PDA

Bekijk Volledige Versie : Alamo (Brits) van kastje naar de muur



Ritchie
09-09-17, 10:03
Wij hebben een auto geboekt bij Alamo Brits, en van te voren betaald (prepaid)
Nu is onze vlucht vandaag gecanceld (orkaan Irma) en gaan nu dinsdag a.s.
Nu moet ik dus onze reservering aanpassen, we gaan 3 dagen later en leveren onze auto ook 3 dagen later in.

Nu heb ik gisteren eerst naar Alamo gebeld: 1-800-462-5266
Daar werd mij verteld dat hun dit niet konden aanpassen, omdat het prepaid is, en ik zou dus naar Alamo Uk moeten bellen.
Tussen door heeft Alamo USA mij al naar diverse nummers door verwezen: 1-800-42443687 enz.

Dus vanmorgen naar Alamo UK gebeld, 0800-0282390 daar werd ik vriendelijk te woord gestaan, en hun kunnen ook geen aanpassing maken, "because its prepaid" De medewerker van Alamo UK, gaf mij vervolgens het nummer van Alamo Orlando International Airport (001) 4078251800 schijnt een rechtstreeks nummer te zijn, en de man van Alamo UK zei dat hun een aanpassing MOETEN kunnen maken. Hij zei ook dat je het beste kunt bellen na 1700 uur. Mocht dit ook niet werken.... dan zou ik nog een ander nummer kunnen bellen 0800-9171288 hier zou ik mijn complete boeking moeten kunnen annuleren

Pffffffff al veel gebeld, hoge kosten gemaakt, dus straks het rechtstreekse nummer met Alamo MCO maar bellen

Iemand hier ook ervaringen mee ???

Fleurida
09-09-17, 11:18
Ik zou het eens proberen via Facebook. Daar reageren ze over het algemeen snel. En omdat het openbaar is willen ze sneller helpen. Helemaal nu met die orkaan. Ik denk dat jullie niet de enigen zijn. Veel succes!

Ritchie
09-09-17, 11:51
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb net een berichtje op hun Facebook pagina gezet.

PixelMagic
09-09-17, 11:53
Heel herkenbaar, gisteren ook vrijwel zelfde muur en kast ervaren tot aan de manager op Mco. Ik wilde annuleren en dat kon niet, was via affiliate gedaan en men kon niets. Kon via webpage ook niet annuleren, maar na al het gebel nog maar eens op de webpage gekeken en had toen ineens wel een annuleer knop. Gedaan en vandaag (!!) is het geld al terug op mijn credit card.

Dit lijkt dus inderdaad een nadeel van het reserveren via Brits. Je zou kunnen kijken of je kan annuleren en opnieuw bespreken. Zolang je buiten de 24 uur voor ophalen zit moet dat kunnen. Ik zat binnen de 24 uur overigens.

De manager van Mco vertelde dat zij nog geen geld ontvangen totdst je de auto weer inlevert. Het prepaid gaat naar de affliliate en komt pas bij inleveren bij het filliaal. Ze vermelden me er bij dat als er een no-show zou zijn dat de reservering automatisch vervalt en vervolgens een refund gedaan zou worden. Ik heb dat dus niet afgewacht.

succes, je word er moedeloos van kan ik je melden...

Fleurida
09-09-17, 12:09
Hallo Ritchie,
Had je deze ook gevonden?

https://www.alamo.co.uk/amend-reservation/

Ritchie
09-09-17, 12:16
Ja die kende ik al, maar ik krijg continue
This reservation cannot be accessed at this time. Please contact our customer support team for assistance (https://www.alamo.co.uk/amend-reservation/#).

Fleurida
09-09-17, 12:20
En deze dan:
https://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/ExistingReservation

Ritchie
09-09-17, 12:34
Unfortunately this request cannot be serviced online, please contact us (https://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/ContactUs) for further assistance. We apologise for any inconvenience caused.

Fleurida
09-09-17, 12:47
Nou dat schiet ook niet op. Je kunt eventueel Twitter ook nog proberen. Of Messenger.

AlexFL
10-09-17, 05:06
Hoe heb je het opgelost? Want zelfde situatie bij m'n zus en de helpdesk wil de prijs steeds veranderen naar wat het vandaag zou kosten ipv gewoon de orginele prijs hanteren.

Ritchie
10-09-17, 16:42
Sorry voor de late reactie

Nou opgelost...... ik ben benieuwd !!!
Uiteindelijk heb ik contact gekregen met Alamo Orlando International Airport (MCO) via 407-8251800. Ze wilde me in eerste instantie weer doorverbinden of doorverwijzen naar een ander nummer, maar ik zei toen dat ik al heel veel had gebeld, en al de nodige kosten had gemaakt. Dus weer uitgelegd, dat de booking verplaatst dient te worden ivm de orkaan Irma.

De persoon had even kort contact met haar manager, en vertelde mij het volgende: Als ik aankom bij de balie van Alamo MCO, vraag dan direct naar een manager. Deze kan de booking aanpassen en verder verwerken.
Ik heb de naam van de persoon die ik aan de telefoon heb gehad in MCO en ook de naam de manager.

Dus ben benieuwd.

Fleurida
10-09-17, 17:58
Mooi om te horen dat het gelukt is.:up:

Ritchie
10-09-17, 20:27
Eerlijk gezien heb ik nog een beetje een hard hoofd in.... morgen en voor jullie woensdag weet ik meer, en zal ik het hier melden natuurlijk

Fleurida
10-09-17, 20:29
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jullie.

Teleton
11-09-17, 07:52
Ik denk niet dat dit goed afloopt....."Onze"combinatietarieven staan namelijk niet in hun systeem. Ze kunnen alleen een nieuw huurcontract maken op basis van de Amerikaanse tarieven. Als je daar niet mee accoord gaat, krijg je de auto niet mee. Ik spreek uit ervaring, ben toen naar huis gegaan heb een nieuwe boeking gemaakt en de manager was stomverbaasd over "onze" tarieven. Alamo was zeer coulant, ik kreeg een auto mee om naar huis te rijden en hoefde geen huur te betalen als ik binnen 6 uur terug was met een nieuw contract.

Mijn tip in dit geval: Annuleer de boeking bij Alamo. In een paar dagen heb je netjes je geld terug. Maak hier een nieuwe boeking. Hertz heeft aantrekkelijke tarieven met 20% korting. Een midsize car doet ongeveer € 140 per week. Als ze Gold Member worden, hebben ze de 2nd driver gratis en een vrije keuze uit de Gold Member rij.

Lizz
11-09-17, 10:13
@Teleton, je linkje werkt niet.

Teleton
11-09-17, 11:37
Oeps...! Ik bedoel met hier :cool:dat ze het vanuit Nederland moeten regelen....

Ritchie
13-09-17, 11:05
Nou...uiteindelijk is het toch het toch gelukt, direct bij aankomt aan de Alamo desk bij MCO, heb ik gevraaagd naar een manager, deze heeft het allemaal netjes kunnen aanpassen, duurde alleen ietsje langer dan normaal, maar we hebben onze reservering kunnen aanpassen, zonder kosten.
Mooi opgelost zeg ik maar.

Fleurida
13-09-17, 15:37
Hallo Ritchie, super om te horen! Nog een fijne vakantie en veel plezier.