PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Thomas Cook

Pris32
28-02-18, 08:54
Hallo!
Ik heb een vlucht op het oog om met mijn man en 3 kinderen op 27 april naar Orlando te vliegen.
We vliegen van Amsterdam met Easyjet naar vliegveld LGW Londen en vliegen vanaf dat vliegveld verder met Thomas Cook naar Orlando.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Thomas Cook?

elstars
28-02-18, 13:22
Ik heb geen ervaring met Thomas Cook, toch wil ik je deze constructie afraden.
Ik neem aan dat je deze vluchten niet op 1 ticket krijgt, maar verschillende tickets hebt. Als je dan vertraging of ander gedoe op de eerste vlucht hebt, heeft dat vervelende consequenties voor de tweede vlucht. Je komt bv. te laat voor de tweede vlucht en daar sta je dan. Je kunt niet meer mee en moet een nieuw ticket kopen. Je wordt nl. niet
automatisch omgeboekt als de eerste vlucht niet van dezelfde maatschappij of alliantie is als de tweede vlucht.

Als je bv. naar London gaat met British Airways en je gaat vanaf London naar Orlando ook weer met BA en je komt te laat door vertraging voor de 2e vlucht, dan is dat te wijten aan BA en zorgt BA voor kostenloze omboeking. Dat is niet het geval met de combinatie Easyjet en Thomas Cook. Dit wordt gezien als 2 aparte reizen en beide maatschappijen doen dan niets voor jou. Je moet dan zelf overal achteraan en betaalt dan opnieuw de kosten van de vlucht.

hannie
28-02-18, 14:33
Dat wilde ik ook zeggen.

Pris32
28-02-18, 16:09
Bedankt voor je reactie. Hier heb ik dus helemaal niet over nagedacht. En we willen absoluut het risico niet nemen om een vlucht te missen. Nog even verder zoeken dan maar

moniquekruiningen
28-02-18, 19:27
Er zijn zoveel sites waar je dagelijks kan checken, ook op meerdere momenten per dag. Kijk bijvoorbeeld eens bij www.chaser.nl
www.momonde.de en www.momondo.nl
www.kayak.de en www.kayak.nl
ik boekte zelf voor een aardige prijs bij gate1, wat van tix is, maar die had die prijs die avond net weer niet.

en let op er zit veel prijsverschil in het feit of je met of zonder bagage boekt.
en uit eigen ervaring, laat EDreams links liggen, duurt letterlijk weken voordat ze reageren, de telefoonnummers die ze vermelden bestaan niet en als je ze echt wil bellen eindig je in India. Met iemand die neel aardig maar ook slecht te begrijpen is.

Frans1949
28-02-18, 19:40
Is het niet zo dat GTW een overstap garandeert?
Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Misschien even kijken op de GTW site?

corrus
01-03-18, 10:34
Neen!
Er wordt helemaal niets gegarandeerd wanneer je met 2 échte losse tickets vliegt.
Helaas...:o

Frans1949
01-03-18, 15:59
Neen!
Er wordt helemaal niets gegarandeerd wanneer je met 2 échte losse tickets vliegt.

Nou, dat is duidelijk.
Niet doen dus.

Frans1949
01-03-18, 16:17
Neen!

Klopt Corrus.
Alleen als je boekt via:

Flight connections
(https://www.gatwickairport.com/faqs/flight-connections/)

GatwickConnects flight booking service What should I do if I have missed my connecting flight? If you haven’t booked a GatwickConnects Protected Connection, then ... In the event that your flight has been significantly delayed and you have missed your connecting flight, we will ensure that we arrange an alternative flight

Book flights with GatwickConnects
(http://whitelabel.dohop.com/w/gatwick/)

book connecting flights. GatwickConnects Flight connections via Gatwick can save you time and money Book flights with GatwickConnects GatwickConnects is ... service designed to help you book and connect flights via Gatwick Airport, often offering huge savings and quicker connections compared to other routes.

Cor, begrijp ik het goed.
Of zelf actie ondernemen of bijvoorbeeld Amsterdam Orlando boeken bij één van de vele reissites?