PDA

Bekijk Volledige Versie : KLM stopt in 2018 weer met rechtstreekse vluchten naar Miami?



siets1980
29-09-17, 19:22
Helemaal blij waren we toen zagen dat we rechtstreeks met de KLM naar Miami konden. Rechtstreekse vlucht is altijd fijner met jonge kinderen.
Tickets geboekt voor april 2018. Kregen vandaag helaas te horen dat de vlucht is geannuleerd en rechtstreekse vlucht niet meer mogelijk is.
Is er een alternatief voor een rechtstreekse vlucht naar Miami? Volgens mij alleen Tui. Of mss airport in Duitsland Belgie?

b767-300er
29-09-17, 19:52
Dusseldorf met Lufthansa.
Keulen met Eurowings

Rest is gewoon overstappen.

siets1980
29-09-17, 19:59
Top dank je!

siets1980
29-09-17, 20:25
27 september 2017 - 16:39 | Door: onze redactie
| Foto: Airbus
DÜSSELDORF - Lufthansa hervat komende winter de vluchtuitvoering tussen Düsseldorf en Miami. Door het wegvallen van airberlin zat de luchthaven zonder verbinding met Florida. Eerder maakte Lufthansa al bekend dochter Eurowings op verre vakantieroutes vanaf Düsseldorf in te zetten.

Miami wordt de tweede verre route voor Lufthansa vanaf Düsseldorf. Op dit moment wordt er al gevlogen naar Newark bij New York. In het verleden werd Miami ook al aangeboden, naast andere Noord-Amerikaanse bestemmingen. Lufthansa zag toen niet echt brood in een grootschalig aanbod aan verre vluchten vanaf Düsseldorf, maar het opdoeken van airberlin brengt daar verandering in.
Miami wordt vanaf 8 november elke maandag, woensdag en vrijdag aangevlogen met een Airbus A330. Dochter Eurowings tekent voor de vluchtuitvoering (https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/condor-en-eurowings-van-dusseldorf-naar-caribisch-gebied) richting het Caribisch Gebied, evenals concurrent Condor.
Eurowings heeft al een sterke basis op het nabijgelegen Keulen/Bonn. Die wordt versterkt door de toevoeging van nieuwe routes en het stationeren van een zevende Airbus A330.
Naast Düsseldorf krijgt ook Berlijn, de andere voormalige basis van airberlin, een verre route van Lufthansa, door vijf vluchten per week naar New York.

ronenivonne
29-09-17, 23:46
Ander alternatief is ook nog AMS - MCO rechtstreeks met Delta airlines in die periode.

Fitzroy
30-09-17, 06:48
Ik vind je titel wat misleidend. KLM stopt vanaf de zomerdienstregeling in april met de rechtstreekse vlucht. Tot en met maart vliegen ze nog wel rechtstreeks naar Miami. Dus niet heel 2018.

b767-300er
30-09-17, 07:48
Het was toch ook alleen een winterbestemming van KLM?

elstars
30-09-17, 09:25
Wij hadden voor half mei 2018 geboekt, is ook geannuleerd.

siets1980
30-09-17, 10:29
Ik vind je titel wat misleidend. KLM stopt vanaf de zomerdienstregeling in april met de rechtstreekse vlucht. Tot en met maart vliegen ze nog wel rechtstreeks naar Miami. Dus niet heel 2018.Zeg toch ook niet heel 2018 maar "in" 2018.
Het was toch ook alleen een winterbestemming van KLM?Nee hoor. Nog over gebeld ze zouden heel 2018 gaan vliegen op Miami. Wij hadden ook tickets geboekt voor in april.
Wij hadden voor half mei 2018 geboekt, is ook geannuleerd.Ah vervelend. Wij hebben alternatieve vlucht geannuleerd. Zijn andere vluchten met overstap veel goedkoper. Hadden juist wat meer betaald voor rechtstreekse vlucht.
Ander alternatief is ook nog AMS - MCO rechtstreeks met Delta airlines in die periode.Dank je wel!

Fitzroy
30-09-17, 11:08
Maar januari is ook 2018 ;) Ik schrok er van, heb nl. net tickets voor maart gekocht.

siets1980
30-09-17, 11:28
Kan me voorstellen! Maar dan had je al wel iets gehoord hoor. Wij kregen gisteren bericht. Altijd vervelvelend maar gelukkig hebben we het ruim van te voren door gekregen.

elstars
30-09-17, 12:15
Wij hebben de geannuleerde rechtstreekse vlucht Miami-Amsterdam (terugvlucht) na telefonisch contact inmiddels omgezet naar de rechtstreeke vlucht Orlando-Amsterdam. Geen enkel probleem, geen enkele vraag hierover of opmerking en geen extra kosten! We hebben het initiatief bij ons gehoudem en zelf meteen gezegd dat we de rechstreekse vlucht wilden en geen overstap. Goede service dus weer.

Paxirules
01-10-17, 10:09
Wij zitten in hetzelfde schuitje, hadden voor april/mei geboekt. Niet akkoord gegaan met de alternatieve vlucht, maar wel een acceptabele andere (niet rechtstreekse) vlucht gekregen. Wij vliegen heen nog steeds op Miami, met overstap in Atlanta.(en terug ook, al had ik liever vanaf Orlando terug gevlogen) Op mijn vraag of ik terug kon vanaf Orlando werd negatief geantwoord. Maar nu begrijp ik dat dat bij jullie wel tot de opties hoorde? Vliegen jullie heen nog steeds naar Miami? Of hadden jullie op de heenvlucht al gekozen voor vliegen op Orlando (dan zit daar misschien het verschil)? Anders ga ik nog een keer bellen en kijken wat er te regelen valt.

elstars
01-10-17, 10:32
Het gaat bij ons echt alleen om de terugvlucht. De heenvlucht is niet naar Florida, maar naar Boston. Die is blijven staan, we hoefden alleen voor de terugvlucht met Delta iets te regelen. Dat ging dus zonder slag of stoot.
Succes voor jullie!

Paxirules
04-10-17, 00:13
Na jouw berichtje heb ik er toch nog "even" een belletje aan gewaagd: ook wij vliegen nu terug met een rechtstreekse vlucht vanaf Orlando. Dank dus voor je bericht!!

elstars
04-10-17, 07:39
Dat is fijn voor jullie, goed dat je het nog een keer hebt geprobeerd!

76-er
04-10-17, 16:10
Hmmm, kennelijk valt er voor KL ergens anders meer te verdienen. Jammer, kennelijk teveel concurrentie op de Miami route van zo’n beetje álle andere Europese airlines die er nog wel genoeg brood in zien.

Fitzroy
11-10-17, 08:55
Ik weet niet of het aantal gereserveerde stoelen wat zegt over het aantal verkochte tickets maar voor onze vluchten in maart zijn er ook echt nog maar een handjevol stoelen gereserveerd. Dus ik kan me best voorstellen dat het niet loont.
Hopelijk gooien ze niet eerder de rechtstreekse vlucht eruit want dat was voor ons de reden om met KLM te vliegen.

b767-300er
11-10-17, 09:10
Zover ik weet is het voor KLM alleen zowiezo een zogenoemde winterbestemming. Ook in voorgaande jaren.

Aantal gereserveerde plaatsen zegt niet zo heel veel. Meesten reserveren pas bij checkin online een dag tevoor.

siets1980
13-10-17, 08:42
Ik weet niet of het aantal gereserveerde stoelen wat zegt over het aantal verkochte tickets maar voor onze vluchten in maart zijn er ook echt nog maar een handjevol stoelen gereserveerd. Dus ik kan me best voorstellen dat het niet loont.
Hopelijk gooien ze niet eerder de rechtstreekse vlucht eruit want dat was voor ons de reden om met KLM te vliegen.

Idem, voor ons was dat ook de reden om met KLM te vliegen. Wij hebben restitutie van de tickets aangevraagd, kan helaas tot 6 weken duren voordat je het geld terug krijgt :( ben blij dat we het ruim van te voren te horen hebben gekregen...