PDA

Bekijk Volledige Versie : Davenport april/mei 208



Angeline Kievits
28-08-17, 01:33
In de meivakantie van 2018 vliegen wij naar Orlando, voor onze allereerste Floridareis, met 4 volwassenen en mijn kleindochter van bijna 7.
Wij hebben een prachtige woning gevonden in Davenport van waaruit wij ook onze dagtripjes gaan maken. Tot die tijd vermaken we ons met het forum doorspitten, plannen maken en net zo makkelijk weer wijzigen en veel, heel veel google-en.

Het schema zoals het er nu uitziet:



Zondag 29 april
Vliegreis


Maandag 30 april
Huis en omgeving verkennen, boodschappen/mall


Dinsdag 1 mei
Magic Kingdom (kan ook geruild worden met de woensdag mochten we last hebben van jetlag)


Woensdag 2 mei
Rustig ochtendje, 's middags airboat (alligators) omgeving Orlando


Donderdag 3 mei
Clearwater / Tarpon Springs - boottocht dolfijnen, schelpen zoeken (Caladesi Island/Honeymoon Island)


Vrijdag 4 mei
Universal Studio's


Zaterdag 5 mei
Rustig ochtendje, boodschappen/mall, 's avonds Kissimmee (oldtimers)


Zondag 6 mei
Farmer's market Orlando - beetje rondrijden


Maandag 7 mei
Zonsopgang Cocoa Beach en Cape Canaveral


Dinsdag 8 mei
Wildlife park (met auto) - 's avonds Downtown Disney District


Woensdag 9 mei
Dinosaurworld (nog niet zeker) en zee / aquarium (westkust)


Donderdag 10 mei
Rustige ochtend, laatste boodschappen en eind van de middag vertrek naar vliegveld



Hier tussenin willen we nog graag een avondje plannen naar het honkbal in Tampa, afhankelijk van de wedstrijddata.

Heeft iemand suggesties voor een mooi wildlifepark in de omgeving van Orlando?
Of vergeten we iets in te plannen wat een absolute must-see is in Florida? Seaworld willen we beslist niet naar toe!
Per wanneer kun je fastpassen regelen voor Magic Kingdom en Universal Studio's (Harry Potter!)?
En is dit een beetje goede verdeling qua activiteiten?

Alvast bedankt!

mads2017
28-08-17, 07:34
Ik mis sowieso Volcano Bay, waterpark van Universal. Indien je een 3-parks flexticket neemt kun je alledrie de Universal parken bezoeken. Deze tickets zijn te bestellen via https://www.attractionticketsdirect.de/, prima en betrouwbare site. Check onze blog onderaan dit bericht voor onze belevenissen en ervaringen van deze zomer.

Digitalman
28-08-17, 10:12
Er zijn diverse natuur parken in de omgeving van Orlando. Wij zijn bijv. wezen kanoen bij Wekiwa Springs. Was erg mooi. De andere kant op zijn wij Highland Hammock SP geweest. Maar er zijn er nog veel meer zoals je kunt zien op deze site:

https://www.floridastateparks.org/

Mushu
28-08-17, 10:37
Per wanneer kun je fastpassen regelen voor Magic Kingdom en Universal Studio's (Harry Potter!)?

Als je vooraf een ticket koopt voor MK, kan je 30 dagen voordat je gaat je fastpasses regelen (ticket wel linken aan je Disney account). Voor Universal zijn de fastpasses niet gratis, je kan een Universal Express pass kopen. Met zo'n pas kun je bij sommige attracties de normale rij overslaan. Gaan jullie naar 1 park of is het de bedoeling beide parken te bezoeken? Want in beide Universal parken is Harry Potter te vinden.

Als je last van jetlag hebt, ben je vroeg wakker. Hier kan je juist in het begin gebruik van maken en lekker vroeg naar bijvoorbeeld een themapark te gaan. Ik zelf heb alleen "last" van vroeg wakker worden en functioneer die dag verder prima (en kan ook niet wachten om wat te gaan doen!). Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je echt moet bijkomen en tot niet zo veel in staat bent. Dan is het misschien beter de eerste dagen niet zo veel te plannen.

Angeline Kievits
28-08-17, 16:55
Dank je wel voor deze link: ik ga hem bestuderen!

Angeline Kievits
28-08-17, 16:58
Leuk om te lezen, jullie blog. Het klinkt allemaal fantastisch.
Vulcano Bay hebben we bekeken maar gaan we niet doen. Waterparken zijn niet zo ons ding. Met 'ons' zwembad zijn we al dik tevreden en we gaan 2 of 3 x naar zee.

Angeline Kievits
28-08-17, 17:27
Kijk, vroeg wakker: daar houden we van. Een hele lange dag in het vooruitzicht klinkt niet slecht!
We gaan alleen naar Universal Studio's en Magic Kingdom. Door een herseninfarct kan ik drukte niet meer zo goed aan dus we hebben een keuze moeten maken uit het aanbod van parken.
Mijn kleindochter wil uiteraard prinsessen zien, de Parade en het vuurwerk terwijl de anderen met name het onderdeel Harry Potter willen zien. Dat dit verdeeld is over 2 parken is jammer maar wellicht een reden om nog eens terug te gaan :)

Mushu
28-08-17, 19:54
Kijk, vroeg wakker: daar houden we van. Een hele lange dag in het vooruitzicht klinkt niet slecht!
We gaan alleen naar Universal Studio's en Magic Kingdom. Door een herseninfarct kan ik drukte niet meer zo goed aan dus we hebben een keuze moeten maken uit het aanbod van parken.
Mijn kleindochter wil uiteraard prinsessen zien, de Parade en het vuurwerk terwijl de anderen met name het onderdeel Harry Potter willen zien. Dat dit verdeeld is over 2 parken is jammer maar wellicht een reden om nog eens terug te gaan :)

Plan je dag goed in MK met fastpassen en ook tijd om even op adem te komen en te genieten van alles om je heen. Je kan dan misschien niet alles zien en doen maar je geniet evengoed als je het wat rustiger aan doet (of misschien wel meer). Plan bijvoorbeeld een (late) lunch in zodat je even lekker kan zitten en lekker kan eten (er is echt veel meer dan alleen fastfood te krijgen). Als je kleindochter van prinsessen houdt, is het misschien wel leuk om in het kasteel te gaan eten. Moet je wel 180 dagen vooraf reserveren en het is ook niet goedkoop. Maar een bijzondere ervaring en de prinsessen komen bij je aan tafel! Dan hoef je niet in het park in de rij te gaan staan voor een ontmoeting met een van de prinsessen.
Shows als Philharmagic en carrousel of progress zijn ook ideaal om een tijdje in de airco te kunnen zitten en uit te rusten. In Tomorrowland heb je ook de peoplemover, een heerlijke rustig rondje door dat gedeelte van het park en zelden lange rijen. En bij Casey's Corner aan het eind van Mainstreet zit buiten regelmatig iemand achter de piano (volgens mij is het al 20 jaar dezelfde man), neem daar wat te drinken en geniet van het uitzicht op het kasteel terwijl je naar de piano-deuntjes luistert.
Kon het niet laten om wat tips te geven :). Veel plezier bij Mickey!

Angeline Kievits
29-08-17, 00:06
Hartstikke blij met die tips, dank je wel! We hoeven ook niet alles te zien, gewoon een lekker 'rustig' dagje er van maken waarbij genieten voorop staat. De tips staan genoteerd inmiddels in mijn Florida-boekje! Zolang we de Parade en het vuurwerk zien, af en toe een prinses en wat attracties voor de kleine (misschien ook wel de Bibbidi Bobbidi Boutique) wordt het vast een geslaagde dag. Terwijl de rest zich vermaakt zal ik ongetwijfeld vaak bij Casey's Corner te vinden zijn met een koel drankje :)

Angeline Kievits
15-03-18, 04:58
En opeens is het nog maar 6 weken tot 29 april: de afgelopen maanden heb ik dit forum van voor naar achteren doorgespit en weer terug en volgens mij zijn we redelijk goed voorbereid. Esta geregeld, auto, parkeerplaatsen bij vliegveld in Düsseldorf, website aangemaakt en nog tientallen andere dingen. Programma is meerdere malen gewijzigd en het is best een vol programma geworden. Als het teveel blijkt te zijn, schrappen we gewoon de dingen die onderaan ons verlanglijstje staan en kan er altijd geschoven worden. Het allerbelangrijkst is family-time!

Dag 1 Vliegen naar Orlando
Dag 2 Ontbijten bij Ihop - Walmart - middag rondom zwembad - Florida Mall + foodcourt (Five Guys!)
Dag 3 Magic Kingdom
Dag 4 Huis - Clearwater/Honeymoon Isl: dolfijnen en schelpen zoeken + zonsondergang
Dag 5 Airboat/alligators - Premium Outlet Mall - middag bij huis - Celebration
Dag 6 Animal Kingdom (https://disneyworld.disney.go.com/destinations/animal-kingdom/), uit eten (Kobe of Olive Gardens)
Dag 7 Natuurpark, boodschappen - rondom huis - 's avonds naar Kissimee (autoparade)
Dag 8 Lake Eola in Orlando - rondom huis - wedstrijd Tampa Bay Rays / Toronto Blue Jays
Dag 9 (nog niet zeker >)Cape Canaveral - Cocoa Beach - rondom huis
Dag 10 Kids naar Universal Studios / Islands of Adventure - 'oudjes' hebben dagje vrij
Dag 11 Bok Tower Gardens - middag rondom huis /koffers pakken - Disney Springs
Dag 12 Huis, Mall, laatste duik in zwembad, late middag > vliegveld
Dag 13 Weer terug

Onnodig om te zeggen dat we er veel, heel veel zin in hebben! Een vraagje nog: zijn er op het vliegveld van Orlando 'goede' restaurants? Of kunnen we beter van te voren eerst ergens anders eten en dan naar het vliegveld?
En o ja, ik heb wel eens wat gelezen over kortingcoupons bij b.v. Florida-Mall. Kun je die daar ophalen?

mattrob
15-03-18, 10:01
Goed gepland zeg, helemaal voorbereid ;-) ! In de praktijk loopt het toch vaak net iets anders, maar dat geef je zelf ook al aan. Flexibel zijn is best handig dan. Dus helemaal eens met je verhaal !



Een vraagje nog: zijn er op het vliegveld van Orlando 'goede' restaurants? Of kunnen we beter van te voren eerst ergens anders eten en dan naar het vliegveld?
En o ja, ik heb wel eens wat gelezen over kortingcoupons bij b.v. Florida-Mall. Kun je die daar ophalen?

Ach, als groot Outback liefhebber; de Outback zit op het vliegveld achter de douane ;-) ! Dus je kan nog even een lekkere steak of hamburger meepikken !

De kortingscoupons zitten bij de Outlets; op vertoon van je ANWB pas krijg je ze zo mee. Je kan ook online bij de Premium Outles VIP lid worden, en dan kan je een coupon uitprinten voor de kortingsboekjes, en er zijn ook nog extra kortingen online uit te printen. Succes !!

Mattie
15-03-18, 11:00
Goede vraag/tip van het restaurant wij vertrekken (in oktober pas hoor) rond 20:00 vanuit Orlando dus dan is het wel zo lekker om alvast op het vliegveld te zijn en daar te eten, scheelt toch weer wat gedoe :)

Chantal Van Wijngaarden
16-03-18, 10:41
Per wanneer kun je fastpassen regelen voor Magic Kingdom en Universal Studio's (Harry Potter!)?

Als je vooraf een ticket koopt voor MK, kan je 30 dagen voordat je gaat je fastpasses regelen (ticket wel linken aan je Disney account). Voor Universal zijn de fastpasses niet gratis, je kan een Universal Express pass kopen. Met zo'n pas kun je bij sommige attracties de normale rij overslaan. Gaan jullie naar 1 park of is het de bedoeling beide parken te bezoeken? Want in beide Universal parken is Harry Potter te vinden.

Als je last van jetlag hebt, ben je vroeg wakker. Hier kan je juist in het begin gebruik van maken en lekker vroeg naar bijvoorbeeld een themapark te gaan. Ik zelf heb alleen "last" van vroeg wakker worden en functioneer die dag verder prima (en kan ook niet wachten om wat te gaan doen!). Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je echt moet bijkomen en tot niet zo veel in staat bent. Dan is het misschien beter de eerste dagen niet zo veel te plannen.

zie dat het al een wat ouder bericht is. maar mijn ervaring is dat een express pass voor universal niet nodig is in die periode zeker als je door de weeks een park bezoekt. Wij gaan ook weer in de meivakantie en hebben eigenlijk nooit langer dan een kwartier hoeven wachten bij de attracties.

elstars
16-03-18, 11:46
Outback zit weliswaar op het vliegveld van Orlando, maar dan moet je wel de goede gate hebben om te vertrekken. Soms heb je een gate waar je niet langs Outback komt.

corrus
16-03-18, 19:51
Outback zit op de B side.