PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke provider geeft de beste dekking in Florida?



thesunshinestate@10
22-05-18, 17:15
Hallo forumleden:cool:,

ik ben benieuwd welke provider nu het beste werkt als je een prepaid simkaart wilt gebruiken in Florida.

De reis zal waarschijnlijk starten in Miami en eindigen in Orlando zoals het er nu uit ziet.

Ik zag al wat berichten over T-mobile en AT&T voorbij komen, maar kwam er nog niet uit.

Ik wil de kaart voor gebruiken om te bellen in Florida en om goed te kunnen internetten.

Hebben jullie nog tips over kaarten die echt goed werken?


Alvast bedankt:up:

Fleurida
22-05-18, 19:17
Hallo, er zijn diverse forumleden die een Arieli kaart besteld hebben en dat voldeed prima. Staat onder andere in het Vodafone draadje. Info staat in de link. En nog heel veel plezier met de voorpret voor je vakantie:cool:
https://www.arielimobile.com/

Hermanus
22-05-18, 19:33
Wij zitten in Kissimmee met zo'n Arieli kaartje. Helaas is mijn Honor 8 telefoon niet geschikt voor de amerikaanse LTE banden ( 4-12 en 17) waardoor alleen 2g internet mogelijk is. Dus heel traag! Daar had ik dus vooraf beter op moeten letten. Het bellen met dit kaartje gaat wel maar de kwaliteit is niet optimaal. Zoek voor de volgende keer een andere oplossing.

Terpies
22-05-18, 22:26
Het ligt dus niet aan de kaart, maar aan je telefoon. De oplossing zal voor jou zijn om een (goedkope) telefoon in de US te kopen die wel geschikt is voor de 4g banden, en die te gebruiken als hotspot.

Of toch een telefoon in NL kopen die wel alle LTE banden ondersteunt, zoals bv een iPhone.

thesunshinestate@10
23-05-18, 11:50
Bedankt voor jullie reacties. Ik was nog niet bekend met het LTE verhaal, ga daar maar eens verder induiken.

Wel fijn om te weten dat die Arieli kaarten door meer forum leden zijn gebruikt.

thesunshinestate@10
23-05-18, 14:17
Ik had dit nu gevonden op een Duitse Walt Disney World website; https://www.dein-dlrp.de/walt-disney-world/urlaub-in-walt-disney-world/alltagsfragen-in-walt-disney-world/telefonieren-und-mobiles-internet.html

Om LTE over een groot gebied te kunnen gebruiken, moet uw smartphone zoveel mogelijk van de 700, 800, 1700, 1900 en 2300 mhz frequenties bestrijken. Dat was met de iPhone tot aan de iPhone 5 en met Samsung tot aan de S5 of S6 (rand) niet het geval.

Voor 4G zou je dus over de 1700 / 1900 MHZ (band 4/2) moeten beschikken.

Mattie
24-05-18, 09:22
Ik heb 1 tip voor je:

https://www.frequencycheck.com/

Dan kan je zelf kijken welke provider de beste support heeft voor jouw toestel! Zou toch zonde zijn als je voor AT&T kiest (want: beste dekking) maar nou net die banden niet ondersteund worden en je op 2G blijft steken....

edit:
Had even de post gemist dat je al gekeken had naar de banden, naja alsnog is bovenstaande site wel handig :)

Njit
24-05-18, 10:08
Als je frequencycheck gebruikt, zoek dan wel op het specifieke model van je telefoon. Bij Android staat dit onder Instellingen > Telefooninfo > Hardware-Informatie.

6foot6
24-05-18, 15:05
Omdat ik nauwlijks bel, gebruik(te) ik altijd mijn eigen kaart(kpn roaming at&t) om te bellen.
Ongeveer twee jaar geleden werkte dat in vegas niet meer vanwege het opheffen van het 2G netwerk, hoewel mijn telefoon ook 3G heeft.
Ik heb toen daar, op advies, een at&t kaart gekocht en die verkoper is vervolgens wel drie uur bezig om deze aan de praat te krijgen,zonder succes terwijl zijn eigen t-mobile kaart wel werkte
Mijn partner roamde(goed nederlands) ook met succes via T-mobile en daarom heb ik in maart jl in Nederland een T-mobile prepaid gehaald, dat werkte prima.

Mattie
24-05-18, 15:35
Als je frequencycheck gebruikt, zoek dan wel op het specifieke model van je telefoon. Bij Android staat dit onder Instellingen > Telefooninfo > Hardware-Informatie.

Ook dat is een goeie tip want helaas is het soms door de bomen het bos niet meer zien hoeveel modellen er van 1 toestel in omloop zijn :(

L261994
27-06-18, 08:56
Hoi,
Misschien een domme vraag, maar als ik een Amerikaanse simkaart aanschaf (bijv. Arieli), krijg ik dan ook een ander telefoonnummer?

mblokland
27-06-18, 09:24
Hoi,
Misschien een domme vraag, maar als ik een Amerikaanse simkaart aanschaf (bijv. Arieli), krijg ik dan ook een ander telefoonnummer?

Yep, zelf gebruik ik een mobile hotspot en daarop verbinden we alle telefoons en tablets via wifi.

Fleurida
27-06-18, 10:57
Wij hebben ook een T-Mobile hotspot, werkt perfect. En ik kan gewoon mijn eigen telefoon met mijn eigen nummer gebruiken in geval van nood.

corrus
27-06-18, 10:58
Yep, zelf gebruik ik een mobile hotspot en daarop verbinden we alle telefoons en tablets via wifi.
Welke gebruik je?? en met welke provider?

mblokland
27-06-18, 13:43
Welke gebruik je?? en met welke provider? Netgear Unite Explore 815S Met T-Mobile als provider.
https://www.amazon.com/dp/B075FL487J/?coliid=I3VIWQA10KPCSH&colid=2MUEITOV6VF9M&psc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Mattie
27-06-18, 14:20
Let er wel op dat je bij sommige providers / simkaarten in principe GEEN tethering mag gebruiken. Kijk dat even goed na (of je moet het willen gokken).

Terpies
28-06-18, 01:18
Ze verbieden tethering niet hoor....het werkt of het werkt niet als je de hotspot functie aanzet op je telefoon...hoe gaan ze je iets in rekening brengen als je een prepaid kaartje hebt aangeschaft? In een mifi router denk ik niet dat die kaartjes werken, maar ik heb geen mifi ding....

Bij arieli werkt tethering in een iPhone sowieso (al een aantal jaren, ook afgelopen maand ook weer zelf zonder problemen gebruikt) gewoon probleemloos op alle kaartjes van simple mobile, weet niet hoe dat met de arieli AT&T versie zit...

Mattie
28-06-18, 09:25
Dat is ook ongeveer wat ik bedoelde. Als jij een SIM koopt met het idee dat je hem in een mifi router stopt en hij werkt niet (of ze kappen hem af) is het toch wel zonde :)
(het is ook maar de vraag hoe gek je er mee doet, als jij een unlimited abo hebt en je gaat dik zitten streamen of dat je voor 5GB betaald en daar netjes onder blijft)

Fleurida
28-06-18, 09:53
Als je een mobiele hotspot hebt kun je in sommige gevallen tot 8 apparaten aansluiten zonder problemen.
Wij hebben zo'n ding van T-Mobile en het werkt prima, er zit een sim kaart bij en je kunt met een kraskaartje zo weer tegoed erop zetten.
Ik wil geen kaartje voor in onze telefoons want ik wil bereikbaar zijn op onze eigen nummers vooral in verband met moeders die hoogbejaard zijn.

Krullenbol
29-06-18, 07:23
Als je een mobiele hotspot hebt kun je in sommige gevallen tot 8 apparaten aansluiten zonder problemen.
Wij hebben zo'n ding van T-Mobile en het werkt prima, er zit een sim kaart bij en je kunt met een kraskaartje zo weer tegoed erop zetten.
Ik wil geen kaartje voor in onze telefoons want ik wil bereikbaar zijn op onze eigen nummers vooral in verband met moeders die hoogbejaard zijn.

Welke hotspot gebruiken julle en simkaart in combinatie met kraskaart?
Ik lees in een ander draadje dat met Arieli sim niet zo lekker loopt. Ik heb ook een mail
met een vraag gestuurd maar nooit reactie gekregen.

Fleurida
29-06-18, 09:53
Hallo, wij hebben een T-Mobile hotspot en daar kopen we aan het begin van de vakantie een kraskaart voor. Open krassen en via je account kun je dan het tegoed er op zetten.
Als er een probleem is zijn de mensen van T-Mobile USA zeer behulpzaam, meestal chatten we en dan lossen ze de boel direct op. We zijn erg tevreden hierover en de hotspot werkt super in Florida.
We hebben alleen problemen gehad in Alaska maar dat was omdat daar erg weinig bereik is met alles dus ook telefoon.

Njit
01-07-18, 22:30
AUB ontopic reageren. Aantal berichten zijn verwijderd.

Prive-boodschap voor Don Tuse maar op deze plek: Be Nice or Leave.
Sfeerverpestende reacties zitten we hier niet op te wachten!

Hier hoeft GEEN reactie op te komen