PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bbusa: Miami - Miami, april-mei 2018



Bbusa
09-02-18, 15:22
Hallo allemaal,

In de meivakantie gaan wij (man en ik, en 2 kinderen van 6 en 9 jaar) voor de tweede keer naar Florida. We zullen de eerste periode in een villa in Cape Coral verblijven (https://www.vakantiehuisnu.nl/84059.htm) en daarna een korte rondreis maken via de Everglades, de Keys en Miami.

Ik heb nu het volgende reisschema opgesteld:

27-4: Aankomst in Miami (18:15), ophalen huurauto, en overnachting in hotel nabij vliegveld
28-4: Vertrek naar de villa in Cape Coral
29-4 t/m 7-5: Cape Coral
7-5: Cape Coral naar Florida City
8-5: Florida City naar Marathon
9-5: Marathon
10:5: Marathon naar Miami
11-5: Vertrek vanuit Miami ('s avonds)

Tijdens de route van Miami naar Cape Coral (28-4) willen we het volgende bezoeken:
Fakahatchee Strand State Preserve (W.J. Janes Scenic Drive & boardwalk)
kleinste postkantoor van Amerika (Ochopee)
en eventueel nog langs Marco Island en/of Ten Thousand Island. Hebben jullie nog tips over mooie plekjes of leuke dingen die daar te doen zijn?

Voor ons verblijf in Cape Coral heb ik het volgende op ons lijstje staan:
Pine Island
Captiva en Sanibel Island (incl. J.N. Ding Darling National Wildlife Refuge)
Fort Meyers beach
Lovers key State Park.
Myakka River State Park (wandeling over de boomtoppen)
Miromar Outlets
Sun Splash water park
Dolfijnencruise (bij Good Time Charter?)

Na ons verblijf in Cape Coral vertrekken we naar de Everglades (7-5). We willen deze dag o.a. de Loop Road doen, en een airboat tour bij Everglades city Airboattours. We overnachten in Florida City (Best Western Gateway to the Keys).

Na de overnachting in Florida City vertrekken we richting de Keys! Ik wil dan graag eerst naar het Aningha trail gaan. Op de keys willen we een tour met een glasbodem boot doen, bijv. bij John Pennekamp op Key Largo, of hebben jullie nog andere aanraders? Ook willen we naar Robbie’s Marina om tarpons te voeren. Eventueel nog naar het "Curry Hammock State Park" (MM 57) voordat we naar ons hotel gaan (Holiday Inn Express Hotel & Suites Marathon)

De volgende dag reizen we van Marathon naar Key West, waar we in ieder geval het Southernmost point en Duval Street willen zien. Ook willen we naar het Bahia Honda state park en Pine Key om hertjes te zoeken.

Na onze 2e overnachting in Marathon vertrekken we naar Miami. Hier willen we Key Biscayne bekijken en ik denk dat we in Miami een hop-on-hop-off bus zullen doen, en misschien de duck tour. Uiteraard willen we ook naar South beach. Hebben jullie verder nog aanraders voor Miami? We hebben hier in principe een dag, omdat we pas aan het eind van de middag weer op het vliegveld moeten zijn.

Al met al heb ik het al flink uitgepland :o maar tips zijn heel erg welkom!

Sniper
09-02-18, 20:47
Hallo,

Een mooie vakantie in het vooruitzicht! Wij zitten in hetzelfde hotel als jullie in Marathon alleen dan een paar dagen eerder zoals het nu lijkt:cool:. Dophin Cruise kun je ook doen op Captiva Island (helemaal afrijden), vonden wij erg mooi. Zelf verkies ik Napels boven Fort Myers maar dat is persoonlijk. Voor de rest, als je van schieten houd met automatische wapens is Lock and Load Miami een aanrader. Genoeg te doen haha! Grtz Allard

elstars
10-02-18, 09:16
Best Western Gateway to the Keys in Florida City vonden wij een fijn hotel. Vergeet niet om in deze plaats een heerlijke milkshake te halen bij de fruitkraam Robert is here: https://www.robertishere.com/
Glassbottom tour in het John F. Pennekamp park is een aanrader.
Ook leuk: huur fietsen in Key West en ga deze plaats per fiets verkennen.
Als jullie in Cape Coral zijn, zouden jullie ook naar het Ford en Edison Museum kunnen gaan in Fort Myers: http://www.edisonfordwinterestates.org/

Veel voorpret toegewenst! Het wordt vast een fijne reis.