PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema LT1989: Miami-Orlando, sept- okt 2017



LT1989
11-05-17, 21:20
Hallo allemaal,

De tickets zijn geboekt; ik ga 21 september t/m 6 oktober weer naar Florida! Vorig jaar ben ik 1,5 week in Miami en omstreken geweest. Dit jaar wil ik van Miami via Naples naar Orlando. Ik heb al veel gespeurd op dit forum en andere website naar tips en ideeën.

Ik ga in mijn eentje naar Florida, maar zal wel een vriendin daar ontmoeten waar ik een paar dagen mee zal optrekken. We hebben hiervoor nog geen datum gekozen, maar zal in de week zijn dat ik naar Orlando ga. Verder houd ik van shoppen in Amerika (heel veel shoppen!) en zie ik graag wat van de natuur. Mijn vakantie moet vooral lekker chillen, winkelen en de toerist uithangen zijn. Ik heb behalve de vliegtickets nog niks geboekt, dus alle tips zijn welkom.

21-09: Vertrek Schiphol 8:00 – Overstap Frankfurt – Aankomst Miami 15:00
22-09: Miami
23-09: Miami
24-09: Auto ophalen – Rijden naar Plantation/Sunrise (of in ieder geval ergens in de buurt van Sawgrass)
25-09: Shoppen Sawgrass Mills
26-09: Rijden naar Everglades/Sharks Valley (Tramtour) – Rijden naar Naples
27-09: Naples – o.a. Naples Pier
28-09: Sanibel/Captiva Island (Fiets huren)
29-09: Rijden naar Orlando/Kissimmee
30-09: Orlando/Kissimmee
01-10: Orlando/Kissimmee - Old Town - Celebration Disney – Disney Springs
02-10: Orlando/Kissimmee - Disney of Universal
03-10: Orlando/Kissimmee - Outlet Mall/Gewone mall
04-10: Orlando/Kissimmee
05-10: Orlando/Kissimmee - Chilldag (inpakken, laatste dingen kopen, chillen bij zwembad).
06-10: Auto inleveren – Vertrek Orlando 13:00 – Overstap Houston -
07-10: Aankomst Schiphol 9:30

Hebben jullie nog tips voor mij? Zijn er dingen die ik echt niet kan missen in Miami/Naples/Orlando of onderweg? Nog tips qua eettenten die ik niet mag overslaan?

Meteen een andere vraag: ik wil graag een auto huren. Dit wordt voor mij de eerste keer in Amerika. Ik twijfel tussen een Midsize of Standard bij Alamo. Ik las dat ze op Miami Airport geen Standard hebben dus dat je wordt doorverwezen naar Fullsize. Het verschil in prijs is meestal niet zo groot, maar ik ben maar in mijn eentje. Thuis rijd ik in een Ford Ka en voel ik me fijner in een kleinere auto, maar in Amerika tussen al die grote bakken weet ik niet of ik hetzelfde voel. Tips?

Ik hoor het graag en bedankt alvast!

Mushu
11-05-17, 22:55
Toen ik een auto voor alleen mijzelf huurde, heb ik gewoon de kleinste (en goedkoopste) genomen. Ik heb er niet mee rondgereisd maar wel mee rondgereden in Disney World en van WDW naar Lakeland en in Kissimmee. Ik had er geen probleem mee dat het niet een heel grote auto was en voelde me niet onveilig op de weg. Thuis rijd ik in een Nissan micra en de auto die ik bij Alamo meekreeg was iets groter (een Nisan Versa of zo). Als ze de klasse auto waar je voor betaald hebt niet hebben op de locatie dan krijg je een andere (duurdere) klasse mee zonder bij te betalen. Ga vooral voor de auto waar jij denkt prettig in te rijden. Ik stap ook zo in die grote bakbeesten maar moet zeggen dat toen ik helemaal alleen in de Nissan stapte, dat wel gelijk vertrouwd voelde.

Cindy1969
12-05-17, 19:52
Ik ga ook altijd alleen naar Florida, en huur altijd een Economy auto. Thuis rijd ik in een koekblik (Daihatsu Cuore) en vind dat fijn, dus ook daar.
De Economy auto's zijn echter altijd fiks groter dan mijn auto hier. Vind dat net aan gaan. Groter hoeft echt niet van mij. En op de weg daar vind ik het echt niet
te klein aanvoelen.
Reis er niet mee rond, maar rij wel vaak stukken van 2 a 3 uur. Prima met zo'n auto.

Qua eettenten, het is maar net waar je van houdt. Een burger moet je echt eens proberen bij Five Guys (of Shake Shack maar daar zitten er niet veel van in FL)
Lekker steaks eten bij Texas Roadhouse, Outback. En zo zijn er nog zoveel meer!
Teveel om op te noemen.

En vergeet met shoppen niet winkels zoals TK Maxx, Ross, Marshalls, Burlington, etc.etc. Veel merkkleding tegen outletprijzen. Goed zoeken, maar soms zie je pareltjes voor weinig.

LT1989
31-05-17, 21:33
Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels een midsize (geen suv) vastgelegd. Heb inderdaad naar mijn gevoel geluisterd.

Ik heb inmiddels het forum nog meer doorgespit en weer wat eettentjes aan mijn lijstje toegevoegd! Shake Shack heb ik nog nooit gehad, dus die staat ook nu op mijn lijstje :) Ook winkelen ben ik gek op en ga zeker graag naar winkels als Ross en Burlington. Kan daar wel hele dagen mee vullen haha! Gelukkig reis ik alleen en heb ik niemand die zegt dat ik moet opschieten. Kan overal zo veel tijd nemen als ik wil :D