PDA

Bekijk Volledige Versie : Regels omtrent meenemen drone



mads2017
01-07-17, 07:47
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een mooie drone. Deze wil ik graag meenemen naar Florida. Zijn er speciale regels waar ik rekening mee moet houden, bijvoorbeeld bij de douane etc.? Ik weet dat Fabian en Rochelle een drone hebben meegenomen. Daarnaast ben ik benieuwd of deze mee moet in de handbagage of in ruimbagage? Als iemand weet wat ik de informatie kan vinden hoor ik dat ook graag. Dank alvast!

FloridaFabian
01-07-17, 08:39
Er zijn veel regels mbt het gebruik van de drone, belangrijkste is dat je de drone registreert bij de FAA (link (https://registermyuas.faa.gov/)) zonder registratie vliegen is strafbaar! Let op dat je ook het registratienummer op de fysieke drone plaatst. Daarnaast gelden de verschillende drone regels die standaard zijn voor het drone gebruik. Download hiervoor de Hover app. Deze zal je precies vertellen waar je wel- en niet- mag vliegen. Je opent de app en je ziet 'ready to fly' of niet. Voor het vervoeren van de drone zal ik altijd adviseren om deze in je handbagage mee te nemen omdat drones zo kwetsbaar zijn. Batterijen zijn brand-gevaarlijk en dienen in zogeheten Li-Po safe bags vervoerd te worden in de handbagage, vervoeren in je ruimbagage is dan ook weer strafbaar. Deze li-po safe bags zijn te koop Ebay voor een appel en een ei. Mocht je verder vragen hebben, schroom je niet deze te stellen.

knaapje
01-07-17, 13:12
Misschien heb je hier ook iets aan:
https://www.premiumbeat.com/blog/how-to-take-a-drone-on-a-plane/


https://apps.tsa.dhs.gov/mytsa/cib_results.aspx?search=drone


Ik zou ook goed informeren bij de airline.
Er schijnen airlines te zijn waar je ze niet mee mag nemen net als hooverboards e.d.

mads2017
01-07-17, 18:26
Dank voor de snelle en nuttige informatie! Registratie had ik nog helemaal niet van gehoord en ook de sealbags voor de Li-Po batterijen was nieuw voor mij. Registratie is inmiddels geregeld, moet nog even checken hoeveel Li-Po batterijen ik mag meenemen (heb er twee voor de drone en één voor de besturing) op de vlucht van Lufthansa.
Nogmaals dank en zijn er nog meer tips hoor ik het graag!

mads2017
02-07-17, 10:18
Er zijn veel regels mbt het gebruik van de drone, belangrijkste is dat je de drone registreert bij de FAA (link (https://registermyuas.faa.gov/)) zonder registratie vliegen is strafbaar! Let op dat je ook het registratienummer op de fysieke drone plaatst. Daarnaast gelden de verschillende drone regels die standaard zijn voor het drone gebruik. Download hiervoor de Hover app. Deze zal je precies vertellen waar je wel- en niet- mag vliegen. Je opent de app en je ziet 'ready to fly' of niet. Voor het vervoeren van de drone zal ik altijd adviseren om deze in je handbagage mee te nemen omdat drones zo kwetsbaar zijn. Batterijen zijn brand-gevaarlijk en dienen in zogeheten Li-Po safe bags vervoerd te worden in de handbagage, vervoeren in je ruimbagage is dan ook weer strafbaar. Deze li-po safe bags zijn te koop Ebay voor een appel en een ei. Mocht je verder vragen hebben, schroom je niet deze te stellen.

Bedankt Fabian voor je tips. Ik heb nog wel een vraag over de Lipo batteries. Ik heb van Lufthansa begrepen dat ik 2 accus mag meenemen. Nu heb ik zowel voor de drone als voor de besturing lipo batterijen, heb jij nog vragen gekregen over de capaciteit van de batterijen bij de douane? Bij Lufthansa hebben ze restricties voor de power van de accu. Deze norm wordt uitgedrukt in watt-hour rating. Dit is echter niet zichtbaar op de batterij. Weet jij hier meer van?

FloridaFabian
02-07-17, 11:52
Vaak staat er wel iets aangegeven in Ah of V en kun je met de volgende berekening de Wh berekenen:


The quantity permitted is based on watt-hours (Wh). Wh establishes the lithium content by multiplying voltage with the ampere-hours (Ah). For example, 14.40V x 5Ah battery = 72Wh.

Wij hebben geen enkele vraag van de douane gehad, geen idee of dit komt doordat alles gewoon volgens regels verpakt was of omdat de douane er eigenlijk nog niet genoeg vanaf weet en dan vooral de gevaren. Had niet echt het idee dat dit gecontroleerd werd. Zolang je een gewone consumer-end drone hebt verwacht ik geen problemen!

mads2017
02-07-17, 14:37
Vaak staat er wel iets aangegeven in Ah of V en kun je met de volgende berekening de Wh berekenen:



Wij hebben geen enkele vraag van de douane gehad, geen idee of dit komt doordat alles gewoon volgens regels verpakt was of omdat de douane er eigenlijk nog niet genoeg vanaf weet en dan vooral de gevaren. Had niet echt het idee dat dit gecontroleerd werd. Zolang je een gewone consumer-end drone hebt verwacht ik geen problemen!

Dankjewel, had inmiddels de formule ook al gevonden. We komen niet aan de norm van 100 Wh en mogen dus meer batterijen meenemen. De Drone mag echter niet mee in de handbagage. Deze moet apart bij Lufthansa. Safebag is inmiddels ook besteld, nog drie weken werken en dan kunnen we vertrekken!

knaapje
02-07-17, 15:30
De douane al niet in je drone en accu's geďnteresseerd zijn. De TSA des te meer.

mads2017
02-07-17, 17:16
De douane al niet in je drone en accu's geďnteresseerd zijn. De TSA des te meer.

We gaan het beleven! Netjes aan de regels houden en vriendelijk lachen en knikken.:rolleyes:

FloridaFabian
02-07-17, 22:38
Absoluut en je hebt je nu al zo veel beter verdiept dan de gemiddelde drone-piloot, dat gaat helemaal goedkomen! Ga je de beelden ook ergens uploaden? Ik ben werkelijk verslaafd aan drone beelden van Florida! Je kunt namelijk, soms en als je goed kijkt, veel meer zien dan op het eerste oog lijkt. Zo hebben wij drone beelden boven de oceaan gemaakt waarvan we in eerste instantie dachten gewoon prachtige beelden te hebben maar bij nadere inspectie manatees en rays zeer scherp hebben vastgelegd... op een gegeven moment wilde ik alleen nog maar boven water vliegen om zoveel mogelijk marine life te kunnen spotten.

Renger-Linda
10-07-17, 23:21
Ook wij lezen graag hierin mee ,zelf zijn wij de trotse eigenaren van een phantom 4 en begin door jullie beelden me nu toch af te vragen of het juist niet ontzettend cool is deze toch mee te gaan nemen, dus mocht je nog tips ofzo te binnen schieten weet dat we mee lezen;)

FloridaFabian
11-07-17, 10:37
Qua beelden hebben wij nooit ergens mooiere beelden gemaakt dan in Florida, dus in dat opzicht zou ik zéker aanraden de Phantom 4 mee te nemen, mits het natuurlijk in je bagage past want dat blijft een heibel punt aan de drone (wij hebben de Phantom 3 dus qua formaat ongeveer gelijk). Oja, mocht je boven South Beach gaan vliegen, let op de helicopters & reclamevliegtuigjes... Deze vliegen hier af en aan en je moet er niet aan denken dat je een ongeluk veroorzaakt met je drone in Amerika..;)