PDA

Bekijk Volledige Versie : De vakantie-ervaring van Jolanda de Jong (artikel Telegraaf)



FloridaFabian
24-07-17, 10:32
Kwam dit artikel vanmorgen tegen op de website van de Telegraaf; (link) (https://vrouw.nl/artikel/onvergetelijke-vakanties/45902/vakantie-ruw-verstoord-onze-buurman-schoot-een-huis-aan).

Toch een bijzonder verhaal en het lijkt mij ook niet prettig om mee te maken. Desondanks hebben wij ons zo goed als nooit onveilig gevoeld in Florida.

Njit
24-07-17, 11:18
Volgens mij deze zaak: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2181839/This-guy-time-bomb-Man-shoots-dead-door-door-lobster-salesman-execution-style-seven-years-pulling-gun-female-meter-reader.html
Dat soort gekken heb je overal in de wereld wel. Helaas mogen gekken in de US een wapen dragen. Bordjes met 'Trespassers will be shot' kun je dan beter ook maar serieus nemen..

MarkD
24-07-17, 19:50
Desondanks hebben wij ons zo goed als nooit onveilig gevoeld in Florida.

Dit afgelopen dagen vaker ook gezegd, als mensen tegen mij zeggen 'maar Azië is ook mooi'. In Florida voel je je geen moment onveilig (terwijl er genoeg politie met loeiende sirenes voorbij komen) of opgelicht. Wat ik dus in Azië wel het idee heb.

sanook
24-07-17, 21:07
Dit afgelopen dagen vaker ook gezegd, als mensen tegen mij zeggen 'maar Azië is ook mooi'. In Florida voel je je geen moment onveilig (terwijl er genoeg politie met loeiende sirenes voorbij komen) of opgelicht. Wat ik dus in Azië wel het idee heb.
Hoe kun je een werelddeel vergelijken met 1 staat ?

Ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als je 's avonds in de buurt buurt van Wynwood Walls over straat geweest bent...

Cindy1969
24-07-17, 21:08
Inderdaad, malloten heb je overal. Hoewel ik altijd alleen reis heb ik me nog geen seconde onveilig gevoeld in Florida.

stephie
24-07-17, 21:09
Dat heb ik ook hoor Mark. Het is al vaker voorbij gekomen op dit forum. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Vaak als iets onbetrouwbaar lijkt, dan is het ook zo....Tijdens onze eerste reis in Florida gingen we tanken in een achterbuurt. De pompbediende zat achter tralies en er liepen ongure types rond. Haha...zulke woonwijken rijden we nu hard voorbij....
Tijdens onze reis naar Thailand zijn we in Bangkok flink opgelicht. Maar ja....dat overkomt je nu eenmaal. We waren toen erg jong en het was onze eerste verre reis. Gelukkig zijn we een jaar later naar Florida gegaan en was onze verslaving geboren ;)
Ik ben op straat nooit bang in Florida.

MarkD
24-07-17, 21:52
Hoe kun je een werelddeel vergelijken met 1 staat ?

Ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt als je 's avonds in de buurt buurt van Wynwood Walls over straat geweest bent...

Ongure buurten heb je overal, ook in Florida. En pak een 'staat' uit Azië, de armoede is daar vaak enorm waardoor (voor mijn gevoel in ieder geval) de criminaliteit naar de toerist hoger ligt. Ik heb wel meerdere landen/staten gezien dan alleen Florida maar in die windstreek heb ik mij alleen onveilig gevoeld in San Juan - Puerto Rico en ik denk dat ik dat niet hoef uit te leggen.


Edit: Ik bedenk mij nu dat ik ook in Venezuela geweest ben en daar 3 aanslagen heb meegemaakt in 2 weken tijd, gelukkig geen doden of gewonden.