PDA

Bekijk Volledige Versie : Radio (web)



Patrick
24-02-18, 14:14
Weet iemand wat radiostations uit Orlando die je in Nederland kan beluisteren?

ronenivonne
24-02-18, 14:34
Via internet genoeg keuze.

https://radio-locator.com/cgi-bin/locate?select=city&city=Orlando&state=FL

Patrick
24-02-18, 15:18
Heel veel gaat via iheart.com en dat werkt niet bij mij (niet in Nederland)

KevinB
24-02-18, 16:26
Als je een Amerikaanse account aanmaakt in de Apple appstore kun je de iheart app downloaden en beluisteren.
Een iheart account kun je niet aanmaken in NL (misch wel met een US vpn) maar wel luisteren voor zover ik weet
bij mij werkt het.

FloridaFabian
25-02-18, 17:07
Aansluitend op de tip van KevinB kan ik het gebruik van EarthVPN aanraden (kost ongeveer 4 euro p/m), deze VPN dienst kan op de iPhone/iPad gebruikt worden en heeft servers in Florida. Sommige radiostations vereisen een verbinding vanuit Florida, of iig de US, en daar is de VPN dienst voor nodig. Zonder deze verbinding werken de stations niet, zoals je nu waarschijnlijk ervaart met iHeart.com. Vervolgens gebruik ik de RadioApp uit de US app store en daarmee kun je zoals een traditionele radio per AM/FM verbinding zoeken. Zo luister ik iedere dag naar ons favoriete station uit Miami; Power 96.5 op, je raadt het al, 96.5 FM. TuneIn radio werkt ook en is op zeker downloadbaar vanuit de NL appstore. Het enige nadeel aan het online luisteren naar US radio is dat de commercial blokken vaak worden onderbroken door advertenties van CBS (eigenaar van deze radiostations) en die commercials zijn een stuk minder leuk dan de foute commercials uit de US. Benieuwd naar welke USA stations de anderen forummers luisteren hier in NL!

koenkamphuys
26-02-18, 19:18
Non-profitstation werken over het algemeen met diensten als Shoutcast, en dat is gewoon gratis.

Als je afstemt op Good Time Oldies Radio (alleen internet), dan kun je op zaterdag om 18 uur Nederlandse tijd mijn radioprogramma beluisteren :-)