PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoeken op Homeway -> totaalprijs?



Mattie
29-03-18, 20:29
Weet iemand of je op Homeaway ook kan zoeken/sorteren/filteren op totaalprijs? Een villa van $100 per nacht kan net zo duur zijn als een villa van $150. Zojuist kwam ik er 1 tegen $500 manager fee + $280 taxes + $180 fees. Tja dan kan je prijs per nacht nog zo goedkoop zijn maar handig is het niet!

Don Tuse
29-03-18, 20:41
Volgens mij is het zo dat je bij de zoekresultaten de prijs per nacht ziet. Als je dan op zo'n zoekresultaat klikt, opent een nieuwe pagina en wordt de totaalprijs voor de aangegeven periode berekend. Dat zou inhouden dat bij het weergeven van de zoekresultaten de totaalprijs nog niet 'bekend' is en er dus ook niet op kan worden gefilterd.

Fitzroy
29-03-18, 21:13
Nee, daar kun je niet op filteren helaas. Dit maakt het idd ondoorzichtig. Maar volgens mij is het zo dat bij de meesten alles er nog bij komt, dus ik begin gewoon met de goedkoopste te zoeken en zie dan de bijkomende kosten wel.

mattrob
30-03-18, 08:49
Wij maken ook gebruik van Homeaway/VRBO voor de verhuur van onze villa. Ik sta soms ook nog wel eens verbaasd, en ja er kunnen flinke verschillen zijn. De taxes zijn bijna overal 12% (met hier en daar 1% naar boven of beneden) en in de meeste gevallen komt die er nog bij, maar je kan ze als verhuurder ook op nul zetten in het systeem, alsof ze al in de rates zitten. De service fee is voor Homeaway/VRBO, en die betaal je altijd. Daarnaast kunnen er inderdaad managerfees tussen zitten, volgens mij is dat alleen als je professioneel verhuurbedrijf bent en meerdere huizen verhuurt. Ik kan dat zelf niet aan of uitzetten.

Dus ja, ik kan me voorstellen dat dat heel onhandig vergelijken is ... Maar goed, zoals Fitzroy aangeeft, bij de goedkoopste beginnen is wel vaak het handigst. Maar ik zou ook vooral kijken naar een villa die je mooi vindt ! Qua locatie, uitzicht, inrichting, etc. Je bent tenslotte op vakantie. Overigens, wij hebben in de titelnaam de naam van onze villa staan, en hopen dan dat die mensen misschien ook eens even googlen op die naam. Dan komen ze op onze eigen website uit, en dan betaal je een stuk minder; de fees van Homeaway/VRBO vallen dan voor een groot deel immers weg (en die liggen boven de 20% ....). Alhoewel ik ook het idee heb dat het mensen toch een stukje vertrouwen geeft, via Homeaway/VRBO direct huren. En natuurlijk een totaaloverzicht. Het is voor ons wel de grootste bron van verhuurders overigens !

hannie
30-03-18, 08:58
Zoals Mattrob al aangeeft probeer ik ook altijd te zoeken op de naam van de villa. En probeer ik bij de villa eigenaar uit te komen, want dat is idd goedkoper.
Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's.
Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa.
Filteren op totaalprijs bij Homeaway kan helaas niet.

Mattie
30-03-18, 10:04
Volgens mij is het zo dat je bij de zoekresultaten de prijs per nacht ziet. Als je dan op zo'n zoekresultaat klikt, opent een nieuwe pagina en wordt de totaalprijs voor de aangegeven periode berekend. Dat zou inhouden dat bij het weergeven van de zoekresultaten de totaalprijs nog niet 'bekend' is en er dus ook niet op kan worden gefilterd.

Nou dat doen ze misschien maar al bij het zoeken geef je je datum op dus ze zouden het wel moeten weten :)



Nee, daar kun je niet op filteren helaas. Dit maakt het idd ondoorzichtig. Maar volgens mij is het zo dat bij de meesten alles er nog bij komt, dus ik begin gewoon met de goedkoopste te zoeken en zie dan de bijkomende kosten wel.

Ja dat kan je doen natuurlijk maar in extreme gevallen scheelt het $40 per nacht ja dan kan je beter meteen een "luxere" villa zoeken war het gewoon wél netjes is :) Allicht hopen ze op mensen die niet goed kijken? En alleen de prijs per nacht maar zien?


Wij maken ook gebruik van Homeaway/VRBO voor de verhuur van onze villa. Ik sta soms ook nog wel eens verbaasd, en ja er kunnen flinke verschillen zijn. De taxes zijn bijna overal 12% (met hier en daar 1% naar boven of beneden) en in de meeste gevallen komt die er nog bij, maar je kan ze als verhuurder ook op nul zetten in het systeem, alsof ze al in de rates zitten. De service fee is voor Homeaway/VRBO, en die betaal je altijd. Daarnaast kunnen er inderdaad managerfees tussen zitten, volgens mij is dat alleen als je professioneel verhuurbedrijf bent en meerdere huizen verhuurt. Ik kan dat zelf niet aan of uitzetten.

Dus ja, ik kan me voorstellen dat dat heel onhandig vergelijken is ... Maar goed, zoals Fitzroy aangeeft, bij de goedkoopste beginnen is wel vaak het handigst. Maar ik zou ook vooral kijken naar een villa die je mooi vindt ! Qua locatie, uitzicht, inrichting, etc. Je bent tenslotte op vakantie. Overigens, wij hebben in de titelnaam de naam van onze villa staan, en hopen dan dat die mensen misschien ook eens even googlen op die naam. Dan komen ze op onze eigen website uit, en dan betaal je een stuk minder; de fees van Homeaway/VRBO vallen dan voor een groot deel immers weg (en die liggen boven de 20% ....). Alhoewel ik ook het idee heb dat het mensen toch een stukje vertrouwen geeft, via Homeaway/VRBO direct huren. En natuurlijk een totaaloverzicht. Het is voor ons wel de grootste bron van verhuurders overigens !

Ja dat taxes er niet bij zitten snap ik (en is voor US logisch allicht) maar al die verplichte fees.... Dan kan je net zo goed $10 per nacht doen en 5k aan manager fees vragen dat is toch dom.... In NL zou zoiets toch wel snel aangepakt worden denk ik zo, je ziet het ook met vliegtickets en alles: alle verplichte kosten incl en meteen zichtbaar.

Persoonlijk vinden wij de "mooiheid" van de villa wat minder boeiend. Als het maar schoon/netjes is mag er best bloementjesbehang op de muur zitten. Qua locatie is het natuurlijk wel handig filteren via de kaart van HomeAway. En ach het is dan wel vakantie maar helaas is er ook een budget :) Valt me wel op dat er minder (goedkope) keus is met een 5 slaapkamer villa dan met 3 of 4 maarja met 3 weken is het toch wel lekker om 5 kamers te hebben... Zoeken op de naam van de Villa is wel een goeie tip dat ga ik zeker ook even doen ja!


Zoals Mattrob al aangeeft probeer ik ook altijd te zoeken op de naam van de villa. En probeer ik bij de villa eigenaar uit te komen, want dat is idd goedkoper.
Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's.
Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa.
Filteren op totaalprijs bij Homeaway kan helaas niet.

Oh ja Sunrise etc die zie je vaak genoeg :P

Mocht iemand verder nog tips hebben voor een 5 slaapkamer villa (Orlando) richtprijs ~125 p/n dan houd ik me aanbevolen :)

Fitzroy
30-03-18, 17:28
Wat ik vooral heel erg vervelend vind is dat je niet kunt filteren op ligging. Wij gaan in de winter naar Florida en dan is een ligging van het zwembadterras op het zuiden zo verschrikkelijk belangrijk. Wij hadden de afgelopen periode maar liefst een hele week stevige noordenwind en een temperatuur van max 23 gr. Dan is het niet fijn als je terras op het noorden ligt, want dan kun je dus gewoon niet buiten liggen.
Ik moet dan echt op het kaartje van HomeAway kijken en inzoomen welke villa op het zuiden ligt.

Mattie
03-04-18, 10:46
Oh dat is inderdaad ook een goeie als je in die tijd van het jaar gaat :)

6foot6
08-04-18, 08:32
Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's. Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa. Eigenaren gebruiken vaak dezelfde foto's voor alle websites waarop zij hun villa aanbieden. Gebruik een foto om te zoeken met google afbeeldingen

hannie
08-04-18, 08:45
Ja, dat is idd een goed idee.

jastsali
09-04-18, 09:28
...... De service fee is voor Homeaway/VRBO, en die betaal je altijd. .......
...... Dan komen ze op onze eigen website uit, en dan betaal je een stuk minder; de fees van Homeaway/VRBO vallen dan voor een groot deel immers weg (en die liggen boven de 20% ....). Alhoewel ik ook het idee heb dat het mensen toch een stukje vertrouwen geeft, via Homeaway/VRBO direct huren....... !

Kleine aanvulling op Mattrob. HomeAway/VRBO en aanverwante zuster-websites, zijn in 2015 begonnen met het berekenen van een service fee. Die fee is geen 20%, maar varieert tussen de 6 en 10 % van de totale huursom, inclusief de borgsom en inclusief alle optionele zaken, zoals de zwembadverwarming. Die service fee wordt alleen in rekening gebracht als je via HomeAway boekt en online betaalt. Voor deze service van HomeAway krijg je bescherming tegen o.a. fraude en het geeft vakantiegangers vertrouwen. Erg belangrijk. Voor de betaalservice van HomeAway (meestal m.b.v. credit-card) worden aan de eigenaar credit-card kosten berekend. Het percentage is afhankelijk van in welke land de eigenaar de bankrekening heeft en idem van de vakantieganger. Het kan zijn dat sommige eigenaren deze credit-card toeslag ook doorrekenen aan de vakantieganger. Verstandig om daar op te letten.
Wij adverteren sinds we ons huis verhuren (vanaf 2009) op HomeAway en waren eerst helemaal niet blij met de service fee, want het jaagt de reiziger op extra kosten. Als eigenaar heb je ook totaal geen grip daarop. Het wordt helemaal door HomeAway gecontroleerd. Sinds Expedia een paar jaar geleden HomeAway heeft overgenomen is geld verdienen en aandeelhouders pleasen het enige wat daar nog telt.
Er is een manier om de service fee te vermijden door direct bij de eigenaar te boeken en te betalen. HomeAway is er heel fel op om dat te bewaken. In onze communicatie met vakantiegangers boden wij rechtstreeks boeken ook wel aan als alternatief, maar HomeAway scant het mailverkeer en wij zijn er al op aangesproken om geen alternatieven meer aan te bieden. Ook elke verwijzing in de advertentie naar een eigen website is streng verboden. Het noemen van een website url of e-mailadres in de mail-correspondentie wordt standaard gewist. (maar daar hebben we nu wel een trucje voor ....) Wij hadden een professionele video met voice-over laten maken en aan het eind van de film had het productiebedrijfje een link naar onze website gemonteerd. Die film stond er al jaren op, maar kort geleden moesten we van HomeAway die verwijzing eruit monteren. Kortom HomeAway zit er bovenop om te bewaken dat een eigenaar niet op een alternatieve manier verhuur en betaling aanbiedt.
En toch, ondanks alles, blijft HomeAway voor ons, net als bij Mattrob, de belangrijkste bron van verhuur en komen nog steeds veruit de meeste boekingen via HomeAway.

trails
09-04-18, 09:46
Wij boeken dan ook het liefst rechtstreeks.
We vinden het handig als verhuurders een naam aan hun huis hebben gegeven. Via die naam en plaats is het dan vaak wel mogelijk om een eigen website te vinden.

sunnyrojo
09-04-18, 09:56
Voor deze service van HomeAway krijg je bescherming tegen o.a. fraude en het geeft vakantiegangers vertrouwen. Erg belangrijk. Voor de betaalservice van HomeAway (meestal m.b.v. credit-card) worden aan de eigenaar credit-card kosten berekend. Het percentage is afhankelijk van in welke land de eigenaar de bankrekening heeft en idem van de vakantieganger. Het kan zijn dat sommige eigenaren deze credit-card toeslag ook doorrekenen aan de vakantieganger. Verstandig om daar op te letten.
Wij adverteren sinds we ons huis verhuren (vanaf 2009) op HomeAway en waren eerst helemaal niet blij met de service fee, want het jaagt de reiziger op extra kosten. Als eigenaar heb je ook totaal geen grip daarop. Het wordt helemaal door HomeAway gecontroleerd. Sinds Expedia een paar jaar geleden HomeAway heeft overgenomen is geld verdienen en aandeelhouders pleasen het enige wat daar nog telt.
Er is een manier om de service fee te vermijden door direct bij de eigenaar te boeken en te betalen. HomeAway is er heel fel op om dat te bewaken. In onze communicatie met vakantiegangers boden wij rechtstreeks boeken ook wel aan als alternatief, maar HomeAway scant het mailverkeer en wij zijn er al op aangesproken om geen alternatieven meer aan te bieden. Ook elke verwijzing in de advertentie naar een eigen website is streng verboden. Het noemen van een website url of e-mailadres in de mail-correspondentie wordt standaard gewist.



Ik denk dat het voor huurder heel prettig is al moeten ze iets meer betalen. Dat verhuurders eronderuit konden komen kon tot voor kort nog wel.
Wij hadden in Kissimmee afgelopen januari een leuke villa gezien en om deze te kunnen boeken moesten wij contact opnemen met de eigenaar (contact owner).
Hebben we gedaan en de enige manier om deze te boeken was nog steeds via de verhuurder, dus Homeaway viel ertussenuit.
Betaald na toch wat aarzeling met creditcard (gelukkig). Wij kregen geen contract teruggemailed en wij gemailed ook naar Homeaway.
Wat bleek dit huis stond in de verkoop (we hadden natuurlijk nog geen adresgegevens en na enig speurwerk zijn we erachter gekomen), dus het enige wat we konden doen is via Credit Card maatschappij proberen het geld terug te krijgen wat uiteindelijk wel is gelukt,.
Dus les geleerd en toch maar via Homeaway boeken, geeft toch voor de huurder een wat zekerder gevoel. De mooie villa staat ook niet meer op Homeaway en heeft per 5 maart een andere eigenaar,ik vraag me af alle huurders geld terug hebben gekregen want niet iedereen gaat spitten op internet wat er met de villa is gaande is, of dat ze daar met staan wel betaald maar geen villa.

mattrob
09-04-18, 13:49
Ik snap dat ook wel, dat je als huurder zekerheid zoekt en die dus krijgt door via een grote bekende naam te boeken zoals vrbo/homeaway. Totdat je natuurlijk bij een bekende van het forum boekt :D;) !! Of als je voor een tweede keer dezelfde villa huurt. Dan zit het wel goed. Uiteindelijk gaan er veel kosten zitten in de tussenpersonen, die ook hun geld moeten verdienen natuurlijk.

Even ter aanvulling op jastsali, het klopt dat de service fee zelf lager ligt, maar dat is slechts een deel van de kosten. Daarnaast moet je als verhuurder ook nog 8% provisie betalen (als je die niet afgekocht hebt; maar dat is jaarlijks $ 600 ex BTW), en zelfs kosten voor het overboeken van het geld (weer 3%), wat uiteindelijk dus neerkomt op net iets meer dan 20%. Dat is in ieder geval wat Homeaway/VRBO op je boeking verdient. Een deel brengen ze dan wel als service fee in rekening bij degene die boekt/huurt, maar uiteindelijk is het in totaal dik 20% aan kosten wat je anders natuurlijk niet kwijt bent.

jastsali
09-04-18, 15:05
Daarnaast moet je als verhuurder ook nog 8% provisie betalen (als je die niet afgekocht hebt; maar dat is jaarlijks $ 600 ex BTW), en zelfs kosten voor het overboeken van het geld (weer 3%), wat uiteindelijk dus neerkomt op net iets meer dan 20%.
Ha Mattrob. Ik denk dat jullie dan een Pay-per-booking abonnement hebben bij HomeAway. Wij betalen namelijk een jaarlijkse subscription (bij HomeAway.uk) en geen provisie per boeking. Omdat zo'n 70 tot 80% van al onze reserveringen van HomeAway komen zou een provisie voor ons heel nadelig zijn, en dus uiteindelijk voor de gasten want aan hen wordt het doorberekend. Misschien voor jullie een reden om daar nog eens naar te kijken. Een annual subscription op de US HomeAway is $499. Op Homeaway UK is dat GBP 249.-.
Die 3% credit-card kosten klopt. Soms is het minder, soms iets meer, maar gemiddeld klopt het
En inderdaad: terugkerende gasten boeken altijd rechtstreeks :cool:

mattrob
09-04-18, 16:03
Hi, ja wij hebben inderdaad ook de annual subscription, maar goed, dat kost je natuurlijk ook geld. Overigens moesten wij belasting betalen op die $ 500, dus bij ons kwam het neer op $ 600 (incl BTW, bedoelde ik). Voor de vergelijking had ik het even op 20% gezet dus, als je niet de subscription doet maar pay-per-boeking. Maar goed, het kost je uiteindelijk ook geld natuurlijk ;-) ! Als je heel veel verhuurt, dan is het misschien 2, 3 of 4% per boeking, als je iets minder verhuurt, dan loopt dat verder op.

jastsali
09-04-18, 16:08
Hi Mattrob. Ik stuur je even een PB

sunnyrojo
09-04-18, 19:00
[QUOTE=mattrob;232175]Ivrbo/homeaway. Totdat je natuurlijk bij een bekende van het forum boekt :D;) !!

Zeker een optie voor de volgende keer mattrob:cool:

mattrob
10-04-18, 09:21
Goed te horen :rolleyes::up: