PDA

Bekijk Volledige Versie : Oxazepam meenemen naar de USA. Wat heb ik nodig?



Hylkr
18-04-17, 10:57
Aanstaande zaterdag vertrekken wij naar Florida met als tussenstop New York. Ik kwam er gisteren achter dat ik voor Oxazepam een verklaring nodig heb van het CAK...en dat ga ik natuurlijk nooit meer redden.
Ik slik maar 1 tabletje per dag en zal derhalve ook niet meer dan 20 meenemen....
Toen ik het CAK vanmorgen belde kreeg ik een hele onaangename tante aan de lijn die mij eigenlijk heel bang maakte en dat ik het moest weten maar dat de gevolgen voor mezelf waren. Op de vraag wat er dan kon gebeuren zei ze dat ik dat zelf wel kon bedenken als je illegaal iets invoert....

Wat moet ik doen?

Lizz
18-04-17, 11:05
Ik zou even naar de huisarts bellen of gaan en vragen of hij eenn verklaring wil schrijven en even een medicijnen paspoort ophalen bij de apotheek.
Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest en slikte toen oxycodon ivm met ernstige rugpijn, en heb nooit geweten dat je een verklaring nodig had van een arts, ik ben gewoon met een medicijnpaspoort in het vliegtuig gestapt, met de medicijnen in mijn handbagage...:eek:

Hylkr
18-04-17, 11:28
Huisarts gedaan....apotheek gedaan.
Moet ik de oxazepam ook laten zien en mijn verklaring er gelijk bijgeven....zo van "kijk, dit moeten jullie weten/zien". Zo ja moet dat dan bij elke vlucht want we gaan deze keer nogal wat rondes de lucht in (5x).

Ta2 Gerrit
18-04-17, 11:53
Ik heb de afgelopen jaren nog nooit wat moeten laten zien, ook nog nooit naar gevraagd. Wel medicijnpaspoort en innameschema bij me, maar die bleven met de medicijnen gewoon in de handbagage, ook na de scanners op de vliegvelden. No worrys, happy holiday !

moonlight91
18-04-17, 13:21
Hier ook al ruim 10x naar amerika met medicatie , ik heb altijd een via de apotheek een medisch paspoort , alles in de handbagage en nog nooit iemand die er achter heeft gevraagd

Hylkr
18-04-17, 15:19
Bedankt voor de snelle reacties en als ik die zo lees (en inmiddels ook in andere topics).....vind ik die tante van het CAK nog onsympathieker....bangmakerij om niks.

Fitzroy
18-04-17, 18:08
Ik heb een medicijnpaspoort en een Engelstalige verklaring van de huisarts bij me, waarom ik de Oxazepam gebruik. Beiden nog nooit hoeven laten zien.
Ik weet wel dat er mensen zijn die het aangeven bij de douane maar imo haal je je dan een hoop rompslomp op de hals terwijl je zo doorloopt.

Edit: het verschil met andere medicijnen is dat Oxazepam onder de opiaten valt en dus ala verdovend middel gezien zou kunnen worden.

moniquekruiningen
18-04-17, 21:02
Ook voor Ritalin en Concerta meldt men nog altijd dat er een CAK verklaring met apostille stempel mee moet. Maar bij navraag bij de US ambassade 3 jaar geleden werd al verteld dat alleen een Engelse doktersverklaring van belang is. Houdt er rekening mee dat dit medicatie is die onder de opiumwet valt. Zonder verklaring mee nemen kan wel degelijk problemen of in beslag name met zich mee brengen.

Hylkr
18-04-17, 22:20
Die doktersverklaring kan ik morgen ophalen...zo ook het medicijnenpaspoort bij de apotheek.

jarjarbinks
20-04-17, 16:40
Die doktersverklaring kan ik morgen ophalen...zo ook het medicijnenpaspoort bij de apotheek.

Neem aan in het Engels ;-)

Hylkr
21-04-17, 16:29
Ja in het engels...verklaringen + 1 doosje oxa heb ik bij de handbagage gestopt.
Weet alleen niet of ik het nou alsnog moet melden bij de douane of niet?? En moet ik het dan bij de douane melden op Schiphol of als we geland zijn in de USA??

Fitzroy
21-04-17, 17:05
Ik heb het nooit gemeld en heb op een ander forum gelezen dat je meer vragen en oponthoud oproept als je het meldt.
Als ze om uitleg vragen is het vroeg genoeg denk ik.
Maar dat is puur het risico dat ik neem. Ik dacht dat je officieel verplicht bent het te melden bij Customs ( dus niet Immigrations)

moniquekruiningen
21-04-17, 19:30
Ik heb altijd Concerta voor mijn dochter bij me, meldt het niet, maar heb wel een Engelse doktersverklaring om te laten zien. Dat is volgens mij ook alleen maar nodig, je hoeft het niet te vermelden. Neem het overigens wel in mijn handbagage mee, want stel je voor dat je koffer verlaat of kwijt is.

Fitzroy
21-04-17, 23:35
Volgens deze link moet je het wel degelijk melden.
https://nl.usembassy.gov/visas/travel-tourism/travel-faq/

moniquekruiningen
22-04-17, 02:38
Volgens deze link moet je het wel degelijk melden.
https://nl.usembassy.gov/visas/travel-tourism/travel-faq/

oopsss dat zullen we over 5 weken dan maar doen! Dank voor de tip!

Fitzroy
22-04-17, 09:00
Dat is je eigen keuze ;) Ik doe het niet, omdat ik had gelezen zoals hierboven gezegd dat het meer vragen oproept die je anders niet eens krijgt,

Patrickwijk
30-04-17, 10:41
Laten zien is alleen nodig als het mogelijk geen fda geregistreerd product is. Dan weten ze niet wat het voor product is. Oxazepam is fda geregistreerd. Halve wereld slikt het. Ik heb ze ook altijd bij me. Nooit om gevraagd. Uiteraard een risico maar gezien de hoeveelheid tabletten is ook wel duidelijk dat het voor eigen gebruik is en niet om mee te handelen. Ik zou me er echt niet druk om maken.

Verder is het een fda geregistreerd product. Dus ze zijn er bekend mee. Staat verder op fda dat voor voorgeschreven medicijnen een brief van de arts/prescription en een medisch paspoort voldoende is. Verder moet het in handbagage en moeten de medicijnen duidelijk te identificeren zijn

Cindy1969
09-05-17, 15:05
Twijfel twijfel... heb onlangs in het ziekenhuis gelegen, heb een maagzweer. Nu een week thuis en krijg nog allerlei onderzoeken. Slik maagzuurremmers om de maagzweer rust te geven. Dat gaat goed. In het ziekenhuis had ik oxycodon 5 mg, had er 20 mee gekregen naar huis, slechts 2 gebruikt, de eerste 2 nachten thuis, voor de zekerheid.
Maar gebruik ze nu niet meer. Maar wil ze wel mee naar Florida (ga 5 juni) , voor het geval ik een pijnaanval krijg... beter mee verlegen dan om verlegen dan.
Heb nu toch maar die Schengen verklaring ingevuld via de site van CAK. Morgen even laten tekenen door de huisarts, en dan stuur ik het digitaal in.
Had huisarts gebeld, en assistente adviseerde me toch om het even op deze manier te doen. Ook omdat ik nog 4 weken heb tot aan mijn vakantie.

moniquekruiningen
11-05-17, 23:11
Heb je ook gekeken op de site van de us ambassade want toen daar al vermeldt werd dat voor Concerta geen apostille stempel meer nodig was, was die volgens het CAK nog wel nodig. Ik neem de laatste jaren alleen een dokterverklaring in t Engels mee.

Cindy1969
12-05-17, 20:30
Nee, had ik niet op gekeken... maar goed, aanvraag is verstuurd naar CAK, en binnen 2 weken krijg ik het terug als het goed is.
Heb nog 3.5 week. Maar zal eens kijken daar!