PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami - Miami in 20 dagen



Gertjan
20-06-18, 20:01
hallo

in deze post had ik al wat algemene vragen over florida gesteld

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?18730-algemene-vragen-over-Florida

inmiddels hebben we onze tickets geboekt en gaan we 20 dagen naar florida toe. we beginnen en eindigen in Miami en we zijn al een beetje bezig om een route te bedenken.

vanuit Miami willen we langs de kust omhoog rijden naar 'st Augustine om dat stadje te verkennen en vervolgens richting Orlando te rijden om daar van de pretparken te genieten. aan het eind van de reis willen we de everglades en key west doen (we vliegen pas 's avonds terug dus de laatste nacht op key west moet lukken dacht ik zo)

maar tussen Orlando en Everglades weten we eigenlijk niet zo goed waar we naartoe moeten. we zitten er aan te denken om misschien richting de panhandle (tallahassee) te gaan en dan vervolgens langs de golf van mexico naar beneden af te zakken. maar we zouden ook meteen vanuit Orlando naar die kant van florida kunnen rijden zodat we wat meer tijd aan die kant van florida te kunnen besteden. ik ben benieuwd of jullie hier ons tips in kunnen geven.

hieronder het route schema wat we nu al in gedachten hadden.






overnachting
Activiteit


Dag 1
maandag
17-Sep
Miami
aankomst Miami


Dag 2
Dinsdag
18-Sep
Miami
Miami verkennen


Dag 3
woensdag
19-Sep
Miami
Shoppen in Saw Grass Mill?


Dag 4
Donderdag
20-Sep
Cape Carnaval?
rijden richting cape carnaval


Dag 5
vrijag
21-Sep
st. augustine
Cape Carnaval en dan doorrijden naar st. Augustine


Dag 6
Zaterdag
22-Sep
St. augustine
St. Augustine verkennen


Dag 7
Zondag
23-Sep
Orlando
Ocala National Forest


Dag 8
maandag
24-Sep
Orlando
Pretpark


Dag 9
Dinsdag
25-Sep
Orlando
pretpark


Dag 10
woensdag
26-Sep
Orlando
Pretpark


Dag 11
Donderdag
27-Sep
?



Dag 12
vrijag
28-Sep
?



Dag 13
Zaterdag
29-Sep
?



Dag 14
Zondag
30-Sep
?



Dag 15
maandag
01-Oct
everglades
Everglades verkennen


Dag 16
Dinsdag
02-Oct
everglades
Everglades Verkennen


Dag 17
woensdag
03-Oct
Key west
Overseas Highway


Dag 18
Donderdag
04-Oct
Key west
Chillen op Key west


Dag 19
vrijag
05-Oct
Vliegtuig
Rijden naar Miami en vliegen terug naar nederland


Dag 20
Zaterdag
06-Oct
Nederland
Aankomst Amsterdam

KevinB
20-06-18, 20:20
Ik zou een dagje Everglades ruilen voor een dag extra op de Keys, Bahia Honda SP bijvoorbeeld.
De Everglades zijn uitgestrekt maar vooral veel van hetzelfde.

Digitalman
20-06-18, 20:33
Dag 11-14 de Gulfcoast afzakken is inderdaad een goed idee, ik zou alleen niet eerst naar de Panhandle rijden. Het is logischer om bijv. naar Clearwater, St. Petersburg en/of Naples te rijden. Genoeg mooie stranden (en parken, zoals Myakka) daar!

SpaceAce
20-06-18, 21:50
Dag 20
Zaterdag
06-Oct
Nederland
rijden naar Miami en terug naar Nederland




Ter verificatie: die zaterdag is de overnachting in het vliegtuig, toch? En kom je op zondagochtend aka middag terug in Nederland.

Persoonlijk zou ik niet op dag van vertrek naar Nederland nog helemaal vanuit Key West naar Miami rijden, op een zaterdag. Dan kan het heel erg druk zijn op de weg. Lijkt me behoorlijk stressen.

En verder eens met Digitalman: maak er een mooi rondje van. Via de oostkust omhoog en daarna na Orlando en St. Augustine via de westkust weer naar beneden zakken (of andersom natuurlijk, via west naar boven en via oost naar beneden).

Gertjan
20-06-18, 22:18
Ter verificatie: die zaterdag is de overnachting in het vliegtuig, toch? En kom je op zondagochtend aka middag terug in Nederland.

Persoonlijk zou ik niet op dag van vertrek naar Nederland nog helemaal vanuit Key West naar Miami rijden, op een zaterdag. Dan kan het heel erg druk zijn op de weg. Lijkt me behoorlijk stressen.



oeps ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, we vliegen op vrijdagavond terug en komen op zaterdagmiddag aan in Amsterdam (ik zal het meteen even aan passen in het schema)

maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.

KevinB
20-06-18, 22:43
oeps ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, we vliegen op vrijdagavond terug en komen op zaterdagmiddag aan in Amsterdam (ik zal het meteen even aan passen in het schema)

maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.

Terug rijden op de dag van vertrek kan prima als je rond 17 uur bij het vliegveld moet zijn, bedenk je alleen wel dat als de weg is afgesloten ivm een ongeval er geen alteratieve route is.

een voorbeeld:
http://wlrn.org/post/overseas-highway-closed-hours-fatal-crash

SpaceAce
20-06-18, 22:44
maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.

Plan voor de zekerheid 6 uur rijden in. Wat ik zeg, het kan erg druk zijn op die weg en er zijn maar weinig mogelijkheden tot inhalen daar.
En dan op de heenweg, naar Key West toe, wat tussenstops op de Keys dan dus :)


bedenkt je alleen wel dat als de weg is afgesloten ivm een ongeval er geen alteratieve route is.

En dat gebeurd nogal eens daar. Ik heb nog nooit zoveel herdenkingskruizen langs de weg gezien als daar... :( :(

Gertjan
02-07-18, 21:57
Dankjullie wel voor al je reacties we hebben inmiddels de huur auto ook geregeld. (een mooie Ford edge of similar) dus nu alleen nog maar de hotels. inmiddels hebben redelijk definitief we willen inderdaad na orlanda langs de golf van mexico naar beneden weer afzakken. de route ziet er nu als volgt uit.






overnachting
Activiteit


Dag 1
maandag
17-Sep
Miami
aankomst Miami


Dag 2
Dinsdag
18-Sep
Miami
Miami verkennen


Dag 3
woensdag
19-Sep
Miami
Shoppen in Saw Grass Mill?


Dag 4
Donderdag
20-Sep
overnachting
rijden richting cape carnaval


Dag 5
vrijag
21-Sep
st. augustine
Cape Carnaval en dan doorrijden naar st. Augustine


Dag 6
Zaterdag
22-Sep
St. augustine
St. Augustine verkennen


Dag 7
Zondag
23-Sep
Orlando
Ocala National Forest


Dag 8
maandag
24-Sep
Orlando
Disney world


Dag 9
Dinsdag
25-Sep
Orlando
Unversal studios & island of adventure


Dag 10
woensdag
26-Sep
Orlando
Sea world


Dag 11
Donderdag
27-Sep
Crystal river



Dag 12
vrijag
28-Sep
Saint petersburg



Dag 13
Zaterdag
29-Sep
Saint petersburg



Dag 14
Zondag
30-Sep
Fort myers



Dag 15
maandag
01-Oct
Fort Myers



Dag 16
Dinsdag
02-Oct
everglades
Everglades verkennen


Dag 17
woensdag
03-Oct
Everglades
Everglades verkennen


Dag 18
Donderdag
04-Oct
Key west
Key west verkennen


Dag 19
vrijag
05-Oct
Vliegtuig
rijden naar Miami en terug naar nederland


Dag 20
Zaterdag
06-Oct
Nederland
aankomst Amsterdam




maar over dat laatste gedeelte hebben we wel nog wat vragen

welke plekken zijn het beste om te overnachten langs de kust van de golf van Mexico ik heb op google maps zitten kijken en gewoon wat grotere steden opgezocht. maar we hoeven nou niet zo nodig midden in die stad te overnachten. wat zijn goede plekken om hotels te nemen in de buurt van wat mooie state parks.

ook vroeg ik me af of de pretparken die ik zo heb bedacht te doen zijn in 1 dag.

ik hoor graag jullie reactie op dit schema

KevinB
02-07-18, 22:54
Disney Magic Kingdom en Seaworld zijn prima te doen elk in één dag, mits je Magic Kingdom goed plant (Fastpass reserveren, genoeg over te lezen hier)
Als je Universal Studios en Islands of Adventure samen op één dag doet lukt het je niet alle attracties te doen, ik zou per dag één park doen als je schema het toelaat. Anders alleen de hoogtepunten...

Wat overnachten betreft wij hebben hier in 2016 overnacht https://www.marriott.com/hotels/travel/rswrs-residence-inn-fort-myers-sanibel/?scid=bb1a189a-fec3-4d19-a255-54ba596febe2

Uitstekend hotel en op een steenworp van Sanibel , wat zeker de moeite waard is om te bezoeken

SpaceAce
03-07-18, 20:24
Ik zie in de reactie hierboven staan 'Magic Kingdom'. Bedoel je die ook? Aangezien je Disney World hebt staan en dat zijn 4 pretparken en 2 waterparken. Dus dat is sowieso niet te doen op één dag ;) Maar meestal wordt daar inderdaad wel Magic Kingdom mee bedoeld. Al zou ik persoonlijk dan voor Animal Kingdom gaan (Avatar, zo mooi!) en het is unieker.

En verder eens met bovenstaand wat betreft Universal & Islands of Adventure. Als je alle attracties wilt doen, is het niet te combineren. Maar alleen wat hoogtepunten zou moeten lukken. Kun je in ieder geval met de "Harry Potter trein" mee :)

Gertjan
10-07-18, 21:38
we zaten inderdaad te denken aan Magic Kingdom omdat dat toch het moeder der disney parken is. en we wilde graag Universal studios doen omdat we van iedereen horen dat die erg vet om te doen is. Sea world heb ik al eens gezien in San Diego dat vond ik wel heel gaaf vooral de Orca show was erg indrukkwekkend (dat was nog in de tijd voor de "blackfish" documantaire) is Sea world in Orlando heel anders?

ik zat net wel even te kijken naar de prijzen maar ze vragen best veel voor zo'n pretpark. is het voordeliger die kaartjes ergens online te kopen of kan je dat het beste aan de kassa doen?

A.Hofman
10-07-18, 22:32
Vorig jaar hebben hebben we drie overnachtingen gehad op key Largo, en van daaruit oa key west bezocht. Op de laatste vakantiedag van key Largo naar het vliegveld in Miami gereden, via de Dolphin Mall. Daar nog even een fatsoenlijke maaltijd gehad voor we het vliegtuig in gingen.

Van de plaatsen aan de westkust zijn wij nogal gecharmeerd van Venice en Naples. Clearwater en Cedar key zijn ook de moeite waard.

Combinatie tickets voor de parken kun je oa bestellen via attractionticketsdirect.ie (of .de) , ook tickets die niet aan de kassa verkrijgbaar zijn. Voor dit jaar hebben we twee weken onbeperkt toegang tot de Universal parken. Dan kun je ook een halve dag gaan, of alleen een paar attracties doen.

Gertjan
12-07-18, 22:02
Van de plaatsen aan de westkust zijn wij nogal gecharmeerd van Venice en Naples. Clearwater en Cedar key zijn ook de moeite waard.



dankjewel ik zal deze plaatsen eens goed bekijken

we gaan binnenkort de hotels boeken dus we zijn ook nog erg op zoek naar goede plekken waar we kunnen verblijven. bijvoorbeeld in Miami waar kunnen we het beste een hotel te nemen zodat we niet de hoofdprijs betalen maar toch redelijk in de buurt van de stad zitten?