PDA

Bekijk Volledige Versie : Onze huwelijksreis



Jellecambre
18-07-17, 07:51
Hoi,

Ik ga begin oktober op Honeymoon en Ik heb ondertussen al wat kunnen opzoeken en had graag u mening gehad.

2/10 aankomst Orlando 17.50
2-5/10 Orlando
5-6/10 crystal river
6-7/10 sint Petersburg
7-9/10 Sanibel island
9-10/10 homestead
10-13/10 key west
13-17/10 Miami
17/10 07.40 vliegtuig Vegas

Is dit goed of zou u het anders doen?

Mvg

Njit
18-07-17, 09:06
Welkom Jelle. Allereerst, U zeggen hoeft niet op dit Forum. We zijn allemaal Florida liefhebbers onder elkaar.

Om wat beter commentaar op je reisschema te kunnen geven raad ik je aan om het per dag uit te schrijven.
Schrijf hier ook bij wat je van plan bent te gaan doen op die dag. Zonder die extra informatie is het lastig om je advies te geven.

02 oktober: Reisdag naar Orlando. Aankomst om 17:50
03 oktober: Orlando -
04 oktober: Orlando -
05 oktober: Orlando -
06 oktober: Orlando -

Je kan het eventueel ook in een tabelvorm gieten:



Dag 01
MA
02-OKT
AMS-Orlando
Reisdag. Aankomst om 17:50


Dag 02
DI
03-OKT
Orlando



Dag 03
WO
04-OKT
Orlando
-

Jellecambre
18-07-17, 10:56
Hoi, alvast bedankt

3-10 een pretpark
4-10 Orlando of pretpark
5-10 uitchecken en 's avonds richting crystal river
6/10 zwemme met manatees-tarpon-stPetersburg
7/10 uitchecken-Sarasota-Sanibel island
8/10 fietsen Sanibel-schelpjes rapen :-)
9/10 uitchecken-naples-homestead
10/10 airboat - key west
11/10 rondwandelen
12/10 eventueel dry tortugas
13/10 uitchecken - Miami
14/10 Venetianen pool
15/10 Miami city tour
16/10 Miami Beach
17/10 07.40 richting Vegas

Welk pretpark?
Dry tortugas de moeite?
Betere tussenstops?
...?

Merci!

Njit
18-07-17, 12:55
Oei! Orlando is 1 groot pretpark.

4 Disney parken
2 Universal parken
Seaworld

Lastig om hier 2 parken uit te kiezen. Naar wat voor een soort attracties gaat je voorkeur uit?

Jellecambre
18-07-17, 22:25
Tgoh, moet je bv vr universal voorkennis hebben van bv Harry Potter want dat heb ik nooit gezien... Spider-Man bv ook niet. Disney is dan weer zonder kinderen mss wat vreemd? Seaworld is dan weer zonder railways of bootjes wrs? Volcano bay is enkel zwemmen?

Mushu
19-07-17, 08:23
Voor Universal hoef je geen voorkennis te hebben van HP of Spiderman. Beetje een idee hoe en wat is meer dan voldoende om van de attracties te kunnen genieten. Disney zonder kinderen vreemd? Ik ga al zo'n 20 jaar naar Disney World waarvan 1x met kinderen was. Seaworld is meer dan alleen waterdieren kijken, er zijn ook achtbanen, shows en andere attracties. Om Volcano bay enkel zwemmen te noemen doe je ook tekort aan het park. Maar het klopt dat het een waterpark is waar je in zwemkleding de attracties moet doen. Zoek eerst eens op internet wat info op over de parken en lees wat verslagen van de mensen hier op het forum om een indruk te krijgen. Het is een wereld op zich die parken in Florida.

Njit
19-07-17, 09:25
Je bent nooit te oud voor Disney. Wij gaan ook altijd zonder kinderen.

In Europa zijn er eigenlijk geen parken die vergelijkbaar zijn. De nieuwe attractie Symbolica in de Efteling heeft 35 miljoen gekost.
De Harry Potter attractie in Orlando heeft naar schatting $265 miljoen USD gekost. Er is daar zoveel meer budget beschikbaar om mooie attracties te maken.

Hieronder wat video's om een beeld te krijgen.

Panning video van Disney:

https://www.youtube.com/watch?v=iffZaj2JmQ0

Park Tour Universal Studios:

https://www.youtube.com/watch?v=bGyIakqKe0M

Park Tour Islands of Adventure:

https://www.youtube.com/watch?v=OmSwFClZCFc

Audrey_1988
21-07-17, 01:22
Dry Tortugas is zeker de moeite! Wij zijn er al 2 keer geweest, de eerste keer met de boot en dit jaar met een watervliegtuig. Met de boot kost het $ 175 p.p., hou er rekening mee dat je in totaal 4u30 onderweg bent (2u15 heen & 2u15 terug). Het watervliegtuig is veel duurder: $ 329 p.p. voor een halve dag, $ 578 p.p. voor een volledige dag. Persoonlijk vinden wij het watervliegtuig het beste. Je bent niet zo lang onderweg (2x 40 min), hebt meer tijd op het eiland (als je een volledige dag neemt) en de vlucht zelf is echt de moeite. Maar ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is :)

Op Dry Tortugas kan je een toer door het fort doen, maar daar snorkelen kan je zeker niet overslaan. Er zitten veel tropische vissen, er is levend kleurrijk koraal en afhankelijk van waar je juist gaat snorkelen ook heel grote vissen. Valt het op dat wij grote fan zijn? ;)

Jellecambre
18-09-17, 12:59
Iemand een idee of we eventueel dingen moeten veranderen in ons Schema door de orkanen die schade hebben aangericht?
We vroegen ons af of we na orkaan Irma nog wel alles kunnen doen?

Ons reisschema ziet er als volgt uit.
3-10 een pretpark
4-10 Orlando of pretpark
5-10 uitchecken en 's avonds richting crystal river
6/10 zwemme met manatees-tarpon-stPetersburg
7/10 uitchecken-Sarasota-Sanibel island
8/10 fietsen Sanibel-schelpjes rapen :-)
9/10 uitchecken-naples-homestead
10/10 airboat - key west
11/10 rondwandelen
12/10 eventueel dry tortugas
13/10 uitchecken - Miami
15-22/10 Cruise richting Puerto Rico, Amerikaanse maagden eilanden, Bahama's en Turks and caicos.
22-24/10 Miami

hannie
18-09-17, 13:58
Ik denk dat je The Keys beter kunt overslaan, daar is zoveel schade. Dat zal volgende maand nog niet als vanouds zijn.

Esther43
18-09-17, 18:28
Wij staan op het punt om voor Florida te boeken en willen begin november gaan. Als dit jullie eerste keer The Keys is denk ik ook beter overslaan. Voor ons ben ik geneigd om daar juist wel naar toe te gaan. Het zal er dan nog echt niet geweldig uitzien, aan de andere kant wij zijn er al diverse keren geweest en beseffen dat de mensen daar erg afhankelijk zijn van de toeristen. Als we massaal wegblijven treffen we hen nog harder denk ik en voor ons is het sowieso een hele speciale plek waar wij ook nu het zeker naar ons zin zullen hebben.

tomenvalesca
18-09-17, 18:38
ik zou persoonlijk ook de keys deze keer overslaan en langer aan de westkust blijven (lovers key state park, miromar outlets, fort myers,...)
De keys zijn supermooi maar gezien de situatie gaat er veel schade zijn waardoor ook veel restaurants, musea en dergelijke gesloten zullen zijn.
Beter dan extra genieten van een ander stukje Florida, en dan heb je een reden om weer teug te gaan ;)

koenkamphuys
18-09-17, 21:30
Ik wil nog even een algemene waarschuwing geven voor huwelijksreizen naar Florida.

Wij deden dat ook, in 1995, een rondreis, voor ons gelijk ook de eerste kennismaking met Amerika. Wij zijn er zodanig aan verslaafd geraakt dat we alweer tien jaar een huis hebben staan in de Sunshine State en er meermalen per jaar heen gaan.

Dat is heel ernstig. Ik waarschuw maar even.