PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren via Skyscanner



tomenvalesca
20-04-17, 21:24
Hallo, ik heb een vraagje. Ik had gelezen dat sommige ook via expedia en skyscanner zoeken voor een wagen. Nu zat ik te zoeken voor onze periode van 1 augustus tot 24 augustus. Bij mijn zoekopdracht kom ik op heel andere prijzen uit dan bij bvb usareisen, alamo, europacar, ...
Er zal wel een adder onder het gras zitten, ik heb het nog niet volledig kunnen bekijken, maar wat mijn vraag is, is of iemand dit ooit al eens gedaan heeft? Ik kom op rare websites uit. bvb Arguscarhire of Vehicle Rent, Holiday autos, easycar, etc....
Kent iemand deze websites? (ze bieden de wagens echt goedkoop aan)of heeft iemand er al ervaring mee? Ik ben nog volop aan het zoeken naar een wagen, dat is het enigste wat we nog moeten. :-) Maar wie zoekt , die vindt , niet? :-) (soms ook met wat hulp natuurlijk hihi)

knaapje
20-04-17, 21:54
Zitten de verzekeringen er wel bij??
Als ik op arguscarhire in het Nederlands kijk zie ik heel gangbare prijzen voorbijkomen, vrijwel gelijk aan andere sites die je noemt.

PENPE
20-04-17, 22:45
Hallo, ik heb een vraagje. Ik had gelezen dat sommige ook via expedia en skyscanner zoeken voor een wagen. Nu zat ik te zoeken voor onze periode van 1 augustus tot 24 augustus. Bij mijn zoekopdracht kom ik op heel andere prijzen uit dan bij bvb usareisen, alamo, europacar, ...
Er zal wel een adder onder het gras zitten, ik heb het nog niet volledig kunnen bekijken, maar wat mijn vraag is, is of iemand dit ooit al eens gedaan heeft? Ik kom op rare websites uit. bvb Arguscarhire of Vehicle Rent, Holiday autos, easycar, etc....

Ik krijg deze vraag wel vaker en inderdaad zit er bij Expedia een addertje onder het gras : Je bent namelijk bij hun alleen Casco ( LDW )verzekerd , dus als je een aanrijding maakt is alleen jouw huurauto verzekerd. Er is dus geen Aansprakelijkheid t/o de tegenpartij ( SLI ) verzekerd. Dus vandaar die lagere prijs. Ik zou deze gok niet nemen want als je dan een claim krijgt ( en die krijg je gegarandeerd als er iets gebeurt ) dan heb je echt een 'big problem'..

Als ik een boeking maak bij Expedia en ook bij National voor mijn periode ( 1 maand ) dan is het prijsverschil bijna gelijk aan het bedrag wat de Supplemental Liabillity Insurance ( SLI ) kost, dus nogmaals een verklaring van het verschil

Ook bij HolidayCar doet hetzelfde fenomeen zich voor, dus heel goed opletten als je via dit soort brokers gaat boeken !

KevinB
20-04-17, 23:13
Als je boekt bij expedia.nl zitten alle benodigde verzekeringen erbij, óók EP (SLI).
Bij expedia.com zal dat niet zo zijn aangezien deze gericht is op klanten uit de VS.

PENPE
20-04-17, 23:25
Als je boekt bij expedia.nl zitten alle benodigde verzekeringen erbij, óók EP (SLI).
Bij expedia.com zal dat niet zo zijn aangezien deze gericht is op klanten uit de VS. Ik heb dan ook een proefboeking gedaan via mijn expedia.nl account, het zit er echt niet bij....

KevinB
20-04-17, 23:40
UNLIMITED MILEAGE
Time & Distance
Extra * Time & Distance
Extra * Time & Distance
Extra * Time & Distance
Cdw*allocated Inclusive
Ep*extended Protection
Consolidated Facility Chg 4.00/day
Conc Rec 10 Pct (10.0%) Clark County Tax 2 Pct (2.0%) Vehicle License Cost 1.40/day Sales Tax (8.15%)
Gov Fee (10.0%)
Payment Information
*Payment Type:
INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED
INCLUDED
INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED INCLUDED


(Slordig) geknipt en geplakt van mijn Alamo skip the counter voucher van afgelopen oktober.
Auto gehuurd via expedia.nl

Dat het nergens (snel) te vinden is op de expedia website klopt, maar alle benodigde verzekeringen zitten erbij.

KevinB
20-04-17, 23:41
Hier de nederlandse tekst uit de bevestigingsmail van expedia.

za 8-okt-2016
Alamo Rent A Car Groot Auto: Airconditioning, automatische versnelling, onbeperkt kilometeraantal, Aanrijding & Schade, Inbraak, Derde partij Aansprakelijkheid Verzekering, Stad/Luchthaven Toeslagen, Wegen belasting, BTW, Toegevoegde Aanspareklijkheids Verzekering voor de Verenigde Staten en Canada. .
Ophalen:
za 8-10-2016 10:30 Terugbrengen:
za 15-10-2016 10:30
Locatie: shuttle naar balie en auto. je moet mogelijk bellen voor de shuttle., Las Vegas, NV, Verenigde Staten (LAS)
Openingstijden: 8-10-2016: 24 uur per dag geopend 15-10-2016: 24 uur per dag geopend

sanook
20-04-17, 23:47
Ik heb ook een reservering via Expedia bij AVIS en inderdaad bij Expedia is het niet of nauwelijks terug te vinden maar als ik mijn boeking bij AVIS.com bekijk zie ik dit:

Protections & Coverages
Loss Damage Waiver (LDW) Accepted
Personal Accident Insurance (PAI) Declined
Personal Effects Protection(PEP) Declined
Additional Liability Insurance (ALI) Accepted

Dus lijkt wel degelijk allemaal in orde.

PENPE
20-04-17, 23:48
Ja ok, maar in eerste instantie wordt men wel op het verkeerde been gezet omdat/doordat het niet goed wordt aangegeven op de diverse websites (zoals jij ook aangeeft : "Dat het nergens (snel) te vinden is op de expedia website klopt, maar alle benodigde verzekeringen zitten erbij" ..)

Al met al is het verwarrend ;-)

KevinB
21-04-17, 00:02
Als de prijs je aanstaat gewoon even bellen met expedia voor vragen over de voorwaarden, bovendien kun je tot 24 uur voor de aanvang van de huurperiode altijd nog annuleren.

Kijk ook eens op netflights.com, ook vaak goede prijzen.
Helaas is er wat betreft de huurauto prijsstelling geen touw aan vast te knopen, de prijzen verschillen niet alleen per week/dag maar ook per locatie en type auto voor praktisch elke aanbieder.

Zo was bij alamo/brits voor onze trip naar Miami een standard suv €220,- en een full size suv €550,-
bij alamo.de was de standard suv €295,- maar de full size suv €310,-
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan denk ik dan maar....

PENPE
21-04-17, 00:05
Ik heb ook een reservering via Expedia bij AVIS en inderdaad bij Expedia is het niet of nauwelijks terug te vinden maar als ik mijn boeking bij AVIS.com bekijk zie ik dit:

Protections & Coverages
Loss Damage Waiver (LDW) Accepted
Personal Accident Insurance (PAI) Declined
Personal Effects Protection(PEP) Declined
Additional Liability Insurance (ALI) Accepted

Dus lijkt wel degelijk allemaal in orde. Inderdaad niks mis mee, maar ik zeg het nogmaals : altijd heel goed opletten als je via dit soort brokers gaat boeken !

sanook
21-04-17, 00:14
Met alle respect maar Expedia is geen 'dit soort broker'....

PENPE
21-04-17, 00:20
Met alle respect maar Expedia is geen 'dit soort broker'.... Ja beetje wel hoor, want ze bemiddelen als tussenpersoon tussen jou en Alamo/National/Hertz/Avis/Dollar

Fitzroy
21-04-17, 07:07
Ik heb met Expedia ook een nare ervaring qua autohuur door bijkomende kosten. Was weliswaar in Europa, maar zal het niet snel nog eens via hen doen.

sanook
21-04-17, 09:37
Meestal een kwestie van de voorwaarden lezen (voor je boekt), in Europa is het allemaal wat tricky vergeleken met de US, bv je eigen risico en het afkopen ervan. Standaard is dat je een eigen risico hebt en afhankelijk van land en maatschappij kan dat oplopen tot in de duizenden euro's.
Als je dat niet weet (= niet gelezen hebt) en je krijgt bij het afhalen een verkoop praatje over afkopen eigen risico terwijl jij denkt dat je goed verzekerd bent dan kun je je belazerd voelen, terwijl je dit had kunnen weten als je gelezen had.
Ook opletten hoe het afkopen van eigen risico in zijn werk gaat, vaak zijn dit afzonderlijke verzekeringen wat inhoudt dat je in geval van schade/diefstal eerst zelf je eigen risico moet betalen en dat dan via je verzekering terug moet claimen. Beetje omslachtig allemaal, beter is dan om dit direct bij de verhuurder te regelen, maar aan de balie betaal je daar wel de hoofdprijs voor natuurlijk.


Ja beetje wel hoor, want ze bemiddelen als tussenpersoon tussen jou en Alamo/National/Hertz/Avis/Dollar
Jawel, maar zoals jij 'dit soort brokers' zegt klinkt alsof het allemaal heel shabby is maar dat is bij Expedia niet zo (vind ik)

knaapje
21-04-17, 14:23
Boekingen via Expedia.nl zitten alle verzekeringen behalve de beruchte road assistance bij.
Ik boek er al jaren en krijg altijd te horen "You're all set" bij Dollar. Allen de laatste keer via Herz bleef de medewerker er maar op hameren, dat hij mij onverantwoordelijk vond als ik het er niet bij nam.

Fitzroy
21-04-17, 14:46
Eerlijk gezegd heb ik met Expedia slechtere ervaringen dan met wat jullie een shabby broker vinden zoals misschien Economycarrental.
En nee, het stond niet in de kleine lettertjes, ik ben niet achterlijk ;) Ik weet heel goed wat ik boek en hoe ik het moet lezen.

sanook
21-04-17, 16:15
Wat waren die bijkomende kosten dan ?

Pipo Chris
22-04-17, 09:46
Volgens de wet is het zo geregeld dat als je vanuit Europa een auto huurt, er altijd genoeg aan verzekeringen bij zit. Uiteraard kun je je nog extra verzekeren als je dat wil. Maar in principe is dat niet nodig.

Voor auto huur zou ik ook zeker usareisen.de of de engelse versie van deze website drive-usa.de meenemen in je vergelijking met andere aanbieder. Ik heb hier al vaker gehuurd en ze zijn bijna altijd goedkoper dan andere.

tomenvalesca
24-04-17, 13:44
Volgens de wet is het zo geregeld dat als je vanuit Europa een auto huurt, er altijd genoeg aan verzekeringen bij zit. Uiteraard kun je je nog extra verzekeren als je dat wil. Maar in principe is dat niet nodig.

Voor auto huur zou ik ook zeker usareisen.de of de engelse versie van deze website drive-usa.de meenemen in je vergelijking met andere aanbieder. Ik heb hier al vaker gehuurd en ze zijn bijna altijd goedkoper dan andere.

Hier heb ik inderdaad ook al op gekeken, maar het nadeel vond ik dat ze het totaal bedrag inhouden, ik doe liever pay on arrival. Enkel bij avis en budget kan je pay on arrival nemen.

sanook
24-04-17, 14:49
Nog even zitten kijken op skyscanner, de brokers die daar met opvallend lage tarieven komen zitten vaak niet op de luchthaven zelf, je moet dan met een shuttle naar het kantoor toe. Ook lijken ze een eigen risico te hanteren (2000 euro zag ik staan bij 1), dat vind ik wel opvallend cq vreemd want ik dacht dat je als europeaan in principe nooit een eigen risico hebt.
Zodra je bij aanbieders komt met een 'normaal' tarief dan lijken de voorwaarden ook weer normaal en hebben ze weer kantoortjes op de luchthaven zelf.


Hier heb ik inderdaad ook al op gekeken, maar het nadeel vond ik dat ze het totaal bedrag inhouden, ik doe liever pay on arrival. Enkel bij avis en budget kan je pay on arrival nemen.
Volgens mij is dit via brokers meestal niet mogelijk. Zal wel met de commissie voor de broker te maken hebben.
Op zich geen probleem om vooraf te betalen (mits betrouwbare broker), wel even controleren of je bij annulering alles terug krijgt.
Als je direct bij een maatschappij reserveert is pay on arrival meestal wel mogelijk.

PENPE
27-04-17, 13:55
Enkel bij avis en budget kan je pay on arrival nemen. Kan ook bij Alamo en National

PENPE
27-04-17, 14:00
Jawel, maar zoals jij 'dit soort brokers' zegt klinkt alsof het allemaal heel shabby is maar dat is bij Expedia niet zo (vind ik) Ik zeg niet dat het 'shabby' is hoor, ik bedoel het gewoon spreeksgewijs ;-)

knaapje
27-04-17, 15:43
Ik heb met Expedia ook een nare ervaring qua autohuur door bijkomende kosten. Was weliswaar in Europa, maar zal het niet snel nog eens via hen doen.

http://www.floridaforum.nl/images/icons/icon1.png Re: auto huren via skyscanner
Wat waren die bijkomende kosten dan ?

Toen zweeg de spreker stil........

Fitzroy
27-04-17, 16:54
Sjonge jonge, heb het topic gewoon niet meer gelezen. Soms heb ik geen zin om me te ergeren aan mensen die het altijd beter denken te weten, is me dat gepermitteerd misschien? En verantwoording hoef ik al helemaal niet af te leggen. :mad:

moniquekruiningen
18-02-18, 13:29
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Via skyscanner, vehicle rent kan ik bij Budget voor een mooie prijs een suv huren, maar er wordt dit vermeld; is dit nu incl alle benodigde verzekeringen?

Uw tarief is inclusief

Onbeperkt aantal kilometers
Collision Damage Waiver (afkoopregeling voor schade)
Diefstalbescherming
Geen eigen risico
BTW
Luchthavenkosten
24 uur telefoonondersteuning
TPI (verzekering derden) bij persoonlijk letsel tot 1000000 (tel:1000000) USD
TPI (verzekering derden) bij eigendomsschade tot 1000000 (tel:1000000) USD