PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Shopaholic voor zomer 2017 van Atlanta GA naar San Antonio TX



Shopaholic
13-06-17, 13:08
Hi Floridalovers,

Onze oudste dochter gaat in augustus voor 5 maanden studeren aan de University of the Incarnate Word (UIW)in San Antonio. Het leek ons als gezin leuk om daar een reis aan vast te plakken en als afsluiter daarvandaan weer naar huis te vliegen. De tickets zijn geboekt, zijnde 25 juli naar Atlanta,GA en 18 aug vanuit Houston, TX,terug naar Amsterdam. We willen het liefst eerst een paar dagen naar Savannah en dan afzakken via de Atlantische kust tot aan Florida, dan via de Panhandle kant ( Gulf Coast) (stukje Alabama Coast, Mississippi Coast & New Orleans) tot aan Texas toe en dan weer zakken naar San Antonio. Meer dus dan alleen ons geliefde Florida, maar het lijkt ons ook wel leuk dit stuk te ontdekken. Jaren geleden hebben we 3x Panama City Beach gedaan en daar willen we ook graag 'ergens' verblijven. Alles nog heel vaag en dus alle do's and don'ts welkom! We willen graag een mix van ontspanning en dingen bezoeken. Geen overvolle programma's en niet elke 2 dagen verkassen. Liefst 4 of 5 nachten ( hotel met zwembad voor de verkoelende duik) en daarvandaan ontdekken. De laatste 8, 9 dagen willen we graag in en om San Antonio verblijven om de omgeving te verkennen en onze dochter te helpen haar intrek te nemen op de UIW.

Dit is min of meer de bedoeling:

25 juli AMS-ATL overnachting in een hotelletje met zwembad in Macon. (78 mijl)Dit ligt alvast op de weg naar Savannah.
26 juli vroeg vertrek vanuit Macon naar Savannah (166 mijl)
27 juli Savannah
28 juli dagje heen en weer Charleston SC (2x 106 mijl)
29 juli Savannah
30 juli vroeg vertrek uit Savannah, naar Panama City Beach, (408 mijl)tips voor route/onderweg welkom! Tallahassee? Of toch zakken naar St Augustine?
31 juli Panama City Beach of iets in de buurt South Walton? Rosemary beach?
1 aug " "
2 aug " "
3 aug " " tussendoor dagje boot Shell Island
4 aug " "
5 aug vroeg vertrek uit PCB naar New Orleans (321 mijl) tips voor onderweg wederom welkom
6 aug NO
7 aug NO
8 aug NO
9 aug vroeg vertrek richting San Antonio
10 aug San Antonio en omstreken ontdekken
11 aug " "
12 aug " "
13 aug " "
14 aug " "
15 aug " "
16 aug " "
17 aug " "
18 aug vertrek vanuit Houston naar AMS
19 aug aankomst AMS

Zoals ik al zei: alle tips welkom!
Alvast bedankt, Shopaholic

A.Hofman
13-06-17, 13:51
USS Lexington museum in Corpus Christi ? https://www.usslexington.com/

elstars
13-06-17, 18:28
Panhandle:tripje naar Seaside. Wij hebben eens verbleven in Destin, leuke plaats. In New Orleans vonden wij een boottocht met stoomboot Natchez de moeite waard. In Houston zijn we naar het Johnson Space Center geweest, ook een aanrader! In deze plaat heb je ook een megagrote mall: Galleria.

Shopaholic
16-06-17, 12:23
Bedankt voor je reactie! Seaside zat ik ook naar te kijken. Destin is ons bekend uit eerdere vakanties vanwege de Silversand outlets ;-). De stoomboot staat ook op ons lijstje, bedankt. Hebben jullie het buffet erbij genomen? Lijkt mij zonde van de tijd, aangezien de cruise maar iets van 2 uur duurt?

Shopaholic
16-06-17, 12:26
Bedankt voor je reactie A Hofman! Had ik idd gezien, maar aangezien de USS Alabama al op ons lijstje staat is dat voor ons misschien te veel van het goede?

elstars
16-06-17, 15:38
We hebben alleen de boottocht gedaan, geen buffet erbij. Na afloop van de boottocht zijn we naar Cafe du Monde gegaan en hebben daar een zakje beignets gehaald, erg lekker, dus niet vergeten in New Orleans, want dit hoort er gewoon bij bij een bezoek aan NO.

De film 'Truman Show' is opgenomen in Seaside, dus als je daar alvast iets van wilt zien, kun je daar naar kijken.

Ingg
19-06-17, 13:39
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om tussen Savannah en Panama Beach te verblijven rondom Amelia Island (Fernandina Beach). Dan breek je de reis een beetje en maak je ook nog de Atlantische kust mee.

Verder verblijf ik in Fort Walton Beach komende zomer. Leek mij een gezellig badplaatsje. Vanuit Fort Walton naar NOLA zou je een swamp tour kunnen doen in Slidell.
Na NOLA kun je plantages bezoeken daar in de omgeving en zou ik richting Natchez gaan.

Ik heb ook gelezen dat de Alabama kust rondom Mobile en Biloxi ook de moeite waard is en met name wat goedkoper dan de Florida kusthotels. Bij mij past het niet in mijn schema, maar wellicht kunnen jullie er tijd voor uittrekken.

Succes met plannen.