Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Koffermerk

stephie
30-03-18, 22:36
Wij zijn aan het kijken naar nieuwe koffers. Onze huidige koffers zijn wat aan de kleine kant. Ach niet dat we veel kopen tijdens de vakantie hoor.....:rolleyes: we moesten vorig jaar een extra koffer kopen bij Walmart oeps....
Ik ben benieuwd naar jullie koffers :D vertel er eens wat over!

Wij zijn op zoek naar koffers van ongeveer 76 cm hoog en ongeveer 80 liter inhoud. We willen tussen de 50 en 70 euro per koffer uitgeven.

Online zie je genoeg recensies staan, maar ik wil graag ervaringen horen van Amerika-gangers

Don Tuse
30-03-18, 22:45
Wij hebben een grote donkerblauwe, een grote rode en twee wat kleinere: een lichtblauwe en een oranje. De grote mogen niet in het vliegtuig. Vandaar dat we ook kleintje hebben. En oh ja, we hebben ook nog een donkerblauwe, kleine Samsonite.

José
30-03-18, 23:02
Wij hebben grote canvas koffers die we in Florida op de fleamarket hebben gekocht, stuk goedkoper dan bij de Walmart. Hadden er eerst één gekocht maar het jaar daarop een tweede aan geschaft.

stephie
30-03-18, 23:04
Wij hebben een grote donkerblauwe, een grote rode en twee wat kleinere: een lichtblauwe en een oranje. De grote mogen niet in het vliegtuig. Vandaar dat we ook kleintje hebben. En oh ja, we hebben ook nog een donkerblauwe, kleine Samsonite.
Bont gezelschap aan koffers;)
Samsonite is kwalitatief erg goed, maar wat zijn ze duur!

stephie
30-03-18, 23:05
Wij hebben grote canvas koffers die we in Florida op de fleamarket hebben gekocht, stuk goedkoper dan bij de Walmart. Hadden er eerst één gekocht maar het jaar daarop een tweede aan geschaft.
Vind je canvaskoffers sterk genoeg voor een verre reis? Ik heb er nooit zo over nagedacht.

Cindy1969
31-03-18, 08:33
Ik heb een hele mooie witte van Samsonite. Hij ligt in de berging dus weet de maten zo even niet.
Maar weet dat er ik een foto van heb op mijn blog haha, hier staat ie: http://cindyinflorida.blogspot.nl/2016/02/chilldagje-en-veel-kijken-kijken-niet.html
Deze was maar 99 dollar, en dat vind ik echt goedkoop voor een koffer van dit merk.
Ook heel erg tevreden over. Had van mij achteraf toch nog een slagje groter gemogen, maar verder prima.
Het loont de moeite om bij winkels als TJ Maxx, Ross etc te kijken.

Fitzroy
31-03-18, 09:00
Wij hebben een koffer van Tommy Hilfiger in Florida gekocht en een koffer via Kofferonline.nl van het merk CarryOn. Ook een fijne koffer maar merkte dat hij met volle belading over vloerbedekking toch zwaarder rijdt dan de TH.

hannie
31-03-18, 09:22
Wij hebben zachte Samsonite spinner koffers. Gekocht bij Ross en TJMaxx voor weinig.

Fleurida
31-03-18, 09:37
Samsonite lichtgewicht spinners. Één gekocht bij TJ Maxx, daar kun je erg mooi slagen voor koffers.
En mijn underseater van Samsonite. Super handig met al zijn vakjes.
In de link een voorbeeld: https://www.samsonite.ca/shop-by-brand/samsonite/samsonite-small-rolling-underseater/55476XXXX.html

stephie
31-03-18, 09:51
Cindy@ die Samsonite is erg mooi!
Bedankt voor jullie tips allemaal. Het is dus ook een optie om met een oude koffer naar Florida te reizen, onze spullen passen op de heenweg wel in 1 koffer.
Dan kunnen we daar voor mooie merk koffers gaan kijken. We mogen dan toch gewoon wel terug reizen met twee koffers? Ja stomme vraag natuurlijk mag dat.
Zo'n underseater is ook mooi Fleurida. Ik zie Amerikanen daar vaak mee lopen tijdens de binnenlandse vluchten.
Genoeg om over na te denken, gelukkig hebben we nog ruim 6 weken :D

Mushu
31-03-18, 10:06
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een hardshell koffer, als je ziet hoe ze er mee gooien bij het in en uitladen! Ik heb ook een Samsonite, gaat al heel wat vakanties mee. Verdere tips: neem een wat opvallendere kleur dan alle andere reizigers (er gaan heel wat zwarte en donkerblauwe koffers langs op de bagageband), een spinner (echt veel fijner om mee te rijden) en natuurlijk een TSA slot voor de Florida reiziger.

Ebelix
31-03-18, 13:12
Wij nemen altijd een combinatie van hard shell Samsonite koffers en duffelbags met wielen mee. Aangezien we met z'n 4en zijn mogen we ook 4 stuks bagage meenemen. Deze combinatie zorgt ervoor dat altijd van alles mee kan terug nemen. De duffel bags geven goed mee en zijn toch stevig.

We zorgen ook voor verschillende maten zodat op de heenweg alles in elkaar past.

Op 1 koffer na is alles in de States gekocht. Bij de Ross, TJ Maxx of bij de outlets.

sunnyrojo
31-03-18, 13:30
Ik heb een hele mooie witte van Samsonite. Hij ligt in de berging dus weet de maten zo even niet.
Maar weet dat er ik een foto van heb op mijn blog haha, hier staat ie: http://cindyinflorida.blogspot.nl/2016/02/chilldagje-en-veel-kijken-kijken-niet.html
Deze was maar 99 dollar, en dat vind ik echt goedkoop voor een koffer van dit merk.
Ook heel erg tevreden over. Had van mij achteraf toch nog een slagje groter gemogen, maar verder prima.
Het loont de moeite om bij winkels als TJ Maxx, Ross etc te kijken.

Vorig jaar heeeel toevallig hetzelfde gedaan en onze oude koffers ,die aan vervanging toe waren voor ongeveer dezelfde omgeruild, gekocht bij TJ Maxx of Ross,
waren 89 dollar per stuk, geen spijt van want in Nederland zijn de samsonites veel duurder.

José
31-03-18, 14:44
Ja hoor, ik heb ze al een paar jaar. Doe er wel altijd een kofferriem omheen, liefst een gekleurde die vallen ook lekker op. Kun je trouwens ook op de fleamarket halen. Koffers kosten ongeveer $45,- Ging met oude koffer heen en gooide die daar weg en de nieuwe mee terug.

José
31-03-18, 14:51
Heb ook harde koffers gehad maar die willen we niet meer nadat er een flinke scheur in kwam na de vlucht. Heb nu al een jaar of 8 stevige canvas op wieltjes en bevalt super.

Cindy1969
31-03-18, 18:19
Voor de herkenbaarheid op de bagageband heb ik overigens deze sticker erop zitten: https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/a-20819819/florida-forum-artikelen/florida-forum-stickers-6-stuks/
Dit i.c.m. witte koffer en gekleurde riem eromheen zorgt ervoor dat ik hem al van verre zie aankomen :-)
De sticker zit ook achterop mijn auto. Ben zo al eens herkend bij een stoplicht haha.

Lindaa
31-03-18, 19:56
Vind je canvaskoffers sterk genoeg voor een verre reis? Ik heb er nooit zo over nagedacht.

Je kunt beter de vraag stellen of canvas koffers sterk genoeg zijn om bagage handlers te weerstaan... :eek:

stephie
31-03-18, 22:41
Bedankt allemaal voor net meedenken! Ik zit nog te twijfelen of wij hier of in Florida koffers gaan kopen. Wij hebben namelijk geen oude koffers om daar te laten. Onze huidige koffers gebruiken we als we naar Spanje gaan. Perfect formaat.

Je kunt beter de vraag stellen of canvas koffers sterk genoeg zijn om bagage handlers te weerstaan... :eek:
Tja, maar dat is een vraag die je bij elk soort koffer kan stellen....mijn ouders kwamen pasgeleden terug uit Spanje en toen was het bovenste stukje van de ritssluiting eraf getrokken. Echt balen. Ik begrijp best dat het zwaar werk is. Maar als je af en toe filmpjes ziet van hoe ze met bagage omgaan :(

Mushu
01-04-18, 00:10
Voor de herkenbaarheid op de bagageband heb ik overigens deze sticker erop zitten: https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/a-20819819/florida-forum-artikelen/florida-forum-stickers-6-stuks/
Dit i.c.m. witte koffer en gekleurde riem eromheen zorgt ervoor dat ik hem al van verre zie aankomen :-)
De sticker zit ook achterop mijn auto. Ben zo al eens herkend bij een stoplicht haha.

Ja die sticker zit ook op mijn koffer! Wel een beetje versleten inmiddels maar dat betekent dat ik doe wat er op staat :cool:

Lindaa
01-04-18, 11:08
Bedankt allemaal voor net meedenken! Ik zit nog te twijfelen of wij hier of in Florida koffers gaan kopen. Wij hebben namelijk geen oude koffers om daar te laten. Onze huidige koffers gebruiken we als we naar Spanje gaan. Perfect formaat.

Tja, maar dat is een vraag die je bij elk soort koffer kan stellen....mijn ouders kwamen pasgeleden terug uit Spanje en toen was het bovenste stukje van de ritssluiting eraf getrokken. Echt balen. Ik begrijp best dat het zwaar werk is. Maar als je af en toe filmpjes ziet van hoe ze met bagage omgaan :(

Daarom dus geen zachte koffer met rits. Gaat veel te snel kapot.

Terpies
01-04-18, 11:53
Kijk voor goede aanbiedingen ook eens bij www.Wardow.com

Als je Samsonite te duur vindt zou je ook hun submerk American Tourister kunnen overwegen, die zijn nagenoeg dezelfde kwaliteit alleen iets goedkoper.
Vaak vind je in de outlets in de US ook een Samsonite winkel, maar je moet wel goed kijken en vergelijken of dat echt goedkoper is.

stephie
01-04-18, 13:53
Bedankt voor het meedenken allemaal. Maar we gaan bij Blokker Princess koffers kopen met Tsa slot, maat L. We hebben nog vvv bonnen, dus dat komt goed uit.
Het is jammer dat we geen oude koffers hebben, anders was ik zeker voor de optie gegaan om nieuwe koffers in Amerika te kopen.

marjolijne
01-04-18, 16:22
Ik hoop dat je eerst goed naar die koffer kijkt. Wij hebben de oranje princess koffer. Wat een ellende.
Het is een ideale koffer (formaat enzo) maar aan de binnenkant al vol ducktape geplakt.
Volgens mij was hij na 2 reizen al aardig aan gort.
Terwijl wij een (super goedkope) action koffer hadden die echt de hele wereld heeft gezien, en was bijna niet stuk te krijgen.
Uiteindelijk wel gelukt, maar het gaat om het idee :cool:

Terpies
01-04-18, 17:56
Goedkoop is bij ons helaas meestal duurkoop gebleken, dus na een aantal koffers versleten (en door het luchthavenpersoneel gesmeten) te hebben, hebben we een paar jaar geleden maar besloten iets meer geld uit te geven aan echte Samsonite koffers (met TSA cijfersloten).
Ook na een aantal jaren gebruik zijn deze nog perfect, terwijl we met andere koffers meestal bij de eerste vakantie al afgebroken stukken plastic en defecte wieltjes hadden...

mickmak
01-04-18, 18:38
Mijn ervaring is ook goedkoop is duurkoop.
Wij hebben 2 samsonite (soft) koffers en die gaan al ruim 10 jaar ieder jaar mee en nog steeds in orde.
Alhoewel er bij 1 koffer 2 wieltjes erg afgesleten zijn en daar heb ik net nieuwe voor besteld. Krijg je gewoon gratis opgestuurd bij Samsonite ;-)
Tussendoor ook wel een goedkopere aangeschaft maar die gaan meestal 2 reisjes mee en dan breekt er wel iets af.
Beter iets meer geld uitgeven en je kan er jaren mee vooruit.

Jackie

stephie
01-04-18, 21:05
Oei dat is niet zo fraai van die princess koffers! :(
Toch nog even over nadenken. Nou we hebben nog even te gaan, ga gewoon nog even verder kijken.

Terpies
01-04-18, 21:09
Misschien is deze wat je zoekt: https://www.wardow.com/en/samsonite-allegio-l-exp-4-wheels-trolley-black-90583-1041.html

ze hebben ook nog 1 slag kleiner voor €99

stephie
01-04-18, 23:24
Misschien is deze wat je zoekt: https://www.wardow.com/en/samsonite-allegio-l-exp-4-wheels-trolley-black-90583-1041.html

ze hebben ook nog 1 slag kleiner voor €99

thanks ga even kijken

Fitzroy
02-04-18, 08:34
Wat Marjolijn zegt is wel waar. Wij hebben Carlton koffers gehad, geen Samsonite omdat we dat te duur vonden, maar die zijn toch zeker 20 jaar meegegaan. Het ligt echt aan de koffer.
Daarbij heb je tegenwoordig zoveel leuke koffers met print dat ik het ook niet erg zou vinden als ik ze na een paar jaar zou moeten vervangen.

stephie
02-04-18, 09:19
Wij hebben ook Carlton koffers gehad, waren we erg tevreden mee. Ja en koffers worden ook steeds mooier. Ik weet nog dat mijn ouders vroeger van die lelijke (poep) kleur samsonite koffers hadden. Een complete set inclusief beauty-case! Dat was in de jaren ‘80. Waren niet kapot te krijgen.
Haha, maar mensen komop zeg.....een beauty-case, dat was toch wat? Mocht je gewoon meenemen als handbagage :D

moniquekruiningen
02-04-18, 12:30
Als je een visa cc hebt krijg je 15% korting
https://www.icscards.nl/aanbiedingen/2014-10-koffers-en-tassen

wij kochten daar Roncato lichtgewicht, geen poespas, gaan alweer een aantal jaren mee.
https://www.travelbags.nl/roncato/?tn_q=Roncato+

Stevig afgeprijsd nu, zag ik. Mss iets voor jullie?

stephie
02-04-18, 20:06
Als je een visa cc hebt krijg je 15% korting
https://www.icscards.nl/aanbiedingen/2014-10-koffers-en-tassen

wij kochten daar Roncato lichtgewicht, geen poespas, gaan alweer een aantal jaren mee.
https://www.travelbags.nl/roncato/?tn_q=Roncato+

Stevig afgeprijsd nu, zag ik. Mss iets voor jullie?

nogmaals bedankt voor het meedenken ;) en ook bedankt voor de goede tips.
Wij hebben vandaag bij Blokker Carlton Cayenne L (donkerblauw) koffers besteld. We hadden nog VVV bonnen liggen. Van de week komen ze binnen. Wij hebben in het verleden goede ervaringen gehad met Carlton.
Maar ja garantie biedt het nooit dat je koffers ongehavend terug komen. Even los van het merk. Natuurlijk kan goedkoop duurkoop zijn, maar je bent altijd overgeleverd aan de grillen van een bagagemedewerker.
Al begrijp ik idd dat een Samsonite iets beter tegen die grillen op kan :p

Lizz
03-04-18, 07:48
Stephie wij hebben dure samsonite koffers, maar bij onze laatste paar reizen bij beide koffers steeds een wiel eraf.
Maar dat is het voordeel van samsonite even een mailtje erheen en ze sturen je een nieuw wiel op.
Bij mijn partner is toen door Air Berlin de koffer opgehaald en die kreeg 4 nieuwe wielen er onder dat was super geregeld.
Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering, wij kopiëren altijd de bonnen en bergen die goed op zodat als er iets is de bonnen niet vervaagd zijn en je ze zo aan de reisverzekering kan overhandigen.

mickmak
03-04-18, 07:50
Carlton is een prima koffer en mocht hij kapot van de band komen dan kan je gelijk naar de vliegmaatschappij lopen waar je een formulier kan invullen.
Dit moet je wel gelijk doen anders heeft het geen zin meer (weet ik uit ervaring)
Dan heb je kans dat je nog wat terug krijgt en anders kan je met die afwijzing nog bij de reisverzekering terecht.

Veel plezier ermee.

Jackie

knaapje
03-04-18, 11:22
.......
Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering............

Voor je je rijk rekent, realiseer je wel, dat je vrijwel altijd minimaal EUR 50 of EUR 100 eigen risico hebt en dat een koffer na een paar jaar niets meer waard is voor de verzekering.

stephie
03-04-18, 18:52
Lizz@ nou dat is balen dan, maar wel goede service van samsonite en air Berlin.
Mickmak@ een paar jaar geleden kwam één van onze koffers terug met een fikse scheur. Wij zijn toen helemaal vergeten om er melding van te maken op Schiphol.
Maar nu kom ik bij de opmerking van Knaapje uit, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor verzekering je hebt. Als je een eigen risico hebt van 100 euro, dan is dat op een waarde van 150 euro van koffers een hoog bedrag. Ik heb eigenlijk geen idee hoe hoog mijn eigen risico is.
Maar is het niet zo dat je de schade altijd meteen kunt verhalen op de vliegtuigmaatschappij? Mits je het meteen meldt op het vliegveld. Anders zou het wel balen zijn als je dure koffers van een paar jaar oud opeens niks meer waard zijn voor de verzekering.

Don Tuse
03-04-18, 18:54
.......
Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering
.............
Wat staat er in zo'n rapportje?

moniquekruiningen
03-04-18, 20:16
Jaren terug (2005?) had ik een verdwenen wiel onder een zachte koffer, totale set prijs ca €100.
toch melding gemaakt, ik meen bij KLM, moest ter plekke mijn koffer uitladen en overladen in een nieuwe samsonite.. enorm grote koffer, die ik aan een vriendin cadeau heb gedaan. Het was wel zo dat je alleen een hardshell koffer kreeg als die van jou ook een hardshell was,

stephie
03-04-18, 21:39
Jaren terug (2005?) had ik een verdwenen wiel onder een zachte koffer, totale set prijs ca €100.
toch melding gemaakt, ik meen bij KLM, moest ter plekke mijn koffer uitladen en overladen in een nieuwe samsonite.. enorm grote koffer, die ik aan een vriendin cadeau heb gedaan. Het was wel zo dat je alleen een hardshell koffer kreeg als die van jou ook een hardshell was,
Mooie oplossing, ben benieuwd of dat nog zo is. Maar het lijkt mij sterk. Dan moeten ze een groot magazijn hebben :D
Misschien werken ze nu met tegoedbonnen.

koenkamphuys
12-04-18, 20:52
Nadat onze dure Carlton en Samsonite vakkundig gemold waren zijn we over gegaan op 'zachte' koffers met ritssluitingen en dan uit de aanbieding of zonder merk. Daar val je je tenminste geen buil aan.

stephie
12-04-18, 22:00
Op zich kunnen zachte koffers wel. Wij hebben nooit veel breekbare spullen in de koffers zitten. Alleen onze toilettas bevat wel breekbare dingetjes. Maar als je de toilettas goed tussen de kleding stopt, moet het wel bestand zijn tegen gooien en smijten :eek:

We hebben onze Carlton koffers inmiddels binnen en zijn er erg blij mee. Ze zijn lekker groot! Joepieeeee;)

Terpies
13-04-18, 12:31
Toppie Stephie! Bij ons is de grootte van de koffers meestal niet het probleem.....het gewicht van 23 kilo heb je toch redelijk snel gehaald. Zucht....waar is de tijd dat je met 2x32 kilo p.p. over de plas kon vliegen op economy tickets ....

knaapje
13-04-18, 13:44
Dat was de tijd, dat je zo'n EUR 800 tot 1000 voor een ticket betaalde buiten het seizoen.
(2004 Martinair begin november AMS MIA EUR 846,36)

stephie
13-04-18, 18:39
Toppie Stephie! Bij ons is de grootte van de koffers meestal niet het probleem.....het gewicht van 23 kilo heb je toch redelijk snel gehaald. Zucht....waar is de tijd dat je met 2x32 kilo p.p. over de plas kon vliegen op economy tickets ....
Dat heb ik nooit meegemaakt :p in 2007 voor het eerst de plas overgestoken, toen was het al 23 kilo.
Maar qua kilo’s kom ik altijd wel goed uit. Alleen onze koffers bleken gewoon te klein vorig jaar. Ik had iets van 6 handtassen gekocht ( ja ik ben verslaafd, al waren er 3 voor mijn moeder Haha).

Cindy1969
13-04-18, 18:42
Dat probleem met gewicht heb ik ook elke keer... in maart met TUI had ik 40 kg bagage geboekt :o
Omdat ik mei volgend jaar pas weer ga even goed Bath and Body Works ingeslagen.
Was nog lastig om net onder de 40 kg te blijven...
Ik wil weleens een andere maatschappij boeken, maar daar is extra bagage een stuk duurder. Even goed een overweging maken dan haha.

Terpies
13-04-18, 20:18
Heren meestal met twee koffers (en een extra koffer in koffer) en dan terug met 4 koffers kost ongeveer $75-$100 per koffer van nog eens 23 kilo, dus dat is te overzien.

Het is altijd ons streven om elke keer niet zo veel te kopen om mee terug te nemen, maar ‘helaas’ lukt dat nooit :rolleyes:

Cindy1969
14-04-18, 15:11
Oh dat is nog wel te overzien ja! Want wellicht wil ik volgend jaar toch ook wel weer goed inslaan :D

snerual
16-04-18, 11:36
Nog de laatste dag van een sales bij American Tourister: https://www.americantourister.nl/bagage-sale/