PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechts of links zitten in het vliegtuig (Zonnestand)?



Marloes83
20-08-17, 15:49
Ik heb eens gelezen (kan het hier niet echt terug vinden). Dat je beter aan een bepaalde kant van het vliegtuig kan zitten. Zodat je dan geen last hebt van de zon. Bijvoorbeeld op de heenvlucht aan de linkerkant en de terugvlucht aan de rechterkant. Iemand enig idee waar ik het over heb?
Wij gaan volgend jaar eind juli/begin augustus en willen dan op Orlando vliegen. Kan iemand mij vertellen wat een gunstige zitkant is voor de heen vlucht en de terug vlucht?

Groetjes Marloes

knaapje
20-08-17, 15:57
Heen rechts terug links heb je het minste last van de zon.
Stel je er niet te veel van voor, meestal gaan de luikjes al gauw dicht omdat men wil slapen of met een scherm bezig is.

b767-300er
20-08-17, 16:27
Zoals Knaapje aangeeft kan je op de heenreis het beste rechts zitten. Terug is sterk afhankelijk van je vertrektijd. In de middag vertrekken is voor mij rechts zitten. Anders zit ik links.

Van de zon zelf heb je met het luikje dicht weinig last. Ikzelf ervaar de last vooral van de warmte. Ook met het luikje dicht.

elstars
20-08-17, 17:05
Het maakt ons helemaal niets uit. Nooit op gelet trouwens en nooit ergens last van gehad als we toevallig aan de "verkeerde" kant zouden hebben gezeten.

b767-300er
20-08-17, 17:27
Ik heb het elke vlucht. Ik let dus altijd op waar ik incheck. Aan de hand van de tijd en richting van de vlucht bepaal ik links of rechts zitten.

Die luikjes worden snikheet met de zon erop. Zeker als je je hoofd ertegen aan legt om te slapen zoals ik altijd doe. Verder krijg ik het gewoon benauwd van de hitte dan.

Fitzroy
20-08-17, 20:36
Wij hebben er ook nooit last van, let er ook niet op met stoelen reserveren. Ik zit altijd het liefst links, maar geen idee waarom. Dichterbij de slurf :D

José
21-08-17, 13:53
Heb het eigenlijk altijd wel koud in het vliegtuig dus zit graag aan de zon kant.

Marloes83
21-08-17, 18:37
Ik zit zelf dus ook graag links. Weet ook niet waarom. Maar bedankt voor de tips! Ik neem ze mee bij het boeken van mijn vlucht

sanook
22-08-17, 17:22
Heen liefst aan de rechterkant zodat je (mits luikjes open) nog een kans hebt om iets van de Amerikaans kust te zien. Terug is toch grootste deel donker dus maakt me niet uit

MarkD
23-08-17, 12:37
Ik zit het liefste in het midden, mijn vriendin wil altijd graag aan het gangpad en dan zit ik er toch wel graag naast :o
Dan is het raampje geen optie want dan heb je vaak een vreemde naast je zitten die je ook steeds moet storen als je er uit wil.
Zit je in het midden (van 3 stoelen naast elkaar) kan de vreemde er altijd uit ik kan slapen en mijn vriendin zit aan het gangpad, win win :D
Die paar minuten mooi uitzicht op 9/10 uur vliegen wegen daar niet tegen op voor mij :p

b767-300er
24-08-17, 10:41
Veel maatschappijen hebben toch ook een 2-4-2 of 2-3-2 seating? Daar selecteer ik vaak op. En naast het raam, en naast het gangpad, en geen derde die je hoeft te storen.

MarkD
27-08-17, 12:45
Veel maatschappijen hebben toch ook een 2-4-2 of 2-3-2 seating? Daar selecteer ik vaak op. En naast het raam, en naast het gangpad, en geen derde die je hoeft te storen.

Tui vliegt met de Dreamliner en die heeft 3-3-3.

b767-300er
27-08-17, 12:49
Dat weet ik..daarom zeg ik juist dat ik bij het maken van de keuze van de vlucht ook kijk naar het type toestel.
er zijn genoeg maatschappijen die de plas overvliegen met een airbus 330/340 of 767. En daar heb je de heerlijke tweetjes.. die kies ik dan ook graag ( ook al kosten ze een paar tientjes meer)

TUI heeft overigens ook 1 rij met een tweetje aan het raam, de achterste rij economy.