

elstars
28-06-18, 22:04
Dit geldt ook voor ons, altijd deze weg(I 75) genomen. Gaat snel en is meestal niet erg druk. Er is weinig anders te zien dan rijbaan en moeras, met enkele rest areas. Prima te doen als je snel van Miami richting Naples wilt en omgekeerd.
Let wel op dat het een tolweg is.

stephie
28-06-18, 23:21
Wat grappig zeg, dus de I-75 wordt alligator alley genoemd? Dat wist ik niet. Wij vinden de I-75 richting het zuiden ook erg saai. Het gekke is dat wij de I-75 richting het noorden juist heel fijn vinden. Wij zijn deze keer via tamiami trail (de 41) van Naples naar Miami gereden en weer terug. Is ook saai, maar....er zijn genoeg leuke stops. Ook zie je veel alligators langs de weg liggen. In ons verslag van 2018 lees je meer info over de stops die we hebben gemaakt. Volgens mij dag 5 en 6. Weet het niet meer, vakantie voelt als 3 jaar geleden :p

koenkamphuys
03-07-18, 02:31
Op I-4 (de snelweg Tampa-Orlando-Daytona Beach) gebeuren veel meer ongelukken.

Op elke lange saaie weg ligt het gevaar op de loer dat vermoeide automobilisten in slaap sukkelen.

mijnie
03-07-18, 12:57
Die snelweg is gewoon saai, maar er zijn ergere dingen. Ik ben vorig jaar midden in de nacht van Miami naar Orlando moeten rijden en dat was ook een saaie weg, stonden alleen behoorlijk wat herten langs de weg waardoor het flink oppassen was.

De I-4 vind ik veel erger, vooral met al die wegwerkzaamheden. Ik heb vorig jaar 2 keer een ongeluk van dichtbij zien gebeuren en was blij met goede remmen en een snelle reactie. Heb daar meerdere keren behoorlijk gezweet.

SpaceAce
03-07-18, 21:14
Als je niet van plan bent om een airboattour te doen, of naar Shark Valley te gaan, maar gewoon naar de andere kant moet. Dan zou ik gewoon de I-75 (Alligator Alley) nemen. Lijkt mij niets anders dan een normale interstate. Dus net zo "gevaarlijk" als alle andere interstates. Saai inderdaad, maarja... dat zijn in mijn beleving alle snelwegen wel.

roxylemmens
18-07-18, 15:28
Bedankt voor al jullie antwoorden. We gaan denk ik toch maar gewoon voor de i75.
Aangezien we een flinke rit voor de boeg hebben

PENPE
23-07-18, 18:07
Heb de Alligator Alley inmiddels al een paar keer gereden en is inderdaad een zeer saaie weg om te rijden maar desondanks is het wijdse uitzicht dan wel weer mooi :rolleyes:

http://www.penpe.nl/penpeintheusa-sept2017/wp-content/uploads/2017/09/08-09-DSC_3487.jpg

http://www.penpe.nl/penpeintheusa-sept2017/wp-content/uploads/2017/09/08-09-DSC_3490.jpg

De weg komt op mij niet echt als gevaarlijk over tijdens het rijden met mooi weer ( bovenstaande foto's zijn gemaakt 2 dagen voor Hurricane Irma ), maar 2 maanden geleden moest ik over de Alligator Alley terug naar Miami tijdens een 'staartje van Tropical Storm Alberto. En dan wordt rijden wel ff anders als je nog geen 10 meter zicht hebt en er ook nog veel water op de rijbaan staat. Heb dan ook een aantal auto's achterstevoren tegen de vangrail zien staan...