PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerst vliegtickets boeken of eerst villa? Wat doen jullie?



Melissa & Patrick
21-05-18, 19:36
Hoi,

Boeken jullie eerst de vliegtickets of eerst de villa?
Ik zie dat veel villa's voor volgend jaar maart/april al vol zitten (die ons dan leuk lijken)
Sommige huizen zijn blijkbaar zo populair dat ze snel vol zitten.. en met vliegtickets is altijd een beetje afwachten wanneer je boekt.

Groeten,
Melissa

KevinB
21-05-18, 19:58
Gewoon je verblijf boeken, als je wacht tot alle vliegtickets te verkrijgen zijn ( zo’n 330 dgn na de dag dat je weer vertrekt) dan zijn de krenten al uit de pap.
Boek eventueel bij zoiets als homeaway dan kun je (opletten wat je boekt!) vaak nog annuleren mocht je echt geen geschikte tickets kunnen vinden.
Ik heb mijn verblijf voor de meivakantie 2019 ook al geboekt en de nu al verkrijgbare tickets zijn naar mijn mening nog iets te duur.

Melissa & Patrick
21-05-18, 20:03
Gewoon je verblijf boeken, als je wacht tot alle vliegtickets te verkrijgen zijn ( zo’n 330 dgn na de dag dat je weer vertrekt) dan zijn de krenten al uit de pap.
Boek eventueel bij zoiets als homeaway dan kun je (opletten wat je boekt!) vaak nog annuleren mocht je echt geen geschikte tickets kunnen vinden.
Ik heb mijn verblijf voor de meivakantie 2019 ook al geboekt en de nu al verkrijgbare tickets zijn naar mijn mening nog iets te duur.

Bedankt voor je reactie! Ik vond het al zo apart dat zoveel verblijven al vol zitten :(

nicolea
21-05-18, 20:35
Gewoon je verblijf boeken, als je wacht tot alle vliegtickets te verkrijgen zijn ( zo’n 330 dgn na de dag dat je weer vertrekt) dan zijn de krenten al uit de pap.
Boek eventueel bij zoiets als homeaway dan kun je (opletten wat je boekt!) vaak nog annuleren mocht je echt geen geschikte tickets kunnen vinden.
Ik heb mijn verblijf voor de meivakantie 2019 ook al geboekt en de nu al verkrijgbare tickets zijn naar mijn mening nog iets te duur.

Wat is te duur....ik zie tickets bij Icelandair voor 400 euro!

KevinB
21-05-18, 21:03
Wat is te duur....ik zie tickets bij Icelandair voor 400 euro!
Die €400,- is zonder bagage (alleen handbagage), wil je koffers meenemen kun je bijboeken voor ruim €200 per ticket of op de icelandair website boeken en voor standard economy kiezen.
Dan kom je op ruim €600,- per ticket.

Fitzroy
21-05-18, 21:37
Ik kijk eerst wel op welke dagen er rechtstreeks gevlogen wordt omdat wij geen zin hebben in overstappen. Dan boek ik nog geen tickets maar wel de villa. Maart/april is hoogseizoen in Zuid-Florida dus alles zit snel vol.

A.Hofman
21-05-18, 23:08
Ik zoek eerst de tickets, en pas de route /verblijf daar op aan. Vorig jaar naar en van Miami, toen hebben we een rondreisje van gemaakt. Dit jaar naar en van Tampa, en blijven we in Kissimmee. Muv de laatste drie dagen, want die dagen was de villa al volgeboekt. Ik kijk niet op een paar euro, maar als het verschil tussen MIA,MCO of TPA aanzienlijk is dan plannen we wel een andere route. En het blijft tenslotte toch Florida.

Mattie
22-05-18, 09:12
Ik denk dat je beide een beetje in de gaten moet houden. Zie je een mooie prijs of een geweldig mooie villa waar je per se heen wil dan zou ik eerst de villa boeken. Maar zie je een heel mooi geprijsd vliegticket tja dan ben je gek als je dat niet meteen vast legt! Wij zijn dit keer voor eerst vliegticket gegaan met het idee "villa's zijn er zat in sept/okt".

Melissa & Patrick
22-05-18, 12:31
Het is dus maar goed dat het de bedoeling is om maart 2020 te gaan. Kunnen we dus tijdig op zoek gaan naar een huis.
We gaan dan maar eerst kijken voor een huis en dat vastzetten en daarna de tickets. We willen net als de vorige 3 keren vliegen met TUI rechtstreek naar Orlando.

Mattie
22-05-18, 13:38
Ja als je dat al besloten hebt kan je net zo goed eerst een huis vastleggen en dan later de tickets in de gaten gaan houden :)

Melissa & Patrick
22-05-18, 14:30
Ja als je dat al besloten hebt kan je net zo goed eerst een huis vastleggen en dan later de tickets in de gaten gaan houden :)

Hoe selecteer je dan je periode? Want misschien gaat er tegen die tijd wel geen vlucht op die dag? Boek je dan een hotel of kun je iom de verhuurder de periode aanpassen?

mattrob
22-05-18, 18:13
Ja, als je weet dat je in die periode gaat, dan zou ik toch alvast de villa vastleggen. Onze eigen villa zit bijvoorbeeld tot en met augustus volgend jaar al bijna helemaal vol ! We staan zelf ook steeds weer verrast te kijken als we een boeking krijgen voor ver in de toekomst ... Zelfs kerst 2019/2020 is al geboekt ... Ik denk dat de meeste huurders wel flexibel zijn, wij zijn dat in ieder geval wel.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf eigenlijk nooit eerder boekte dan dat ik de tickets had, maar ik zie nu zelf dat er toch veel mensen zijn die dat toch wel doen. Echt mooie villa's gaan in ieder geval wel snel, dat merkte ik ook. Ik vond altijd wel wat, maar betaalde daar soms wel de hoofdprijs voor ...

Succes !

nicolea
22-05-18, 18:52
Die €400,- is zonder bagage (alleen handbagage), wil je koffers meenemen kun je bijboeken voor ruim €200 per ticket of op de icelandair website boeken en voor standard economy kiezen.
Dan kom je op ruim €600,- per ticket.

Valt wel mee hoor, kom incl. bagage op 537. Hoef ook geen 6 koffers, dus dat scheelt. Mooie prijs.

Don Tuse
22-05-18, 19:06
Valt wel mee hoor, kom incl. bagage op 537. Hoef ook geen 6 koffers, dus dat scheelt. Mooie prijs.


ik zie tickets bij Icelandair voor 400 euro!

Dat is nogal een verschil per ticket.
Komt hier de boel lekker maken met Eur 400 per ticket....

KevinB
22-05-18, 19:40
Ik kom op net geen €2400,- 19-4 tm 4-5 AMS -MCO 3 volw en 1 kind allemaal een koffer , niks mis met die prijs en mooie tijden (alhoewel ik liever eerder op de dag vertrek)
Maar de afgelopen jaren heb ik toch echt een stuk goedkoper gevlogen, soms vanaf Dusseldorf wat op dit moment niet meer voordelig is trouwens.
Gewoon nog even wachten dus.

nicolea
22-05-18, 19:46
Dat is nogal een verschil per ticket.
Komt hier de boel lekker maken met Eur 400 per ticket....

Alleen jou Don Tuse...omdat het forum een stuk gezelliger is sinds jij er bent :p. En bij veel luchtvaartmaatschappijen is de bagage exclusief tegenwoordig! Ik ben er blij mee!

Fitzroy
22-05-18, 20:23
Nou, 537,- of 400,- is nog wel een verschil, Nicolea, zeker als je meerdere tickets nodig hebt.

Melissa, ik denk dat als je zeker met TUI wilt vliegen je echt moet wachten tot de schema’s bekend zijn. Als het je niet uitmaakt waarmee en via welke route je vliegt kun je natuurlijk wel al boeken. Vaak zitten villa’s in maart zo vol dat er weinig te schuiven valt. Althans, dat is mijn ervaring. Wij hadden een villa gehuurd op basis van de vluchtdagen van AirBerlin. Helaas failliet, en dus moesten we op precies dezelfde dagen vervangende vluchten vinden een half jaar van tevoren!

Terpies
22-05-18, 22:16
Ik vind €500 voor een ticket best duur. Als je flexibel bent qua tijd van het jaar, kun je beter wachten tot de meeste snowbirds weer vertrokken zijn, en in mei/juni gaan.

Wij vliegen al een aantal jaren in mei/juni naar Florida vanaf Amsterdam maar hebben nooit meer dan €400 betaald.

We zijn een keer met Tui gevlogen, maar dat nooit weer. Vorig jaar Iberia/AA/BA gevlogen, dit jaar Lufthansa voor €373 pp inclusief ruimbagage (en dan hebben we niet eens de goedkoopste tickets geboekt, want deze had betere overstap tijden).

nicolea
22-05-18, 22:22
Ik vind €500 voor een ticket best duur. Als je flexibel bent qua tijd van het jaar, kun je beter wachten tot de meeste snowbirds weer vertrokken zijn, en in mei/juni gaan.

Wij vliegen al een aantal jaren in mei/juni naar Florida vanaf Amsterdam maar hebben nooit meer dan €400 betaald.

We zijn een keer met Tui gevlogen, maar dat nooit weer. Vorig jaar Iberia/AA/BA gevlogen, dit jaar Lufthansa voor €373 pp inclusief ruimbagage (en dan hebben we niet eens de goedkoopste tickets geboekt, want deze had betere overstap tijden).

Wij zitten helaas vast aan de meivakantie, dus ik denk dat we niet onder de €500 gaan komen, inclusief bagage. Maar zeg natuurlijk nooit nooit!

Terpies
22-05-18, 22:37
Dus je vertrekdatum ligt voor 2019 rond 27 april en dan twee weken? Ik help je zoeken...

nicolea
23-05-18, 07:05
Dus je vertrekdatum ligt voor 2019 rond 27 april en dan twee weken? Ik help je zoeken...

Klopt inderdaad!

marjolijne
23-05-18, 08:26
Dit jaar vlogen wij in de meivakantie naar florida, zaterdag- zaterdag 2 weken voor 330 euro.
Had zelfs voor 300 gekund, maar nu rechtstreeks geboekt.
Dus 500 euro hoeft echt niet.
Ik zou nog even rustig aan doen, je hebt nog bijna een jaar.

Kletskous
23-05-18, 10:16
Dit jaar vlogen wij in de meivakantie naar florida, zaterdag- zaterdag 2 weken voor 330 euro.
Had zelfs voor 300 gekund, maar nu rechtstreeks geboekt.
Dus 500 euro hoeft echt niet.
Ik zou nog even rustig aan doen, je hebt nog bijna een jaar.

Wauw, dat is wel echt een supergoede prijs voor een rechtstreekse vlucht in de meivakantie zeg! Bij welke maatschappij was die rechtstreekse vlucht? En wanneer en bij wie heb je die geboekt, als ik vragen mag?
Was het Düsseldorf-Miami of iets anders?

Check trouwens goed wanneer de meivakantie in jouw regio valt. Bij ons start deze namelijk op maandag 22 april 2019 en dat is 2e paasdag. Dus weer vroeg vakantie volgend jaar hier!

marjolijne
23-05-18, 12:14
Het was geen rechtstreekse vlucht, maar rechtstreeks bij BA geboekt;)
Het was idd dus-miami met overstap in londen.
De aanbieding is er best lang geweest vorig jaar.

Kletskous
23-05-18, 12:19
Echt een goeie prijs ja. Net zo duur als de Canarische Eilanden :D

Terpies
23-05-18, 14:02
Als je geduld hebt zijn zulke prijzen mogelijk. Wat @marjolijne ook al zegt: je hebt nog een jaar... meestal beginnen de goede prijzen voor de meivakantie op zijn vroegst pas te verschijnen NA de zomer (en ook vaak nog NA de kerst).

Als je voor jezelf een acceptabele prijs vindt voor een ticket, moet je wel gelijk kunnen toeslaan (en niet dan nog een paar uur wachten met boeken).
En als je dan hebt geboekt, moet je niet meer blijven kijken...dat voorkomt een hoop frustratie. :)

Cindy1969
23-05-18, 17:09
Het liefst boek ik eerst een ticket, en dan accomodatie. Maar als je moet wachten op een goede ticketaanbieding zit veel dan al vol... Wellicht dat ik het ook maar
eens anders ga doen. Zit ook te kijken naar leuke Airbnb's, maar daar is het vaak niet kosteloos annuleren.
Dus maar eens op zoek naar een leuk hotel die wel annuleerbaar is. Stel dat ik dan toch geen tickets op die betreffende dagen kan vinden kan ik het altijd nog omzetten.

Terpies
23-05-18, 22:21
Hotels hoef je echt niet te boeken, die zijn er genoeg...maar ALS je boekt kun je in 99 van de 100 gevallen wel annuleerbare overnachtingen boeken....meestal zijn die wel iets duurder maar als je zekerheid zoekt is het vooraf vastleggen wel aan te raden.

Wij boeken steevast alleen de eerste overnachting als we in de US aankomen, de rest gaat op de bonnefooi. Wij willen niet anders reizen, omdat we ook onze route niet volledig vastleggen (oa afhankelijk van het weer, wat we onderweg aan bezienswaardigheden tegenkomen en hoe het onderweg bevalt...).

Voor een aantal druk bezochte plaatsen boeken we wel als we een aanbieding tegen komen of als we een hotel echt zeker willen vastleggen, zoals ons vaste adresje in New Orleans en dit jaar ook weer de Shack Up Inn in Clarksdale, Mississippi.

Anita&Dennis
23-05-18, 23:19
Ps kijk eens om via Düsseldorf via Amsterdam naar Orlando te vliegen. Was voor ons 325 pp retour!

nicolea
24-05-18, 08:23
Dit jaar vlogen wij in de meivakantie naar florida, zaterdag- zaterdag 2 weken voor 330 euro.
Had zelfs voor 300 gekund, maar nu rechtstreeks geboekt.
Dus 500 euro hoeft echt niet.
Ik zou nog even rustig aan doen, je hebt nog bijna een jaar.

Dat is inderdaad een fijne prijs, wachten is niet mijn sterkste punt, maar ga het nu toch doen! Dankjewel!

Mattie
24-05-18, 09:20
Hoe selecteer je dan je periode? Want misschien gaat er tegen die tijd wel geen vlucht op die dag? Boek je dan een hotel of kun je iom de verhuurder de periode aanpassen?

Mja dat blijft altijd de gok natuurlijk. Maarja als je eerst tickets boekt en de villa die je heel graag wil is (deels) niet beschikbaar zit je ook met een "probleem". Maar 1 nachtje een hotel kan natuurlijk prima.

Melissa & Patrick
24-05-18, 19:34
Mja dat blijft altijd de gok natuurlijk. Maarja als je eerst tickets boekt en de villa die je heel graag wil is (deels) niet beschikbaar zit je ook met een "probleem". Maar 1 nachtje een hotel kan natuurlijk prima.

Dat is waar.. blijft een beetje lastig! Hmm we gaan er even over nadenken. Bedankt!

ronenivonne
24-05-18, 21:02
Wij hebben ook al de villa geboekt voor Juli 2019. Tickets nog tijd genoeg voor. De mooie villa's zitten vaak snel vol en we wilde graag deze huren.

Melissa & Patrick
25-05-18, 20:16
Wij hebben ook al de villa geboekt voor Juli 2019. Tickets nog tijd genoeg voor. De mooie villa's zitten vaak snel vol en we wilde graag deze huren.

En jullie hebben al zo'n mooie villa ;)
Of vergis ik me nu..?:p

wendy1
26-05-18, 13:34
Wij hebben ook al de villa geboekt voor Juli 2019. Tickets nog tijd genoeg voor. De mooie villa's zitten vaak snel vol en we wilde graag deze huren.
Nu ben ik wel heel benieuwd naar de betreffende villa. Heb je een link?

ronenivonne
27-05-18, 12:24
En jullie hebben al zo'n mooie villa ;)
Of vergis ik me nu..?:p

Wij bezitten geen villa, als dat is wat je bedoelt.
Dit jaar hebben wij het er alweer opzitten. We zijn in April geweest.

ronenivonne
27-05-18, 12:32
Nu ben ik wel heel benieuwd naar de betreffende villa. Heb je een link?


https://www.micazu.nl/vakantiehuis/verenigde-staten/florida/davenport/top-villa-hijo-residence-9706/

Melissa & Patrick
27-05-18, 19:24
Wij bezitten geen villa, als dat is wat je bedoelt.
Dit jaar hebben wij het er alweer opzitten. We zijn in April geweest.

Dan ben ik in de war met iemand anders.. excuus!

Melissa & Patrick
27-05-18, 19:25
https://www.micazu.nl/vakantiehuis/verenigde-staten/florida/davenport/top-villa-hijo-residence-9706/

Ik heb serieus deze villa op het oog voor maart 2020! Ziet er echt zo mooi uit!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring..!

ronenivonne
28-05-18, 05:50
Ik heb serieus deze villa op het oog voor maart 2020! Ziet er echt zo mooi uit!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring..!

Wij zijn hier dit jaar ook geweest en alles heel netjes, modern ingericht en hele aardige eigenaren.
Vandaar dat wij deze villa voor 2019 weer vast gelegd hebben.

Melissa & Patrick
28-05-18, 16:34
Wij zijn hier dit jaar ook geweest en alles heel netjes, modern ingericht en hele aardige eigenaren.
Vandaar dat wij deze villa voor 2019 weer vast gelegd hebben.


Wat toevallig!! Kun je me wat meer vertellen over de villa? Ligging, afstanden tot de parken enz. Wij willen dan met 2 kinderen ook gaan... een peuter en een kleuter :-)

Bedankt alvast!!

Terpies
28-05-18, 20:49
Op de site kun je toch alle informatie over de villa en ook een kaart vinden toch?

Park Square Homes Watersong
835 Orange Cosmos Blvd, Davenport, FL 33837, Verenigde Staten
+1 863-420-2156 (tel:+1 863-420-2156)
https://goo.gl/maps/RT4yu1Gerky