PDA

Bekijk Volledige Versie : Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?



Janus
22-09-17, 23:16
Dag forumleden,

Wij vertrekken zondag naar Florida, we hebben al 2 keer een annulering (25 september) gehad van een hotel op Key West en Marathon, er is nog teveel schade door Orkaan Irma. Nu vragen wij ons af of het wel aan te raden is om naar de Keys te gaan, zijn er mensen recent geweest zijn, na Irma?

Groet Janny

elstars
23-09-17, 00:18
Wij zitten nu in Florida en zijn de Keys ontvlucht voordat Irma zou komen.
De situatie op de Keys is nu niet fijn. Mensen zijn volop bezig met hun huis en haard te herstellen. Fijne plekken om naartoe te gaan, zoals Bahia Honda Statepark, andere stateparks, National Key Deer Wildlife Refugee, Theatre of the Sea e.d. zijn allemaal gesloten. Het lijkt verstandiger om nu een andere bestemming in Florida te kiezen.
Wij zitten aan de Gulfcoast en daar zie je ook nog volop hoogwerkers langs de weg, bomenopruimdiensten e.d., kun je nagaan hoe dat op de Keys moet zijn...

Janus
23-09-17, 09:24
O dat is fijn dat je reageert, jammer dat we niet naar de Keys kunnen, maar om daar nu een beetje de "ramp" toerist uit te gaan hangen gaat me te ver. Hoe is de situatie in de everglades, ben je daar ook van op de hoogte?

moonlight91
23-09-17, 10:36
Is het momenteel niet zo dat de keys alleen toegankelijk zijn voor
residents en niet voor visitors
althans dat is wat ik uit alle nieuws updates begrijp

elstars
23-09-17, 15:28
Website van de Everglades met updates: https://www.nps.gov/ever/index.htm
Everglades is deels geopend en deels dicht.

Mushu
23-09-17, 17:18
Ik vond deze youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=cJpAHx-SEME Geeft wel een indruk hoe het een beetje is gegaan voor, tijdens en vlak na de orkaan. Als ik naar de verschillende hotels sites ga, kom ik berichten tegen van hotels die nog gesloten zijn maar binnenkort wel open gaan en ook die al open zijn. De mensen op Key West leven veelal van het toerisme dus ik denk dat zij blij zijn als er weer mensen komen (en ze weer geld kunnen gaan verdienen). Ze zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk weer up and running te zijn en gasten te kunnen verwelkomen. Een ramptoerist zal je dus niet snel zijn maar hoeveel er te doen is en hoe gezellig het is weet ik niet. De bars waren volgens de meneer in het filmpje al vrij snel weer open :)

Janus
23-09-17, 18:23
Dank je voor je reactie

Treesanne
23-09-17, 22:08
Als je kijkt op de live web cam van most southern point zie je gewoon toeristen lopen en foto's maken. Wat betreft ramp toerisme. Ze leven daar van deze industrie. We zijn vlak na Katrina in Nola geweest. Als lid van een forum gevraagd aan inwoners ter plekke wat ze vonden als we wel kwamen. Het antwoord was " we need money". Het was trouwens een unieke ervaring. De verwoesting was enorm maar vedbazingwekkend hoe snel in Nola het toerisme weer op de been was.

Emily
23-09-17, 23:41
Het was de bedoeling dat we vandaag onze laatste vakantiedagen in Key West zouden doorbrengen maar we kregen onderstaande annulering van ons hotel.

Due to the effects of Hurricane Irma your upcoming reservation has been cancelled and a full refund of your deposit issued.
Although our hotel sustained very little damage during the storm, we do not anticipate the Keys being fully ready for visitors until mid October, as potable water and full electricity service has yet to be restored.

Ze verwachten vanaf half oktober weer gasten te kunnen ontvangen.

Frans1949
24-09-17, 17:05
Wij zitten nu in Florida en zijn de Keys ontvlucht voordat Irma zou komen.

Wij zitten aan de Gulfcoast en daar zie je ook nog volop hoogwerkers langs de weg, bomenopruimdiensten e.d., kun je nagaan hoe dat op de Keys moet zijn...

Hoi, wil jij vertellen waar je ongeveer op de Gulfcoast zit?
Ik ben er volgende week en ben een beetje geïnteresseerd hoe het er uit ziet.

Carolien123
24-09-17, 17:12
https://www.nps.gov/orgs/1207/09-18-17-irma-update.htm

Daar zie je of de nationale parken zoals de Everglades open zij. Deze informatie is van afgelopen maandag.

elstars
25-09-17, 02:28
We zitten in Venice (Sarasota County). Iets ten noorden liggen Sarasota en Bradenton. Iets ten zuiden liggen Port Charlotte en Englewood. Al deze plaatsen vinden wij heel fijn.

Janus
28-09-17, 15:38
We zijn maandag 25 september op Key Largo bij John Pennenkamp geweest deze was gesloten. We waren onder de indruk van alle orkaanafval wat nog langs de weg lag. Overal zijn ze nog aan het opruimen. Ook de weg richting de Anhinga trail stond een bord road closed. De volgende dag zijn we langs de Kirby Sorter trail gereden deze was wel te lopen. Onze plannen iets bij moeten stellen.

Lannie
28-09-17, 20:04
Ik kreeg zojuist een berichtje van het Palms Hotel op Key West dat zij per vandaag weer open zijn en weer gasten kunnen ontvangen. Er stond bij dat zij er goed vanaf zijn gekomen en geven aan dat het Noordwaarts 10-15 mile bij hen vandaan erger getroffen is door Irma. Verdere informatie wordt niet gegeven.

PENPE
24-01-18, 22:52
Inmiddels zijn we een paar maanden verder na het laatste bericht in dit topic, en ik ben dan ook benieuwd of er in de tussentijd ( met name de afgelopen weken ) nog forumleden op de Keys zijn geweest en wat de actuele situatie nu is... ( wij gaan in Mei :cool: )

FloridaFabian
01-02-18, 17:53
Ik lees op TripAdvisor dat de schade nog steeds enorm zichtbaar is en dat er veel in wederopbouw is. Benieuwd of wij er eind april nog iets van meekrijgen..

VanDorp
30-04-18, 00:20
Zijn er al mensen die hier iets over de huidige situatie kunnen vertellen.
Wij zijn erg benieuwd.
Wij gaan pas in augustus.

PENPE
30-04-18, 00:24
Wij zitten er over 2 weken, dus ik ben ook reuze benieuwd, maar heb al van diverse Floridagangers gehoord dat alles wel weer goed is

Gex
07-05-18, 16:27
Wij zijn net terug, en er waren verschillende stranden op de keys gesloten, ook bij Bahia Honda State Park was alleen het strand aan de kant van de weg open, verder is er niet veel aan de hand zover wij hebben kunnen zien.