PDA

Bekijk Volledige Versie : Extra bagage terugvlucht Lufthansa



pixiedust
23-06-18, 21:33
Het aftellen schiet op. Over 7 weken vertrekken we. Het begint dan ook een beetje te kriebelen en we zijn bezig wat zaken te regelen. Nu weet ik dat de bagageregels de afgelopen jaren sinds wij voor het laatst in Florida zijn geweest zijn gewijzigd. Ik heb geprobeerd te achterhalen of we nog steeds een extra koffer mee zouden mogen nemen op de terugvlucht. We vliegen met Lufthansa. Op de site zelf kan ik hier weinig over vinden. Ook op het forum zag ik met de zoekfunctie door de bomen het bos niet meer en kwam dus niet tot een antwoord.

Is het mogelijk een extra koffer mee te nemen op de terugvlucht? Moet dit al vooraf kenbaar worden gemaakt? En indien mogelijk wat zijn de kosten hiervoor?

Alvast bedankt!

Zaliyah
23-06-18, 21:39
Ik dacht dat ik de enigste was, maar het is mij dus ook allemaal heel onduidelijk. Ik wil namelijk ook op de terugweg een extra koffer meenemen, maar ik kan werkelijk geen informatie erover vinden

Fleurida
23-06-18, 22:00
Hallo, de info staat op deze pagina onder dit hoofdtukje:
Flat rates for the second piece of checked bagage
from/to the USA, Canada, Mexico and Central America

https://www.lufthansa.com/nl/en/Excess-baggage-terms-before-18-04-2018

pixiedust
23-06-18, 22:34
Hallo, de info staat op deze pagina onder dit hoofdtukje:
Flat rates for the second piece of checked bagage
from/to the USA, Canada, Mexico and Central America

https://www.lufthansa.com/nl/en/Excess-baggage-terms-before-18-04-2018

Dank je! Gevonden. Best veel geld overigens 150 euro voor een extra bagage stuk.

Fleurida
23-06-18, 23:03
Hallo, het is € 90.00 per koffer, zo staat het op de pagina.

pixiedust
23-06-18, 23:28
Hallo, het is € 90.00 per koffer, zo staat het op de pagina.

Ah, ik keek bij additional piece of baggage en niet bij the second piece of baggae. In dat geval vind ik het het overwegen waard.

Wat zou overigens het verschil zijn? Het is in dit geval beide, zowel een extra stuk bagage als het tweede stuk bagage dat ik incheck.

Fleurida
23-06-18, 23:35
Hallo, geen idee wat het verschil is, ik vind dit ook onduidelijk op de website.

Angeline Kievits
23-06-18, 23:39
Wij hebben op de heenvlucht maar 3 koffers ingecheckt (we waren met 5 waarvan 1 kind), uiteraard wel handbagage voor iedereen. Met een wasmachine in het huis konden we minder kleding meenemen. Kleding kopen stond toch op onze verlanglijst. En de terugweg met 2 (goedkope) extra koffers/sporttas met allemaal Floridiaanse aankopen mee terug nemen. Misschien toch eens kijken of je het op de heenvlucht met 1 koffer minder kunt doen? Scheelt toch weer 90 dollar en daar kun je weer een hoop voor kopen ;) !

pixiedust
23-06-18, 23:45
Misschien toch eens kijken of je het op de heenvlucht met 1 koffer minder kunt doen? Scheelt toch weer 90 dollar en daar kun je weer een hoop voor kopen ;) !

Eens. Gaan we ook zeker proberen. We nemen beiden 1 koffer mee op de heenweg. Met alleen het hoognodige, dus praktisch leeg. Hopelijk redden we het dan met de koffers die we al hebben, maar... ik ken mezelf en het zou zomaar kunnen dat we toch iets meer kopen. Vandaar dat ik al even checkte wat het me zou kosten. :)

Ilse_
24-06-18, 12:51
Wij stoppen handbagage koffers in de grote koffers op de heenweg ( een rugzakje is voldoende handbagage voor de heenreis ) en dan hebben we wat extra vulling in de lege koffers op de heenreis en zo ook mooi extra ruimte voor de terugreis. Dus volop ruimte in de grote koffers en extra in de handbagage koffers.

José
24-06-18, 13:49
Wij zijn net 4 weken terug. Gevlogen met Lufthansa ieder een koffer van 23 kilo en ieder een handbagage trolley (+/- 15 kilo per stuk;)) waar ik veel nieuw gekochte kleding in had gestopt. Zodoende hebben wij geen extra koffer a $100 hoeven meenemen. Naar de handbagage werd helemaal niet gekeken, laat staan gewogen.

Mattie
24-06-18, 17:00
Je kan ook kijken naar de kosten voor overgewicht. Allicht is het interessanter om 1 "grote" koffer compleet vol te duwen dan een extra koffer er bij te nemen :)

Lizz
24-06-18, 18:48
Nou wij vlogen terug met Lufthansa vanaf Tampa maar daar werd wel degelijk onze handbagage gemeten en gewogen.

Lizz
24-06-18, 18:56
En handbage is bij lufthansa maar iets van 8 of 10 kilo

pixiedust
24-06-18, 20:43
En handbage is bij lufthansa maar iets van 8 of 10 kilo
8 kilo, heb ik inderdaad gelezen.

Treesanne
24-06-18, 22:37
Kijk ook eens welke stoelen je geboekt hebt. Bij sommige mag je 2 koffers pp. meenemen.

SpaceAce
25-06-18, 11:05
Bij ons werd de handbagage ook gewogen. Ofja, alleen de trolley. Dat de rugzak veel te zwaar zou zijn, was geen probleem. Trolley was 12kg en mocht maar 8kg zijn. Dus veel eruit gehaald en in de rest van de handbagage gestopt. Hierdoor was de rugzak zo'n 11kg en dat was prima (niet door hun gewogen overigens, maar door onszelf). Zolang de trolley maar 8kg was. Handbagage werd goedgekeurd en iets verderop hebben we de bagage weer uit de rugzak gehaald en in de trolley gestopt.Géén idee wat voor nut dit heeft, maar goed...

knaapje
25-06-18, 11:08
Heb ik in februari op een Lufthansa vlucht van MCO naar FRA ook meegemaakt.
Handbagage trolley werd gewogen, rugzak met fotoapparatuur niet.

pixiedust
25-06-18, 11:30
Bij ons werd de handbagage ook gewogen. Ofja, alleen de trolley. Dat de rugzak veel te zwaar zou zijn, was geen probleem. Trolley was 12kg en mocht maar 8kg zijn. Dus veel eruit gehaald en in de rest van de handbagage gestopt. Hierdoor was de rugzak zo'n 11kg en dat was prima (niet door hun gewogen overigens, maar door onszelf). Zolang de trolley maar 8kg was. Handbagage werd goedgekeurd en iets verderop hebben we de bagage weer uit de rugzak gehaald en in de trolley gestopt.Géén idee wat voor nut dit heeft, maar goed...

Was dat een trolley EN een rugzak per persoon? Of de een een trolley en de ander een rugzak? Wat ik begreep mag je maar 1 stuks handbagage. Zelfs een handtas/schoudertas extra mag niet. Klopt dat?

SpaceAce
25-06-18, 12:55
Het is inderdaad één trolley óf rugzak per persoon. Mijn man had de trolley en ik de rugzak (daar zat de laptop en tablet in). Echter had hij nog wel een (kleine) fototas op zijn rug en ik een handtas erbij. Mocht ook, bij de incheck. Bij het instappen van het vliegtuig werd juist weer gezegd dat het te veel was, maar 'vooruit, loop maar'.

pixiedust
25-06-18, 15:07
Duidelijk. Dank je.

José
25-06-18, 16:15
Je mag een trolley en ook een persoonlijk item meenemen, zoals een handtas, cameratas, laptoptas etc. Wij hadden ieder dus een trolley en ik een canvastas en mijn man nog een kleine rugtas.

knaapje
25-06-18, 16:38
Personal ietm van 40 30 10 cm groot. Elders ook gevonden dat het onder de stoel moet passen.
Ik heb een 17" foto rugzak (is 43 23 19 cm), paste net onder de stoel, maar er was nog ruimte in de overhead bins dus daarin gestopt.

SpaceAce
25-06-18, 17:21
Personal ietm van 40 30 10 cm groot. Elders ook gevonden dat het onder de stoel moet passen.

Ja, dat hadden wij dus... Een trolley, 2x een rugtas (één met laptop, de ander met fototoestel) en een personal item. Alleen de trolley past niet onder de stoel. De andere drie wel.
Bij de incheckbalie was het allemaal prima, maar toen we het vliegtuig in wilde stappen, was het blijkbaar toch allemaal te veel (uh??)

Werd de trolley gecheckt op de afmetingen (in zo'n bak stoppen). Lukte prima! Maar toch nog een 'snauw' er achteraan dat het toch wel iets te veel was, "maar vooruit, loop maar door".

Dan houd je je aan de regels, is het nóg niet goed blijkbaar... (behalve dan dat het te zwaar was ;) ).

lisje
25-06-18, 20:41
Wij vliegen binnen enkele weken voor het eerst met Lufthansa. Opvliegen doen we met Air Canada, terugkomen dus met Luft.
Ons plan; vertrekken met 3 koffers waarvan er 2 gevuld zijn met de handbagage trolleys, ondergoed en het strikte minimum aan kledij voor ml en mezelf. 1 koffer met strikt nodige kledij van onze 2 dochters en alles wat nodig is om de eerste dagen onze babygirl te verzorgen.
Terugkomen zullen we doen met 4 koffers vol nieuwe spullen 😁😆
Onze 2 handbagage trolleys waar ook nog nieuwe spullen in zullen zitten, ons kennende. En een grote rugzak waar alle handbagage spullen zullen inzitten.

Ook nemen we zowel in het opstijgen als terugkomen mee; een buggy en een autostoel..
Alles nagevraagd bij Lufthansa en zou geen problemen mogen opleveren.. buggy wordt afgegeven op de vlieger, autostoel bij de bagage..

Terpies
25-06-18, 21:26
Afgelopen Zaterdag een extra koffer ingecheckt bij Lufthansa van Miami naar Amsterdam (via Frankfurt). De prijs voor de koffer (23 kilo) is $100. Dit kun je ter plekke bij de balie regelen.
Je mag 1 stuk handbagage mee van 8 kilo per persoon. Als je vriendelijk vraagt willen ze je handbagage voor je inchecken als ruimbagage, scheelt weer zeulen bij overstap. Zowel op heenvlucht als op terugvlucht hebben we dit voor onze handbagage gratis kunnen regelen (zeker bij een volle vlucht hebben ze liever dat de cabin bagage niet te veel wordt, dus zijn ze vaak coulant).
Wij houden er sowieso op de heenreis met inpakken ook altijd rekening mee dat we onze handbagage trolleys in kunnen checken. Als je vroeg op de luchthaven bent is het meestal sowieso geen probleem.

Naast onze trolleys hebben we ook altijd nog een rugzak en een dames handtas als handbagage voor camera’s en iPads die ik nooit incheck als ruimbagage (ik weet het, het is of of maar we komen er tot nu toe altijd nog mee weg, we stouwen de rugzak nooit vol, zoals we sommige reizigers wel zien doen). In een noodgeval kan de rugzak alsnog in de trolley gepakt worden.

We hebben al een paar keer meegemaakt dat de handbagage is gewogen, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden (zeker met de nu gangbare basic fare tickets (zonder inbegrepen ruimbagage) heb ik het idee dat ze strenger controleren op gewicht en omvang handbagage).

Don Tuse
25-06-18, 23:29
Als je vriendelijk vraagt willen ze je handbagage voor je inchecken als handbagage....
Dat lijkt me gebruikelijke usance toch?

Terpies
26-06-18, 19:03
Niet als ik sommige mensen zie/hoor aan incheck balies....

SpaceAce
27-06-18, 12:25
Ik vermoed dat je een tikfout hebt gemaakt? Want handbagage in laten checken als handbagage lijkt me inderdaad een vrij gebruikelijke usance ;)
Bedoel je niet 'handbagage in laten checken als ruimbagage'?

Terpies
28-06-18, 01:14
Klopt...heb het aangepast...thx....overigens...handbagage check je niet in en uit strekking van het verhaal bleek hopelijk wel wat ik bedoelde....:up: