Inloggen

Bekijk Volledige Versie : 8,5 uur vertraging op de vlucht 5,5 uur van te voren per sms aangekondigd?Hulp nodig!



Maikel1981
04-03-18, 22:42
Goedenavond,

vorige week zaterdagmorgen zouden wij om 6.00 uur 's morgens vliegen met Tui Fly vanaf Brussel in een rechtstreekse vlucht naar Miami. Vrijdagmiddag om 16.45 kregen wij per mail van Tui het bericht dat wegens operationele redenen onze vlucht zou worden uitgevoerd door een vliegtuig van de Britse maatschappij AirTanker, voor mij toen nog onbekend, maar goed, verder geen probleem. Wij vertrokken vrijdagavond om 00.00 uur per auto vanaf Enschede met als doelstelling om, om 03.00 uur aan te komen op vliegveld Brussel (3 uur van te voren aanwezig zijn). Toen wij net ongeveer 20 minuten in de auto zaten kregen wij per sms bericht van Tui dat de vlucht was uitgesteld naar 13.30 uur vertrek die zaterdagmiddag (7,5 uur later dan de oorspronkelijk geplande tijd). Omdat wij ons helemaal voorbereid hadden op een vroeg vertrek (mentaal, maar voornamelijk lichamelijk, qua slaap en fitheid) besloten we door te rijden naar Brussel Airport om ons te melden bij Tui aan de balie (in de sms stond dat we ons voor meer informatie konden melden aan de balie van Tui op Brussel Airport). Aangekomen bij de balie bleek de vertraging te kloppen, maar werd ons geen reden verteld, wel kregen we op ons verzoek een informatiebriefje (dossieropbouw) Na 1,5 uur wachten konden we ons inchecken en kregen we consumptiebonnen ter waarde van 20,- per persoon vrij te besteden op het vliegveld als een soort van compensatie. We hebben gevraagd om een slaapplek maar dit was niet mogelijk. We besloten wat te gaan eten en daarna naar de gate (die was al wel bekend) te gaan om daar te proberen nog wat "slaap" te pakken. De tijd van boarden was op dat moment nog niet bekend. Na heel wat uurtjes klungelen op de stoelen en wat slaap op de grond te hebben gehad liep de klok richting 13.30 uur maar aan de gate was nog geen vliegtuig te bekennen. Onze AirTanker kwam uiteindelijk rond 13.30 uur binnen en moest daarna nog gereedgemaakt worden voor onze vlucht. De crew stapte uit en de piloot nam direct het woord voor de teleurgestelde massa mensen en vertelde dat dit vliegtuig met spoed vanuit Amsterdam is gekomen. Hij vertelde dat zijn crew en vliegtuig opgeroepen waren om zo snel mogelijk vanuit Amsterdam naar Brussel te gaan om ons naar Miami te brengen. Of het oorspronkelijk geplande vliegtuig een probleem had of dat dit wel het geplande vliegtuig was, werd niks over verteld. We moesten het doen met meerdere excuses. Uiteindelijk was het vliegtuig om 14.30 uur gereed en konden we boarden waarna we rond 15.00 uur wegvlogen naar Miami en om ongeveer 7.00 pm (USA tijd) aankwamen op Miami International Airport. De oorspronkelijk geplande aankomsttijd was 10.30 pm. Zeg maar, zo'n 8,5 uur later.

Aangezien er hier meerdere specialisten op het forum zijn wat betreft claimen/schadevergoeding mijn vraag, kunnen wij hier wat mee en zou dat haalbare kaart zijn?

elstars
05-03-18, 07:08
Volgens mij kun je een schadevergoeding claimen, want je hebt meer dan 6 uur vertraging gehad.

mijnie
05-03-18, 09:26
Ik zou ook claimen. Ik heb in december ook een SMS gekregen van Eurowings dat mijn vlucht volledig geannuleerd was. Kom niet naar het vliegveld, bel ons maar, was de strekking.
Uiteindelijk een dag later vertrokken. Ik heb geclaimd en ze hebben uitbetaald.

Mattie
05-03-18, 10:38
Tip:

Boarding pas BEWAREN! Probeer het eerst zelf te regelen via reisbureau of TUI. Er zijn veel websites die het voor je doen maar veel stelt het niet voor en geld is geld :)

Maar eigenlijk is het simpel: meer dan 3 uur vertraging en een vlucht van meer dan 3500km = €600 PER PERSOON!

Zie:
https://www.eccnederland.nl/nl/ik-wil-informatie/toerisme-en-vervoer-eu/vliegreizen

mattrob
05-03-18, 11:38
Je hebt zeker recht op vergoeding, dit lijkt me geen 'overmacht' situatie. Ik ben het eens met Mattie; probeer eerst zelf, want het is vrij standaard. Maar TUI staat bekend om dralen en draaien, en smoesjes verzinnen. Dus probeer het zelf, lukt het niet, dan zijn er genoeg websites die je hierbij helpen. Gewoon gelijk werk van maken.

michelwuyts
05-03-18, 11:51
http://www.floridaforum.nl/images/icons/icon1.png Re: Stoelreservering Tuifly Belgie TB217

http://www.floridaforum.nl/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Bullyleo http://www.floridaforum.nl/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=231143#post231143)
Wij hebben n.a.v. onze laatste trip met Tui België ons beklag gedaan over het niet respecteren van de stoelreserveringen en de matige service in de Premium Comfort. Direct na terugkomst in oktober 2017 een klacht ingediend. Antwoord gekregen op 30 januari 2018 (!):Niet dus! Voor ons de laatste keer dat wij via Brussel met Tui gevlogen hebben.



Moet zeggen: Heb een reactie en ze gaan akkoord met 600 euro pp uitbetalen(waren met2) Vlucht koste 290 euro, dus dat is wel lekker. Dit is wel netjes dat ze het binnen 2 weken hebben opgelost.
Nu nog de formulieren invullen. Toch een gratis volgende vakantie binnen.


Zie mijn bericht in Tui topic. Heenweg is natuurlijk nog zuurder, maar claimen zal normaal gesproken wel lukken.

Ruud2004
07-03-18, 19:15
Makkelijk gezegd Mattie, maar "in je recht staan is wat anders dan je recht (in dit geval je geld) krijgen" en dan heb je dit soort websites (of je rechtsbijstandsverzekering) hard nodig.

Natuurlijk eerst zelf proberen, maar als je vastloopt zijn dit soort bedrijfjes een oplossing. Kost helaas wel wat...:mad:

Mattie
07-03-18, 19:35
Nou bij ons een jaar of 2 terug via Tui was het zo geregeld dus vandaar probeer het eerst zelf scheelt toch weer als ze gewoon akkoord gaan :)

Mushu
07-03-18, 20:41
Makkelijk gezegd Mattie, maar "in je recht staan is wat anders dan je recht (in dit geval je geld) krijgen" en dan heb je dit soort websites (of je rechtsbijstandsverzekering) hard nodig.

Natuurlijk eerst zelf proberen, maar als je vastloopt zijn dit soort bedrijfjes een oplossing. Kost helaas wel wat...:mad:

Bij mij was het inderdaad niet zo makkelijk. Heb het via zo'n bedrijf gedaan maar die hebben er aardig wat aan moeten trekken. British Airways reageerde eerst niet en daarna waren ze niet van plan te betalen. Na wat brieven (in het Engels natuurlijk) en het bedrijf uitgezocht had dat er anderen waren die wel hun geld hadden gekregen, hebben ze uiteindelijk wel uitbetaald. Ik had niet het idee dat het mij zelf gelukt zou zijn. In ieder geval zeker niet zonder er heel veel tijd en frustratie in te stoppen.

Mattie
08-03-18, 08:48
Ja dan geef ik je groot gelijk als het zo gaat :)

pietjepuk
08-03-18, 19:32
Wij hebben het gehad met een vlucht van aa/ba.
de claim was eigenlijk wonderbaarlijk snel geregeld.
we konden kiezen €600,- of $1750 pp aan vliegvouchers dus die keuzen was ook makkelijk.
succes met de claim.

Mattie
09-03-18, 09:21
Puur uit interesse: hoe lang waren die vlieg vouchers geldig?

pietjepuk
09-03-18, 14:19
Ze waren 1 jaar geldig en je kan +- één jaar vooruit boeken .
dus een kleine 2 jaar.

moniquekruiningen
09-03-18, 14:36
oehoee dat zou ik ook wel een keer willen binnen hengelen...

FloridaFabian
09-03-18, 16:16
we konden kiezen €600,- of $1750 pp aan vliegvouchers dus die keuzen was ook makkelijk.
succes met de claim.

Begin bijna te hopen op 6hrs+ vertraging :p

pietjepuk
09-03-18, 18:03
Het was wel een helse vertraging.
we vertrokken op 1 januari om 7:30 Dusseldorf/chicago/las vegas.
van ons uit 1.5 rijden naar Düsseldorf dus met oud en nieuw een hele korte nachtrust.
bij aankomst werd doodleuk verteld dat we 3 uur vertraging hadden. Op dat moment waren we over onze slaap heen en in het vliegtuig ook zo goed als niet meer geslapen. Daarna kwam in chicago de volgende vertraging om een lang verhaal kort te maken duurde de reis totaal 24 uur plus een hele korte nachtrust van oud op nieuw kom je aardig labiel aan in viva las vegas. We hebben uiteindelijk een super week gehad met als verzachting de claim die het meer als goed maakte .

Ruud2004
09-03-18, 19:13
Kort gezegd kwam het er bij ons op neer dat we vanuit na de landing op LHR ruim 45min met draaiende motoren hebben moeten wachten op een vrije gate. Daarna de volgende vlucht (terminalwissel van 3 naar 5) naar Amsterdam niet gehaald. BA vond dat buiten hun schuld, maar zo zit de regeling nu eenmaal niet in elkaar. Ik kwam er met hun niet uit, EU-Claim na twee brieven wel. Kost wel 200 Euro PP, netto dus 800 Euro aan overgehouden. (incl. hotel, shuttle en diner)

Achteraf hadden we de vlucht makkelijk kunnen halen, vlucht naar Amsterdam was ook zo'n 40 min vertraagd. (hele verhaal in ons reisverslag)

Maikel1981
10-03-18, 02:48
Het is gelukt! Afgelopen woensdag een claim gestuurd per mail en donderdag al reactie van Tui dat ze bereid zijn het volle pond te betalen! Klinkt misschien gek als ik zeg dat de genoegdoening me nog meer zegt dan het financiele aspect, maar zo voelt het bij mij in ieder geval wel, hoewel de schadevergoeding ons zowat een gratis vakantie heeft opgeleverd. Bedankt allemaal voor jullie tips en onder een verslag van hoe we de vertraging doorgekomen zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=CNlqiI--ChI

mattrob
10-03-18, 11:23
Mooi nieuws !! Is inderdaad toch leuk, een gratis vakantie ;-)

Cindy1969
10-03-18, 11:44
Goed nieuws! Nooit leuk, vertraging, maar zo'n vergoeding waarbij je nog een keer kan gaan maakt veel goed.
Zal als ik weer terug ben jullie YT filmpjes gaan kijken, eerst zelf even genieten van het mooie Florida.

Mattie
10-03-18, 14:32
Ze waren 1 jaar geldig en je kan +- één jaar vooruit boeken .
dus een kleine 2 jaar.

Dan is het geen gekke deal nee :)

En @Maikel1981 dat is goed nieuws! Had toch zonde geweest als je nu direct een bedrijf had ingeschakeld :)

koenkamphuys
23-01-19, 18:44
Ik heb het indertijd ook via een bedrijf gedaan. Ging overigens niet om TUI maar om Air Europa. Na de advocaatkosten hield ik 490 euro over, wat betekent dat ik voor welgeteld 20 euro heb gevlogen, maar wel met 26 uur vertraging.