PDA

Bekijk Volledige Versie : Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?



marjolijne
09-05-18, 08:38
Even een vraagje aan de experts.
Wij hadden vorige week een villa gehuurd waar een defect was in de airco.
Deze is door een monteur tijdens onze afwezigheid gerepareerd.
Pas doen wij 's avonds terug kwamen kwam er een mailtje van de eigenaar dat er een monteur was geweest.

Mag dit zomaar? Moet een eigenaar dit niet eerst melden aan ons?

Mattie
09-05-18, 10:05
Staat er iets over in je huurcontract? Hoe dan ook het had wel netjes geweest als ze dit gemeld hadden. Heb je dit al aangegeven bij de verhuurder?

Ta2 Gerrit
09-05-18, 10:12
Het is niet gebruikelijk dat dit zonder aankondiging gebeurd. Maar als je zelf de melding heb gemaakt of op de hoogte was van de kapotte airco dan lijkt het me logisch dat er een monteur zou kunnen komen. En die komt dan wanneer het hem uitkomt (beschikbaar is). Maar een berichtje op voorhand (zoals onze huisbaas altijd doet) was wel op zijn plaats geweest.

ietie
09-05-18, 10:25
Netjes is het niet daar geef ik je gelijk in , 1 keer een poolboy s ochtends heel vroeg achter in de tuin gehad zonder aankondiging , je schrikt je een hoedje als je in je nachthemdje oog in oog staat zonder dat je daar op verdacht bent.
Bekijk het positief je airco is gemaakt !

Fitzroy
09-05-18, 13:47
Ik zou alleen maar blij zijn dat gerepareerd is tijdens afwezigheid. Hoef je er niet voor thuis te blijven.
Vwb de poolman, daarvan weet je toch nooit het exacte tijdstip zelfs als ze aangeven op bv dinsdagochtend te komen. Ik zat de laatste keren ook in de jacuzzi toen hij kwam. Onderhoud moet nu eenmaal gebeuren, niet te moeilijk over doen.

mattrob
09-05-18, 17:38
Wij zorgen ook altijd dat onze huurders van te voren weten als er iemand in de villa komt. Het is normaal gesproken wel om iets op te lossen voor die huurders, maar lijkt me wel netjes om te laten weten. Of er formele regels voor zijn ... Ik zou het niet weten ! De poolboy hebben wij niet zoveel invloed op, dus dat laten wij onze huurders niet weten, maar dat is ook niet in de villa.

marjolijne
09-05-18, 20:10
Wij wisten niet van te voren dat de airco stuk was/ dat er een monteur zou komen.
Bij thuiskomst zagen we dat er persoonlijke spullen anders lagen. En pas later kregen we een email.
Als je weet dat er iemand langs komt ruim je toch wat anders op en ben je voorbereid.
Voelt toch erg raar.
In het verleden hebben we ook wel eens onderhoud gehad in een huis, maar als je dit weet is het toch anders.
De poolboy vind ik een ander verhaal, dan hoeft hij niet het huis in.

stephie
09-05-18, 22:59
Wat vreemd. Ik vind wel dat ze zoiets even moeten melden. Stel je voor dat er toch waardevolle spullen verdwijnen, je weet maar nooit.
Een paar jaar geleden had ik hier ook een discussie over met iemand van de bewonerscommissie van het appartementencomplex waar wij een appartement huurden. We waren toen ook in het appartement waar we volgende week ook heengaan. Een van de buren had geen internet en kabel-tv. Ze wilden toen bij ons naar binnen om te kijken naar de bekabeling. Ik vond dit maar raar. Ik heb geweigerd om ze binnen te laten. Ook, omdat ik niet wist of de verhuurder hier wel op zat te wachten. Die vrouw van de bewonerscommissie ging toen heel arrogant doen. Zo van: ik ben de baas, als je mij niet binnenlaat dan kom ik wel binnen als jullie weg zijn. Ik weet de code. Toen heb ik gezegd dat ik de politie zou bellen als ze dat zou doen.
Uiteindelijk werd het probleem met kabel-tv en internet gewoon bij de bewoner zelf opgelost. Ze zijn naar mijn weten niet binnen geweest.
Ik heb toen wel melding gemaakt bij de verhuurder. Zij vond het ook wel een gekke situatie.

knaapje
10-05-18, 13:39
......en iedereen maar klagen als er in een hotel een kamermeisje een dag niet geweest is.......
is er nog geen advocaat ingeschakeld?

Mushu
10-05-18, 15:36
......en iedereen maar klagen als er in een hotel een kamermeisje een dag niet geweest is.......
is er nog geen advocaat ingeschakeld?
Voor dagelijkse schoonmaak betaal ik als ik in een hotelkamer verblijf. Ik verwacht dan ook dagelijkse schoonmaak en berg waardevolle spullen op. In een villa is het wel netjes als er aangekondigd wordt of er iemand binnenkomt voor onderhoud oid. Is tijdens mijn verblijven altijd wel gedaan. En als je wil weten wat mensen vinden van dagelijks onaangekondigd bezoek binnen in je hotelkamer (anders dan schoonmaak). Dan zou je de Disney fora moeten lezen want daar is een nieuw beleid ingevoerd waarbij dat gebeurd. Zijn de meeste mensen echt niet blij mee!

jastsali
10-05-18, 16:40
Bekijk het even vanaf de kant van de eigenaar of beheerder/management, want die willen het probleem ook zo snel mogelijk voor de gasten oplossen. Ook in ons huis gaat er wel eens wat kapot dat gerepareerd moet worden. Ons management gaat niet naar binnen zonder de gasten vooraf te informeren maar helaas lukt dat niet altijd. We hebben het al een paar keer meegemaakt dat ons management telefonisch contact zoekt met de gasten in huis en dat de telefoon niet wordt opgenomen. Intussen is de reparateur op weg en heeft met ons management gebeld dat ze binnen 30 minuten op de stoep staan. Wat doe je dan? Reparateur wegsturen, nieuwe afspraak voor een paar dagen later en extra voorrijkosten (daar zijn ze erg gemakkelijk mee in de VS), of dan toch maar zorgen dat er gerepareerd wordt en dat de gasten onbezorgd van hun vakantie kunnen genieten. Je begrijpt dat ons management dan voor het laatste kiest en dat we niet anders kunnen dan achteraf informeren.
Overigens hebben wij hierover wel enkele bepalingen in onze voorwaarden opgenomen, dus helemaal verrassend kan het niet zijn voor de gasten.