PDA

Bekijk Volledige Versie : Maart/April 2018 Orlando/Cruise/Disneyworld



Kikimeisje
04-04-17, 19:40
Dit keer blog ik ook al over de voorbereidingen dussssss: http://christenjudithopreis.blogspot.nl/2017/04/florida-2018-de-voorpret-kan-weer.html

Kikimeisje
17-04-17, 20:19
Post #2: http://christenjudithopreis.blogspot.nl/2017/04/florida-2018-we-gaan.html

stephie
17-04-17, 21:09
Leuk al die voorpret. Over de vliegtickets zou ik me niet al te druk maken. Afgelopen januari hebben wij geboekt voor onze reis in mei. Ik vond de vliegtickets wel meevallen qua prijs.
Ik zou ook best een cruise willen maken, maar ik durf het niet aan. Ik word altijd zo ziek op boten.

Fitzroy
17-04-17, 21:53
Leuk, jullie blog.
Heb direct even wat andere jaren doorgenomen :)
Wij zijn dit jaar voor het eerst met AirBerlin gevlogen maar het is ons ook uitstekend bevallen, dus volgend jaar weer.

Kikimeisje
18-04-17, 21:01
Ik zou ook best een cruise willen maken, maar ik durf het niet aan. Ik word altijd zo ziek op boten.

Statistisch gezien is de kans niet groot dat je zeeziek word op zo'n groot cruiseschip. Ik heb eens gehoord dat er gemiddeld per 1000 gasten, 4 mensen zeeziek worden en dat de meesten daarvan er binnen een dag helemaal vanaf/overheen zijn... Maar ik kan me de angst wel voorstellen hoor!
Wij hebben nu 7 cruises gemaakt (+/- 63 nachten aan boord) en ook een paar keer (Golf van Biskaje, Dardanellen en een staart van een Tropische Storm) pittig weer meegemaakt maar behalve een ontbijtje wat niet zo gemakkelijk meer naar binnen ging, hebben we nergens last van gehad...

Kikimeisje
18-04-17, 21:03
Leuk, jullie blog.
Heb direct even wat andere jaren doorgenomen :)
Wij zijn dit jaar voor het eerst met AirBerlin gevlogen maar het is ons ook uitstekend bevallen, dus volgend jaar weer.

Helaas staat onze eerste USA reis van 2008 er niet op...
AB is ons de laatste keer eigenlijk heel erg tegen gevallen helaas. Fijn te horen dat dat mogelijk iets eenmaligs was en het gewoon nog steeds goed is!

Fitzroy
18-04-17, 21:09
O, dat is jammer. Ik vind met name de stoelindeling heel fijn met 2-4-2. Als je dan direct stoelen vastlegt weet je zeker dat je verder van niemand last hebt.
Andere maatschappijen hebben toch veel de 3-4-3 indeling.
Verder vond ik de service ook goed en de beenruimte zelfs perfect in XL.

Hoe lang cruisen jullie al?
Ik zou het wel eens willen proberen maar het idee dat je de boot niet af kan op het moment dat je zelf wilt spreekt vooral de wederhelft nog niet zo aan.

Esther2013
19-04-17, 08:52
Ik vaar regelmatig van Rotterdam naar Hull met p&o ferries, was altijd zeeziek totdat ik altijd een primatour innam voor vertrek. Ik denk dat dat voor cruises ook goed tedoen is. Succes!

moniquekruiningen
19-04-17, 18:00
Off topic, maar primatour werkt ook erg goed tegen misselijkheid bij een kater.
Het legt het evenwichtsorgaan stil namelijk.

nicolea
19-04-17, 18:58
Off topic, maar primatour werkt ook erg goed tegen misselijkheid bij een kater.
Het legt het evenwichtsorgaan stil namelijk.

Haha Monique dat is nogeens een supertip!

Mushu
19-04-17, 19:00
Off topic, maar primatour werkt ook erg goed tegen misselijkheid bij een kater.
Het legt het evenwichtsorgaan stil namelijk.

Primatour zorgt dat het braakcentrum in je hersenen (ja dat bestaat!) niet geprikkeld wordt. Werk ook wel aardig na een operatie en je bent misselijk. En als je iets merkloos neemt (Cinnarizine is de werkzame stof in primatour) dan kan je vaak iets hogere dosering krijgen voor veel minder geld.

Patrick
21-04-17, 09:27
Maar eens een doosje in huis halen :cool:

Kikimeisje
22-04-17, 13:13
Dit gaat onze 8e cruise worden... 10 jaar geleden zouden we 1 keer een cruise maken in het kader van 'dat moet je toch eens gedaan hebben'. Maar we zijn besmet...

Omdat die schepen zo groot zijn, heb ik me nooit beperkt gevoeld... Daar waar ik in een vliegtuig (raamstoel) wat claustrofobisch nijg te worden, hou ik 't op een cruiseschip zelfs in een binnenhut vol. En de vrijheid op zo'n schip... Heerlijk!

Kikimeisje
26-04-17, 19:38
Er staat weer een nieuwe post online: http://christenjudithopreis.blogspot.nl/2017/04/florida-2018-hoe-een-boek-ons-op-weg.html

Fitzroy
26-04-17, 20:27
Kon je met AirBerlin niet net zo goedkoop en rechtstreeks vliegen ?
Ik heb tickets voor volgend jaar voor 424,- per stuk met een rechtstreekse vlucht vanaf Dusseldorf.

arno
27-04-17, 13:57
wij vliegen met BA voor 374 euro in september. je esta is trouwens 2 jaar geldig.

Kikimeisje
27-04-17, 23:08
Kon je met AirBerlin niet net zo goedkoop en rechtstreeks vliegen ?
Ik heb tickets voor volgend jaar voor 424,- per stuk met een rechtstreekse vlucht vanaf Dusseldorf.

AirBerlin had nog niks voor onze data en na onze laatste ervaring waren we niet echt happig op AB.

Kikimeisje
27-04-17, 23:11
wij vliegen met BA voor 374 euro in september. je esta is trouwens 2 jaar geldig.

Ik kreeg vorige maand een mail dat m'n esta van 2016 ging verlopen, ging dus uit van een jaar maar zal 't eens nakijken. En, we gaan pas in 2018 en willen gewoon niet nog een aantal maanden wachten met tickets. Vandaar dat wij blij zijn met deze optie...

Fitzroy
28-04-17, 06:21
Dat je een mail kreeg kan ook te maken hebben met het feit dat een van de paspoorten verlopen is. Dan krijg je nl. ook een mail dat je ESTA verloopt.

Kikimeisje
28-04-17, 20:08
Dat je een mail kreeg kan ook te maken hebben met het feit dat een van de paspoorten verlopen is. Dan krijg je nl. ook een mail dat je ESTA verloopt.

Dank je voor je tip... Het ging idd niet om onze Esta maar om die van een kennis die bij gebrek aan een e-mail adres (heeft geen computer) dat van ons mocht gebruiken... Zijn paspoort loopt bijna af...

Weet jij toevallig of he een Esta kunt aanvragen waneer je laatste esta nog niet is verlopen?

Fitzroy
28-04-17, 20:57
Ja hoor, dat kan.
Maar je kunt toch ook alleen voor die persoon een nieuwe ESTA aanvragen?
Je hoeft ze niet allemaal opnieuw aan te vragen.

Kikimeisje
30-04-17, 19:13
Ja hoor, dat kan.
Maar je kunt toch ook alleen voor die persoon een nieuwe ESTA aanvragen?
Je hoeft ze niet allemaal opnieuw aan te vragen.

Hahaha, dank je voor je antwoord.
Diegene waarvan 't paspoort afloopt, gaat dit keer niet mee dus das geen probleem. Maar onze esta's lopen waarschijnlijk ergens in maart 2018 af en we gaan in maart/april 2018 en dus, helaas... hebben we nieuwe nodig... Vandaar mijn vraag over het aanvragen als de vorige nog geldig is...

In elk geval kan de aanvraag nog wel ff wachten...

Kikimeisje
04-06-17, 22:35
De volgende post staat klaar: http://christenjudithopreis.blogspot.nl/2017/06/florida-2018-een-dagje-extra-vakantie.html