PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema en/of tips westkust



janwillem
25-07-17, 20:21
Hallo,


Wij zijn van plan om in mei 2 weken naar Florida (2 volwassenen en 1 dochter van 7) te gaan en dan van Miami naar Orlando via de westkust. Nu zijn wij nog nooit in Amerika geweest en het probleem is nu dat wij door de bomen het bos niet meer zien want het is best groot en behoorlijk wat te doen/te zien. Wat zijn nu aan de westkust de leuke plaatsen om te bekijken en te overnachten en de aanraders om te doen tijdens deze trip? Mag overigens best van de geijkte paden af.

Jullie tips zijn erg welkom!!

groeten,

Jan-Willem

MarkD
25-07-17, 20:54
Hoi Jan Willem,

Nu weten wij hier natuurlijk niet wat jij/jullie leuk vinden om te zien. Er zijn tal van reisblogs gemaakt die je op dit forum kan vinden en alles laten zien wat er te doen is.

stephie
25-07-17, 21:24
Er is inderdaad ontzettend veel te doen. Lastig inschatten wat jullie leuk vinden.
Voor ons zou de reis het volgende bevatten:
- strand
- Airboat tour
- natuurpark(en)
- winkelen

Vanuit Miami kan ik absoluut the Everglades aanraden. De West-kust heeft verder prachtige stranden. Het ligt er een beetje aan hoe lang jullie overal willen blijven.
Ik zou gewoon even Google maps erbij pakken en plaatsen opzoeken. Vervolgens kun je hier op het forum zoeken.
Uiteraard kun je ook een voorlopig reisschema plaatsen. Iedereen kan dan wat gerichter tips geven.
Succes met de voorbereidingen.

Ed & An
03-08-17, 16:50
Hoi Jan Willem, diezelfde route willen we volgend jaar ook doen. Het hele gedeelte van de Everglades tot aan Tampa is voor ons ook vrijwel onbekend. Echter, met de regio Tampa ben ik wel bekend. Als je van mooie stranden houdt, dan is Clearwater Beach aan de westkust ZEKER een aanrader. Een stuk verder terug onder Clearwater heb je Treasure Island, dat is een mooi breed stuk strand. Boven Clearwater heb je bijv. Honeymoon Island. Toen wij er in mei 2015 waren, waren ze bezig met bouw en afbranden van beplanting, dus dat deed wel afbreuk aan de belevenis.

janwillem
24-10-17, 20:19
Beste Florida experts,

Allereerst bedankt voor de reacties (excuses voor de late reactie), we hebben nu wat concreets op papier gezet en geboekt, hieronder het schema met hotels en dingen die we willen gaan doen. Wij hebben er erg veel zin in, alleen is dit onze eerste keer en eigenlijk lijkt alles ons leuk, maar dat zal teveel worden. Uiteraard is het voor iemand anders erg moeilijk te bepalen wat diegene wel en niet leuk vindt maar schiet a.u.b. op onderstaand stuk en alle tips/aanbevelingen over hotels, plaatsen en dingen om te doen zijn erg welkom! Ook restaurant tips, nou houden wij niet zo van ketens en meer de authentieke restaurants maar ik heb zón idee dat je niet aan de ketens ontkomt.

Dag 1 tm 3 Miami in het Mayfair hotel. We willen daar i.i.g. naar Little Cuba en toch ook even kijken op South Beach
Dag 3 tm 6 van Miami naar Naples verblijf 3 nachten Greenlinks Golf Villa's Lely Resort. Planning hier is 1 dag everglades, 1 dag mooi strand
Dag 6 tm 9 van Naples naar Crystal River. Verblijf 3 nachten The Plantation on Crystal River, zwemmen met mannatees, zeemeerminnen show in weekiwachee
Dag 9 tm 12 van Crystal River naar Kissimmee, verblijf of Summer Bay Resort of Holiday Inn Club vacations at orange lake resort (hier nog niet over uit). 2 x park bezoek 1 dag Mall
Dag 12 tm 14 van Kissimmee naar de oostkust, alleen nog geen idee waar we de laatste 2 nachten verblijven. Tips?

Eigenlijk moet er ook ergens nog een honkbalwedstrijd tussen, waar kun je dan het beste heen wat op deze route ligt?

Nogmaals wij horen erg graag jullie mening.

groeten,

Jan-Willem

Digitalman
24-10-17, 20:44
Wij vonden het Holocaust memorial in Miami zeer indrukwekkend. Zeker een bezoek waard. Verder is Bayside Market Place leuk om te bezoeken. Naples is een leuk, rijk stadje met een mooi strand. 's Avonds de zon onder zien gaan bij de pier is heerlijk. Ik weet niet of ik nog een stop aan de Oostkust zou inplannen. Wellicht een paar dagen langer in Kissimmee blijven? In de buurt van Orlando is genoeg te doen naast de parken (Universal vinden wij de leukste!). Shoppen, dagje Kennedy Space Center, kanoen in natuurparken (zoals Wekiwa Springs of Shingle Creek), etc. Oh ja, en baseball zou ik naar de Tampa Bay Rays kijken.