PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelgasten moeten ook betalen voor parkeren



Fleurida
15-03-18, 02:12
Dit stond vandaag in de Orlando Sentinel. Zijn ze zeker nodig om die super loonsverhoging van $ 0,50 per uur voor het personeel van te betalen.:mad:

http://www.orlandosentinel.com/travel/attractions/theme-park-rangers-blog/os-bz-disney-world-hotels-parking-fee-20180314-story.html

tcjvissers
15-03-18, 08:14
ben benieuwd hoelang de lime en orange garage in disney springs dan nog gratis blijven?

moonlight91
15-03-18, 10:40
De parkeergarages in Disney Springs blijven (voor nu toch) gratis
Maar of dat idd zo blijft vraag ik me ook af

knaapje
15-03-18, 11:36
Niet verwonderlijk, als je ziet hoe de parkeerkosten bij de parken de laatste jaren gewoon meer dan verdubbeld zijn. $20 per dag is normaal.
Op KSC was tot voor een paar jaar het parkeren gratis, nu was het vorig jaar al $ 10.

Is gewoon een trend steeds meer extra kosten te berekenen. Vind nog maar eens een hotel zonder resort fee.
Ik weet niet of de luchtvaartmaatschappijen het van de hotels afkijken of omgekeerd. De 1e koffer gaat ook al zo'n EUR 50 (per trip) kosten en een paar weken geleden werd bij het inchecken voor Lufthansa op MCO de handbagage eerst op maat gecontroleerd en daarna ook al gewogen.

moniquekruiningen
15-03-18, 12:38
een paar weken geleden werd bij het inchecken voor Lufthansa op MCO de handbagage eerst op maat gecontroleerd en daarna ook al gewogen.

Néé toch? Daar gaat mijn escape ruimte, nou ja mijn tickets zijn incl baggage, worst case boek ik maar een koffer bij op de terugweg.. kan ik 23 kg op bij laden.;)

José
15-03-18, 15:40
Raar want op hun site staat dat er wel afmetingen gelden voor de handbagage maar geen gewicht limiet. Wij vliegen heen met United en terug met Lufthansa.

knaapje
15-03-18, 18:34
Ik had mijn koffer op de weegschaal naast de incheckbalie gezet. Hij werd gelabeld en weggehaald. Daarna werd op mijn handbagage koffer gewezen en gezegd dat ik op de weegschaal moest zetten. Er werd op het scherm gekeken en ik kon hem er af halen. Ook de passagiers voor mij moest het zo doen. Ik heb niet gezien, dat er opmerkingen over gemaakt werden, hoewel ik zeker 20 voor mij in de wachtrij had staan. Op Schiphol stond zo'n bak met 2 vakken. Een voor de handbagage en een voor het "personal item". Beide erin en aan de handbagage werd dan een groene sticker geplakt. De heenvlucht was trouwens een United vlucht.

Treesanne
16-03-18, 11:38
Ik weet niet of de luchtvaartmaatschappijen het van de hotels afkijken of omgekeerd. De 1e koffer gaat ook al zo'n EUR 50 (per trip) kosten en een paar weken geleden werd bij het inchecken voor Lufthansa op MCO de handbagage eerst op maat gecontroleerd en daarna ook al gewogen.
Was dit een gecombineerde vlucht? We hebben dit ook al eens meegemaakt. Toen we aan de balie stonden bleek dat er ook Amerikaanse passagiers van een andere vlucht mee gingen. Aangezien deze liefs nog de gootsteen en magnetron mee de cabine in slepen werd het gewicht voor iedereen beperkt.;)

Wordt valet parkeren ook duurder?

knaapje
16-03-18, 15:01
Het was op de uitreis United en de terugreis met Lufthansa mede onder United nummer

Ta2 Gerrit
16-03-18, 18:09
Wordt valet parkeren ook duurder?

Valet weet ik zo niet, maar bij de parken parkeren is volgens mij ook duurder geworden. Gisteren reden we langs Animal Kingdom en er stond een groot matrixbord voor de ingang van de parkeerplaats te knipperen: Parking $22,- / Preferred Parking $45,-. Onbenullige bedragen imho, als je de entree ook al meerekent.

knaapje
16-03-18, 18:38
Misschien gaan ze de kant op van meerdagenkaarten inclusief parkeren.
Ik betaalde onlangs voor een 14 dagen kaart voor Seaworld en Busch Garden inclusief parkeren
EUR 128. Als je alleen reist en zoals ik 3 keer naar een park geweest bent betekent dit dat je al zo'n EUR 50 aan parkeerkosten bespaard hebt.

Treesanne
16-03-18, 19:05
We zien wel. We parkeren valet en zien wel als we thuis komen wat het gekost heeft. Meestal valt het niet een op tussen de andere bedragen.

corrus
16-03-18, 19:17
Behalve dat je geen anderen in de huurauto mag laten rijden die niet op het contract staan... dit geldt óók voor de Valet boy...

Mushu
16-03-18, 19:42
Misschien gaan ze de kant op van meerdagenkaarten inclusief parkeren.
Ik betaalde onlangs voor een 14 dagen kaart voor Seaworld en Busch Garden inclusief parkeren
EUR 128
. Als je alleen reist en zoals ik 3 keer naar een park geweest bent betekent dit dat je al zo'n EUR 50 aan parkeerkosten bespaard hebt.

Het parkeren bij de parken is voor resortgasten nog steeds inclusief. Het gaat hier echt om parkeren bij de hotels. Dus meerdagenkaarten inclusief parkeren zal voor resortgasten niets toevoegen. Behalve dan als het om het parkeren bij het hotel zou gaan. Maar dan is het logischer als ze ipv Free dining, Free parking gaan doen bij de boeking van een hotel.
Daggasten kunnen daarentegen wel (nog steeds) gratis parkeren bij de hotels.
Ik verblijf in september/ oktober zo'n 10 dagen in een Disney resort maar gelukkig geldt deze betaalregeling niet voor boekingen voor 21 maart.

Mattie
19-03-18, 15:57
Behalve dat je geen anderen in de huurauto mag laten rijden die niet op het contract staan... dit geldt óók voor de Valet boy...

Voor zover ik weet mág het wel maar ben je zelf verantwoordelijk (en zal je verzekering het niet dekken)

edit:



THE FOLLOWING SHALL INVALIDATE CDW: A violation of the contract shall exist and CDW (Also referred to as Optional Vehicle Protection) are void and shall not apply to the following situations:
[..]
f. the damage or loss arises out of the use of the vehicle by a person other than: an authorized driver; a duly licensed parent or child over the age of eighteen thereof who permanently resides in the same household; or a parking valet or parking garage attendant for compensation and in the normal course of employment;


Dus blijkbaar gewoon gedekt (Alamo)

Treesanne
19-03-18, 20:31
Wel off topic. Net live chat met Hertz gehad. Valet parking is gewoon verzekerd.

flora45
24-05-18, 16:47
Het parkeren bij de parken is voor resortgasten nog steeds inclusief. Het gaat hier echt om parkeren bij de hotels. Dus meerdagenkaarten inclusief parkeren zal voor resortgasten niets toevoegen. Behalve dan als het om het parkeren bij het hotel zou gaan. Maar dan is het logischer als ze ipv Free dining, Free parking gaan doen bij de boeking van een hotel.
Daggasten kunnen daarentegen wel (nog steeds) gratis parkeren bij de hotels.
Ik verblijf in september/ oktober zo'n 10 dagen in een Disney resort maar gelukkig geldt deze betaalregeling niet voor boekingen voor 21 maart.

Heb gelezen dat voor mensen die via UK/IE site geboekt hebben dit pas eind 2019 ingaat?

Mushu
24-05-18, 17:26
Heb gelezen dat voor mensen die via UK/IE site geboekt hebben dit pas eind 2019 ingaat?
Klopt, de afspraken voor boekingen tot eind 2019 waren al gemaakt voordat de nieuwe regel inging.

wendy1
03-11-18, 20:37
Klopt, de afspraken voor boekingen tot eind 2019 waren al gemaakt voordat de nieuwe regel inging.

Op de site van Disney staat dat alleen inwoners van UK en Ierland nog gratis mogen parkeren bij de Disneyhotels tm eind 2019, wij als NL-er of Belg dus niet...

Of zou het nog iets uitmaken dat je bijv. de kaartjes en hotel via ATD in Ierland/UK geboekt hebt dat het dan wel gratis is??

Mushu
03-11-18, 21:16
Ze bedoelen waarschijnlijk gasten die een uk of ie package hebben. Dat kunnen dus ook Belgen of Nederlanders zijn.

lisje
08-06-19, 15:47
Parking bij het een value hotel kost $13/nachty
Standaard parking bij een disney park kost $25/dag

Maar klopt het dat als je in een Disney hotel verblijft en dus $13 betaald hebt voor je parking, je "gratis" op de parking van het Disney park mag staan?

Mushu
08-06-19, 19:56
Parking bij het een value hotel kost $13/nachty
Standaard parking bij een disney park kost $25/dag

Maar klopt het dat als je in een Disney hotel verblijft en dus $13 betaald hebt voor je parking, je "gratis" op de parking van het Disney park mag staan?

Ja dat klopt. Parkeren bij de parken is voor resortgasten inclusief. En voor niet resortgasten is het parkeren bij de resorts dan weer gratis (als je bv gewoon een kijkje wil nemen op het resort of daar gaat eten).

lisje
08-06-19, 21:44
Dank je Mushu voor je antwoord