PDA

Bekijk Volledige Versie : kamperen in de winter



Bouwina
21-05-18, 19:30
Wij willen in de winter 18/19 3 weken naar Florida. Valt er te kamperen qua temperaturen?

Waar vind ik info?

knaapje
21-05-18, 20:12
Bijvoorbeeld hier:

https://weather.com/weather/monthly/l/34741:4:US

Frans1949
22-05-18, 12:10
Winter is een lang begrip.
Ik zou niet gaan kamperen in januari of februari.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe "doorgewinterd" jij bent. :rolleyes:

trails
23-05-18, 17:10
Het kan heerlijk warm zijn in januari en februari maar in 2016 hebben wij onze vakantie toch aangepast van kamperen (met tent) naar hotels.
En wat waren we hier blij mee. Nog nooit zo koud gehad in Florida in februari (de tijd dat we meestal gaan). Er was nl een koufront van het noorden naar de Golf van Mexico gekomen.
Hou er wel rekening mee dat het dan hoogseizoen is en dat veel campings vol staan met "snowbirds". Er zijn ook campings die dan geen tentplekken verhuren maar deze gebruiken voor campers.

Bouwina
23-05-18, 18:49
Dank jullie voor de antwoorden...we gaan ong 20 dec tot 9 januari (trekken naar New Orleans)

Ik begrijp dat het wél kan, maar soms ook niet door onverwachte kou

Frans1949
28-05-18, 10:28
Dank jullie voor de antwoorden...we gaan ong 20 dec tot 9 januari (trekken naar New Orleans)

Ik begrijp dat het wél kan, maar soms ook niet door onverwachte kou

Dat kan zeker.
vooral ook omdat je kennelijk vrij ver in het noorden reist.
Maar ik heb echt erg verschillende dingen meegemaakt in die periode.
Van "zwembadweer" tot "kachel aan" weer.
Ga lekker kamperen en als het te koud wordt zoek je een motel op.

elstars
28-05-18, 18:11
Het kan altijd, maar de vraag is of je het wilt, vooral als het fris is.

Aan het begin van 2018 hadden we 5 koude dagen in Florida, met ook nog eens een paar dagen erg nat. De ijsbloemen stonden ‘s morgens op de ruiten van de auto. Aan het begin van 2017 hadden we 10 dagen lang zo’n 25 graden.
Ieder jaar is anders, soms koud, soms ook niet. Dat is niet te voorspellen een jaar van tevoren.