PDA

Bekijk Volledige Versie : Stoelreservering Tuifly Belgie TB217



Bullyleo
27-08-17, 10:20
Vanochtend onze stoelreservering gedaan in de Premium Comfort klasse op vlucht TB217 van 26/9. Volgens mijn informatie zouden wij moeten vliegen met een 767-300ER met de stoelindeling 2-3-2. Bij het reserveren van de stoelen was de indeling op de site van Tuifly 3-3. Weet iemand hoe dit kan? Is er wellicht alsnog overgeschakeld op een ander (kleiner) vliegtuig?

b767-300er
27-08-17, 11:00
Lijkt me niet te kloppen. Even bellen met JAF.
3-3 is een 737 en die redt het niet de plas over naar Florida. (In de uitvoering die JAF heeft)

Het is of 3-3-3 of 2-4-2 (in economy en comfort) Premium is 2-3-2 in beide

Waarom trouwens een nieuw topic openen? Kan toch prima in het bestaande JAF topic?

Bullyleo
27-08-17, 11:05
Heb net gebeld met JAF en kan maandag bellen met flight specials want de dame die ik net sprak kon niet in dat systeem :confused:

b767-300er
27-08-17, 12:51
Klopt. Geldt ook voor TUI Nederland. Staat ergens ook op de website geloof ik
Paxport (het bedrijf wat de stoelreserveringen doet voor TUI) werkt alleen op maandag tm vrijdag op kantoortijden.

Bullyleo
28-08-17, 15:13
Vandaag gebeld met Flight Specials. Blijkt dat deze vlucht vermoedelijk uitgevoerd gaat worden door een andere maatschappij en dat op dit moment het type en dus ook de indeling van het vliegtuig nog niet bekend is. En dan zetten ze er gewoon een standaard vliegtuigindeling neer. Is de indeling bekend dan gaan ze de stoelreserveringen zoveel mogelijk aanpassen aan de reserveringen. Maarrrrrrrr.... als de premium klasse bij de andere maatschappij kleiner is dan kan het zomaar zijn dat je alsnog in de economy belandt. Ik kreeg het advies om regelmatig in te loggen om te checken of de indeling gewijzigd is. Dat gaan we dan maar doen. Maar om nou te zeggen dat dit de voorpret bevordert, nou nee. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt met Tui.

b767-300er
28-08-17, 16:28
Tipje van mij. Reserveer dan alvast 2a en 2b

Bullyleo
28-08-17, 18:55
Tipje van mij. Reserveer dan alvast 2a en 2b

Wij hebben 2e en 2f gedaan. 2a en 2b zitten aan de kant waar ook de plee zit. En ik houd niet van een wachtrij voor mijn neus. :-(

b767-300er
29-08-17, 09:08
Helaas is 2E en 2F op een toestel met dubbel gangpad vaak de midenrij. :(
Verder is het toilet voorin bij een premium classe (of star classe) altijd voor enkel de
Premium passagiers. Dus geen last van wachtenden, die wachten vaak in hun stoel (als ze al moeten wachten, het is maar een handjevol passagiers) de rest moet naar het midden, op driekwart of helemaal achterin naar de WC.
Hoop dat het goed gaat met je stoelen

Bullyleo
29-08-17, 21:44
Bedankt voor de tips, ik hoop er ook maar het beste van in de huidige opstelling 3-3 zijn de stoelen 2E/2F de twee stoelen uiterst rechts voorin. Ik houd het gewoon scherp in de gaten en zie nu ook dat ze de stoelreservering geblokkeerd hebben want ik kan al niets meer wijzigen. Gaat vast goed komen, volgens afspraak mag ik volgende week weer even bellen als er dan nog niets is gewijzigd. Ben overigens keurig te woord gestaan bij Tui.

Bullyleo
30-08-17, 18:23
Nu snap ik het niet meer, net ingelogd, nieuw seatplan in beeld. Op Rij 1 is er 1 stoel helemaal links op locatie A, dan een gangpad en in het midden 2 stoelen op locatie D en E, dan weer een gangpad en vervolgens rechts 1 stoel op locatie H. Dat zijn dan voorin vier rijen 1 t/m 4 die op dezelfde wijze zijn ingedeeld. In totaal dus 16 stoelen in deze klasse die wel erg ver uit elkaar staan. Dan een schot en dan op rij 8, 8 stoelen op een rij 2-4-2, op rij 9, 7 stoelen op een rij 2-3-2, en dan weer een schot en dan achterin kennelijk de economy vanaf rij 10 met stoelen 2-4-2.
Wat is dit voor vliegtuig b767-300er? Omdat we Premium plaatsen hebben, konden we nu de stoelen 1D en 1E naast elkaar in het midden boeken en die hebben we nu vastgelegd. Lijkt me een business class indeling, of vergis ik mij?

Teleton
30-08-17, 18:58
Lijkt me een business class indeling, of vergis ik mij? Vorig jaar dezelfde toestand meegemaakt bij TUI.be en hebben ook op 1 D en 1E gezeten. Ik zat met dezelfde vragen als jij. Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed en de stoelen zitten prima!

https://teletonselect.wordpress.com/2016/08/29/een-vluchtig-berichtje/

b767-300er
30-08-17, 19:49
Ik denk in ieder geval dat je ruim zit.
Heb even de kisten van de bekende lessors bekeken (oa EuroAtlantic en HiFly) maar kom een 1-2-1 seating nergens tegen.

b767-300er
30-08-17, 20:07
En ook bij Titan kom ik deze indeling niet tegen. Ik ben benieuwd. Weet je het zeker dat het 1-2-1 was?

Bullyleo
30-08-17, 20:31
En ook bij Titan kom ik deze indeling niet tegen. Ik ben benieuwd. Weet je het zeker dat het 1-2-1 was?

Ja 100 % zeker! het is jammer dat ik geen plaatje kan toevoegen van mijn reservering. Ben zelf ook even op zoek geweest en via Google heb ik uiteindelijk een 777-300ER gevonden van Jet Airways die voorin First Class heeft met deze opstelling. En in het tweede compartiment daarachter de Business. En daarachter Economy.
Ik ga morgen toch nog even bellen met Flight Services omdat ik voor het reserveren wederom de reserveringskosten moest betalen (Pffff waar maak je je druk om als het inderdaad om First Class stoelen gaat) maar ik ben ook gewoon benieuwd naar het vliegtuig en de carrier. Wordt vervolgd.

b767-300er
30-08-17, 22:13
Jet Airways is het in ieder geval niet...
Dat is zowiezo 3-3-3 in economy.

Ga maar uit van een 767 of een 332/343..

Bullyleo
31-08-17, 09:50
Net gebeld met Flight Specials. De stoelen kloppen en het betreffen First Class stoelen. De vlucht wordt uitgevoerd met een A320 van Euro Atlantic.

b767-300er
31-08-17, 10:42
Met een A320 kom je de plas niet over.
Zal wel een A330 of A340 zijn.

Zowiezo heeft EuroAtlantic geen Airbus toestellen in haar portfolio.

Wel lekker ruim zitten.

b767-300er
31-08-17, 10:49
Het wordt de CS-TFT
Een 767-300ER van EuroAtlantic

b767-300er
31-08-17, 16:36
Overigens zijn de antwoorden van diverse klantenservices soms echt beschamend....
zie hierboven. Een A320. Uhu, daar kom je de plas niet mee over.
EuroAtlantic: heeft geen airbussen in hun portfolio

zo eens een opmerking van de klantenservice van Transavia op mijn opmerking waarom er op de stoelindelingen van hun 737 aan weerszijden 3 nooduitgangen stonden (hebben er maar 2)
nou meneer, omdat er aan elke kant drie zitten...Zelfs toen ik een foto stuurde van hun eiegn toestel bleven ze volhouden dat het er drie waren. Uhu....

jij zit in eider geval lekker ruim!

sanook
31-08-17, 20:29
Aan de voorkant, boven de vleugels en aan de achterkant, een Boeing 737 heeft wel degelijk aan weerszijden 3 nooduitgangen hoor !

b767-300er
31-08-17, 23:45
Bedankt voor je toelichting. Dat wist ik nog niet. Mocht je op zoek zijn naar een baan dan kan je zo bij de klantenservice van Transavia aan de slag ;)

Het verhaal wat ik schetste over de foute antwoorden van de klantenservice ging om de plattegrond van de stoelreservering bij de boeking. Daar stond bij zowel rij 15, als rij 16 en rij 17 (alle drie stoelrijen boven de vleugels) een deurtje getekend en het woord Exit. Echter bij Transavia' Boeing 737-800 heb je alleen bij rij 15 en 16 een nooduitgang (er zitten maar 2 deurtjes per kant boven de vleugel en geen 3) en bij rij 17 dus niet...
De dame aan de andere kant bleef volhouden van wel en dat dat nooduitgang plaatsen zijn. Zelfs na een foto van zowel de buitenkant als van de binnenkant van een boeing 737-800 van Transavia was ze nog niet overtuigd en bleef ze vermelden dat er 3 deuren boven de vleugels zitten aan iedere zijde......
Rij 17 heeft overigens wel iets meer beenruimte, maar is geen Exit-Row zoals dat op het plaatje wel stond vermeld. Op rij 17 gelden dus ook niet de voorwaarden zoals die gelden voor rij 15 en 16 (bv verboden voor zwangere vrouwen handbage niet onder de stoel voor je etc) maar heb je wel wat extra beenruimte.

Voor jouw informatie de voordeuren en de achterdeuren van de Boeing 737-800 van Transavia zijn geen nooduitgangen, maar reguliere uitgangen welke ook in geval van nood gebruikt kunnen worden. Deze deuren zijn primair voor het beladen van het vliegtuig en het in en uitstappen van passagiers. Bij nood kan je deze uiteraard ook gebruiken. Echter zitten er bij deze deuren geen stoelen (of je moet achterin op het aanrecht van de boordkeuken plaatsnemen, en voorin zit er netjes een schot tussen).
Als we jouw redenatie verder volgen dan heeft een Boeing 737-800 overigens 4 nooduitgangen aan iedere zijde, want bij de vleugels heb je namelijk 2 deuren aan iedere zijde....... dat maakt er 8 in totaal. De klantenservice snapt er nu helemaal niets meer van vrees ik?

Back to topic! Stoelreservering TUI Fly Belgium.

Teleton
24-09-17, 13:45
Voor dinsdag staat de vlucht naar Sanford en Miami gepland met een Boeing 738. Wij kregen stoel H1 en H2 maar ik kan de configuratie met deze stoelindeling nergens vinden. Iemand meer informatie over het toestel dat wordt ingezet?

b767-300er
24-09-17, 19:47
Een 738 kan niet naar Miami en Sanford.
Stoel H1 en H2 bestaan ook niet. Het is eerst rijnummer en dan stoelletter.

Volgens mij vliegt er een 763 van EuroAtlantic aankomende dinsdag.

Kijk anders even naar het bericht van TS.

Teleton
24-09-17, 21:04
Dank voor je reactie. Ik begreep er al niets van. Volgens Flightaware wordt de 738 ingezet. De stoenummers staan zo op mijn reservering van TUI vermeld. De 763 van EuroAtlantic ken ik wel, daar hebben we eerder mee gevlogen. Hun Premium configuratie is niet verkeerd.

Bullyleo
24-09-17, 22:56
Deze info klopt en is bevestigd door Flight Specials van TUI, vlucht wordt uitgevoerd door EuroAtlantic. Wij zijn ook aan boord en zitten helemaal vooraan in het midden op 1 D en 1 E ;). Had al begrepen dat het een ruime zetel wordt. :cool: Heb even op het seatplan gekeken en jullie zitten rechts bij het raam achter elkaar. Zijn overigens vrij staande stoelen, geen stoelen naast je.

Teleton
25-09-17, 07:49
Goeie keuze hoor! Wij hadden vorig jaar hetzelfde vliegtuig, in mijn beleving was het gewoon een 2-2-2 configuratie en zaten we op "jouw" stoelnummers..:rolleyes: En ze waren ruim hoor!

Ik vond deze (https://nl.flightaware.com/live/flight/JAF217/history/20170926/0500Z/EBBR/KSFB) info over de 737 op FlightAware zo vreemd maar met de 767 van EuroAtlantic kan ik prima leven. Morgen vroeg op, vanaf 5 uur inchecken! Maar ook wel lekker vroeg in Florida....:cool:

Teleton
11-10-17, 02:36
Het was een chaos. Alle reizigers die Premium Plus hadden geboekt, kregen een stoel in de economy klasse bij het inchecken met de boodschap dat je bij het boarden maar moest zien om een betere stoel te krijgen.

Bij het boarden werden we eerst afgepoeierd en vervolgens werden er te hooi en te gras stoelen in de premium klasse toegewezen maar omdat er veel minder plaatsen beschikbaar waren, bleven er veel ontevreden passagiers over.

Wij waren, samen met Bullyleo, bij de gelukkigen die een premiumstoel tegewezen kregen. Toen we aan boord gingen, bleken het business klasse stoelen te zijn. Perfecte stoelen maar wat een onhandig gedoe van TUI!

Wij kwamen met een relatief kleine vertraging in Sanford aan. De passagiers met bestemming Miami of Brussel, zijn die dag niet verder vervoerd en moesten in een hotel overnachten.Over de vlucht van vorige week heb ik geen info. De vlucht van deze week is met grote vertraging uit Brussel vertrokken. Logischerwijs hebben alle aansluitende vluchten deze vertraging van rond de drie uur niet kunnen inlopen...

b767-300er
11-10-17, 09:08
Was het toch een andere machine geworden dan verwacht dat ze alle stoelreserveringen hebben laten vervallen?

corrus
11-10-17, 09:49
Deze was "Sub-Chartered" van Aer Lingus (Airbus 300-333)

Bullyleo
19-10-17, 16:56
Was het toch een andere machine geworden dan verwacht dat ze alle stoelreserveringen hebben laten vervallen?

We zijn weer terug in ons kikkerlandje, was erg leuk om met Teleton in hetzelfde schuitje te zitten. We werden aan de gate als eerste "geholpen" met de twee plaatsen die we ook gereserveerd hadden, maar omdat we onderwijl druk met Teleton in ge sprek waren, ging men er van uit dat wij met zijn vieren reisden, waardoor ook Teleton alsnog een plek kreeg met zijn vrouw. Een Belgisch echtpaar na ons werd echter afgepoeierd waarna het stel (met de vrouw huilend) afdropen. Eenmaal in het vliegtuig bleken er gewoon stoelen over in ons compartiment, terwijl het Belgische stel helemaal achterin op een economy-stoel zat. Vervolgens de purser aangesproken die zich ook al afvroeg wat dit voor zooitje was. Deze heeft het Belgische stel naar voren gehaald en ook de overige gedupeerden alsnog de plek gegeven die ze geboekt hadden. Wel luxe overigens!
Om op je vraag terug te komen b767-300er, het was gewoon het vliegtuig wat door TUI werd ingezet van EuroAtlantic met de indeling die ook online stond toen we de stoelen hebben gereserveerd. Bij de incheckbalie hebben ze er echter een rommeltje van gemaakt. Dat was overigens ook geen personeel van TUI.

Teleton
19-10-17, 23:16
Hahaha...nog beter om niet in het TUI schuitje te zitten! Wat een bende maakten ze er van. De riante zetels maakten veel goed en wij mogen van geluk spreken dat de reis niet verder ging dan Sanford. Die reizigers zijn immers gestrand die dag.

Hoe dan ook, we zijn benieuwd welke avonturen ons op de terugreis te wachten staan. Het imago van TUI voor deze route is, voornamelijk door de slechte communicatie, niet best.

Bullyleo
20-10-17, 14:49
De terugreis ging helaas ook niet vlekkeloos. Twee uur vertraging, vliegtuig kwam te laat aan de gate en eenmaal aan boord was er een probleem met twee passagiers en ook de passagierslijst klopte kennelijk niet want er werd omgeroepen of er een zeker meneer aan boord was. Huh? Inchecken? Boarding pass scannen? En dan aan boord vragen of er een passasgier in het vliegtuig zit. Maar we hadden wel de stoelen die we gereserveerd hadden. En de vertraging werd met een snellere vlucht teruggebracht naar een kwartier. Wat een afknapper ten opzichte van onze eerdere vlucht met de Dreamliner. Stoelen die het predikaat Premium zeker niet waard waren. Wel voldoende beenruimte maar ik ga zeker niet meer op de voorste rij zitten. Over de verzorging en service aan boord niets dan goeds overigens. Ondanks het prijsverschil gaan we volgend jaar waarschijnlijk toch maar vanaf Amsterdam, zeker omdat er kennelijk volgend jaar niet meer vanaf Brussel op Orlando wordt gevlogen.

michelwuyts
31-10-17, 10:06
Hoe lang vantevoren kun je stoelen reserveren en kost ditextra?
Ik zag trouwens op de site van Tui Nederland dat service wasverbeterd: dat je op lange vluchten altijd entertainment hebt etc. Is dat metTui Belgie ook zo?
Kun je dit anders bijinchecken nog reserveren?

Bullyleo
01-11-17, 18:56
Stoelen reserveren kan pas tot op de minuut nauwkeurig 30 dagen voor vertrek en daar moet je inderdaad extra voor betalen. Stoelen bij check-in worden volgens mij toegewezen, waarbij ze dan wel rekening houden met mede-reizigers.

michelwuyts
02-11-17, 10:53
Ok, dus zonder bijbetalen zit je naast elkaar. Even afwachten hoeveel dat gaat kosten..

b767-300er
02-11-17, 11:06
Nee. Is geen harde garantie.

Teleton
10-11-17, 12:07
Wij kregen dit bericht van TUI:


Wegens operationele redenen wordt de vlucht 09/01/2018 BRUSSELS - MIAMI uitgevoerd door een Airbus van Air Tanker.
Hierdoor kunnen wij helaas de Premium Service op dit traject niet bevestigen.

Iemand bekend met de Airbus van Air Tanker..?

Ik begreep van TUI dat de toewijzing van de stoelen bij het inchecken gebeurt.

Toegevoegd: Inmiddels is bekend dat de normale procedure (30 dagen voor vertrek) gehanteerd wordt.


Voor zover ik kan nagaan heeft het toestel Premium Economy stoelen met een pitch van 34" wat op zich niet slecht is al komt het niet in de buurt van de premium stoelen.

Toegevoegd: Het toestel zal helaas een standaardconfiguratie hebben.....:(


Van de laatste 5 vluchten met TUI zijn er drie met een alternatief toestel uitgevoerd. Dit is de eerste keer dat we vooraf geinformeerd worden, kennelijk hebben ze wel iets geleerd.....:rolleyes:

Toegevoegd: De toeslag voor Premium wordt uiteraard gerestitueerd. Voor het ongemak doneert TUI 50 euro en vervoeren ze gratis 2 koffers van 25 kg.

De stemming zit er hier niet echt in. De trip was geboekt naar Sanford maar TUI heeft die route om operationele redenen geschrapt. Vanwege budgettaire redenen hebben wij niet geannuleerd maar zijn we akkoord gegaan zodat we nu naar Miami vliegen.

Nu hebben we dit akkefietje weer..... Geen reclame voor TUI.be. De eerlijkheid gebiedt wel om te vermelden dat we nu echt voor een schijtprijsje vliegen. Wij betaalden € 149 voor de tickets, dus reken maar mee! Voor dat geld zou ik eigenlijk niet mogen mopperen.

Tot slot: De klantenservice doet erg zijn best om alle vragen te beantwoorden. Ze zoeken nog uit of er toch geen Comfortklasse beschikbaar zal zijn....TUI houdt het graag spannend!

Helaas geen Comfort beschikbaar...

hannie
10-11-17, 20:03
Jeetje nu dit weer na alle toestanden in September. Autohuur ook veranderen dus.
Gaan jullie nu eerst een overnachting in Miami doen?
Niet leuk dit, laatste keer Tui?

b767-300er
11-11-17, 05:34
AirTanker vliegt de hele winter voor de diverse TUI Airlines omdat een aantal van de 78-8 toestellen in groot onderhoud moet. Zelfde geldt voor Nederland en de Engelsen. Toestel staat in Luik als het niets te doen heeft.

Al het onderhoud is gepland en met AirTanker vlieg je gewoon goed. Hagelmodern nieuw toestel van net 2 jaar oud en voor economy classe een zeer goede beenruimte.

b767-300er
11-11-17, 05:35
En de service aan boord is zeer vriendelijk.

Teleton
11-11-17, 10:57
Goed nieuws dus. Dank je wel!

michelwuyts
04-01-18, 13:30
Net gereserveerd. Echter zie ik niets over inflight entertainment. Zit dat er nu wel bij?

Verschil tussen Nederlandse en Belgische site is absurd qua professionaliteit. ook kun je ze alleen via telefoon bereiken.

b767-300er
04-01-18, 19:58
Toch zijn TUI Belgie en TUI Nederland echt 1 bedrijf sinds kort.. inderdaad bijzonder.

Entertainment is inbegrepen bij de Belgen

michelwuyts
12-01-18, 09:53
Cool, bedankt voor de reactie. Laten we er maar het beste van hopen.

michelwuyts
15-02-18, 15:25
Heenweg ging prima. terugweg echter 4 uur vantevoren te horen gekregen dat vlucht pas volgende dag ging.
Hotel gekregen wat overigens superdeluxe was met eten en onbeperkt drank.

Echter werd terugvlucht ook nog door euroatlantic uitgevoerden de on board entertainment werkte de hele vlucht niet. stoelreserveringen werden bovendien ook niet gerespecteerd.

Iemand al eens bij TUI claim gemaakt? Ze hebben namelijk ooknog geen reden aangegeven. Het lijkt me niet dat er iets onvoorziens was (weerof stakingen of iets dergelijks).

Bullyleo
17-02-18, 12:53
Wij hebben n.a.v. onze laatste trip met Tui België ons beklag gedaan over het niet respecteren van de stoelreserveringen en de matige service in de Premium Comfort. Direct na terugkomst in oktober 2017 een klacht ingediend. Antwoord gekregen op 30 januari 2018 (!):
Wij hebben uw mail goed ontvangen, en wij verontschuldigen ons voor de laattijdige behandeling van uw dossier.De inhoud van uw mail heeft al onze aandacht verkregen.Graag danken wij u voor uw opmerkingen en appreciatie van uw voorbije reis.Uw opmerkingen zijn genoteerd en doorgegeven aan onze diensten met de bedoeling ermee rekening te houden in de mate van het mogelijke. In de hoop u bij uw volgende vakantie opnieuw te mogen verwelkomen op een van onze bestemmingen.Niet dus! Voor ons de laatste keer dat wij via Brussel met Tui gevlogen hebben.

michelwuyts
02-03-18, 11:26
Wij hebben n.a.v. onze laatste trip met Tui België ons beklag gedaan over het niet respecteren van de stoelreserveringen en de matige service in de Premium Comfort. Direct na terugkomst in oktober 2017 een klacht ingediend. Antwoord gekregen op 30 januari 2018 (!):Niet dus! Voor ons de laatste keer dat wij via Brussel met Tui gevlogen hebben.

Moet zeggen: Heb een reactie en ze gaan akkoord met 600 euro pp uitbetalen(waren met2) Vlucht koste 290 euro, dus dat is wel lekker. Dit is wel netjes dat ze het binnen 2 weken hebben opgelost.
Nu nog de formulieren invullen. Toch een gratis volgende vakantie binnen.