Maikel1981
04-03-18, 22:42
Goedenavond,
vorige week zaterdagmorgen zouden wij om 6.00 uur 's morgens vliegen met Tui Fly vanaf Brussel in een rechtstreekse vlucht naar Miami. Vrijdagmiddag om 16.45 kregen wij per mail van Tui het bericht dat wegens operationele redenen onze vlucht zou worden uitgevoerd door een vliegtuig van de Britse maatschappij AirTanker, voor mij toen nog onbekend, maar goed, verder geen probleem. Wij vertrokken vrijdagavond om 00.00 uur per auto vanaf Enschede met als doelstelling om, om 03.00 uur aan te komen op vliegveld Brussel (3 uur van te voren aanwezig zijn). Toen wij net ongeveer 20 minuten in de auto zaten kregen wij per sms bericht van Tui dat de vlucht was uitgesteld naar 13.30 uur vertrek die zaterdagmiddag (7,5 uur later dan de oorspronkelijk geplande tijd). Omdat wij ons helemaal voorbereid hadden op een vroeg vertrek (mentaal, maar voornamelijk lichamelijk, qua slaap en fitheid) besloten we door te rijden naar Brussel Airport om ons te melden bij Tui aan de balie (in de sms stond dat we ons voor meer informatie konden melden aan de balie van Tui op Brussel Airport). Aangekomen bij de balie bleek de vertraging te kloppen, maar werd ons geen reden verteld, wel kregen we op ons verzoek een informatiebriefje (dossieropbouw) Na 1,5 uur wachten konden we ons inchecken en kregen we consumptiebonnen ter waarde van 20,- per persoon vrij te besteden op het vliegveld als een soort van compensatie. We hebben gevraagd om een slaapplek maar dit was niet mogelijk. We besloten wat te gaan eten en daarna naar de gate (die was al wel bekend) te gaan om daar te proberen nog wat "slaap" te pakken. De tijd van boarden was op dat moment nog niet bekend. Na heel wat uurtjes klungelen op de stoelen en wat slaap op de grond te hebben gehad liep de klok richting 13.30 uur maar aan de gate was nog geen vliegtuig te bekennen. Onze AirTanker kwam uiteindelijk rond 13.30 uur binnen en moest daarna nog gereedgemaakt worden voor onze vlucht. De crew stapte uit en de piloot nam direct het woord voor de teleurgestelde massa mensen en vertelde dat dit vliegtuig met spoed vanuit Amsterdam is gekomen. Hij vertelde dat zijn crew en vliegtuig opgeroepen waren om zo snel mogelijk vanuit Amsterdam naar Brussel te gaan om ons naar Miami te brengen. Of het oorspronkelijk geplande vliegtuig een probleem had of dat dit wel het geplande vliegtuig was, werd niks over verteld. We moesten het doen met meerdere excuses. Uiteindelijk was het vliegtuig om 14.30 uur gereed en konden we boarden waarna we rond 15.00 uur wegvlogen naar Miami en om ongeveer 7.00 pm (USA tijd) aankwamen op Miami International Airport. De oorspronkelijk geplande aankomsttijd was 10.30 pm. Zeg maar, zo'n 8,5 uur later.
Aangezien er hier meerdere specialisten op het forum zijn wat betreft claimen/schadevergoeding mijn vraag, kunnen wij hier wat mee en zou dat haalbare kaart zijn?
vorige week zaterdagmorgen zouden wij om 6.00 uur 's morgens vliegen met Tui Fly vanaf Brussel in een rechtstreekse vlucht naar Miami. Vrijdagmiddag om 16.45 kregen wij per mail van Tui het bericht dat wegens operationele redenen onze vlucht zou worden uitgevoerd door een vliegtuig van de Britse maatschappij AirTanker, voor mij toen nog onbekend, maar goed, verder geen probleem. Wij vertrokken vrijdagavond om 00.00 uur per auto vanaf Enschede met als doelstelling om, om 03.00 uur aan te komen op vliegveld Brussel (3 uur van te voren aanwezig zijn). Toen wij net ongeveer 20 minuten in de auto zaten kregen wij per sms bericht van Tui dat de vlucht was uitgesteld naar 13.30 uur vertrek die zaterdagmiddag (7,5 uur later dan de oorspronkelijk geplande tijd). Omdat wij ons helemaal voorbereid hadden op een vroeg vertrek (mentaal, maar voornamelijk lichamelijk, qua slaap en fitheid) besloten we door te rijden naar Brussel Airport om ons te melden bij Tui aan de balie (in de sms stond dat we ons voor meer informatie konden melden aan de balie van Tui op Brussel Airport). Aangekomen bij de balie bleek de vertraging te kloppen, maar werd ons geen reden verteld, wel kregen we op ons verzoek een informatiebriefje (dossieropbouw) Na 1,5 uur wachten konden we ons inchecken en kregen we consumptiebonnen ter waarde van 20,- per persoon vrij te besteden op het vliegveld als een soort van compensatie. We hebben gevraagd om een slaapplek maar dit was niet mogelijk. We besloten wat te gaan eten en daarna naar de gate (die was al wel bekend) te gaan om daar te proberen nog wat "slaap" te pakken. De tijd van boarden was op dat moment nog niet bekend. Na heel wat uurtjes klungelen op de stoelen en wat slaap op de grond te hebben gehad liep de klok richting 13.30 uur maar aan de gate was nog geen vliegtuig te bekennen. Onze AirTanker kwam uiteindelijk rond 13.30 uur binnen en moest daarna nog gereedgemaakt worden voor onze vlucht. De crew stapte uit en de piloot nam direct het woord voor de teleurgestelde massa mensen en vertelde dat dit vliegtuig met spoed vanuit Amsterdam is gekomen. Hij vertelde dat zijn crew en vliegtuig opgeroepen waren om zo snel mogelijk vanuit Amsterdam naar Brussel te gaan om ons naar Miami te brengen. Of het oorspronkelijk geplande vliegtuig een probleem had of dat dit wel het geplande vliegtuig was, werd niks over verteld. We moesten het doen met meerdere excuses. Uiteindelijk was het vliegtuig om 14.30 uur gereed en konden we boarden waarna we rond 15.00 uur wegvlogen naar Miami en om ongeveer 7.00 pm (USA tijd) aankwamen op Miami International Airport. De oorspronkelijk geplande aankomsttijd was 10.30 pm. Zeg maar, zo'n 8,5 uur later.
Aangezien er hier meerdere specialisten op het forum zijn wat betreft claimen/schadevergoeding mijn vraag, kunnen wij hier wat mee en zou dat haalbare kaart zijn?