PDA

Bekijk Volledige Versie : advies nodig !



roxylemmens
20-04-18, 13:37
Ik wilde de tickets gaan boeken voor augustus.
Nu hebben we op de vlucht een overstap op atlanta van 2,5 uur.
Nu belde ik zojuist met een vriendin op een reisbureau en ze zei, neeeee je moet nooit een overstap in Amerika pakken. Beter elders.
super veel gedoe zeker met kinderen. En je moet met je koffers weer overal doorheen en dat kost je uren en dat red je allemaal niet.
Dus de moed zakt me in de schoenen. Eindelijk een geschikte vlucht gevonden voor een super prijs bij een betrouwbare aanbieder en maatschappij en lijkt het weer niet goed te zijn?

Wat denken jullie hiervan als ervarings deskundige ?

elstars
20-04-18, 14:04
Overstap in Atlanta van 2,5 uur is goed te doen, ook met kinderen.
Bij een overstap in de USA moet je altijd je koffer ophalen en even later weer afgeven. Dat is in Atlanta zo en ook in alle andere vliegvelden, dus ook Detroit, Philiadelphia. Washinghton, New York e.d. In Atlanta geef je de koffer af op bijna dezelfde plek als waar je hem hebt opgehaald, dus paniek is nergens voor nodig. Het is zeker geen uren sjouwen met koffers, hoogstens 2 minuten. Daarna ga je door de security. Dat is ook op andere vliegvelden zo. Ik begrijp het advies van het reisbureau niet en het is ook niet juist. Het is onnodig paniek zaaien. Mijn advies: gewoon doen met een overstap in Atlanta. Het is niet moeilijker of makkelijker dan welk ander vliegveld in de USA dan ook! Alles staat supergoed aangegeven en bij twijfel vraag je een medewerker die in grote getalen aanwezig zijn .

Terugweg is helemaal makkelijk: geen tweede security en koffer gaat automatisch door naar de volgende vlucht en hoef je niet op te halen.

roxylemmens
20-04-18, 14:16
Je bent een schat ! dank je wel !

Ebelix
20-04-18, 14:26
Onze kinderen zijn 8 en 5 en wij reizen altijd met een overstap in Amerika. De oudste is al 9 keer naar Amerika geweest. Overstappen is nooit een probleem geweest en met kleine kinderen krijg je nog voorrang ook. 2,5 uur overstap op Atlanta is goed te doen.

Ik ben het met Elstar eens. Medewerkers van reisbureaus moeten zich tot de feiten beperken.

Fitzroy
20-04-18, 14:46
Persoonlijk vind ik alle vluchten met overstap gedoe, ongeacht waar de overstap is. Maar Immigrations kan idd een complicerende en vertragende factor zijn. Wij vliegen als het even kan rechtstreeks en dan hebben wij niet eens kinderen.

José
20-04-18, 15:46
Je hebt ruim de tijd hoor in 2.5 uur wij hebben een keer 1.5 uur in Atlanta gehad en dat is ook gelukt, zelfs nog even wat gegeten daar.

mattrob
20-04-18, 16:31
Dat is echt prima te doen ! Atltanta is een relaxed vliegveld, met treintje naar andere terminal. Wij vliegen vaak via Atlanta, en dit is echt prima. Die koffers sjouwen stelt inderdaad niets voor. En zelfs als je het niet haalt, dan word je gewoon op een latere vlucht omgeboekt. Dus je hoeft je echt geen enkele zorgen te maken, of in de stress te schieten. Komt allemaal goed !!

Chantal Van Wijngaarden
20-04-18, 16:54
Zeker prima te doen. Al een aantal keren met kinderen gedaan en nog nooit problemen gehad. En inderdaad staat alles op atlanta echt goed aangegeven en zijn er veel medewerkers die je evtueel kunnen helpen.

stephie
20-04-18, 18:49
Ik zou het ook gewoon doen. En wat Fitzroy zegt, een overstap is nooit leuk, ook niet buiten Amerika :p
En 2,5 uur is een mooie overstaptijd.
Succes met boeken.

moonlight91
21-04-18, 08:15
Wij vliegen altijd met overstap (afgelopen x toevallig eens niet mer TUI)
ik vind het allemaal best te doen zeker 2,5 u op Atlanta is meer dan genoeg
onze zoon was 8 toe we voor het eerst vlogen en was nooit een probleem
ook als mijn moeder op leeftijd mee gaat stappen we gewoon over meestal zelfs maar 1.50uur
en nog nooit geen problemen gehad

moniquekruiningen
21-04-18, 11:30
Ik vlieg ook altijd met overstap, liever nog dan rechtstreeks met Tui. Dit jaar heen via Frankfurt en terug via Houston. We zijn ook al ens via Canada, Londen, Atlanta en ik weet t allemaal niet meer gevlogen. Geen enkel probleem ooit gehad.. dus laat je niet gek maken...

trails
21-04-18, 11:50
En dan kun je op je eindbestemming gelijk door om je auto op te halen, want immigration heb je dan al gehad.

tomenvalesca
21-04-18, 12:08
gewoon doen, wij hebben vorig jaar een overstap gehad in NYC met ons dochtertje die toen net 2 jaar was... allemaal prima verlopen hoor!

Frans1949
22-04-18, 09:37
Ik vlieg ook altijd met overstap, liever nog dan rechtstreeks met Tui. Dit jaar heen via Frankfurt en terug via Houston.


Waarom liever een overstap dan Tui Monique?

roxylemmens
22-04-18, 13:07
dank jullie wel allemaal ! We hebben geboekt !!!!

moniquekruiningen
22-04-18, 19:55
Waarom liever een overstap dan Tui Monique?

Omdat ik de service erg slecht vind bij Tui, snacks, drinken alles kost extra.
En omdat je bij Tui je koffers los bij moet boeken wat de uiteindelijke prijs altijd duurder maakt dan wat ik bij anderen uiteindelijk betaal.

Frans1949
22-04-18, 21:27
Omdat ik de service erg slecht vind bij Tui, snacks, drinken alles kost extra.
En omdat je bij Tui je koffers los bij moet boeken wat de uiteindelijke prijs altijd duurder maakt dan wat ik bij anderen uiteindelijk betaal.


Natuurlijk, duidelijk verhaal.
Het ligt eraan waar je prioriteiten liggen.
Wij hebben nu een aantal vluchten geboekt met TUI-BE
Direct Brussel naar Miami .
En aangezien wij geen koffers bij ons hebben geld dat argument niet voor ons.
Ook door met name het dieet wat mijn vrouw volgt hebben we ons eigen voedsel bij ons.
Wij vinden het wel prettig direct op Miami te vliegen.
Daar ben je tegenwoordig door nieuwe immigratie apparatuur snel langs de immigratie en door de douane heen.
Dan snel de huurauto ophalen en hup naar ons huis.

En ik heb een aantal malen problemen gehad met overstappen in de USA.
Dus er zijn dan een aantal vliegvelden waar ik dat niet wil doen.

moniquekruiningen
22-04-18, 23:12
En ik heb een aantal malen problemen gehad met overstappen in de USA.
Dus er zijn dan een aantal vliegvelden waar ik dat niet wil doen.

Welke luchthavens zijn dat dan Frans? En wat ging er mis? Ik ben nieuwsgierig, want wij maakten nog niets mee.

Tot nu toe, we gaan voor de 6e keer, was Miami voor ons geen optie. We zijn op Sanford, Tampa en Orlando geland. Bij deze laatste zijn wij t snelst op bestemming....

Don Tuse
23-04-18, 06:24
...wat de uiteindelijke prijs altijd duurder maakt....
En dan moet je daarnaast bij Tui ook je ticket nog betalen.

Frans1949
23-04-18, 12:45
Welke luchthavens zijn dat dan Frans? En wat ging er mis? Ik ben nieuwsgierig, want wij maakten nog niets mee.


Even een greep.
2x vijf uur vertraging in Washington D.C.
1x ook in DC een vertraging op vertraging naar een vlucht helemaal laten vervallen.
Reden werd slecht weer opgegeven dus men kwam je totaal niet tegemoet.
1x Een acht uur vertraging in NY en daarna twee uur op de startbaan staan.
1x Een hele lange rij bij de immigratie in Chicago en daarna met dichtgeknepen billen rennen en toen letterlijk het toestel in, de deur achter ons dicht, en we vertrokken.
1x maal in Miami heeft mij vrouw de vlucht van Tui niet gehaald en ben ik haar vanuit Sanford op gaan halen.

Okay, ik geef grif toe dat er ook heel veel malen geen problemen zijn geweest maar met een vrije keus vind ik dus Brussel rechtstreeks naar Miami voor een uiterst lagen prijs (€ 149 en € 159 per enkele reis) een prima oplossing.
We hebben nu drie vluchten geboekt.

Fitzroy
23-04-18, 17:08
Ik weet weer waarom wij geen overstap willen: mijn zus miste vanmiddag met haar familie de tweede vlucht omdat de eerste vertraging had. Kan iedereen nog zeggen dat een overstap niet erg is, maar met een rechtstreekse vlucht gebeurt je dit dus niet.

Frans1949
23-04-18, 17:28
Ik weet weer waarom wij geen overstap willen: mijn zus miste vanmiddag met haar familie de tweede vlucht omdat de eerste vertraging had. Kan iedereen nog zeggen dat een overstap niet erg is, maar met een rechtstreekse vlucht gebeurt je dit dus niet.


Precies. Het blijft een afweging.
In het verleden vloog ik regelmatig op Las Vegas.
En aangezien er van Amsterdam geen rechtstreekse vlucht ging vloog ik vrij vaak met British Airways naar Londen en dan rechtstreeks naar Vegas.
Maar...... er was een keer een vlucht waar ik alleen op de heenweg kon vliegen via Dalles en dat € 100 p.p. goedkoper was.
die kans heb ik toen genomen en op die vlucht begreep ik waarom.
Er waren 100 ! lege plaatsen in het toestel.
En de overstap in Dallas verliep vlekkeloos.
Dus, ach ja, het blijft passen en meten. :cool:

nicolea
23-04-18, 18:40
Omdat ik de service erg slecht vind bij Tui, snacks, drinken alles kost extra.
En omdat je bij Tui je koffers los bij moet boeken wat de uiteindelijke prijs altijd duurder maakt dan wat ik bij anderen uiteindelijk betaal.

Tegenwoordig zijn drankjes en maaltijden weer inclusief, en ook als je bij de lijndienstmaatschappijen een "goedkoop" ticket boekt betaal je sinds kort voor je bagage

JanLoots
24-04-18, 11:53
Hoi,

In principe vliegen we het liefst rechtstreeks....nu ook weer aankomende december met Eurowings.
Maar de keren dat ik/wij met overstap gevlogen zijn slecht 1 keer vertraging gehad. Het KAn dus gebeuren maar
het gaat vaker goed dan niet goed.

Gr. Jan

ronenivonne
27-04-18, 08:28
Zo te lezen heeft je vriendin niet veel ervaring met Amerika reizen/ overstappen. :) Als je overstapt zou ik juist in Amerika overstappen, dan kun je alvast door de douane bij de overstap en kun je op de eindbestemming gewoon direct door naar de bagage claim en naar de huur auto.

Wij zijn 2 weken geleden nog overgestapt in Atlanta. 2 uur is normaal gesproken meer dan genoeg. Vliegveld is groot maar heel overzichtelijk. Onze ervaring is hier ook weinig wachttijd bij Customs. Wij zijn hier al meerdere keren overgestapt en dit keer met onze kleine meid van 2,5 jaar oud. Atlanta is heel overzichtelijk en er staan genoeg mensen die je even op weg helpen naar de goede/ aansluitende vlucht.
Voorkeur voor een maatschappij als Delta hebben wij wel. Zou je de aansluitende vlucht missen door een vertraging of iets dergelijks, wordt je overgezet op de eerst volgende vlucht naar je eindbestemming.

osterop
27-04-18, 16:27
Wij vliegen al heel wat jaartjes naar Florida ook met kinderen. Wij kiezen er bewust voor niet over te stappen in Amerika. Het kan enorm lang duren en dat geeft spanning voor aansluitende vlucht. De Overstappen in Europa tot nu toe prima. Uitzondering overstap Londen met wisseling van vliegveld , dat doen we nooit meet hoe goedkoop de vlucht ook is ��