PDA

Bekijk Volledige Versie : Annulere/wijzigen bij prijswijziging



dianne.gloudemans
12-06-17, 22:06
Ik ben op zoek naar huurauto voor periode 26-4 tm 11-5-2018. Ik zie dat mensen boeken en later, bij prijswijziging , boeking annuleren en opnieuw boeken. Kan dit bij alle aanbieders? Ik kijk bv bij alamo-brits. En kies je dan voor betalen achteraf of toch direct betalen??

AlexFL
14-06-17, 05:45
Je hoeft niet eens te annuleren, je logt in bij Alamo met je reserveringsnummer, klikt op "Amend" (Wijzig) en dan doet hij de zoekopdracht opnieuw en komt de nieuwe prijs te voorschijn, paar keer op OK en je reservering is gewijzigd naar het nieuwe bedrag. Ik heb tot nu toe altijd voor achteraf betalen gekozen. Weet niet of dit hetzelfde werkt als je direct betaald, dan moet je wellicht wel eerst cancellen en opnieuw boeken en wordt het al betaalde bedrag teruggestort op je CC.

sanook
14-06-17, 10:27
Bij het boeken goed kijken naar de annuleringsvoorwaarden. Over het algemeen is het zo dat je bij een 'pay later' boeking gratis kunt wijzigen/annuleren. Kies je voor 'pay now' dan is het mogelijk dat je annuleringskosten moet betalen maar dat is meestal niet meer dan tientjeswerk (ongeveer de helft van het verschil tussen de tarieven van 'pay now' en 'pay later')
Makkelijkste is dus om voor 'pay later' te kiezen zodat je geen rompslomp krijgt als je de boel gaat wijzigen/annuleren. Tenzij je zeker bent dat je je reservering niet meer gaat wijzigen. Hou er dan wel rekening mee dat als je via een broker boekt en de broker gaat failliet dat je dan je centjes meestal kwijt bent (alamo.co.uk is volgens mij een broker maar pin me er niet op vast) dus rechtstreeks bij de verhuurder boeken is op dat gebied wat veiliger.