PDA

Bekijk Volledige Versie : Vodafone



stephie
27-04-18, 20:38
Ik heb een Vodafone Red Essential abonnement. Ik heb net de tarieven voor de VS opgevraagd. Nu zag ik staan dat ik mijn bundel voor bellen en sms’en ook in Amerika kan gebruiken. Buiten mijn bundel gelden er dan hoge tarieven zoals bellen voor 1 euro per minuut.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb onbeperkt bellen en sms’en dus het lijkt mij sterk dat ik dit ook in Amerika kan gebruiken.
Het gebruik van internet staat hier trouwens los van hoor.

stephie
27-04-18, 20:48
Ik heb al antwoord, heb even gechat met Vodafone. Er is dus foutieve info verstrekt. Je kunt uiteraard niet kosteloos bellen en sms’en vanuit je Nederlandse bundel. Je moet hiervoor een wereldbundel afsluiten. De goedkoopste is 5 euro per dag.

Cindy1969
28-04-18, 07:31
Je kan inderdaad alleen binnen Europa je bundel gebruiken. En zo'n wereldbundel vind ik duur voor EUR 5,= per dag...
Had zelf een Arieli kaartje besteld de laatste keer, 4GB internet en bellen naar NL zat daar ook bij inbegrepen.

Treesanne
28-04-18, 10:33
Houd er rekening mee dat zodra je een sms of telefoontje ontvangt de dagbundel al actief is.

stephie
28-04-18, 11:52
Cindy@ wat is de levertijd? Ga het even opzoeken
Treesanne@ ik weet niet of dat zo is, ik heb nooit gebruik gemaakt van die bundel. Staat wel aan. Vorig jaar geen extra kosten gehad. Maar ik zal me er nog even in verdiepen.

Terpies
28-04-18, 15:43
Binnen een week of anderhalf heb je je arieli kaartje wel binnen. Ik gebruik deze kaartjes al een aantal jaren tot volle tevredenheid. $38 voor 6GB data en onbeperkt bellen. Je kunt zelfs ook gratis naar NL bellen (wel moet je voor het nummer eerst 011 zetten, met alleen +31 voor het nummer werkt het niet. 020-1234567 wordt dus 011 31 20 1234567.)

Hierbij nog een code voor 5% extra korting STSF2018

Hermanus
28-04-18, 16:18
Kan je met zo'n Arieli kaartje ook binnen de bundel naar NL mobiele nummers bellen of alleen naar vaste nummers?

Terpies
28-04-18, 16:58
Ja. 100 minuten naar zowel mobiel als vaste nummers.

https://www.arielimobile.com/sm6gb/

Cindy1969
28-04-18, 19:47
Wat Terpies zegt. Heel fijne kaart! Idd even wenne met dat 011 ervoor zetten, maar dat went snel.

stephie
28-04-18, 21:10
Terpies@ bedankt voor de info, het klinkt interessant. Even over nadenken.

Treesanne
28-04-18, 21:30
Zet in ieder geval je roaming uit. Zelfs het welkomst berichtje van Vodafone zelf kost 5.00 Euro. Kwamen we afgeopen jaar achter. Na een paar keer :" u hebt nu uw bundel opgebruikt voor vandaag" ging ons een lichtje op. Roaming stond nog aan en zodra facebook contakt maakte was het kassa.

stephie
29-04-18, 11:32
Zet in ieder geval je roaming uit. Zelfs het welkomst berichtje van Vodafone zelf kost 5.00 Euro. Kwamen we afgeopen jaar achter. Na een paar keer :" u hebt nu uw bundel opgebruikt voor vandaag" ging ons een lichtje op. Roaming stond nog aan en zodra facebook contakt maakte was het kassa.
Brrr dat is echt zuur!

Mattie
30-04-18, 13:41
SMS ontvangen is gratis:
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_red.pdf

Treesanne
30-04-18, 16:21
Kan daar wel zo staan maar wij hadden iedere keer de hoofdprijs. Nou waren we aan het verbouwen dus we moesten toch in kontakt blijven dus we konden wel over de kosten heen komen. Ligt misschien ook aan het soort abbo wat je hebt? De keer nemen we een Am. sim en dan zou alles goed moeten gaan.

Mattie
01-05-18, 10:02
Ja allicht afh van het abo maar dat zou je eens kunnen controleren, als er daar staat dat het gratis is maar je hebt er toch voor betaald dan klopt er iets niet natuurlijk :)