PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste keer villa : wat meenemen

dianne.gloudemans
03-04-18, 16:30
Wij gaan over ruim 2,5 week weer naar Florida maar het zal de 1e keer zijn dat we in een villa verblijven. Welke dingen neem je mee vanuit NL of zijn slim om in Amerika snel te kopen?
Lees veel over eerste aankopen bij de Dollarstore in verslagen maar wat koop je dan? of is het sowieso slim om eerst te kijken wat er in villa is ' achtergebleven"

Gezien mobiele tijdperk en het nodig hebben van een wereldstekker nemen we in iedergeval een stekkerdoos mee zodat we tegelijker tijd fototoestel, camere, ipad etc. kunnen opladen

Alvast bedankt voor jullie tips

Don Tuse
03-04-18, 16:40
Je kan als je in de villa komt even kijken wat er al is. Dan is het inderdaad raadzaam om alle niet aanwezige huishoudspullen (afwasborstel, afwasmiddel, shampoo, scheerschuim, zeep, tandpasta, vatendoekjes, vuilniszakken, toiletpapier etc. maar ook bv flesjes water) bij Dollartree te kopen. En als je daar dan rondloopt zie je vast nog wel wat zaken waarvan je denk:"Oh ja, laten we dat ook maar meenemen".

stephie
03-04-18, 18:55
Wat een leuk vooruitzicht. Ik zou ook even bezien wat er in de villa aanwezig is. Veel winkels zoals Walmart, walgreens etc. Zijn 24/7 open.
Je komt dus nooit zonder belangrijke spullen te zitten, dat is erg handig.
veel plezier met de voorbereidingen.

Fitzroy
03-04-18, 19:26
Ik weet niet wat er rond Orlando gebruikelijk is maar het merendeel van de dingen die DonTuse noemt zijn bij de villa’s in Cape Coral waar wij geweest zijn gewoon aanwezig. Nou ja, shampoo, tandpasta en scheerschuim niet maar dat is ook persoonlijke verzorging.
De rest wel. Ik zou dus eerst kijken wat er aanwezig is.

ietie
03-04-18, 19:39
Ik neem altijd een waslijn en knijpers mee . Nog nooit een gewoon droogrek aangetroffen in een villa en aangezien ik niet zo dol ben op een droogtrommel vind ik altijd wel een plekje om mijn waslijntje te spannen ( meestal in de garage ) .Ideaal voor het ophangen van de zwemkleding !

marjolijne
04-04-18, 08:03
Wij nemen ook altijd een waslijntje mee. Die droger is erg goed voor handdoeken, maar de rest gaat echt op het lijntje.
Verder nemen wij niks mee.

hannie
04-04-18, 08:49
Vuilniszakken en extra toiletpapier heb ik nog nooit aangetroffen in een villa. Ook niet in Cape Coral.

Mattie
04-04-18, 08:49
Afhankelijk van hoe laat je aankomt: neem even een flesje water en iets te eten mee voor als "ontbijt". Water daar smaakt naar chloor en als je savonds geen puf meer hebt om al boodschappen te halen ben je blij (althans ik dan) als je even wat kan eten voordat je 3 uur in de Wallmarkt rond gaat lopen :)

Vanderdoorntjes
04-04-18, 08:53
Wij nemen altijd een stekkerdoos mee, waar je meerdere stekkers in kunt doen, dan heb je maar 1 amerikaanse stekker nodig

Ta2 Gerrit
04-04-18, 09:49
Ik zou helemaal niets meenemen (hooguit ons unieke gele duizenddingendoekje ;)) en eerst kijken wat er is. Dat beperkt zich meestal tot een vuilniszak en wat vaatwasserbrokjes, maar meestal worden de villa's (verplicht) leeg opgeleverd. Het is natuurlijk afhankelijk hoe laat je aankomt, maar wij doen bij aankomst vaak alleen de boodschappen voor het ontbijt de volgende ochtend, en gaan daarna kijken wat er nog meer nodig is.

Fitzroy
04-04-18, 10:25
Vuilniszakken en extra toiletpapier heb ik nog nooit aangetroffen in een villa. Ook niet in Cape Coral.

Gek, wij zijn nu 3 x in CC geweest en dit soort dingen lag er steeds. Ik hoorde wel van mijn vader die een week eerder in Orlando geweest was dat de villa’s daar erg pover uitgerust zijn. Mogelijk omdat wij steeds van Duitsers huren met Duitse managementbureaus. Deutsche Gründlichkeit denk ik. Ook staat er steeds water, bier en wijn in de koelkast: de eerste levensbehoeften :D

Ebelix
04-04-18, 12:45
Per regio verschilt het wat je aantreft in een villa. In de omgeving van Kissimmee en Davenport zijn de villa's altijd kaal en terwijl in andere omgevingen bijvoorbeeld wel kruiden, suiker, schoonmaakmiddelen aanwezig zijn in de villa.

Vraag aan de eigenaar altijd wat er wel en niet is de villa wanneer je aankomt.

trails
04-04-18, 13:59
Wij nemen altijd een (oudere maar nog goede) anti-aanbak koekenpan mee, een scherp mes en een snijplankje. Die vinden we maar zelden in huurhuizen...
Ook nemen we vaak nog wat oude droogdoeken en washandjes mee die we dan daar weggooien.
We hebben ook een keer wat frisdrank glazen gekocht omdat er alleen maar "liter" glazen stonden.

Een droogrek hebben we eigenlijk altijd wel in de huizen gehad.

dianne.gloudemans
04-04-18, 14:46
Wij nemen altijd een (oudere maar nog goede) anti-aanbak koekenpan mee, een scherp mes en een snijplankje. Die vinden we maar zelden in huurhuizen...
.

Dit neem ik wel altijd mee op vakantie in Frankrijk ofzo maar had er niet aan gedacht om deze ook mee naar Amerika te nemen. Bedankt voor de tip!

marjolijne
05-04-18, 08:02
Die koekenpan is idd een erg goed idee, die pannen daar zijn het vaak net niet helemaal.

corrus
05-04-18, 15:33
Ik neem ook altijd 5 kilo aardappelen mee, want ik ben zo gek op gebakken aardappelen...
En die koekenpan koop in daar wel. :rolleyes:

Mushu
05-04-18, 22:37
Echt Trails, een koekenpan en snijplankje? Ik zie ze bij de controle van je koffer al kijken en denken dat die toeristen steeds gekker worden :D. Op vakantie gaan koken is al niet mijn ding dus ik mis niet zo snel iets in de keuken van de villa. Mijn ervaring is wel dat er bijna niets is. Dus geen vaatwastabletten, doekjes, vuilniszakken of peper en zout etc. Maar meeste dingen koop ik dan daar wel, ga echt geen huishoudelijk spul meenemen. En stiekem vind ik een hotelkamer dan ook wel weer fijn. Dat je echt helemaal niks hoeft te doen, zelfs je bed wordt elke dag opgemaakt. Dan heb ik echt vakantie gevoel. Maar ik heb dan de luxe dat ik meestal een kamer voor mijzelf heb en dus niet zo met ruimte gebrek zit.

Fitzroy
06-04-18, 06:06
Hier idem dito, Mushu. Verder dan een ei bakken op vakantie kom ik ook niet en het idee van een koekenpan in je bagage werkt bij mij enigszins op de lachspieren. ;)
Overigens voldeden de koekenpannen prima, nog nooit een aangebakken ei gehad.

trails
06-04-18, 07:32
En wij hebben nog nooit een niet aangebakken ei gehad. Vandaar... Door de vele ervaringen wijzer geworden. Buiten dat moeten we regelmatig nog dingen daar kopen omdat inventarissen vaak niet compleet of erg summier zijn. En daar doen we echt niet moeilijk over. En uitgebreid koken doen we niet eens op vakantie.
De eerste keren in Florida kookte ik niet eens omdat ik dat thuis al doe maar die restaurants in de VS komen ons nu de strot uit. Overal dezelfde hap.
We hebben zelf 3 vakantiewoningen en hebben die ingericht zoals we zelf een woning aan zouden willen treffen. Bij ons worden dingen misschien vaker vervangen dan dat management bedrijven dit doen. Wellicht dat daarom onze verwachtingen hoger zijn.
Bij ons staan dan ook overal droogrekken en hebben we een droger. Wij hebben nog nooit (naar een vakantiehuis) een drooglijn meegenomen...
Wij zijn met kleding dan weer makkelijker. Oud spul mee en daar nieuw kopen. Comfort en efficiënt staan bij ons voor op modieus.

Don Tuse
06-04-18, 09:07
...maar die restaurants in de VS komen ons nu de strot uit. Overal dezelfde hap....
Leuk is dat toch om te zien dat iedereen er weer anders over denkt of dingen anders ervaart.
Wij vinden de "Amerikaanse keuken" heerlijk en best gevarieerd. Nu is het wel zo dat wij onder de "Amerikaansse" keuken, alle restaurants in Amerika verstaan. Dus ook Mexicaanse, Italiaanse, Argentijnse, Braziliaanse en Chinese (die toch weer anders zijn dan "onze" Chinese restaurants).
Wij verheugen ons altijd om in Amerika uit eten te gaan.

Mushu
06-04-18, 14:20
Leuk is dat toch om te zien dat iedereen er weer anders over denkt of dingen anders ervaart.
Wij vinden de "Amerikaanse keuken" heerlijk en best gevarieerd. Nu is het wel zo dat wij onder de "Amerikaansse" keuken, alle restaurants in Amerika verstaan. Dus ook Mexicaanse, Italiaanse, Argentijnse, Braziliaanse en Chinese (die toch weer anders zijn dan "onze" Chinese restaurants).
Wij verheugen ons altijd om in Amerika uit eten te gaan.

Voor mij is het eten ook een onderdeel van de vakantie. En ik eet nog steeds heel lekker in de verschillende restaurants. Ik ga zelden tot nooit naar de ketens als McDonalds en vind het ook niet erg om voor wat duurders te kiezen. Ik eet geen vlees dus een standaard Amerikaanse hap wordt het meestal niet (hamburgers of steak of zo) en kijk altijd goed of er voor mij ook wat op de kaart staat voordat ik een restaurant kies. Kan er nu al naar uit zien om heerlijk bij Boma (Afrikaans) in Disney of the Cheeksecake factory te gaan eten. En dan nog maar niet te spreken over al het lekkers dat ik ga eten tijdens de aankomende Disney cruise..... Thuis heb ik vaak geen zin om te koken of gewoon geen tijd omdat ik aan het werk ben. Heerlijk om dan ergens heen te gaan en van een kaart te kunnen kiezen en bediend te worden. Dus die pannen in de villa test ik meestal niet uit.

edbet
11-06-18, 08:39
Wij zijn vorig jaar voor het eerst in Cape Coral geweest. Daar hadden we een villa gehuurd. Toen we aankwamen stonden er 6 blikjes cola koud in de koelkast. Er was toiletpapier aanwezig, wasmiddel en diverse kruiden. We stoppen altijd voor we naar ons verblijf gaan voor wat water, chips e.d. Er was niet genoeg toiletpapier om de hele vakantie door te komen. Dus je moet uiteindelijk natuurlijk wel spullen halen. Maar wij lieten ook genoeg achter voor de volgende bewoner.

Don Tuse
11-06-18, 14:03
Het kan ook zijn dat je de boodschappen achterlaat voor de schoonmaker i.p.v. de volgende bewoner.