PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagageruimte



Bbusa
22-08-17, 18:28
In de zoektocht naar een geschikte huurauto is de kofferruimte voor ons een belangrijk onderdeel. We zijn op zoek naar een "gewone" huurauto, dus een intermediate (ICAR) of standaard (SCAR). Nu zou ik denken dat er in een SCAR meer koffers passen dan in een ICAR, maar op de diverse huursites zie ik vaak dat er in een ICAR 3 grote of 2 kleine koffers passen, terwijl er in de SCAR 2 grote of 2 kleine koffers passen. De grotere auto zou dan dus minder bagageruimte hebben.

Wat is jullie ervaring hierin? Ik neem aan dat het per merk natuurlijk verschilt, maar zou het inderdaad verstandiger zijn om voor de kleinere (ICAR) te gaan?

corrus
22-08-17, 21:34
Wat is een SCAR ??

knaapje
22-08-17, 22:11
Zie:
https://www.car-hire-centre.co.uk/sipp-codes.html
Standard, 2/4 doors, automatic, unspecified fuel AC

Ta2 Gerrit
24-08-17, 11:25
In de zoektocht naar een geschikte huurauto is de kofferruimte voor ons een belangrijk onderdeel. We zijn op zoek naar een "gewone" huurauto, dus een intermediate (ICAR) of standaard (SCAR).

Belangrijk in deze vraag is natuurlijk; met hoeveel personen, hoeveel sleep je mee en ga je er mee rondreizen ? Ik zou i.i.g. niet de kleinste optie nemen want de bagagevoorstellen van de autohuurders zijn op zijn zachtst gezegd vaak wat optimistisch. Dan wordt goedkoop uiteindelijk ergerniskoop. Maar het hangt af van wat je er mee wilt. Een half uurtje krap zitten van airport naar accommodatie wil nog wel, maar een rondreis met volle bepakking zou niet mijn voorkeur hebben.

Ruud2004
26-08-17, 21:35
Afgelopen jaar weer in een standard car (SCAR) rondgereden. Voor twee personen een prima auto. In de KIA Optima kon al onze bagage in de achterbak. (Twee grote Eastpack tassen en twee trolley's)

Bbusa
26-08-17, 23:15
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Voor de zekerheid heb ik toch maar een full size gehuurd, daar zouden we de koffers wel in kwijt moeten kunnen.

Ruud2004
27-08-17, 18:30
Een full-size wat? Car of SUV? Ik weet niet hoe oude jullie kids zijn, maar een FCAR is wat krap denk ik. In de VS staan de standaard cars en de full-size vaak in hetzelfde vak. Je maakt waarschijnlijk heel wat kilometers (je doet alles met de auto in de VS), dus doe jezelf en je kids een plezier en huur wat groters. (is mijn advies)