PDA

Bekijk Volledige Versie : Onverwachte kosten Alamo



elpedro
15-05-18, 11:40
Beste forummers,

Toen ik 2 dagen geleden bij Orlando Airport onze midsize SUV bij Alamo terugbracht kwam er zo'n vent langs die na een korte controle
ons een reçu gaf die ik op dat moment nog niet goed beoordeelde.
Nu blijkt dat op het bonnetje staat dat er nog USD 123,75 betaald moest worden wat inmiddels ook van onze creditcard is afgeschreven.
Als ik het bonnetje bekijk staat er op 'RAP 16 days'.
Wat zijn dit voor kosten?

We hebben de auto all inclusive gehuurd en met een volle tank terug gebracht en geen schade gehad.

Wat mis ik in dit verhaal, zijn deze kosten terecht en heeft iemand van jullie dezelfde ervaring?

Gr. Peter

Njit
15-05-18, 11:58
RAP staat voor Roadside Assistance Protection. Als het goed is heb je hiervoor bij het ophalen voor getekend. Maar grote kans dat de baliemedewerker dit zonder te vragen erbij gezet heeft.
Daarom altijd je factuur controleren! Je kan proberen om bij Alamo een klacht in te dienen dat je hier nooit om gevraagd hebt. Soms zijn ze daar gevoelig voor.

Roadside Assistance Protection (https://www.alamo.com/en_US/car-rental-faqs/insurance-coverage-options/roadside-assistance.html) - Grants a variety of roadside assistance offerings.* This optional service is available if paid for at the time of rental, and it includes:


Replacement of lost or damaged keys (including remote entry devices)
Towing (not related to an accident)
Flat tire service
Lockout service (if keys are locked inside the vehicle)
Jump-starts
Fuel delivery service for up to 3 gallons of fuel

stephie
15-05-18, 19:34
Oh! Ik ga daar vrijdag ook op letten. Dat doe ik dus nooit. Nou is het bij ons nog niet misgegaan, maar een gewaarschuwd mens....

moniquekruiningen
15-05-18, 19:53
Bij mij hebben ze het ook ooit eens op de factuur gezet.. niet dus, medewerker was nog verbolgen ook dat het er weer af moest.. en ik enigszins pissig, je bent moe, wil naar de plaats van bestemming en dan dit geleuter..

elpedro
15-05-18, 20:54
Het klopt dat wij dus idd voor Roadside Assistance Protection hadden getekend.... blijkt nu.
Bij ons gold dus ook dat je vermoeid bent van de vliegreis en vervolgens nog eens bijna een uur bezig bent om de douane door te komen.
Dan sta je nog een half uur bij Alamo in de rij en staat zo'n baliemedewerker in gebrekkig Amerikaans (volgens mij meer Mexicaans) wat tegen je te brabbelen.
Vervolgens wordt een papier onder je neus geduwd voor drie handtekening.
Feit is dat ik dan wel verantwoordelijk ben voor wat ik teken, maar bij mij overheerst toch een gevoel van misbruik maken van de vermoeidheid van klanten.
Bij het afsluiten van de online deal maak je toch al al je keuzes dus waarom dan nog een klant van alles aan willen bieden.
Hij probeerde ook nog een navigatiesysteem aan te bieden terwijl in al die nieuwe auto's ingebouwde navigatie zit!?
Ook al is het dus mijn verantwoordelijkheid wat ik teken, ik voel me toch genaaid door Alamo.
En zoals Njit al aangeeft ga ik toch een klacht indienen.
Ook al krijg ik dan mijn geld niet terug, dan wil ik nog mijn ongenoegen kenbaar maken.
Daarnaast hoop ik met deze ervaring andere forummers weer alert te maken voor dit soort praktijken.
Heb ik toch nog iets bereikt!

Nog één vraag... als je die klacht indient is daar dan een algemeen Alamo e-mailadres voor of moet ik specifiek die van Orlando Int. airport benaderen?

Fitzroy
15-05-18, 21:26
Daarom moet je bij Alamo altijd skip the counter doen. Dan heb je helemaal niets meer te maken met een balie. Je loopt naar de garage, kiest zelf je auto uit en rijd naar de booth bij de uitgang. Super simpel, tip voor de volgende keer.

Njit
15-05-18, 21:31
Nog één vraag... als je die klacht indient is daar dan een algemeen Alamo e-mailadres voor of moet ik specifiek die van Orlando Int. airport benaderen?

Hebben ze een mooi formulier voor. Hier kun je ook de ophaallocatie kwijt: https://alamo.custhelp.com/app/ask
Jouw klacht valt onder Billing - Additional Charges

SpaceAce
15-05-18, 21:33
Bij mij hebben ze het ook ooit eens op de factuur gezet.. niet dus, medewerker was nog verbolgen ook dat het er weer af moest.. en ik enigszins pissig, je bent moe, wil naar de plaats van bestemming en dan dit geleuter..

Exáct dit hebben wij ook gehad, maar dan op Chicago Airport. Ze vroeg het ons, wij zeggen netjes nee, om het vervolgens alsnóg op de factuur te zetten. We zeggen er iets van en mevrouw reageert enorm verbaast en snapt er niets van... Tuurlijk joh, dat is er vanzelf opgekomen... uh huh.

Stukje uit ons reisverslag:

Een vrij vriendelijke dame van National helpt ons, echter deze wordt al snel chagrijnig als ze merkt dat wij geen upgrade of de Road Service Plus willen hebben. Ze klaagt er zelfs over tegen haar collega’s. Als het bonnetje uitgedraaid wordt en Martijn zijn handtekening moet zetten, zien we tot onze verbazing dat ze tóch de Road Service Plus erop heeft gezet. We maken hier een opmerking van en de dame is vrij verbaast dat ze dit er toch opgezet heeft. Uh-huh, wij weten wel beter. We krijgen een nieuw bonnetje voor onze neus en die klopt wel.

VanDorp
15-05-18, 23:30
Fitzroy kan je iets meer vertellen over skip de line?
Je komt van het vliegveld en dan?
Via de site kom ik er niet uit hoe het precies gaat.
Kan ik dan ook de tollpass regelen etc?

Bedankt voor de heads-up wat betreft de rekening. Daarom dat skip de line onderzoeken.

Fitzroy
16-05-18, 07:19
Als je een reserveringsnummer hebt, ga je eerst naar deze pagina: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Je geeft daar je reserveringsnummer (uiteraard moet je eerst kijken of jouw locatie dit aanibiedt, maar die link staat er ook). Vervolgens ben je dan ingecheckt. Je laat deze blz open staan (belangrijk) en nu ga je naar de pagina bypass the counter. Als je een all-in rental hebt, decline je alles en klaar is kees.

Ik leg het nu heel kort uit. Ik weet niet hoe goed je Duits is maar deze Duitse dame legt het hier stap voor stap uit.
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-infos-alamo-savetime.html

Het belangrijkste daarna is dat je van het vliegveld direct naar de garage van Alamo loopt. Je kijkt waar jouw categorie auto staat en zoekt er op je gemak eentje uit die jou aanspreekt (lage miles, extra opties). Je laadt de koffers in en met je bypass ticket, rijbewijs en creditcard gereed, rijd je naar de hokjes die aan het einde vd garage staan. Je geeft alles en krijgt een rental agreement terug zonder extra kosten (moet je wel alles gedeclined hebben)
Echt heel simpel en super fijn. Er komt geen vraag meer aan te pas en je hoeft ook niet in een rij voor een balie te staan.

Tollpass gaat bij Alamo automatisch in op het moment dat je onder de poortjes doorrijdt. Daar hoef je dus zelf niets aan te doen.
Ik durf niet te zeggen hoe het gaat als je zelf een transponder hebt. Mogelijk weten anderen dat?
Wij maken geen gebruik van een transponder, die paar tientjes voor tol kan je de kop niet kosten.

sunnyrojo
16-05-18, 08:56
Bij mij hebben ze het ook ooit eens op de factuur gezet.. niet dus, medewerker was nog verbolgen ook dat het er weer af moest.. en ik enigszins pissig, je bent moe, wil naar de plaats van bestemming en dan dit geleuter..

ik probeer toch wel bij Alamo te boeken maar dit gebeurd toch nog steeds heel vaak bij Alamo, wij hadden ook zoiets de allereerste keer.
Laatste keren geen Alamo maar Budget , bij hun had ik toch een ander gevoel en deze keer Dollar(Miami).
Bedankt, we zijn wederom wakker geschudt, dus nog heel goed blijven opletten na een vermoeiende reis.

VanDorp
16-05-18, 10:28
Kijk hier hebben wij iets aan. Top! Nog 1
Weet jij of iemand anders of het ook werkt als je via een reisbureau hebt geboekt?
In ons geval exit-reizen.

# inmiddels via de Duitse link begrepen dat ik contact op moet nemen met het reisburo en moet vragen om de code.

Frans1949
16-05-18, 10:32
In het verleden een paar maal meegemaakt dat er plotseling bij het inleveren van de auto een hoger bedrag op het bonnetje stond terwijl bij het ophalen op de papieren nul stond.
Wel gemerkt dat als je dan direct naar het kantoor gaat het wat tijd neemt (ik moet een vliegtuig halen!) het weer op nul wordt gezet.
Sinds die tijd zorg ik royaal op tijd mijn auto in te leveren.
Moet wel zeggen dat de laatste jaren hurend bij Hertz er geen moeilijkheden zijn.

Ta2 Gerrit
16-05-18, 11:42
Tollpass gaat bij Alamo automatisch in op het moment dat je onder de poortjes doorrijdt. Daar hoef je dus zelf niets aan te doen.
Ik durf niet te zeggen hoe het gaat als je zelf een transponder hebt. Mogelijk weten anderen dat?
Wij maken geen gebruik van een transponder, die paar tientjes voor tol kan je de kop niet kosten.

Skip the counter is gewoon ideaal. Wij maken er al gebruik van sinds het kan. Wat de transponder betreft; wij plakken hem in de garage al achter het raam, rijden naar Lindfields en melden de auto de volgende dag aan op de Sunpass site met de datum van de dag ervoor. En de transponder is al lang betaald d.m.v. de kortingen die je op de toll krijgt :)

Wel treurig om te zien dat ze weer volop gebruik maken van de RAP scam :mad:

trails
16-05-18, 12:23
Idd altijd on-line inchecken en gelijk daarna skip-the-counter doen.
Dan is het: bagage ophalen, naar de Alamo garage lopen, auto uitzoeken en wegrijden. Doen wij al jaren zo en het scheelt een hoop tijd en gedoe.

betsydijkstra
16-05-18, 14:35
Altijd idd skip the counter (indien mogelijk)!

Anita&Dennis
16-05-18, 14:45
Iemand een idee hoe dat met skip te counter gaat als je een kinderstoel in de auto moet hebben?

Fitzroy
16-05-18, 15:28
Sowieso proberen ze je aan alle kanten weer een poot uit te draaien. Mijn vader was ook niet alert aan de balie en dacht dat hij een free upgrade had. Dus niet ... Hij kon een $ 10,- per dag extra aftikken. Ik had skip the counter voor hem willen doen, maar hij had 2 opeenvolgende huren en wilde dat aan de balie regelen.

Don Tuse
16-05-18, 16:41
Iemand een idee hoe dat met skip te counter gaat als je een kinderstoel in de auto moet hebben?
Als een kinderzitje vantevoren is gehuurd zal deze in de auto zitten. En zo niet: als ik het goed heb, liggen de kinderstoelen waar de auto's staan. Dus ook in dat geval hoef je niet langs de counter.
Maar ik kan het mis hebben. Ik heb nooit een kinderzitje gehuurd.

masterkabal
16-05-18, 17:41
Gelijk naar de manager vragen als ze je proberen op te lichten.
Dan een gratis upgrade eisen vanwege het ongemak.
Als ze niet meewerken zeg je gewoon even dat je je advocaat gaat bellen.
Kijken hoe snel ze dan meewerken.

Cindy1969
16-05-18, 19:34
Ze proberen het overal wel hoor, vorig jaar bij Avis had ik ineens ook iets op het contract staan. Zag het nog net op tijd.
Bij Alamo overigens nooit gehad. Ze proberen je van alles aan te smeren, maar gewoon netjes voor bedanken en klaar.

Je komt vermoeid aan, ik hou mezelf echter echt alert bij het auto ophalen, altijd even goed naar het contract kijken, of alle bedragen op 0,00 staan (mits je vooruit hebt betaald natuurlijk). En bij het inleveren goed naar het bonnetje kijken, of daar ook alles op 0,00 staat.

stephie
16-05-18, 19:55
Ik had dit jaar ook weer graag skip the counter willen doen bij Alamo. Maar mijn man wil ter plaatse kijken welke auto’s er zijn en er eventueel upgraden. We hebben nu fullsize gereserveerd. Is vooruit betaald door Exit reizen. We hebben weer voor Gold gekozen.
Maar ik ga extra goed de factuur bekijken vrijdag!

VanDorp
16-05-18, 20:29
Stephie heb je eerder skip de line via exit-reizen gedaan?
Dan weten ze dus waar ik het over heb als ik ze even bel?

Ruud2004
16-05-18, 20:49
Dit topic bewijst maar weer dat het ophalen van je huurauto echt een "oplet momentje" is. Weet wat je hebt geboekt, waarvoor je hebt betaald (of wat je nog moet betalen) en kijk voor ondertekening het huurcontract goed na. Staat je "balance" niet op nul, vraag dan waarvoor je moet betalen. Loop in de garage even om je auto heen en maak foto's van eventuele schades en check of deze bij de verhuurder bekend zijn. Ook na inlevering je inlever-bonnetje goed nakijken.

Niet geheel vergelijkbaar, maar ook bij het veel geprezen Hertz kan er wat mis gaan. Twee weken terug op Ben Gurion (Israel) mijn huurauto ingeleverd. Bij ophalen geen extra's geboekt (goed nagekeken) en bij inleveren stond het inlever-bonnetje op "nul". Toch dubbele afschrijving achteraf van de huurperiode. (via werk en via mijn CC) Is al weer rechtgetrokken, maar toch.
Anders daar was, dat Hertz zowel het huurcontract als het "inlever-bonnetje" naar mij wilde mailen. Op zich prima, maar ik stond er op een papieren versie mee te krijgen. Werd niet gewaardeerd daar....

stephie
16-05-18, 21:36
Stephie heb je eerder skip de line via exit-reizen gedaan?
Dan weten ze dus waar ik het over heb als ik ze even bel?
Nee regel ik nooit via Exit-reizen. Ik boek daar wel de huurauto. Maar mail altijd naar klantenservice van Alamo om het te regelen. Omdat het me meestal niet lukt via de link die je hier op het forum kunt vinden.
Maar je kunt met Exit bellen en vragen of ze wat kunnen regelen.
Maar helaas moet ik dus dit jaar braaf in de rij gaan staan helaas.

Bbusa
17-05-18, 08:36
Daarom moet je bij Alamo altijd skip the counter doen. Dan heb je helemaal niets meer te maken met een balie. Je loopt naar de garage, kiest zelf je auto uit en rijd naar de booth bij de uitgang. Super simpel, tip voor de volgende keer.

Dat is blijkbaar niet altijd het geval. Ik had ook skip the counter gedaan en roadsite assistance afgewezen, maar toen ik de auto had opgehaald bleek het bij aankomst in het hotel dat het er toch was opgezet! Had er ook niet voor hoeven tekenen. De volgende ochtend dus nog maar even teruggegaan om het aan te laten passen.

Njit
17-05-18, 14:42
Da's wel raar!

Fitzroy
17-05-18, 18:44
Hoe kan dat blijken bij aankomst in het hotel? Je bedoelt toen je je rental agreement na las? Want dat moet je natuurlijk altijd doen!

Cindy1969
17-05-18, 21:21
Die lees ik ook altijd direct na, hoe moe ik ook ben. Zo belangrijk! En zo'n mooi moment voor de verhuurders om je iets aan te smeren...

Skip the counter kan toch niet overal? Tenminste, het kan niet op Sanford Orlando.

Bbusa
17-05-18, 21:28
Ja, stom, stom, stom. Ik ging ervan uit dat het met skip the counter allemaal wel zou kloppen. Niet zo slim dus. Gelukkig zaten we vlakbij de luchthaven, dus we waren zo weer terug. Inderdaad altijd goed opletten dus, want ik weet zeker dat ik het niet geaccepteerd had bij het inchecken. Dit was trouwens in Miami.

Fitzroy
17-05-18, 23:45
Gelukkig bij ons niet gebeurd dit jaar in Miami. Het blijven toch ‘boeven’.

Frans1949
18-05-18, 11:48
Skip the counter kan toch niet overal? Tenminste, het kan niet op Sanford Orlando.


Ik heb laatst toch een "skip the counter" gehad met Hertz op Sanford.

Gerjo 2016
18-05-18, 16:21
Ik zie net op mijn afschrift 158 dollar alamo flus
weet iemand wat dat is

KevinB
18-05-18, 16:49
Ik zie net op mijn afschrift 158 dollar alamo flus
weet iemand wat dat is

Je hebt kennelijk iets betaald aan Alamo:p
flus = Florida United States

Tol, huur, brandstof, roadside assistance?

Hermanus
18-05-18, 18:42
Even op het bonnetje kijken die je hebt gekregen bij inleveren van de auto.

Gerjo 2016
18-05-18, 18:52
Even op het bonnetje kijken die je hebt gekregen bij inleveren van de auto.
Ik heb nog niet de Auto ingeleverd dat doen we een Zondag

Njit
18-05-18, 19:44
Had je Prepaid of betalen ter plaatse?

KevinB
18-05-18, 20:24
Als het goed is heb bij het ophalen van de auto (van de persoon in het hokje bij de slagboom) papieren gekregen, kijk daar eens op.

Mattie
18-05-18, 20:54
Ik denk niet dat het tol is, bij mij waren het telkens losse bedragen die afgeschreven waren. RSP werd pas achteraf geïncasseerd.

Gerjo 2016
19-05-18, 19:09
Ik denk niet dat het tol is, bij mij waren het telkens losse bedragen die afgeschreven waren. RSP werd pas achteraf geïncasseerd.
Nee het was niet de tol die had ik al eerder betaald
Het is een lang verhaal maar ik kon niet in een keer boeken voor 6 weken
Na drie weken omgeruild en beide keren skip de counter
Beiden betaald in September 2017 dus wat dit nou is ik weet het niet

Gerjo 2016
19-05-18, 21:27
Ik denk niet dat het tol is, bij mij waren het telkens losse bedragen die afgeschreven waren. RSP werd pas achteraf geïncasseerd.
Tol was het niet die had ik al betaald en dat was maar van een paar dagen in Miami
Omdat we zes weken niet konden boeken is het twee keer drie weken en die heb in September 2017 al betaald
Benzine geld is het ook niet want ik breng hem vol terug
Nou kwam mijn zoon is het soms een bekeuring ik ben niet aangehouden dus dan moet ik geflits zijn
We weten het niet morgen maar eens op het vliegveld vragen
alvast bedankt voor de reactie's

Cindy1969
19-05-18, 21:55
Oh dat zou kunnen! Gaat ook via Alamo dan, als je geflitst ben. Heb het ook een keer gehad. Zou jammer zijn :(

Mattie
21-05-18, 12:51
Nou succes, laat je het even weten?

PENPE
26-05-18, 16:40
We weten het niet morgen maar eens op het vliegveld vragen
alvast bedankt voor de reactie's Hoi Gerrit, wat was er nu uiteindelijk gebeurd ??

roxylemmens
26-05-18, 23:12
Na het lezen van alle posts ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Wie kan me helpen?
Stel je pakt geen RAP zoals de meeste hier en er gebeurt iets onderweg, wat dan ?
En Kan iemand me uitleggen hoe skip the counter precies werkt, als je via alamo nl boekt ?
en hoe weet je waar je je auto kan uitzoeken en zitten er dan sleutels op het contact slot?

elstars
27-05-18, 11:51
Skip the counter werkt zoals in post 6 van de topic staat. Je loopt in de car renter garage naar de auto’s van Alamo in de klasse die je eerder had gereserveerd, zoekt een auto uit en neemt de auto die je wilt. Sleutels zitten in de auto. Je hoeft dus niet eerst naar de balie van Alamo, maar loopt meteen naar de garage. Als je een auto hebt uitgekozen, rijd je naar de exit van Alamo en laat daar je huurcontract zien. De medewerker doet kort wat papierwerk en als dat klaar is, rijd je weg.
Je moet bij je reservering in Nederland zorgen dat je skip the counter regelt.

Terpies
27-05-18, 17:43
Als er iets onderweg gebeurt met je auto wat je niet zelf kunt oplossen bel je Alamo. Als je bv een lekke band hebt zul je die zelf moeten vervangen. Je hebt sowieso standaard Roadside Assistance (als je auto het echt niet meer doet), maar kleine dingen zul je zelf moeten oplossen.

in de omschrijving van Roadside Assistance Plus zie je wat er onder deze extra dekking valt, zoals bv sleutels in auto laten liggen (kortom: de eigen domme dingetjes), maar hier betaal je (fors) extra voor.

Njit
30-05-18, 18:10
Onlangs nog meegemaakt hoe Road Assistance werkt.
Zie onze blog: https://usatour2018.wordpress.com/2018/05/29/dag-03-johnson-creek-premium-outlets-little-amerricka/

Terpies
30-05-18, 21:36
Jeetje heftig Martijn,! Hopelijk alles goed afgelopen...geen lichamelijke last meer behalve de schrik die er ongetwijfeld goed in zit?

De service die je gekregen hebt is bij mijn weten standaard inbegrepen bij elke huurauto (standaard Roadside Assistance, want je kunt niet meer verder rijden).

Hebben jullie extra RSA plus afgesloten?

Njit
30-05-18, 23:01
Nee, we hebben geen Plus afgesloten. Dat was ook het punt van mijn post: voor ongelukken etc hoef je niks af te sluiten.

En we zijn verder gewoon ok gelukkig.

stephie
05-06-18, 20:52
Wat heftig zeg. Ik ga jullie blog nog verder lezen. Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie. Maar het lijkt me een vreselijke ervaring om een dier aan te rijden. Maar ook als je ziet dat er niks meer van overblijf, dat iedereen erover heen rijdt. Gelukkig was het beestje meteen dood. Je kunt hier gewoon echt niks aan doen.