PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat mee te nemen?



Wezz
30-05-06, 03:19
Hallo,
ik ga over 3 weken voor het eerst naar Florida(Orlando),
En ik vroeg me af, wat moet ik nou allemaal meenemen, aangezien het ook mn eerste echte serieus vakantie is, dus als iemand me zal kunnen helpen graag :wink:

Michael66
30-05-06, 05:14
Goed humeur, goede conditie
CreditCard + pinpas (met voldoende "voeding")
Reisbescheiden
Paspoort + rijbewijs
Niet teveel bagage (op de teugweg is dat al veel meer)
Schoenen waarop je goed=lang op kunt lopen
Zwemkleding
Wat te doen/lezen voor onderweg
Medicijnen (en tape voor mijn enkel)
Zonnebril
Pet
MP3-speler
PSP, GBA of zo


Dat is het wel zo'n beetje ...
Alles wat je verder nodig zou kunnen hebben (en meer) kun je daar ok krijgen.

marisca
30-05-06, 08:45
Eventuele Medicijnen? :lol:
En Tape??????
:? Groet marisca. :wink:

Daan
30-05-06, 09:23
Vergeet een goeie zonnebril niet.
En misschien een petje tegen de zon.

Voor de rest komt mijn lijstje overeen met die van michael66 (Incl mp3 speler en psp als laatste punt).

Michael66
30-05-06, 10:03
Ik heb m'n lijstje aangevuld.

Nog meer?

In dit topic (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1864&postdays=0&postorder=asc&start=0) staat trouwens een checklist

pascalbrouwers
30-05-06, 12:12
Goed humeur, goede conditie
CreditCard + pinpas (met voldoende "voeding")
Reisbescheiden
Paspoort + rijbewijs
Niet teveel bagage (op de teugweg is dat al veel meer)
Schoenen waarop je goed=lang op kunt lopen
Zwemkleding
Wat te doen/lezen voor onderweg
Medicijnen (en tape voor mijn enkel)
Zonnebril
Pet
MP3-speler
PSP, GBA of zo




Dat is het wel zo'n beetje ...
Alles wat je verder nodig zou kunnen hebben (en meer) kun je daar ok krijgen.

Je kunt ook mij meenemen :wink:

pyca
30-05-06, 12:38
of kijk hier ns op:
http://www.meenemen.nl/

paula
30-05-06, 21:06
Even een zijweggetje nemen: Weet iemand ook de afmetingen van de handbagage bij United, ik kan het nergens vinden, ik kom wel overal maten tegen maar die zijn allemaal verschillend.
Het zal wel in de reisbescheiden staan maar die hebben we nog niet in huis.
Ik heb nog zo'n afschuwelijk koffertje op wieltjes, ideaal voor handbagage, zeker om ook de laptop bij in de stoppen, en volgens mij mag je maar 1 stuk handbagage meenemen.
Dag ding is 60x35x20, die 60 is waarschijnlijk het probleem, ik heb wel de wieltjes erbij gemeten.
Iemand een idee?
gr. Paula

Michael66
30-05-06, 22:01
In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon): 2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo en een maat van 158cm (lengte + breedte + hoogte). Meer koffers mag, tegen meerprijs ($100 per stuk bij Delta). Groter of zwaarder mag wel, tegen betaling van een meerprijs (€25 bij Martinair, $25-100 bij Delta) en met bepaalde restricties.
1 stuk handbage + 1 "persoonlijk item" (laptop-tas, handtas etc). Het toegestane formaat en gewicht variëert per maatschappij. Max. formaat bij Delta: "Fits easily into our SizeWise® unit (approximately 22"x14"x9")." = 55 x 35 x 25 cm
Op de website van Delta (http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp) staat een duidelijke beschrijving.

corrus
30-05-06, 22:26
Even een zijweggetje nemen: Weet iemand ook de afmetingen van de handbagage bij United, ik kan het nergens vinden, ik kom wel overal maten tegen maar die zijn allemaal verschillend.
Het zal wel in de reisbescheiden staan maar die hebben we nog niet in huis.
Ik heb nog zo'n afschuwelijk koffertje op wieltjes, ideaal voor handbagage, zeker om ook de laptop bij in de stoppen, en volgens mij mag je maar 1 stuk handbagage meenemen.
Dat ding is 60x35x20, die 60 is waarschijnlijk het probleem, ik heb wel de wieltjes erbij gemeten.
Iemand een idee?
gr. PaulaIk reis altijd met zo'n "Trek Teckel" (groter dan die van jou) + een laptop case op wieltjes...

Passen allemaal in de overhead bin... verder nog nooit commentaar gekregen...
Pas wél op dat je dit niet met bijvoorbeeld met een grote sporttas doet, de kans bestaat dat ze van die (zelfs als je al op je plek zit), bij gebrek aan ruimte, er toch nog check-in bagage maken... en gaan dan alsnog het ruim in...

paula
30-05-06, 22:39
In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon):2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo.
Michael, je noemt steeds Delta, maar wij vliegen met United, hebben die dan dezelfde normen?
Volgens mij hoorde ik laatst dat je bij United nog maar 1 koffer per persoon mee mag nemen en niet zwaarder dan 20 kilo. Niet dat we heen meer mee willen nemen, maar dat geldt natuurlijk meer voor de terugweg.
gr. Paula

Michael66
30-05-06, 22:49
Handbagage (http://www.united.com/page/article/0,6722,1032,00.html) bij United:
Carry-on baggage information
For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
A carry-on bag must fit under your seat or in the overhead bin.
Carry-on bag dimensions should not be more than 9" x 14" x 22" (length + width + height) or 45 linear inches (the length, height and width added together).United may require that a carry-on item travel as checked baggage if the item cannot be safely stowed on a particular flight.

En voor de check-in bagage: Link (http://www.united.com/page/article/0,6722,51146,00.html)
Kijk daar onder het kopje "Travel excluding travel to/from Brazil, Japan, El Salvador, Dominican Republic, Honduras, Haiti and The Philippines"

remcozoon
01-06-06, 00:24
In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon):2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo.
Michael, je noemt steeds Delta, maar wij vliegen met United, hebben die dan dezelfde normen?
Volgens mij hoorde ik laatst dat je bij United nog maar 1 koffer per persoon mee mag nemen en niet zwaarder dan 20 kilo. Niet dat we heen meer mee willen nemen, maar dat geldt natuurlijk meer voor de terugweg.
gr. Paula

Beste Paula,

Wij vliegen ook met United.. en bij ons stond in de brief dat je 23 kilo mocht meenemen en max. 2 stuks p.p
en 1 stuk hand bagage van max. 6kg

mocht je nog meer vragen hebben, laat het me maar weten

gr

Remco

paula
01-06-06, 22:02
Het is me nu helemaal duidelijk, je mag inderdaad 2 koffers p.p. (handig voor de terugweg) meenemen, ik weet ook niet meer waar ik dat gelezen had dat het veranderd was in 1 koffer, misschien van een andere maatschappij of zo.
Het handbagageprobleem is ook opgelost, ik zat een beetje met de laptop, foto-en filmtas, dacht dat dit als 1 stuk handbagage werd gezien, vandaar dat idee van dat koffertje, kan alles in 1 keer in, maar deze dingen mag je als extra meenemen, dus kan dat mooie koffertje ook thuisblijven.
gr. Paula

beppie
02-06-06, 14:06
Alle handige tips van dit forum,
spul tegen muggen,
een navigatiesysteem,
een koeltas(je),
rugzak,
extra lege koffers die dan weer vol mee terug gaan.

Jill
02-06-06, 16:42
Ivm die koffers, ben net verleden maand geweest met Martinair en daar mag je 2 koffer meenemen van max. 23kg. Mijn handbage woog 8kg en daar is niets op gezegd. Als je koffer tussen de 24 en ik dacht 30kg woog moet je 25 dollar betalen.

Ivm het meenemen. Als je iemand bent die lenzen draagt stel ik voor zeker een extra paar mee te nemen. Ik spreek uit ervaring nadat mijn lens was gescheurd, dacht ik ff de Wallgreens binnen te lopen en wat wegwerp lenzen te kopen. Nou geen Kruidvat toestanden in de States. (je heb rekken vol met medicijnen) maar lenzen kun je enkel op voorschrift krijgen).

goedhuys
22-03-08, 10:14
wij (mama en papa veertigers, kids 16, 14 en 12 jaar)vertrekken maandag a.s. richting Florida voor een 7-daagse rondrit te beginnen in Orlando om te eindigen in Miami Beach.

Kan ik lijstjes bekijken van valiezen, gewoon om te vergelijken en te kijken wat ik al dan niet aan het vergeten ben ?

Zijn er mensen die onmiddellijk tips kunnen geven ivm valiezen pakken ? dingen die gemakkelijk vergeten worden ?

mercikes

Mickey99
22-03-08, 10:37
Kan ik lijstjes bekijken van valiezen, gewoon om te vergelijken en te kijken wat ik al dan niet aan het vergeten ben ?

Zijn er mensen die onmiddellijk tips kunnen geven ivm valiezen pakken ? dingen die gemakkelijk vergeten worden ?

mercikes

Misschien heb je iets aan dit topic:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1847

Vergeet vooral je paspoort, creditcard, hotelvoucher, voucher van de autohuur en eventuele medicijnen niet. Voor de rest kun je bijna alles wel kopen daar.

Fijne vakantie!

Michael66
22-03-08, 11:32
Goedemorgen allemaal.
Dit is het lijstje dat in het reisnotitieboekje van mijn eegaatje zit:

http://img205.imageshack.us/img205/6297/checklistmi5.jpg

Wil niet zeggen dat dat ook allemaal meegaat, maar het is wel handig om er even over na te denken.

En zoals gezegd: Paspoort, creditcard, ticket en vouchers heb je echt nodig, de rest kun je daar altijd nog aanschaffen.

Guus
22-03-08, 11:47
En zoals gezegd: Paspoort, creditcard, ticket en vouchers heb je echt nodig, de rest kun je daar altijd nog aanschaffen.Je vergeet het rijbewijs. Zonder dit roze papiertje krijg je geen huurauto mee en dat kan je vakantie behoorlijk verzieken.

Michael66
22-03-08, 11:50
Oeps, da's waar. Die zit gelukkig standaard in mijn portemonnee, naast mijn creditcard. Is overigens geen "papiertje", maar het roze kaartje (nieuw model).

Guus
22-03-08, 12:01
Oeps, da's waar. Die zit gelukkig standaard in mijn portemonnee, naast mijn creditcard. Is overigens geen "papiertje", maar het roze kaartje (nieuw model).
In mijn geval nog papiertje. Vandaar dat het nog steeds op mijn checklist staat. Wellicht toch eens overwegen om alsnog een nieuw rijbewijs te gaan halen.

Saskiac1977
22-03-08, 12:26
Ergens op de pagina van Schiphol staat ook een lijst en die kun je zelf samen stellen....
Ga naar de homepage, dan naar Resibureau dan naar praktische reisinformatie en dan naar persoonlijke vakantiechecklist.

Faye
22-03-08, 13:26
Wat misschien ook handig is, is om een kopie te maken van je paspoort en rijbewijs ed., voor het geval dat je het kwijt raakt.

Natasja L.
22-03-08, 13:56
Als we toch tips aan het geven zijn...

Leg je vluchtschema ofwel je itinerary in je koffer. Deze kan je uitprinten op de website van de luchtvaartmaatschappij. Ze hebben dan alle gegevens, zoals bijv. mijn Mileage Plus member nummer en vluchtgegevens. Ook vermelden wij op dit schema ons mobiele telefoonnummer. Zo kunnen ze ons altijd traceren.

Syllvia
22-03-08, 15:39
Als we toch tips aan het geven zijn...

Leg je vluchtschema ofwel je itinerary in je koffer. Deze kan je uitprinten op de website van de luchtvaartmaatschappij. Ze hebben dan alle gegevens, zoals bijv. mijn Mileage Plus member nummer en vluchtgegevens. Ook vermelden wij op dit schema ons mobiele telefoonnummer. Zo kunnen ze ons altijd traceren.


Bij dat schema leggen we ook altijd een briefje met nummers, van pinpas, rijbewijs, paspoort enz.
Voor het geval je wat kwijt bent heb je in ieder geval je nummers, om wat te regelen.

Natasja L.
22-03-08, 15:53
Bij dat schema leggen we ook altijd een briefje met nummers, van pinpas, rijbewijs, paspoort enz.
Voor het geval je wat kwijt bent heb je in ieder geval je nummers, om wat te regelen.

Briefje met het nummer van je pinpas, paspoort etc in je koffer? Je koffer kan geopend worden voor controle (ook achter de schermen) en je wilt toch niet dat iemand deze gegevens ziet? Er zal maar eens een kwaadwillig persoon tussen zitten :-k!

Laat thuis bij een vertrouwenspersoon deze gegevens achter. Die kan je als het nodig is altijd bellen. Voor je pinpas zijn er speciale telefoonnummers bij je bank in geval van nood. Ik zou toch iets voorzichtiger zijn met deze zeer vertrouwelijke gegevens.

rolthof
22-03-08, 16:44
Ik heb alles ingescand, paspoort, rijbewijs e.d. .

Dit kun je vervolgens aan jezelf mailen, op bv een hotmail account. Gooi de mail niet weg, en je kunt overal ter wereld bij kopieen van alles.

Stuur daarnaast al je contact gegevens en itinaries naar jezelf, en je hebt het altijd relatief makkelijk bij de hand, zonder dat je iets mee hoeft te nemen.

Syllvia
23-03-08, 11:30
Ik heb alles ingescand, paspoort, rijbewijs e.d. .

Dit kun je vervolgens aan jezelf mailen, op bv een hotmail account. Gooi de mail niet weg, en je kunt overal ter wereld bij kopieen van alles.

Stuur daarnaast al je contact gegevens en itinaries naar jezelf, en je hebt het altijd relatief makkelijk bij de hand, zonder dat je iets mee hoeft te nemen.

Dat is een goed plan! gaan we ook doen :)

groetjes sylvia

Floster
07-04-08, 22:32
Ik vind dat inderdaad een goed plan, maar dan heb ik nog een ander vraagje; Neem je wel of niet je laptop mee???

Wij gaan de eerst x naar Florida om daar eerst 9 dagen rond te reizen van hotel naar hotel, die zijn al geboekt zijn. Daarna gaan we 8 dagen in een villa in Orlando. We komen er niet uit wat we moeten doen.
Het is natuurlijk ook weer extra uitkijken geblazen met zo'n apparaat dat dan weer in de auto of hotelkamer ligt. Aan de andere kant is het misschien ook wel makkelijk....... Wie geeft ons tips?

Njit
07-04-08, 22:45
Wij nemen al jaren de laptop mee naar de USA (en naar andere landen). Nooit problemen mee gehad. Als we weggaan dan ligt hij in de koffer. In de auto is het ook niet echt een probleem. Uiteraard niet opzichtig je laptop in en uit gaan laden in het zicht van ongure types.

Teleton
08-04-08, 13:09
Aan de andere kant is het misschien ook wel makkelijk....... Wie geeft ons tips?

Wij hebben nu voor de derde keer met laptop gereisd. De faciliteiten worden steeds beter (Wifi beschikbaarheid) Contacten met thuisfront verlopen heerlijk soepel (mail, skype gratis bellen) en als je wilt kan je snel even kijken of het in holland pokkeweer is terwijl jij lekker in de korte boks van de zomer geniet.... \\:D/

Zoals Njit al zegt, niet te opzichtig mee omgaan in het hotel of op de parkeerplaats.Bind de ratten niet op het spek:mrgreen::mrgreen: maar wees ook niet ongerust. Wij lieten de laptop gewoon uit het zicht van de schoonmaakploeg in de hotelkamer. No problem, bij ons is overigens in al die jaren nog nooit iets uit de hotelkamer of auto ontvreemd.

Meenemen dus, zou ik zeggen.Laptop hoort inmiddels bij PSU.

Boterletter
19-04-08, 23:06
In economy-class hanteren zowat alle maatschappijen op intercontinentale vluchten de volgende bagagenormen (per persoon):

2 stuks check-in bagage van max. 23 kilo en een maat van 158cm (lengte + breedte + hoogte). Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het antwoord niet vinden: Mag dit ook een kartonnen doos zijn die aan deze afmetingen voldoet?

John

Michael66
20-04-08, 02:04
Ja. Ik heb de laatste keer een doos meegenomen (op de terugweg) met een golfclub en nog wat zooi erin en da's helemaal goed gegaan.

[verwijderd]
20-04-08, 10:49
Wij hebben vorige keer een doos meegenomen met daarin een groot beeld van Dopey, hiermee overschreden we ook de limiet maar was géén probleem. Dit moet je natuurlijk wel treffen want we hebben ook al eens gehad dat we moesten overladen tussen koffers i.v.m. het gewicht.

raygwencaith
20-04-08, 11:05
op www.inpaklijst.nl (http://www.inpaklijst.nl) kun je aangeven waar en wanneer je ergens heen gaat, aantal personen + geboortedata en dan krijg je een hele lijst met dingen die je mee moet/kunt nemen.

charlottejustin
22-09-09, 15:33
nog een paar dagen en we gaan eindelijk naar Florida! \\:D/:cool:
Maar zijn we niets vergeten?

-vluchten geboekt
-auto gehuurd
-hotels geboekt
-esta inschrijving
-attracties / uitjes geboekt
-creditcards gechecked
-paspoort geldigheid
-rijbewijs geldigheid
-laptop (check)
-stroom / stekker adaptors
-wegenkaarten
-goed humeur
-......(update)
-koffers inpakken
-adressen thuisblijvers
-zonnebril
-ipod
-iphone
-muggen spul
-navigatie
-

Zijn we nog wat vergeten?
Tips?

Justin & Charlotte

reneefrankrijk
22-09-09, 15:38
Koffers inpakken\\:D/

Njit
22-09-09, 16:08
Adressen van ons achterblijvers voor de kaartjes met strand en zon?

Je kan tegenwoordig met Greetz.com ook vanaf je PC kaartjes sturen.
Worden gewoon vanuit Nederland op de bus gedaan. Leuk om daar een actuele foto op te zetten. Je kan van te voren al een adressen-lijst invoeren.

Riverwood
22-09-09, 16:09
klein geld tolpoortjes
medicijnen

veel plezier Henke

FloridaVerslaafde
22-09-09, 16:15
Heel veel plezier en zorg dat de zon blijft schijnen want wij komen 7 dagen na jullie

Groetjes,
Walter:cool: & Ton:cool:

charlottejustin
22-09-09, 16:47
Beste,

@njit: denk dat we geen kaartje naar huis gaan sturen....doen we al jaren niet meer na het versturen van een giga stapel vanuit egypte totaal niets is aangekomen.

@walter&ton: we zorgen dat de zon blijft schijnen en anders reserveren we een paraplu voor jullie! ;-)

@reneefrankrijk: was ik toch bijna me koffer vergeten in te pakken...

@bellalago: klein geld? hoe kom ik daar aan?

Lea
22-09-09, 16:47
Gsm misschien?

Patrick
22-09-09, 16:53
$Dollars$ altijd handig

charlottejustin
22-09-09, 16:54
gsm gaat mee....zag dat bellen naar huis erg duur was EUR 1,50 per/min(telfort). wel handig voor nood.
en voor familie kunnen we natuurlijk skypen of msn-en.

DOLLARS gaan we pinnen op het vliegveld aldaar. orlando of tussenstop.
dan denk ik wat kopen voor kleingeld.