PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagageprijzen



Don Tuse
29-03-18, 15:27
Als ik tickets zoek, ervaar ik toch regelmatig dat ik moet zoeken naar de bijkomende kosten voor bagage. Vergelijken van prijzen bij verschillende maatschappijen wordt dan net even wat lastiger.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt. Mijn vraag is hoe jullie dat dan doen? Weten jullie van alle vliegtuigmaatschappijen de bijkomende bagagekosten uit je hoofd? Of is er misschien ergens een overzicht waar al deze bagageprijzen op staan? Of is er misschien wel iemand die zo'n overzicht heeft gemaakt?

Alvast bedankt!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@

Prijzen zijn per koffer in de goedkoopste klasse.



Aer Lingus
€ 50,00


American Airlines
€ 0,00


Delta
€ 50,00


KLM
€ 80,00

Njit
29-03-18, 16:28
Wat geGoogled maar er zijn niet echt actuele overzichten te vinden. Maakt het inderdaad wel lastiger om een goede aanbieding te vinden. Dat is uiteraard ook de reden waarom ze het nu eruit laten.
KLM komt goedkoop naar boven maar is uiteindelijk duurder.

stephie
29-03-18, 19:42
Het viel mij deze keer ook op met het zoeken naar tickets. Daarom besloten om toch via een reisbureau de tickets te boeken. Dat was voor ons de meest gunstige optie.

Don Tuse
29-03-18, 20:36
Is het een idee om hier een lijstje in mijn openingspost te zetten met de bagagetarieven per maatschappij?

moniquekruiningen
30-03-18, 04:19
Ik zocht alleen op prijzen incl bagage.. de rest laat ik links liggen.

Mijn stil verzet tegen deze, naar mijn mening, schandalige verkooptrucs.

sunnyrojo
30-03-18, 07:52
Is het een idee om hier een lijstje in mijn openingspost te zetten met de bagagetarieven per maatschappij?

Misschien een heel goed idee.
Bij Delta bijvoorbeeld staat het pas aan het eind van de boeking en na enig zoekwerk tijdens je boeking zie je in wat je moet bijbetalen, is niet handig, ook bij TAP is dat het geval, waarvan ik weet. Dan denk je een mooie aanbieding te hebben, bij deze laatste was dat het geval helaas.....
Geboekt later bij British Airways maar ik heb begrepen dat ook zoiets gaan invoeren (exclusief de bagagekosten)?
Zoals bijvoorbeeld bij Eurowings staat het direct op de 1e pagina bij het boeken wat inbegrepen is en niet.

Njit
30-03-18, 09:45
Het probleem van dit soort lijstjes is om ze actueel te houden.

Mattie
30-03-18, 09:56
Je ziet wel bij veel van die vergelijking sites er bij staan of het incl of excl is. Zegt nog niet alles natuurlijk maar dan weet je in elk geval dat de prijs van die maatschappijen klopt.

Michael66
30-03-18, 10:05
Op kayak.com / kayak.nl kun je aangeven of/hoeveel bagage je mee wilt nemen en daar wordt je selectie en de prijs op aangepast. Dat is wel heel makkelijk.

moniquekruiningen
30-03-18, 13:21
Op www.kissandfly.com (http://www.kissandfly.com) kun je ook incl baggage selecteren. Let op de prijs is voor t totaal aantal tickets, dus geen ticketprijs.

Terpies
30-03-18, 16:49
Deze link geeft iets van een overzicht...

https://www.skyscanner.nl/airlinefees

Don Tuse
30-03-18, 19:36
Ik heb een begin gemaakt in mijn openingspost. Als mensen aanvullingen of wijzigingen hebben, zet dat dan in een reactie op dit bericht en ik zal de openingspost bijwerken. We zien vanzelf wel of het zinvol is en blijft.

Fitzroy
31-03-18, 08:26
Ik zag bij KLM een verschil van € 80,- per ticket, met of zonder ruimbagage. Ik heb geen idee of dat weer anders is oer traject, dit was voor het traject AMS-MIA.

hannie
31-03-18, 09:26
Deze link geeft iets van een overzicht...

https://www.skyscanner.nl/airlinefees

Je kunt er alleen niet van uitgaan dat dit klopt. Keek even bij KLM, gekeken bij ams-mia, en daar staat dat de 1e koffer gratis is! Dat is natuurlijk niet meer zo.

Terpies
01-04-18, 12:20
Hoezo is dat bij KLM niet meer zo? Het hangt van je boekingsklasse af. Als jij bij KLM economy Standard tickets koopt zit er gewoon de eerste ruimbagage koffer bij.
Wat jij bedoelt is dat er tegenwoordig zgn economy basic tickets worden aangeboden (een klasse onder standaard economy, bij KLM heet dit economy light), deze zijn zonder ruim bagage. Maar dat is een andere (lagere) klasse, en daar moet je dus op letten als je vergelijkt en boekt.

Fitzroy
01-04-18, 14:01
Maar vergelijkingssites als Skyscanner gaan altijd uit van het voordeligste tarief en dat is dus het tarief zonder bagage. Je kunt niet vergelijken met bagage erbij net zo min als extra beenruimte. Het zou mooi zijn als de vergelijkingssites dit toevoegen.
Ik vind het ook lastig vergelijken nu.

Terpies
01-04-18, 14:31
Het is absoluut nu lastig vergelijken, maar als je er van uit gaat dat alle prijzen van de vergelijkingssites prijzen zonder bagage rekenen, en je rekent op €80 p.p. voor ruimbagage, zit je wel redelijk goed.

Ik weet, het is behelpen maar helaas op dit moment niet anders te doen...

hannie
01-04-18, 14:34
Inderdaad begint de zoektocht meestal bij Skyscanner o.i.d. Nu komt KLM daar vaak op de 1e pagina voorbij, als goedkoopste airline. Maar dat is dan idd een base ticket, zonder bagage.
Een standaard economy ticket is dan iets van 80 euro duurder en met koffer. Ik denk dat de meesten van ons toch op zoek zijn naar de voordeligste ticketprijs incl bagage.
Het blijft lastig zoeken omdat je vaak niet in 1 oogopslag ziet of er bagage bij zit.

sunnyrojo
05-10-18, 16:43
https://www.skyscanner.nl/airlinefees

dit lijkt me ook een aardige lijst, al blijft het vervelend al die verborgen kosten