PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijzen gestegen in Florida



ronenivonne
02-04-17, 14:52
Wij zijn net terug van een heerlijke relax vakantie in Florida. Het was zoals " vanouds" super!!
Het was alweer ruim 2 jaar geleden dat we er waren ( toen maar 5 dagen in Florida ) ivm de geboorte van onze kleine meid.
Ons laatste langdurig verblijf in Florida was in de zomer van 2014.

Nu viel ons op dat de prijzen echt wel flink gestegen zijn, en niet alleen omdat de dollar gestegen is ten op zichte van de euro.
Maar de prijzen in de outlets en zeker ook van de boodschappen waren fors duurder vonden wij.

Fitzroy
02-04-17, 15:29
Bij de boodschappen en in de outlets is het mij niet zo opgevallen. Boodschappen vond ik altijd al duur in de USA.
En als ik zag wat we in de outlet bij Tommy hadden voor $ 650,- , daar betaal je in Nl misschien wel het drievoudige voor.
Ik vind vooral de hotelprijzen erg gestegen de laatste jaren.

ronenivonne
02-04-17, 15:36
Wij zagen bv dat de Converse schoenen 10 dollar in prijs gestegen waren tegenover 2 jaar geleden. En zeker bij Tommy scheelt het nog steeds veel tegenover NL, we hebben heel wat meegenomen voor vooral onze dochter. Maar ook hier een trui 10 - 20 dollar duurder dan toen ik 3 jaar geleden hier mijn trui kocht ( bijna dezelfde trui).

De hotel prijzen ook idd, die zijn fors duurder geworden.

Fitzroy
02-04-17, 15:51
Oké, zo goed heb ik het niet bijgehouden. Het zou idd zomaar kunnen.
Ik vond bv Adidas wel duur in verhouding, die kon je net zo goed hier kopen.

Offtopic: hoe is het vliegen met AirBerlin jullie bevallen ?
Als je volgend jaar weer wilt: er zijn nu aantrekkelijke prijzen die kant op!

Frans1949
02-04-17, 16:39
Ook ik vind dat veel prijzen best wel flink zijn gestegen in drie jaar.
Zelfs als je "vergeet" dat de dollar voor ons flink duurder is geworden.

Het blijft zo dat veel dingen goedkoper zijn dan in Nederland maar ook vaak moet je meer betalen.

In het grote grijze verre verleden sleepte ik altijd spullen heen en weer.
Tegenwoordig reizen we met een klein koffertje die mee het vliegtuig in mag en beslist niet zwaarder is dan 5 kg.
We kopen in Nederland de spullen die we hier nodig hebben en in de USA de spullen die we daar nodig hebben.
Aangezien we totaal niet belangrijk vinden om b.v. merk kleding te kopen scheelt dat waarschijnlijk een hoop gesjouw.
En natuurlijk omdat we ons huis daar hebben hoeven we ook de gewone bagage niet mee te nemen.
Alles is daar al.

stephie
02-04-17, 18:56
Ik merk ook wel dat de ongustige dollarkoers zeker wel invloed heeft. Maar de boodschappen vind ik altijd al erg duur in Amerika. Vooral als je voor de gezonde variant gaat ....
Ik vond de outlet vorig jaar nog wel gunstig qua prijs. Ik heb het dan over Ellenton Outlet vlakbij Bradenton.
Uit eten gaan is nog altijd goedkoper dan in Nederland. Wij zijn gemiddeld tussen de 40 a 50 dollar kwijt in een restaurant (twee personen). Mijn man is nogal van de voorgerechten. Dus dat maakt het sowieso duurder ;) Wij komen graag bij Chili's, Applebee's etc.
Het ontbijt kost ons rond de 20 dollar (denny's of een lokale diner).

Anthon14
02-04-17, 18:58
Tja het gaat weer beter met de economie en dat resulteert in hogere prijzen, simpel vraag en aanbod die dit in stand houdt. Ook in Nederland merk ik alweer dat zakelijk de prijzen aantrekken (duurder worden) terwijl de prijsverhogingen de afgelopen jaren minimaal waren zie ik nu al de inhaalslag komen.

En als de items die wij daar kopen en meenamen naar NL niet meer interessant zijn om mee te nemen doen wij dat simpelweg niet, tenzij ze erg leuk zijn natuurlijk. En qua eten is het dan keuzes maken om zelf te koken in plaats van uit eten te gaan of snack mee in de tas overdag in plaats van wat te halen.

ronenivonne
02-04-17, 20:04
Oké, zo goed heb ik het niet bijgehouden. Het zou idd zomaar kunnen.
Ik vond bv Adidas wel duur in verhouding, die kon je net zo goed hier kopen.

Offtopic: hoe is het vliegen met AirBerlin jullie bevallen ?
Als je volgend jaar weer wilt: er zijn nu aantrekkelijke prijzen die kant op!

De vliegreis op zich is goed bevallen. De heenweg vonden wij wel wat lang met 11 uur vliegtijd. Geen idee of dit een uitzondering was. De terugweg duurde 8:45 u. Scheelde erg veel. Vind persoonlijk Lufthansa en Delta altijd nog beter, maar Air Berlin was zeker goed en als de prijs dat ook is zou ik er zo weer mee vliegen.

De keuze voor de XL stoelen helemaal voorin met ons kleine meisje vonden wij ondanks de prijs het geld echt waard. Vind dat dit toch best wel wat scheelt qua beenruimte.
We hadden voor onze dochter Kylie geen stoel en Ivonne had een lekkere dikke slaapzak meegenomen waar ze heerlijk op geslapen heeft voor ons op de grond op de terugweg.
Op de heenvlucht heeft ze zich voorbeeldig gedragen 11 uur lang :)

Frans1949
02-04-17, 22:34
Uit eten gaan is nog altijd goedkoper dan in Nederland.

Stephie, uit eten gaan is zeker een flink stuk goedkoper dan in Nederland.
Wij gaan niet meer dan 1 keer per week uit eten, i.v.m. gewichtstoename, en dan gaan we naar een buffet restaurant omdat mijn vrouw een speciaal dieet heeft.
We zijn daar dan niet meer dan $25 kwijt.
Kom daar in Nederland maar eens mee weg.

stephie
02-04-17, 22:46
Frans, ik kan me voorstellen dat jullie niet elke dag uit eten gaan. Dat zou voor zo'n lange periode niet goed zijn.
Bedoel je met buffetrestaurants zoiets als Golden Corral?

Frans1949
03-04-17, 12:10
Frans, ik kan me voorstellen dat jullie niet elke dag uit eten gaan. Dat zou voor zo'n lange periode niet goed zijn.
Bedoel je met buffetrestaurants zoiets als Golden Corral?

Dat is inderdaad één van de restaurants waar we wel eens komen.
En, omdat het vlak in de buurt is, een Hibachi.
En die is ook nogal erg goed niet in de laatste plaats omdat het erg druk is dat het bereide voedsel heeft een erg hoge omloopsnelheid.
Als het niet druk is dan gaar m.i. de kwaliteit van het voedsel achteruit.
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt.

Ook zijn er bij ons in de buurt een aantal goede en goedkope Mexicaanse restaurants die aan de verwachtingen ruimschoots voldoen.

koenkamphuys
03-04-17, 22:14
De prijzen in de supermarkt zijn de afgelopen jaren enorm gestegen. Zodanig dat de lol er wat af is, verwend als wij zijn in Nederland met de laagste supermarktprijzen van de hele EU.

De prijsverschillen zijn ook enorm - tussen Aldi / Save-A-Lot en Publix is een aanzienlijk groter verschil als in Nederland tussen Aldi / Lidl en Jumbo / Albert Heijn.

Fitzroy
03-04-17, 23:13
Ik vind de Walmart neighbourhood market tegenwoordig ook een goede optie én aanzienlijk goedkoper dan de Publix.

stephie
04-04-17, 18:23
Maar ik neem aan dat deze Walmart variant net zo duur is als Walmart Supercenter?

Fitzroy
04-04-17, 20:03
Vast wel, het is zeg maar de supermarktversie van de Supercenters, dus alleen food.

stephie
04-04-17, 20:08
Dit jaar ook maar eens Family Dollar proberen. In de buurt van Shorewalk in Bradenton zitten Publix, Family Dollar, Aldi en iets verder in de straat Walmart supercenter.
Keuze genoeg ;)
Wij zijn nooit bij Family Dollar geweest, omdat deze winkel nooit zo'n fijn publiek aantrekt. In de buurt van Shorewalk nooit zo opgelet trouwens. Maar elders in Bradenton en Sarasota .....brrrrr......

koenkamphuys
04-04-17, 22:09
Family Dollar is geen supermarkt, maar een 'General store', met maar een heel beperkt assortiment vooral houdbare levensmiddelen.

stephie
05-04-17, 18:33
Dat wist ik niet. Ok, slaan we deze winkel over :D

Daan
11-04-17, 07:17
Zo, ook net terug uit Amerika. En ik kan t wel beamen. Niet de supermarkt (voor wat ik daar kocht) maar wel de outlet malls. Voornamelijk de premium outlet mall vond ik erg duur geworden. In ieder geval vergeleken met 2012 toen ik daar voor het laatst was. Waar je toen nog vaak leuke aanbiedingen kon vinden, kreeg je nu pas korting bij 2 aankopen ( buy one, get second 50% off). Kan je beter naar de Buena Vista Factory Mall gaan. Daar ben ik wel aardig geslaagd. Helemaal bij Converse. Paar schoenen voor nog geen 20 dollar, gezien er nog over de afgeprijsde schoenen 40% af ging :-)

Dinie Broers
16-04-17, 10:20
De dagelijkse boodschappen vind ik vreselijk duur geworden, probeer toch ook vaak op de aanbiedingen te letten maar gezond eten is niet goed voor je portomonee.
Het toppunt vond ik de prijs van 1 kiwi bij de Publix: $1,49 ben daar maar snel voorbij gelopen.

mijnie
18-04-17, 14:45
Qua outletprijzen vond ik het OK. Als je goede coupons hebt zijn de prijzen nog steeds niet te kloppen. Uit eten gaan vond ik ook niet duurder dan andere jaren, in ieder geval niet bij de Restaurants waar wij zijn geweest.
Ik vond sommige Food Courts nog duurder geworden, wat ze op bepaalde plaatsen voor een lauwe pizzapunt met wat drinken vroegen, kan je ook een burger bij Outback voor eten. Zelfde geldt voor een menu bij Panda. Zag deze al ergens rond de 12 Dollar voor wat noodles met 2 sides en een drankje.

Publix is zeker duurder dan walmart, maar aangezien wij niet kopen blijven de boodschappen beperkt tot wat sap, broodjes en wat lekkers. Verse goederen daar vind ik ook duizelingwekkend duur.

Frisdrank, water en andere benodigdheden halen we bij walmart. Ik dacht vorig jaar zelfs dat de prijs niet klopte van de blikjes Cola Zero Vanilla, zo goedkoop.

kaya
18-04-17, 22:02
Ik kan niet vergelijken met vroeger, wel met andere verre bestemmingen zoals Thailand en Costa Rica.

Wij vonden het persoonlijk allemaal heel erg duur. We zijn - voornamelijk door het eten en de activiteiten - heel ver boven ons budget gegaan...

Vorige zomer deden wij 4 weken Thailand in het hoogseizoen (juli-augustus) en in die 4 weken hebben we ongeveer 2000 euro minder uitgegeven, dan nu 2 weken in Florida. Het zet je wel even aan het denken of het dat allemaal wel waard was. (voor ons persoonlijk toch) Het was een superreis, maar ik weet niet of ik het opnieuw zou doen als ik vooraf wist hoeveel het me zou kosten.

moniquekruiningen
19-04-17, 02:34
Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar dat je een modern westers land niet met een Aziatisch land moet vergelijken lijkt mij meer dan logisch. Ik denk dat een dagje zwempark in de vs mss wel het dubbele kost van een soortgelijk dagje in Thailand. Maar het zijn toch ook totaal andere landen? Cultuur, religie en ook de lonen zullen enorm verschillen.
Als ik ga kamperen in Spanje of Frankrijk ben ik ook veel minder geld kwijt en als ik in Nederland blijf nog veel minder, maar dat is mi toch echt appels met ananassen vergelijken.. ik kan het geen eens peren noemen.

Fitzroy
19-04-17, 07:58
Sluit me helemaal bij Monique aan. Aziatische landen zijn niet te vergelijken met het Westen. Wij gaan overigens in september naar Costa Rica en voorlopig vind ik dat net zo'n duur land als de USA als ik de hotel- en excursieprijzen zie.

kiamzo
21-04-17, 15:33
3 jaar geleden was de prijs bij golden coral om te eten en drinken nog geen 10$ nu 2017 is de prijs 17$ .is volgens mij wel allemaal veel duurder .

moniquekruiningen
21-04-17, 18:38
Dat is nou economie... in de crisis was de nood aan de man om mensen binnen te krijgen en zullen de prijzen niet of nauwelijks gestegen zijn. Nu de crisis voorbij lijkt te zijn en er kennelijk weer meer mensen komen, stijgen de prijzen met rasse schreden. Vraag en aanbod bepaald de marktprijs.

stephie
21-04-17, 18:46
De Golden Corral maakt veel reclame via FB en dan zie ik allemaal nieuwe dingen voorbij komen. Wellicht is de verandering van het menu dus de reden dat ze duurder zijn geworden.

knaapje
21-04-17, 18:57
3 jaar geleden was de prijs bij golden coral om te eten en drinken nog geen 10$ nu 2017 is de prijs 17$ .is volgens mij wel allemaal veel duurder .

Ik heb op 21 maart j.l. bij Golden Coral in Kissimmee voor menu en frisdrankje $ 12,89 betaald.

meisje
21-04-17, 23:45
Ik was net bij de winndixie, betaalde 7 dollar voor een watermeloen �� Fruit is hier best aan de prijs! Maar ach.. het is vakantie

H&H17
28-04-17, 10:53
Weet iemand of er kleine meenemen pakje sojamelk met smaakje te verkrijgen zijn?
Gebruik dit tegen de opvliegers en met de extra warmte daar houd ik het met sojamelk netjes intoom. :)
Wij vliegen op Miami en gaan dan eerst naar beneden en dan links om naar Orlando.

kiamzo
29-04-17, 20:53
Wanneer ben je daar dan geweest , ? Wij waren er op 14/04 een weekend en s'avonds , denk dat de prijzen dan anders zijn . Hebben wel degelijk 50,45 $ betaald voor 3 senioren is 16.81$ per persoon deze golden coral was op de 192 richting 27

stephie
29-04-17, 20:59
Weet iemand of er kleine meenemen pakje sojamelk met smaakje te verkrijgen zijn?
Gebruik dit tegen de opvliegers en met de extra warmte daar houd ik het met sojamelk netjes intoom. :)
Wij vliegen op Miami en gaan dan eerst naar beneden en dan links om naar Orlando.
Op de website van Walmart zie ik wel dat soy milk te verkrijgen is.

PENPE
29-04-17, 23:23
Op de website van Walmart zie ik wel dat soy milk te verkrijgen is. En kijk anders eens bij Publix, die zullen het ongetwijfeld ook hebben !

stephie
29-04-17, 23:32
Het lukt me trouwens niet om de site van Publix te openen.

PENPE
29-04-17, 23:44
Het lukt me trouwens niet om de site van Publix te openen. Klopt, zit een IP-blokkade op voor buiten de USA

PENPE
29-04-17, 23:51
Bij Walgreens kun je ook terecht : https://www.walgreens.com/store/c/silk-soy-all-natural-soymilk-1/2-gallon-carton-vanilla/ID=prod6117373-product?skuId=sku6103277 en natuurlijk zoals al gezegd bij de "Wally" : https://www.walmart.com/search/?query=westsoy%20soy%20milk&typeahead=soy%20milk

stephie
29-04-17, 23:51
Dan toch maar maar via AH mijn boodschappen bestellen ;)

Cindy1969
30-04-17, 19:16
Ik heb op Google Chrome een extensie toegevoegd, Hola, Free VPN. Daarmee kun je wel op websites die geblokkeerd zijn voor buiten USA.

stephie
30-04-17, 20:06
Dat is een handige tip! Thanks.

trails
30-04-17, 20:53
Soymilk bij Walmart in diverse smaken. o.a.: https://www.walmart.com/ip/Silk-Chocolate-Soymilk-6-8-fl-oz/46027356

Vraag bij supermarkte bij je 1e bezoek al een klantenkaart. Kan echt veel schelen. Wij hebben dat vorige maand in Tucson gedaan en als je op de aanbiedingen let hou je vele $$ over.

senkermens
07-05-17, 12:06
De prijzen bij de outlet malls zijn de laatste jaren al aan het stijgen. Wel is het zo dat de prijzen dan zeker nog wel goedkoper zijn dan de reguliere prijzen hier in Nederland. Maar.....
Elke doorgewinterde florida bezoeker weet als geen ander dat je niet moet gaan shoppen in outlet malls. De prijzen zijn vaak nog duurder dan in gewone reguliere shopping malls. Dus wil je van bepaalde merken de beste prijs hebben zou je dat zomaar kunnen aantreffen bij bijvoorbeeld een Macy's of een JC Penny 's.
Wil je een keer snuffelen tussen allerlei kleding, (zowel lokale merkkleding als zeer bekende merken zoals nike, adidas, Hilfiger, Calvin Klein, Michael Kors) en andere spullen kijken ga dan eens naar Ross dress for Less of naar Burlington Coatfactory.

stephie
07-05-17, 12:11
Het grappige is dat ik nog nooit van Burlington had gehoord en ik ben toch echt wel een doorgewinterde shopper :p
Maar via de vlogs van Roshelle heb ik deze winkel leren kennen. Dus dit jaar gaan we er zeker een keer (of twee of drie of vier...) heen!

koenkamphuys
07-05-17, 15:42
Er zijn lang niet zoveel Burlingtons and vestigingen van Ross, Marshall's en Beall's Outlet. Maar met één Burlington heb je de andere drie wel 'gezien', want het assortiment bij Burlington is enorm.

stephie
07-05-17, 17:07
Dan is dat het dus. Want in de omgeving van Bradenton en Sarasota is me die winkel nooit opgevallen.

Syllvia
10-05-17, 07:19
Het grappige is dat ik nog nooit van Burlington had gehoord en ik ben toch echt wel een doorgewinterde shopper :p
Maar via de vlogs van Roshelle heb ik deze winkel leren kennen. Dus dit jaar gaan we er zeker een keer (of twee of drie of vier...) heen!

Vergeet de TJ Maxx niet :)

stephie
10-05-17, 19:36
Ja ook leuk! ;)

FloridaFabian
11-05-17, 08:50
Vergeet de TJ Maxx niet :)
En de Marshalls! - Minstens even goed als de TJ Maxx!

koenkamphuys
11-05-17, 20:52
in de omgeving van Bradenton en Sarasota is me die winkel nooit opgevallen.

Er is er wel degelijk een.

Burlington Store 377
3941 Cattlemen Road
Sarasota, FL 34233-5001
(941) 379-8878

Cattlemen Road is helemaal aan de oostkant van de stad, vlakbij de I-75. Ben er meermalen binnen geweest.

Ebelix
12-05-17, 15:50
Er zit op Cortez Road in Bradenton ook 1.

stephie
12-05-17, 19:06
Cattlemen Road zegt me wel wat. In de buurt zit een Walmart, daar zijn we wel geweest.
En Cortez Road in Bradenton is ons helemaal bekend. Shorewalk ligt aan deze weg (ons appartementencomplex).
thanks!

jerrylegrande
19-05-17, 20:41
er is nu bij winkelcentrum the Loop in kissimmee ( kruising osceola parkway en john young parkway ook een burlington coat factory! en om de hoek zit nieuw : 4 rivers BBQ"....de burnt ends zijn geweldig! zeker doen! ( tenzij je vegetarisch bent...:-):D ze hebben al veel vestigingen in orland en omgeving.

corrus
19-05-17, 21:16
Maar is wél een flink stuk kleiner dan wat je gewend bent van Burlington's

hannie
20-05-17, 09:14
Wij zijn begin deze maand nog bij The Loop geweest en hebben die Burlington jammer genoeg niet gezien.

corrus
20-05-17, 09:37
Ligt eigenlijk nét voorbij de Loop.
Ken je Restaurant Cheddar's... Burlington's zit daar recht tegenover aan de andere kant van de weg. :-)

Scooby
20-05-17, 12:55
Dat 4 rivers BBQ, was dat voorheen 4 rivers smokehouse?
Dat zit vrijwel naast Burlington coat factory, zoals ik kan zien op google maps.
Volgend jaar maar eens een bezoekje brengen. Is mooi te combineren. ;-)

hannie
20-05-17, 14:34
Ligt eigenlijk nét voorbij de Loop.
Ken je Restaurant Cheddar's... Burlington's zit daar recht tegenover aan de andere kant van de weg. :-)

Zijn we zeker net niet tot daar gereden. Volgende keer maar weer dan!

jerrylegrande
22-05-17, 22:23
het klopt idd, het zit allemaal net 1 a 2 mile na the loop. ze hebben daar een heel nieuwe wijk gemaakt met ook weer nieuwe winkels, niet ten goede van the loop, want daar was al wat leegstand. een leuke tip is de winkel Home Goods, wij kenden deze niet maar het is een hele leuke woonwinkel met accessoires, americana, hobby etc teveel om op te noemen. een soort Kirklands XXL, Jammer dat niet alles makkelijk mee te nemen is. het is een erg leuk gebied geworden. alleen is er teveel aanbod voor dat verzorgingsgebied denk ik . vorig jaar stond de Bealls bij the loop al half leeg en ging de sportzaak dicht.
4 rivers smokehouse is hetzelfe als 4 rivers bbq idd, laat weten wat je er van vond!

sanook
07-06-17, 10:58
Golden Corral prijzen varieren per restaurant en per dag(deel). Lunch vanaf 8,99 en Diner vanaf 12,99 (zondag iets duurder). Excl drankjes (water gratis) en tax.
Afgelopen vakantie dit restaurant ontdekt en omdat onze smaak per persoon nogal uiteen ligt en wij niet van die lange eters zijn (lees: niet lang willen wachten) bleek Golden Corral voor ons een gouden greep. Je moet de kwaliteit van het eten wel in perspectief zien met de prijs natuurlijk, het is geen haute cuisine natuurlijk. Tip is wel om niet vlak voor sluitingstijd te gaan omdat je dan duidelijk merkt dat niet alles meer vers is en/of aangevuld wordt.

stephie
07-06-17, 16:15
Wij hadden ook het gevoel dat de Golden Corral in Orlando (Kissimmee) duurder was dan in Bradenton. Stom dat ik de prijzen nu alweer ben vergeten. Ook via mijn creditcard kan ik het niet terugvinden, omdat ik beide keren contant heb betaald....
Wij hadden toch wel geluk met de dollarkoers. Deze werd wat gunstiger gedurende onze vakantie. Wij vonden het uit eten gaan in de standaard restaurants zoals bijv. Applebee's wat duurder dan vorig jaar.
Bij Denny's kun je onder de 20 dollar ontbijten met zijn tweetjes, als je slimme keuzes maakt. Peter nam het ontbijt waar gratis koffie bij inzat en gratis sap. Ik nam dan 'build your own breakfast'. Peter nam dan geen sap en dan kregen we twee koffie gratis :D
Het is trouwens dat ze zelf met dat idee kwamen hoor, anders hadden wij het niet geweten.....
Walmart en Publix blijf ik duur vinden. Toen ik gisteren weer 'normaal' boodschappen deed bij mijn oude vertrouwde Hoogvliet, viel het me op dat we het in Nederland nog best wel hebben getroffen met de prijzen in de supermarkten.

Sweetsugar
07-06-17, 16:47
Wat voor ontbijt is dat inclusief koffie en sap?

stephie
07-06-17, 19:22
Goede vraag....volgens mij iets met grand slam. Het staat er wel duidelijk bij hoor. In ieder geval, bacon, worstjes, eieren, toast en pannenkoeken.
pffff als je het zo opnoemt is het best veel Haha

Sweetsugar
07-06-17, 23:51
Haha bedankt.